Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een collega van mij heeft zo ook eens een verkeerd document per ongeluk naar een klant gestuurd.

Dat document stond vol met seksueel getinte merknamen en logos die hij in onze database was tegengekomen en bijhield voor de leute.
Bij ons heeft een van de PMs ooit eens een interne mail (thread) doorgestuurd naar een klant (wss gewoon forward op nen interne mail om ne mail naar hun te sturen of zoiets, echt stoemiteiten).

1 probleemke weliswaar, dat was de mail (thread) waar alle problemen/klachten in opgelijst/bediscussieerd werden met een leverancier van die klant waar we mee moesten samenwerken. Ge kunt u wel voorstellen dat die interne mails niet echt diplomatisch waren opgesteld.

Die leverancier stond weliswaar mee in CC, so yeah ... da's toch wel effe een gedoe geweest. Ni die mens z'n beste moment, I can tell ya that. 😓

Ik heb mijn stommiteiten altijd net op tijd door voor ik op "send" druk. Toch een paar keer heel nipt gezien dat ik mijn e-mail had ondertekend met "coldplayke". Komt ervan als je tegelijk warns opstelt tussen het werk door. :unsure: Omgekeerd ook al een paar keer bijna mijn naam in een bericht naar een user hier gezet. 😅

Ik heb mijn stommiteiten altijd net op tijd door voor ik op "send" druk. Toch een paar keer heel nipt gezien dat ik mijn e-mail had ondertekend met "coldplayke". Komt ervan als je tegelijk warns opstelt tussen het werk door. :unsure: Omgekeerd ook al een paar keer bijna mijn naam in een bericht naar een user hier gezet. 😅
Makkelijk op te lossen: geen warns meer uitdelen.

Cool, dat wil ik ook wel. Als mijn chef op pensioen gaat, dat ik ook op pensioen mee mag (aan zijn pensioensvoorwaarden hé). :p
Bedoelde dus uiteraard dat de nieuwe CEO zijn vriendjes heeft meegenomen. :shutup: Uiteraard vriendjes die vaak nul de botten kennis hebben van onze sector, maar waarvan de voornaamste kwaliteiten zijn dat de nieuwe CEO ze kent en braafjes 'ja' knikken wanneer het ze gevraagd wordt. Oja en van schone schijn en besparen kennen ze ook alles. Het personeel tevreden houden, dat staat niet in hun woordenboek. :wallbash:

Als het een troost is, die klant gaat 1 minuut denken "wat een kwiet" en daar de rest van haar leven niet meer aan terugdenken.

Jij daarentegen zal over 20 jaar nog regelmatig hiervan 's nachts wakker liggen.
@Nahrtent over exact twintig jaar:

xBqM3Ef.png

"ja unsure, je zag het misschien aankomen... uw rol verandert en je gaat minder interessante klanten krijgen en meer opzoekwerkjes mogen doen.
Maar je moet dit zien als opportuniteit eh"

ok bedankt, zag het helemaal niet aankomen maar nu volop aan het solliciteren dan maar he

Vandaag eerste ergernis en stressmoment gehad op het werk. Komt er ene af om 15u45, om te zeggen dat er om 16u30 een klant komt om een bepaald product, maar de machine die dat moet maken, ligt al een dag stil.
"Waarom ligt die al een dag stil?"
- "Omdat we hem vanmorgen niet in gang kregen."
"Waarom kom je me dat dan vanmorgen niet vertellen?"
- "Omdat we dachten dat we die machine deze week niet meer nodig hadden."
Dude, wtf. Bleek een werkje van een kwartier uiteindelijk, maar zo'n dingen kan ik niet tegen. Heb 7u aan een stuk op mijn gemak onderhoudjes kunnen doen en wat helpen bij een paar collega's, dus had ik dat direct geweten, was het al opgelost geweest lang voor die bestelling binnenkwam.

Voila, ik zet Teams ook regelmatig gewoon uit. Zelfde met Outlook, staat geregeld gewoon uit, al staan de notificaties sowieso al altijd uit inclusief dat irritante 'new mail'-icoontje in de task bar.
Met als resultaat dat ik meer dan eens te laat ben in calls omdat zowel Teams als Outlook uit staan :unsure:

GSM uitzetten is wat lastiger, sommige dingen moet ik gewoon opnemen.
Hoe weten ze (baas, collega's, klanten) dan dat ge aan het werk zijt als ge telewerkt zonder Teams en Outlook?

Ik vind het vreemd dat sommige werkgevers dit toelaten. Voor hetzelfde geld zet ge alles uit en vertrekt ge tijdens uw werkuren op een woensdagmiddag naar plopsaland met de kinderen. Niet dat gij dit zou doen, maar ge snapt wat ik bedoel.

Hoe weten ze (baas, collega's, klanten) dan dat ge aan het werk zijt als ge telewerkt zonder Teams en Outlook?

Ik vind het vreemd dat sommige werkgevers dit toelaten. Voor hetzelfde geld zet ge alles uit en vertrekt ge tijdens uw werkuren op een woensdagmiddag naar plopsaland met de kinderen. Niet dat gij dit zou doen, maar ge snapt wat ik bedoel.
Uw werknemers vertrouwen?

Mijn werkgever verwacht niet dat ik uren achter de pc zit. Mijn werkgever verwacht gewoon dat mijn werk gedaan is...

Anders kan je evengoed een muislogger erop zetten om te zien of je wel actief achter je pc zit.

Als het er echt op aan komt dat je gewoon achter de pc aanwezig moet zijn, dan is er iets mis in je tewerkstelling imho

Het feit of de dossiers die die persoon moet behandelen in orde zijn?

Wat interesseert mij dat of mijn medewerkers dat doen in 1 uur en dan voor de rest geen bal doen. Al ga ik er vanuit dat de meeste bazen wel een idee hebben van wat een aanvaardbare werklading is. En dat dat niet altijd op eenzelfde wijze gebalanceerd is, dat weet ik ook.

Daarnaast voel je meestal zelf wel wat voor vlees je in de kuip hebt, en of je die persoon kort moet houden of vertrouwen kunt geven. En uiteindelijk is het voorzien van telewerk een gunst hé. Dat is in normale omstandigheden geen recht.

Waarom zou ik mijn medewerkers op die manier willen controleren?
Ik zal wel op andere manieren merken dat ze hun werk niet doen. Indien er eentje naar Plopsaland gaat met de kinderen, dan heeft ie een probleem, want mijn vertrouwen misbruikt.

Ik heb het echt efkes gehad.

Ben momenteel in verlof, maar had beloofd om een groot project waar ik verantwoordelijk voor ben op te volgen. Maakt me an sich op deze moment niet veel uit, we maken af en toe wel een uitstap en zijn wel eens even een dag of 2 weg, maar blijven toch in het land en het is niet erg dat de mails omtrent het project wat later worden beantwoord, had de contactpersonen dat ook laten weten. Alles loopt en qua opvolging moet ik er momenteel niet veel tijd in steken.

Tot nu dus, kreeg rond 17u 2 mails binnen met de vraag om 2 deelrapporten na te kijken en te verbeteren. Goed, ik verwachte de mail en een collega had voor mijn verlof gezegd dat ze dit ging doen en de taak op zich ging nemen. Zij heeft de rapporten gemaakt (ben eigenlijk haar baas maar toch niet echt).

De goedzak dat ik al ben om in mijn verlof dit op te volgen en mails te blijven checken en af en toe te beantwoorden stuur ik haar de rapporten dus door met de vraag om de commentaren door te nemen en alles in functie van aan te passen, ik geef dinsdag de presentatie dus mijn contact heeft het tegen vrijdag nodig, verlengd weekend enal...

Antwoord collega: "Ja ik heb hier toch geen tijd voor, kan je dit toch morgen of vrijdag niet doen? blablabla werdruk blabla".

IK ZIT IN FUCKING VERLOF, DOE AL DE EXTRA MOEITE. KOMT NOG EENS BIJ DAT IK VORIG JAAR 0, MAAR EXACT 0 DAGEN HEB GENOMEN OMDAT HET TOEN SUPERDRUK WAS. Ik heb toen gezegd: zet er maar op dat ik op verlof ben, mar ik blijf wel werken. Toen moest een deel op technische werkloosheid, en om één of andere reden stond toen iedereen daarvoor te springen (nu klagen natuurlijk: "hoe ik moet ineens keiveel betalen aan de belastingen?" fucking idioten...). Waardoor alle werkdruk op mij kwam en ik alles heb kunnen oplossen.

Nu goed, ze weten op het werk wat ze aan mij hebben en ik heb een mooi loon met extra voorwaarden (waar de rest soms ook over verbaasd is, maar ja, doe dan zelf ook is iets he tamzakken...).

Fuck it, ik doe niks meer

Ben momenteel in verlof, maar had beloofd om een groot project waar ik verantwoordelijk voor ben op te volgen. Maakt me an sich op deze moment niet veel uit, we maken af en toe wel een uitstap en zijn wel eens even een dag of 2 weg, maar blijven toch in het land en het is niet erg dat de mails omtrent het project wat later worden beantwoord, had de contactpersonen dat ook laten weten. Alles loopt en qua opvolging moet ik er momenteel niet veel tijd in steken.

Tot nu dus, kreeg rond 17u 2 mails binnen met de vraag om 2 deelrapporten na te kijken en te verbeteren. Goed, ik verwachte de mail en een collega had voor mijn verlof gezegd dat ze dit ging doen en de taak op zich ging nemen. Zij heeft de rapporten gemaakt (ben eigenlijk haar baas maar toch niet echt).

De goedzak dat ik al ben om in mijn verlof dit op te volgen en mails te blijven checken en af en toe te beantwoorden stuur ik haar de rapporten dus door met de vraag om de commentaren door te nemen en alles in functie van aan te passen, ik geef dinsdag de presentatie dus mijn contact heeft het tegen vrijdag nodig, verlengd weekend enal...

Antwoord collega: "Ja ik heb hier toch geen tijd voor, kan je dit toch morgen of vrijdag niet doen? blablabla werdruk blabla".

IK ZIT IN FUCKING VERLOF, DOE AL DE EXTRA MOEITE. KOMT NOG EENS BIJ DAT IK VORIG JAAR 0, MAAR EXACT 0 DAGEN HEB GENOMEN OMDAT HET TOEN SUPERDRUK WAS. Ik heb toen gezegd: zet er maar op dat ik op verlof ben, mar ik blijf wel werken. Toen moest een deel op technische werkloosheid, en om één of andere reden stond toen iedereen daarvoor te springen (nu klagen natuurlijk: "hoe ik moet ineens keiveel betalen aan de belastingen?" fucking idioten...). Waardoor alle werkdruk op mij kwam en ik alles heb kunnen oplossen.

Nu goed, ze weten op het werk wat ze aan mij hebben en ik heb een mooi loon met extra voorwaarden (waar de rest soms ook over verbaasd is, maar ja, doe dan zelf ook is iets he tamzakken...).

Je geeft zelf 2x aan in verlof te zijn en toch te werken. Dan moet je niet komen klagen dat mensen verwachten dat je tijdens je verlof werkt.
Ideaal recept voor een burn-out waardoor je wel eens lange tijd zou kunnen uitliggen.
Als je zelfs een paar dagen onmisbaar bent, heb je je zaken simpelweg niet op orde.
Bij mij is verlof verlof en heb een zeer mooi pakket.

Ik vind het vreemd dat mensen (en zeker werknemers) niet beseffen dat ononderbroken focus tijd cruciaal is om deftig te werken. Dat is toch echt een archaïsche houding imo. Er zijn, jammer genoeg, nog wel werkgevers die zo denken uit drang naar controle. Maar dat een werknemer van onze leeftijd / generatie zo denkt verrast mij. (ik veronderstel dus even dat jij <40 en werknemer bent?)

Er zijn er wel, maar de jobs die je in "uren aanwezig" moet meten ipv "resultaten behaald" zijn imo in de minderheid. Zolang mijn werk gedaan is, moet niemand klagen. Ik zet dus ook constant mijn Teams & Outlook af. Zelfs al staat het aan, staat elke vorm van notificatie uit. Ik reageer dus ook pas op het einde van mijn werkdag op de meeste mails & berichten. Ik neem ook geen telefoons op als het mij niet past. En ja ook niet voor onze CEO. De uitzondering zijn mijn klanten ... die laat ik niet wachten.
Ik verwacht uiteraard niks anders van de mensen onder mij.

Waarom zou ik mijn medewerkers op die manier willen controleren?
Ik zal wel op andere manieren merken dat ze hun werk niet doen. Indien er eentje naar Plopsaland gaat met de kinderen, dan heeft ie een probleem, want mijn vertrouwen misbruikt.
Als ze zeggen "ik heb gewerkt 9u-17u", maar in de plaats naar Plopsaland gaan => probleem inderdaad want vertrouwen misbruikt. En een groot probleem als daardoor cruciaal werk niet af heeft.
Als het echter is "de school van mijne kleine is dicht, dus ik ga overdag naar Plopsaland, maar ik zorg evengoed dat alles er ligt tegen morgenvroeg" => geen probleem voor mij.

Ik gok dat jij ook op het 1e doelt?

Wij zijn daar heel vrij in + het is ook gewoon eigen aan mijn functie. Ik werk over verschillende landen heen en voor verschillende teams, waardoor ik in feite meerdere 'bazen/opdrachtgevers' heb, en er sowieso niemand mijn gehele agenda kan kennen. Bijgevolg kan dat dus ook niet gecontroleerd worden, mochten we al een strikte controle-cultuur hebben. De business moet blijven lopen, dat is de enige eis 😁
Als ze zeggen "ik heb gewerkt 9u-17u", maar in de plaats naar Plopsaland gaan => probleem inderdaad want vertrouwen misbruikt. En een groot probleem als daardoor cruciaal werk niet af heeft.
Als het echter is "de school van mijne kleine is dicht, dus ik ga overdag naar Plopsaland, maar ik zorg evengoed dat alles er ligt tegen morgenvroeg" => geen probleem voor mij.

Ik gok dat jij ook op het 1e doelt?
Het eerste punt is inderdaad gewoon 'liegen' en duidelijk fout.
Plopsaland is nu ook een extreem voorbeeld maar het gebeurt wel dat ik opgebeld word door oversten/collega's en ik niet aan mijn laptop zit en eventueel zelfs niet thuis ben. Ik neem ook gewoon op (je weet nooit dat het dringend is) en ben daar ook gewoon eerlijk in; in een gezonde omgeving met een mooi evenwicht geven/nemen moet dat perfect kunnen.

Ik neem in juni drie weken verlof voor examens en voorzie nu al dat er paniek zal zijn want zit in een departement die compleet understaffed is. Was ook zo tijdens mijn blok in januari. Ik moest toen antwoorden/terugbellen naar bepaalde managers over één of ander dossier terwijl ik in verlof zat. Liet me in feite helemaal doen door mijn oversten en bepaalde collega's.

Ik pak het nu wat anders aan: tijdens mijn verlof gaan die gsm en laptop van werk de kast in en ze mogen de boom in als er gejank komt. Het is mijn verantwoordelijkheid niet dat er problemen komen wanneer ik verlof neem dat ik ruim op voorhand heb aangekondigd. Ik doe nu al elke dag overruren die niet meegerekend worden. Kan ook niet klagen over mijn loon noch voorwaarden maar verlof = verlof.

Je geeft zelf 2x aan in verlof te zijn en toch te werken. Dan moet je niet komen klagen dat mensen verwachten dat je tijdens je verlof werkt.
Ideaal recept voor een burn-out waardoor je wel eens lange tijd zou kunnen uitliggen.
Als je zelfs een paar dagen onmisbaar bent, heb je je zaken simpelweg niet op orde.
Bij mij is verlof verlof en heb een zeer mooi pakket.
Het bedrijf heeft zijn zaken eerder niet op orde, dat er niemand anders in dienst is die Mr. November zijn project vlot kan opvangen tijdens verlof is niet zijn schuld.

Als je van een collega in verlof nog extra werk gaat eisen dan hetgeen hij al vrijwillig doet, ben je volledig het noorden kwijt.

Ik vind het vreemd dat mensen (en zeker werknemers) niet beseffen dat ononderbroken focus tijd cruciaal is om deftig te werken. Dat is toch echt een archaïsche houding imo. Er zijn, jammer genoeg, nog wel werkgevers die zo denken uit drang naar controle. Maar dat een werknemer van onze leeftijd / generatie zo denkt verrast mij. (ik veronderstel dus even dat jij <40 en werknemer bent?) Er zijn er wel, maar de jobs die je in "uren aanwezig" moet meten ipv "resultaten behaald" zijn imo in de minderheid. Zolang mijn werk gedaan is, moet niemand klagen.
Je veronderstelling klopt. Misschien heb ik tot nu toe voor werkgevers gewerkt die daar niet flexibel in zijn, maar ik vind het opmerkelijk dat zoveel mensen hier lijken te zeggen "zolang mijn werk op tijd klaar geraakt, maakt het niet uit wat ik tijdens de werkuren doe." Say what? :thinking:

1: Dus als uw werklast laag ligt en gij uw werk op 2 dagen in plaats van 5 rond krijgt, dan zie jij er geen graten in om de overige 3 dagen te doen waar ge zin in hebt op kosten van jouw werkgever?

2: Ge wordt betaald om tijdens uw werkuren te werken (en als ge geen werk meer hebt: om uw werktijd goed te benutten door bvb opleidingen te volgen, processen te schrijven of u met andere werkgerelateerde zaken bezig te houden). Als ge Teams en Outlook uitzet weet uw werkgever niet of gij aan het werk zijt.

Jullie zeggen "ja, maar ge moet de werknemer vertrouwen". Er bestaan studies waaruit blijkt dat werknemers die niet onder een vorm van toezicht werken, minder performant zijn.

Wanneer ga jij merken dat een werknemer je vertrouwen misbruikt als je hem of haar niet regelmatig controleert? Wanneer het te laat is.

0 dagen verlof nemen op een jaar en als je dan eens verlof hebt ook nog zowat constant beschikbaar bent, ik hoop dat je een hoge functie hebt en er enorm goed voor beloond wordt. Anders zijn ze toch wel enorm hard met je voeten aan het rammelen en wrijft de werkgever zich toch serieus in zijn handen dat iemand dat allemaal wilt doen. Bedrijf heeft zo te horen een heel slecht back-up systeem.

Terug
Bovenaan