Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Om de zoveel tijd dient data van een entiteit geupdatet te worden. De data verbonden hieraan zijn grotendeels identiek, laat ons zeggen 80%.
Het platform is niet in staat om huidige versies te updaten. Ok, niet ideaal maar eigen aan het systeem. Alles dient van scratch ingegeven te worden.
Een link naar de vorige data dient zelf aangebracht te worden. De output van de vorige entiteit ook. Opnieuw het systeem, valt weinig aan te doen.
Eens allemaal ingegeven, dient deze data naar een ander departement te gaan dat geen toegang heeft tot dit platform. De oplossing: screenshots nemen van de data, in een folderke steken en de folder location via mail doorsturen. :eek:

Terwijl er in de linkerbovenhoek bij 'settings' 'export' staat.:wtf:

Geen wonder dat ze eindeloze backlog hebben.

Eentje van vrijdag, moesten dus 2 regenputten van 15k liter onderaan verbinden met een buis, omdat de overheveling die via vanboven liep altijd stil viel en ze dan maar 1 put konden gebruiken.
...

Chance dat we dat hier anders aangepakt hebben, gegarandeerd zat er hier ook het één en ander tussen de 2 putten waar niet door te boren viel. Dan maar met een vlottende socarex gewerkt. De hevel met een vaste PVC buis van de vorige eigenaar heeft sowieso niet lang gewerkt, 1 keer een droge zomer en dat liep leeg...

Om de zoveel tijd dient data van een entiteit geupdatet te worden. De data verbonden hieraan zijn grotendeels identiek, laat ons zeggen 80%.
Het platform is niet in staat om huidige versies te updaten. Ok, niet ideaal maar eigen aan het systeem. Alles dient van scratch ingegeven te worden.
Een link naar de vorige data dient zelf aangebracht te worden. De output van de vorige entiteit ook. Opnieuw het systeem, valt weinig aan te doen.
Eens allemaal ingegeven, dient deze data naar een ander departement te gaan dat geen toegang heeft tot dit platform. De oplossing: screenshots nemen van de data, in een folderke steken en de folder location via mail doorsturen. :eek:

Terwijl er in de linkerbovenhoek bij 'settings' 'export' staat.:wtf:

Geen wonder dat ze eindeloze backlog hebben.
Oh devil have mercy. :cautious:

Al content dat ik het niet moet doen, dat papegaaienwerk.

wat een kutdag!

Al ganse dag aan het klooien om een paar tiental gb aan data van een windows file share op een google drive te krijgen via die klote filestream van google. Ofwel knalt de vpn eruit omdat ik data van die fileserver naar mijn lokale FS cache folder probeer te krijgen, en nadien is ie constant z'n link met google drive kwijt en skipt ie x aantal files.

't is van de cloud

Thuiswerken op woensdagmiddag. De binnenplaats van onze mede-eigendom is hier omgedoopt tot een speelplaats voor onhandelbare kinderen zonder supervisie. Zelfs met noise cancelling headphones op word ik er gek van. Fuck, 35 en ik voel me al de onverdraagzame oude zak :-D.

Thuiswerken op woensdagmiddag. De binnenplaats van onze mede-eigendom is hier omgedoopt tot een speelplaats voor onhandelbare kinderen zonder supervisie. Zelfs met noise cancelling headphones op word ik er gek van. Fuck, 35 en ik voel me al de onverdraagzame oude zak :-D.
Time to turn the music up.

"Ah shellshock, hier is een lijst met 400 prospecten in Nederland. Kan je daar degene die reeds bestaan en klant zijn uithalen en de rest in CRM laten aanmaken?"
"Euh ja, maar kan je dat niet aan de verkopers zelf vragen? Die hebben die lijst opgesteld en weten perfect wie hun klanten/prospecten."
"Ja nee, gij kent toch wat van Excel, voor u is dat geen probleem dat is maar vijf minuten werk, bla bla bla"

Ok dan... Ik vraag uit ons systeem de lijst op van alle klanten/prospecten van de verkopers die in de lijst staan, is de notering totaal verschillend met in de lijst die verkoop heeft aangeleverd. Begin dan maar te zoeken... Vijf minuten, mijn oor ja. :sop:

Dat ken ik :p

Laatst iemand die overstapte van facturatiepakket, ik zeg dat ik de oude klantenlijst wel gemakkelijk via excel kan importeren.
‘T was toch ook wel van dat zeker :wallbash:

Extra telefoonnr. en leveringsinfo stond dan nog allemaal in 1 veld, begint dat dan maar uit te splitsen (ook nooit in dezelfde volgorde natuurlijk want dat zou te simpel zijn).
‘k heb uiteindelijk maar onze klantenlijst uit de boekhouding gepakt, die wel allemaal als “Achternaam Voornaam” staan, de rest vullen ze zelf maar aan.

Laatst bewerkt:
Dat ken ik :p

Laatst iemand die overstapte van facturatiepakket, ik zeg dat ik de oude klantenlijst wel gemakkelijk via excel kan importeren.
‘T was toch ook wel van dat zeker :wallbash:

Extra telefoonnr. en leveringsinfo stond dan nog allemaal in 1 veld, begint dat dan maar uit te splitsen (ook nooit in dezelfde volgorde natuurlijk want dat zou te simpel zijn).
‘k heb uiteindelijk maar onze klantenlijst uit de boekhouding gepakt, die wel allemaal als “Achternaam Voornaam” staan, de rest vullen ze zelf maar aan.
Echt he. Iemand die bij ons als Jos Janssens bekend staat kan in het systeem staan als ofwel Janssens Jos - Jozef Janssens, Jozephus Janssens, Jos A. B. C Janssens of éénder welke combinatie. En dan hebben ze het klaargespeeld om in de prospectenlijst de verschillende leveradressen door te geven zonder straatnummer. De administratieve hoofdzetel is dan wél met straatnummer aangeleverd. Ik heb zin om mijn laptop kapot te gooien tegen de muur. :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Nog niks vergeleken met al die vreemdelingen die ik voor de kiezen krijg in de databank van de politie. Met hun 5 namen waarvan je niet weet welke de voornaam en de achternaam is.

En van de vrouwen is het dan nog eens in een andere volgorde om een mens helemaal onnozel te maken.

Nog niks vergeleken met al die vreemdelingen die ik voor de kiezen krijg in de databank van de politie. Met hun 5 namen waarvan je niet weet welke de voornaam en de achternaam is.

En van de vrouwen is het dan nog eens in een andere volgorde om een mens helemaal onnozel te maken.
Toch allemaal kasmi's?

Ook al gehad.

Wou mijn mail typen als “Beste heer Achternaam” maar heb het maar bij “Beste” gehouden :unsure:
Soms is daar ook niet duidelijk of het een man of vrouw is, daar hou ik het dan ook op Beste of Geachte om geen rare dingen tegen te komen :p

Laatst bewerkt:
Ik ben landmeter in een bouwbedrijf die voornamelijk actief is in openbare werken. Zo'n 15% is particulierwerk en daar moet je altijd meer uren insteken dan gemiddeld en af en toe heb je dan uitschieters die denken dat je maar met hun project bezig bent. Nu ook weer zo iemand. 2 weken terug daar alles opgemeten en plannen gemaakt samen in overleg met hemzelf, architect en tuinaannemer. Dagelijks opnieuw telefoon/mail met aanpassingen dus al veel extra werk. Begin deze week daar langs geweest om uit te zetten en hem op te starten aangezien hij de voorbereiding zelf zal doen. Zowel dinsdag als woensdag nog maals gepasseerd op vraag van hem en om zeker te zijn dat hij weg kan in het verlengd weekend ook al was alles al 10x perfect uitgelegd en heeft hij plannen met alle details. Die gast heeft mij dus sinds maandag tot nu 44 keer gebeld! 1x per dag neem ik op echt niet meer het is ook verlengd weekend voor mij. Ondertussen belt hij al met mijn baas en krijg ik al berichten via hem of ik die klant al gehoord heb. Ik heb teruggestuurd met een screenshot van zijn oproepen. Tjeesus man en onze werken moeten daar dan nog starten. 😫

Eentje van vrijdag, moesten dus 2 regenputten van 15k liter onderaan verbinden met een buis, omdat de overheveling die via vanboven liep altijd stil viel en ze dan maar 1 put konden gebruiken.
Begon al dat de keel naar die put echt wel diep was, met nen hoop buizen in de weg
Daarna begonnen met 1 gat te boren, bleek dat der nen hoop grondwater aan de andere kant van dat gat zat, heeft meer dan een uur zo staan lopen
Daarna bleek dat er dus 1m20 steenbrokken en opgevoerde grond zat tussen die putten, ipv gewoon aarde..

Dus zijn we een hele dag bezig geweest gewoon om 1 buisje van 32 van de ene put naar de andere te krijgen.. Onze boor was niet lang genoeg ook om in 1x van de ene put naar de andere te boren, dus van beide kanten geboord. Maakte het nog eens extra moeilijk om just uit te komen.
Dan uiteindelijk toch gelukt, maar ondertussen was dat grondwater al 30cm gestegen in die regenput
Dus ne hele namiddag met mijn voeten int water gestaan. Over ne kutdag gesproken!
Denk eens aan de loodgieters en dergelijke onder ons als jullie nog eens nen papercut hebben of dergelijke :unsure:
Al die moeite voor een hevel wtf.
Zet gewoon 2 emmers met water en een baksteen erin in elke put, en laat die overheveling via boven zitten. Da werkt hier prima zo.

Waarom zou dat water weggaan uit die emmers? Dat blijft daar gewoon in.
die hevelbuis die daar nu door zit is een stuk pvc van 4 meter met om de 50cm ofzo een mofke, dat is der dus achteraf in gestoken geweest waarschijnlijk . hevels zijn miserie, vallen stil, en dan zorgen wij dat daar nooit meer miserie mee is. die buis tussen de 2 putten zit meer dan ne meter diep in een keel van 60x60 ofzo.

Management: "Nieuwe incentive: als jullie een kennis kunnen aanbrengen voor een vacature, krijg je een grote bonus!!! :woohoo: "

Eveneens management: "Een nieuwe functie uitschrijven voor collega X en Y die het recentelijk gaan afstappen? :rofl: Nee, ge moogt die taken wat onder elkaar verdelen"

Bende eikels. :sop:

Management: "Nieuwe incentive: als jullie een kennis kunnen aanbrengen voor een vacature, krijg je een grote bonus!!! :woohoo: "

Eveneens management: "Een nieuwe functie uitschrijven voor collega X en Y die het recentelijk gaan afstappen? :rofl: Nee, ge moogt die taken wat onder elkaar verdelen"

Bende eikels. :sop:
Dat bonus systeem voor aanbrengen van nieuwe mensen ben ik nog tegen gekomen.

Ik ken weliswaar niet echt volk in mijn branche, dus is nooit echt voor mij weg gelegd.

Terug
Bovenaan