Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vandaag wast zoals maandag precies de zoete inval opt werk...Corona my ass

Projecten te doen, flows uit te tekenen en continue gestoord worden. Gelukkig een teamlead die in the know is van de load.

"Kheb mn balpen tussen mn scherm en keyboard gelegd en dicht geklapt en twerkt precies nie meer"...AHJA E TRUT
Loopt die dan de trap op en laat ze de nieuwe laptop toch wel NIET VALLEN ZEKERRRRRR...AAARGH..weeral kapot..toestel van €2500
Kheb ze laten bellen naar haar baas, ze moet nu maar wachten..GODVER..en tzal van haar loon komen *hihi*

"Mijn laptop doet raar" --> keyboard is godver groener dan mijn grasperk
MO GIE KIESSAK! Een externe met geen respect voor materiaal --> gebeld naar teamlead, foto's gemaild en tzal ook uit zijn zak komen.

"Teams gaat precies traag": TEAMS SUCKT
Alé, kuis eens je cache. Blijkt teams telefonie te zijn en cache ruimt ook de logs op --> ik had die nodig...FML

Ma anders alles OK hoor ^^
Ik doe al +10j consultancy. Alle dagen, dag in, dag uit minimum 1 laptop over & weer sleuren (ale, onder corona not so much natuurlijk, mor soit). Nog nooit iets aan m'n materiaal geweest.

Maar ik heb effectief al klanten gehad die letterlijk aanhaalden van 'uwe laptop die komter precies lijk nog goe voor' i.t.t. collega's die zelfs gewoon op kantoor werkten waarvan de laptop ... jah ... een ramp was.

Geen idee of ze 't mij zouden door rekenen moest ik op d'een of d'ander manier m'n laptop om zeep krijgen/verliezen.
Heb zo es ne collega geweten die de laptop van gestolen was bv. Dunno of dat doorgerekend zou zijn.

Nu ... mijn machine, noch de machines die ik al bij klanten voor m'n neus kreeg ... geen enkele daarvan de de 2K aantikken hoor. :whistle:

Toevallig!

ik heb in mijn broek geplast en het ziet er uit als een koffievlek.
dan heb je nog chance,

ik had es een vlek yoghurt gemorst op mijn broek, net naast mijn kruis....

pas een uur later door gehad, en toch 2 klanten over de vloer gehad in die tijd. hopelijk hebben die er niets van gemerkt.
zag er uit als sperma

Collega die binnen een week of zes vertrekt. Dit is al een maand of twee bekend, maar door het management wordt er weer warm en koud geblazen over een mogelijke vervanger. Als er een komt, dan moet het snel gaan om die wat ingewerkt te krijgen aangezien die collega vertrekt als net de zomervakanties beginnen.

Zie je dus van ver aankomen dat die niet vervangen gaat worden. De rest mag weer een tand of drie bijsteken. :wallbash:

...
Nu ... mijn machine, noch de machines die ik al bij klanten voor m'n neus kreeg ... geen enkele daarvan de de 2K aantikken hoor. :whistle:

Je zou nog verbaasd zijn hoeveel ze voor een basic business laptop rekenen.
Ik heb me laten vertellen dat dat niet alleen in de stevigheid zit, maar ook het feit dat ze spare parts op voorraad moeten houden voor X aantal jaar en dat de componenten / opbouw ook er op moet voorzien zijn van onderdelen gemakkelijker te kunnen uitwisselen.

Ik heb me laten vertellen dat dat niet alleen in de stevigheid zit, maar ook het feit dat ze spare parts op voorraad moeten houden voor X aantal jaar en dat de componenten / opbouw ook er op moet voorzien zijn van onderdelen gemakkelijker te kunnen uitwisselen.
Kgoh, gemiddelde lenovo/hp gaat rond de 1500€ zijn.
Ik denk in de 3jaar dat ik nu in it zit, ik nog maar 3 laptops van boven de >2k heb verkocht

Haar? :unsure:
Wel zo overal alle webcams gaan afplakken etc.

Die kerel is er dus echt als de dood voor dat er IETS van data zou lekken. Heel mijn bureau is precies een museum, er staan letterlijk PC's te rotten die ouder zijn dan ik, die gooit niks weg. Maar daar ben ik nu langzaam verandering in aan het brengen, echt geen werken in zo'n vuil kot.

Maar de verspilling... Stel er komt iemand freelance werken en die is na 6 maand terug weg. Je zou denken, laptop formatteren en aan de volgende persoon geven? No no. Ofwel vliegt die laptop gewoon achteraan in het kot om te sterven, ofwel moet ik er de (M2) SSD uithalen en die klasseren. Er ligt daar bij mij echt bergen TB's aan M2 en gewone SSD's. Gewoon... te rotten.

Bvb kapotte HDD's, liggen er dozen vol van. Ik heb iets van, laten recycleren zodat dat weg is.
"Nee, eerst met een tool ze proberen overschrijven. Daarna uit elkaar halen, die chip breken, die disk vanbinnen in kapot doen en dan apart weggooien".

Ik had dan zo van een HDD eens een kwartier heel die boel gedaan, die disk vanbinnen helemaal bekrast en geplooid. Staat die zo te kijken van "hmm, hier kunnen ze nog wel iets uit halen denk ik ze".

:sop: Hij heeft morgen evaluatie gesprek met mijn werkgever over mij, zal gene vette zijn alhoewel iedereen daar tevreden is over mij.
Is voor mij ook lastig om niet mee te gaan in die... "X is echt een irritante weust, vind je ook niet?" van andere collega's.

Stelt die mens eens voor om ne zware elektromagneet te kopen, gade veel rapper die oude hdds mee om zeep helpen en minder werk

Haar? :unsure:
Wel zo overal alle webcams gaan afplakken etc.

Die kerel is er dus echt als de dood voor dat er IETS van data zou lekken. Heel mijn bureau is precies een museum, er staan letterlijk PC's te rotten die ouder zijn dan ik, die gooit niks weg. Maar daar ben ik nu langzaam verandering in aan het brengen, echt geen werken in zo'n vuil kot.

Maar de verspilling... Stel er komt iemand freelance werken en die is na 6 maand terug weg. Je zou denken, laptop formatteren en aan de volgende persoon geven? No no. Ofwel vliegt die laptop gewoon achteraan in het kot om te sterven, ofwel moet ik er de (M2) SSD uithalen en die klasseren. Er ligt daar bij mij echt bergen TB's aan M2 en gewone SSD's. Gewoon... te rotten.

Bvb kapotte HDD's, liggen er dozen vol van. Ik heb iets van, laten recycleren zodat dat weg is.
"Nee, eerst met een tool ze proberen overschrijven. Daarna uit elkaar halen, die chip breken, die disk vanbinnen in kapot doen en dan apart weggooien".

Ik had dan zo van een HDD eens een kwartier heel die boel gedaan, die disk vanbinnen helemaal bekrast en geplooid. Staat die zo te kijken van "hmm, hier kunnen ze nog wel iets uit halen denk ik ze".

:sop: Hij heeft morgen evaluatie gesprek met mijn werkgever over mij, zal gene vette zijn alhoewel iedereen daar tevreden is over mij.
Is voor mij ook lastig om niet mee te gaan in die... "X is echt een irritante weust, vind je ook niet?" van andere collega's.
Je wacht tot hij verlof heeft en gooit alles weg...

Goh ... wreed lang moeten die laptops meestal niet mee gaan, but still. Bij ons worden ze om de 3j vervangen.

Echter, de huidige frustratie bij mij is dat de vervangperiode er aan komt voor mij en jah ... HP maakt eigenlijk gewoon geen EliteBooks of ProBooks meer (17"). Dus da's een ramp e. De machines die ik bij m'n collega's zien verschijnen heb ... pfffffft ... wat een ramp ... zelfs nog geen USB-C poort ... en dat anno 2021. Verder maar 1 HDMI poort & geen D-Sub meer.
Dat is dan idd nog wat random 'business line' stuff dat ze nog kunnen krijgen, maar dan liever niet zelle!
I9 processor, etc., allemaal leuk & wel ... maar who cares als ge geen 2 schermen kunt aansluiten. :cautious:

Als ge IO wilt verkl***, zwier er dan ten minste 1 Thunderbolt USB-C poort op zodat ge er een docking kunt op steken.

Is ook gewoon mooi doorrekenen b2b.
Onze zaakvoerder al vaak voorgesteld om zelf alle pc's in te kopen tegen de helft van de prijs.
Ook de externe IT'er die hier gewoon wat pc's komt configureren en simpele netwerkskes opzetten, verschrikkelijk dat ze daar coor betalen.

Maarja zal ook wel zen voordeel hebben als we ze echt is nodig hebben.

Eentje van vrijdag, moesten dus 2 regenputten van 15k liter onderaan verbinden met een buis, omdat de overheveling die via vanboven liep altijd stil viel en ze dan maar 1 put konden gebruiken.
Begon al dat de keel naar die put echt wel diep was, met nen hoop buizen in de weg
Daarna begonnen met 1 gat te boren, bleek dat der nen hoop grondwater aan de andere kant van dat gat zat, heeft meer dan een uur zo staan lopen
Daarna bleek dat er dus 1m20 steenbrokken en opgevoerde grond zat tussen die putten, ipv gewoon aarde..

Dus zijn we een hele dag bezig geweest gewoon om 1 buisje van 32 van de ene put naar de andere te krijgen.. Onze boor was niet lang genoeg ook om in 1x van de ene put naar de andere te boren, dus van beide kanten geboord. Maakte het nog eens extra moeilijk om just uit te komen.
Dan uiteindelijk toch gelukt, maar ondertussen was dat grondwater al 30cm gestegen in die regenput
Dus ne hele namiddag met mijn voeten int water gestaan. Over ne kutdag gesproken!
Denk eens aan de loodgieters en dergelijke onder ons als jullie nog eens nen papercut hebben of dergelijke :unsure:

Stelt die mens eens voor om ne zware elektromagneet te kopen, gade veel rapper die oude hdds mee om zeep helpen en minder werk
Had ik voorgesteld maar dat valt niet te betrouwen zei hij :p
Je wacht tot hij verlof heeft en gooit alles weg...
Als hij meetings heeft ben ik al stiekem alle computer cursussen bij het oud papier gaan gooien.
Maar ik werk als consultant dus het is niet aan mij om daar opkuis te houden natuurlijk.

Terug
Bovenaan