Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ja, die incentives ken ik, dat was op mijn vorig werk ook. Collega wou een kameraad aanbrengen, nooit voorbij eerste intake van HR geraakt terwijl onze BUM wel interesse had (heel verhaal heeft denk ik wel eens op 9l gestaan). Ene met identiek profiel (letterlijk, gewoon zelfde CV onder andere naam ingediend) maar zonder referentie mocht wel al wel meteen op een 2de ronde gesprek komen.

Aaaah, de goeie ouwe tijd, toen we om tactische redenen toch allemaal even zijn weggebleven van HR. Dat is toen en wat later (na mijn vertrek) echt een gigantische shitshow geworden (oa ook door mijn vertrek en hoe HR dat heeft proberen af te handelen)

Bij ons krijg je ook een bonus als je een CV binnenbrengt en het tot aanwerving komt. Die varieert naargelang de ervaring van de kandidaat. Dat gaat van 500 tot 5000 euro bruto. Keuze tussen cash uitbetaling of via warrants.

Ik heb er zo al 2 binnengebracht: 1x €500 bruto en 1x €2000 bruto.
Beiden werken nog steeds bij ons en presteren zeer goed.

Bij ons krijg je ook een bonus als je een CV binnenbrengt en het tot aanwerving komt. Die varieert naargelang de ervaring van de kandidaat. Dat gaat van 500 tot 5000 euro bruto. Keuze tussen cash uitbetaling of via warrants.

Ik heb er zo al 2 binnengebracht: 1x €500 bruto en 1x €2000 bruto.
Beiden werken nog steeds bij ons en presteren zeer goed.
Goh ... als ge zo wat volk kent is dat een mooie extra verdienste om feitelijk niet echt iets te doen eh.

Moest ik mensen kennen in mijn sector zou ik het ook wel doen.

Bonus points als het iemand is die meer dan een half/half kennis is, maar echt iemand waar je al lang goed mee overeen komt.
Lijkt mij leuk om de vrienden als collega's te hebben.

Ontwerper bij ons maakt constant fouten. Man is 57 jaar en is enorm (énorm!) vol van zijn eigen. Ik ben 32 en hij werkt voor mij (ben afdelingshoofd). Vorige keer in meeting hem ermee geconfronteerd. Vent steekt zijne neus in de lucht en zegt dat hij nooit een fout maakt.

Ik haal mijne lijst vanonder tafel met elke klant en zijn fouten erop. Begint ie doodleuk alles te ontkennen :"de klant heeft gezegd dat het zo moet". " de verkoper zei dat het zo moest." Begon ie doodleuk het op iedereen af te schuiven :biglaugh: Ik was zo verbluft dat het ik het echt ongelofelijk vond hoe die man zijn koppeke in elkaar zat. Dat je zo in staat bent, en er echt met weg bent dat je zelf zo goed bent en de rest slecht is. Bangelijk. (heeft elk jaar bijna ook een andere vriendin. Eerst altijd bangelijke madam en erna begint ie ze af te kraken van dat niet goed en dit en zo.. Soit ik begin de lijn al te snappen)

Na dat gesprek begon ie ineens mij aan te vallen. Maar dat gesprek is snel afgerond.:eviltongue:

Ontwerper bij ons maakt constant fouten. Man is 57 jaar en is enorm (énorm!) vol van zijn eigen. Ik ben 32 en hij werkt voor mij (ben afdelingshoofd). Vorige keer in meeting hem ermee geconfronteerd. Vent steekt zijne neus in de lucht en zegt dat hij nooit een fout maakt.

Ik haal mijne lijst vanonder tafel met elke klant en zijn fouten erop. Begint ie doodleuk alles te ontkennen :"de klant heeft gezegd dat het zo moet". " de verkoper zei dat het zo moest." Begon ie doodleuk het op iedereen af te schuiven :biglaugh: Ik was zo verbluft dat het ik het echt ongelofelijk vond hoe die man zijn koppeke in elkaar zat. Dat je zo in staat bent, en er echt met weg bent dat je zelf zo goed bent en de rest slecht is. Bangelijk. (heeft elk jaar bijna ook een andere vriendin. Eerst altijd bangelijke madam en erna begint ie ze af te kraken van dat niet goed en dit en zo.. Soit ik begin de lijn al te snappen)

Na dat gesprek begon ie ineens mij aan te vallen. Maar dat gesprek is snel afgerond.:eviltongue:
Goh ja ... zolang men dat toe krijgt & er nooit gevolg aan wordt gegeven dan zal dat ook nooit veranderen eh.

Met gevolg wil ik nog niet zeggen dat dit ineens ontslag moet zijn eh, maar bv. na een evaluatie geen opslag wegens fouten. Of gewoon een waarschuwing dat het moet beteren als er echt een probleem is.
Per definitie is het ook niet noodzakelijk een probleem dat je eens ergens een fout maakt, maar het mag niet elke dag van dat zijn & er moet verantwoordelijkheid genomen worden.

Ik zou ook niet moeten beginnen afgeven op m'n patron lijkt mij. Ik kom overeen me die mens, maar 't zou wss toch ni lang duren voor ik buiten lig als ik die mens zou beginnen afkraken.

Ik ben persoonlijk zeker van mening dat je uw mond moogt open doen & niet gewoon 't slaafje v/d patron moet zijn.
Respectabele meningsverschillen zijn ook OK, maar afkraken & schuld afschuiven ... nah.

Als dat zomaar mag, dan is dat omdat het getolereerd wordt.

Goh ja ... zolang men dat toe krijgt & er nooit gevolg aan wordt gegeven dan zal dat ook nooit veranderen eh.

Met gevolg wil ik nog niet zeggen dat dit ineens ontslag moet zijn eh, maar bv. na een evaluatie geen opslag wegens fouten. Of gewoon een waarschuwing dat het moet beteren als er echt een probleem is.
Per definitie is het ook niet noodzakelijk een probleem dat je eens ergens een fout maakt, maar het mag niet elke dag van dat zijn & er moet verantwoordelijkheid genomen worden.

Ik zou ook niet moeten beginnen afgeven op m'n patron lijkt mij. Ik kom overeen me die mens, maar 't zou wss toch ni lang duren voor ik buiten lig als ik die mens zou beginnen afkraken.

Ik ben persoonlijk zeker van mening dat je uw mond moogt open doen & niet gewoon 't slaafje v/d patron moet zijn.
Respectabele meningsverschillen zijn ook OK, maar afkraken & schuld afschuiven ... nah.

Als dat zomaar mag, dan is dat omdat het getolereerd wordt.
We zitten in de reclamewereld, eindigt vaak bij hem dat er een grote spandoek ergens hangt en een letter ineens plakt op de andere, zie typfout OF foutief uur of dit of dat. Of bij uploaden van het bestand weer snijlijnen ontbreken.

In verband met afgeven, we zitten hier in niet in de hiërarchie van grote bedrijven, we zitten op een lijn allemaal echter op organigram sta ik vanboven en hij beneden. Opslag heeft ie zeker niet gekregen al en meerdere waarschuwingen, echter heb ik nu zelf de lijn doorgetrokken dat als hij er nog maakt, dat hij dit bij de concurrentie mag gaan doen :)

Wat een focus dagje had moeten zijn is uitgedraaid op welgeteld 1u kunnen doen wat ik wou doen
De rest was continu gestoord worden via Teams terwijl er letterlijk staat "NIET STOREN"
Morgen sluit ik die boel gewoon af!

Wat een focus dagje had moeten zijn is uitgedraaid op welgeteld 1u kunnen doen wat ik wou doen
De rest was continu gestoord worden via Teams terwijl er letterlijk staat "NIET STOREN"
Ge klinkt als zo'n halfblote griet die klaagt dat mannen naar haar borsten kijken.
Zet u toch gewoon offline?

Meh, ik stuur toch een bericht. Ze moeten het maar lezen als ze tijd hebben. Stoort het? Zet uw meldingen uit he.

Voila, ik zet Teams ook regelmatig gewoon uit. Zelfde met Outlook, staat geregeld gewoon uit, al staan de notificaties sowieso al altijd uit inclusief dat irritante 'new mail'-icoontje in de task bar.
Met als resultaat dat ik meer dan eens te laat ben in calls omdat zowel Teams als Outlook uit staan :unsure:

GSM uitzetten is wat lastiger, sommige dingen moet ik gewoon opnemen.

Het typische werk afschuiven, doen alsof je het heel druk hebt gehad terwijl er zwart op wit staat dat er geen klote is gedaan. Gaan vloeken en tieren om letterlijk de kleinste foutjes die zijn gemaakt wat 2 minuten duurt om op te lossen... Ook het werken met 2 andere firma's op dezelfde volcontinue post.

Ik ben echt aan het dutsen vandaag.
Gisteren een bijlage vergeten sturen naar een klant, vandaag drie keer moeten proberen voordat het juist was. Eerst de bijlage als sharepoint-link gestuurd (waar ze niet aan kan), dan het verkeerde (intern, oeps) document gestuurd, en dan uiteindelijk het juiste document (via We-transfer want te groot om als bijlage te sturen). Dat mens moet ook wel niet denken. :sop:

Ik ben echt aan het dutsen vandaag.
Gisteren een bijlage vergeten sturen naar een klant, vandaag drie keer moeten proberen voordat het juist was. Eerst de bijlage als sharepoint-link gestuurd (waar ze niet aan kan), dan het verkeerde (intern, oeps) document gestuurd, en dan uiteindelijk het juiste document (via We-transfer want te groot om als bijlage te sturen). Dat mens moet ook wel niet denken. :sop:
Als het een troost is, die klant gaat 1 minuut denken "wat een kwiet" en daar de rest van haar leven niet meer aan terugdenken.

Jij daarentegen zal over 20 jaar nog regelmatig hiervan 's nachts wakker liggen.

Als het een troost is, die klant gaat 1 minuut denken "wat een kwiet" en daar de rest van haar leven niet meer aan terugdenken.

Jij daarentegen zal over 20 jaar nog regelmatig hiervan 's nachts wakker liggen.
Mijn enige troost is dat mijn baas (die ik na de tweede gefaalde poging uit CC heb gehaald uit pure schaamte :help: ) aan de andere kant van de wereld zit en het dus ten vroegste binnen een halve dag gaat merken, als hij het al merkt.

Dat geeft mij net genoeg tijd om mijn afscheidsbrieven te schrijven en een goed touw te zoeken.

Mijn enige troost is dat mijn baas (die ik na de tweede gefaalde poging uit CC heb gehaald uit pure schaamte :help: ) aan de andere kant van de wereld zit en het dus ten vroegste binnen een halve dag gaat merken, als hij het al merkt.

Dat geeft mij net genoeg tijd om mijn afscheidsbrieven te schrijven en een goed touw te zoeken.
Een collega van mij heeft zo ook eens een verkeerd document per ongeluk naar een klant gestuurd.

Dat document stond vol met seksueel getinte merknamen en logos die hij in onze database was tegengekomen en bijhield voor de leute.

Het meest genante voor hem was dat ik dat uren later pas zelf had opgemerkt toen ik de bijlage opende, ik hem er dan op moest wijzen dat hij het verkeerde document had gestuurd en het voor hem te laat was om nog een recall te doen. :p

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan