Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

To be fair ... ik kom regelmatig het omgekeerde tegen.

IT diensten van klanten die begot ni weten waar ze mee bezig zijn & een certi aanleveren zonder private key in.
Ik, zijnde de persoon die het voor hen moest installeren/configureren op hun servers aangezien wij de integratie maken met de externe partners.

No Key == No Auth bij de leverancier waarmee we moeten babbelen natuurlijk.
Hoeveel keer ik al een '.crt' zien toe komen heb of terug gevonden heb op een server i.p.v. pakweg een '.p12' is ook deprimerend.
Nja, SSL is nu ook niet de meest gemakkelijke materie. Het zou basiskennis moeten zijn maar er zijn zoveel verschillende standaarden om iets aan te leveren (pfx, p12, jks, pem, der, ...) dat je echt wel wat achtergrond moet hebben om het te snappen.

we zijn nu al weken onderbemand bij telenet omdat ze geen volk kunnen houden/vinden. nu ja dat weten ze hier ook goed genoeg 50% stop binnen de 3 maanden. Los daarvan moeten wij nog elke dag dezelfde bel volume verwerken met minder volk.

niet normaal hoe mentaal uitputtend deze job is

we zijn nu al weken onderbemand bij telenet omdat ze geen volk kunnen houden/vinden. nu ja dat weten ze hier ook goed genoeg 50% stop binnen de 3 maanden. Los daarvan moeten wij nog elke dag dezelfde bel volume verwerken met minder volk.

Niet houden omdat ze slecht betalen?

Is dat daar niet een beetje het probleem van gebrek aan opleiding (en/of competentie)? Heb onlangs een uur verscheten aan de lijn om te proberen 1 optietje te activeren, waarna op een bepaald moment gewoon de lijn werd verbroken. Ga ik daarna bij de Telenet winkel langs, is het op 5 minuten gefixed.

Extrapoleer dit gevalletje eens even op grotere schaal? Dat is een gigantische verspilling van resources, niet?

Werken van thuis begint weer even tegen te steken, dat komt precies met vlagen. Ten eerste pas op mijn productiefst tegen de late middag (14u ofzo), ten tweede elke dag een andere buur die zijn huis aan het opknappen is, vandaag weer iemand aan het boren en zagen, ten derde is er geen uitzicht op hoe dit gaat veranderen over de zomer.

Ik heb precies nood aan een kantoor om op tijd te beginnen, te eindigen en tussenin niet teveel tijd te verliezen aan irrelevante irritaties.

Werken van thuis begint weer even tegen te steken, dat komt precies met vlagen. Ten eerste pas op mijn productiefst tegen de late middag (14u ofzo), ten tweede elke dag een andere buur die zijn huis aan het opknappen is, vandaag weer iemand aan het boren en zagen, ten derde is er geen uitzicht op hoe dit gaat veranderen over de zomer.

Ik heb precies nood aan een kantoor om op tijd te beginnen, te eindigen en tussenin niet teveel tijd te verliezen aan irrelevante irritaties.
Ik he net het zelfde voor. Rond 15u30 vind ik mijn drive en zou ik doorwerken tot 's avonds. Maar dat mag niet want we moeten binnen de uren blijven en de stamuren zeker volgen. Ik heb er wel begrip voor want we moeten beschikbaar zijn voor verkoop, leveranciers etc...

Op 9 juli mogen we terug naar kantoor als we dat willen. Ik weet alvast wat gekozen.

Ik he net het zelfde voor. Rond 15u30 vind ik mijn drive en zou ik doorwerken tot 's avonds. Maar dat mag niet want we moeten binnen de uren blijven en de stamuren zeker volgen. Ik heb er wel begrip voor want we moeten beschikbaar zijn voor verkoop, leveranciers etc...

Op 9 juli mogen we terug naar kantoor als we dat willen. Ik weet alvast wat gekozen.
Bij mij komt men donderdag den Airco installeren. Ik zit dus goed voor de eventuele warmtegolf van de zomer op te vangen.
Vorig jaar wil ik nl. niet herdoen eerlijk gezegd. Zo afzien.

Zal hier dus wel voor een paar dagen dik veel lawijt zijn natuurlijk, mor soit. Goei excuus om geen meetings te hebben. :whistle:

Nee, ik verwacht dus niet deze zomer nog terug 'business as usual'.

oh nee, weer ene met ne mail naar global en 70000 reply to all antwoorden met "please stop using reply to all"

Wij werken sinds een half jaar met een buitenlandse servicedesk op ICT en die bezorgen mij pakken extra werk. Ze hebben geen IT achtergrond en hebben voor alles een handleiding nodig (god knows waarom ze nog altijd niet buitengesmeten zijn). Er komen massas klachten van collega's en ik moet constant inspringen om hun shit op te lossen. Heel mijn planning naar de kloten

Wij werken sinds een half jaar met een buitenlandse servicedesk op ICT en die bezorgen mij pakken extra werk. Ze hebben geen IT achtergrond en hebben voor alles een handleiding nodig (god knows waarom ze nog altijd niet buitengesmeten zijn). Er komen massas klachten van collega's en ik moet constant inspringen om hun shit op te lossen. Heel mijn planning naar de kloten
Het antwoord staat in uz eerste zin. Buitenlands (ik gok Indisch?) dus hoogstwaarschijnlijk spotgoedkoop tegenover een interne te moeten opzetten.

Het antwoord staat in uz eerste zin. Buitenlands (ik gok Indisch?) dus hoogstwaarschijnlijk spotgoedkoop tegenover een interne te moeten opzetten.
Goh ... ik heb al klanten gehad met een buitenlandse hoofdzetel, waar die hoofdzetel 'controle' heeft over bv. de cloud infra (de Azure resources bv.).

't Is echt niet de eerste keer dat die van toeten noch blazen weten in zake beheer van die omgeving, bv. de security voor applicaties van leveranciers e.d.
In dit geval ... hoe lang ik die mannen niet proberen wijs maken heb wat een application registration is & waarvoor die nodig was. Dat ging gelijk hun petje te boven. Meerdere meetings, meermaals uitleg op mail + links naar MS docs & EN-talige blogs etc.

Hoofdzetel zat in Frankrijk, dus denk dat het locals/interne van daar waren.
Dus ... het moeten echt niet enkel de cliché Indiërs zijn waarmee je 't lastig kunt hebben.

Goh ... ik heb al klanten gehad met een buitenlandse hoofdzetel, waar die hoofdzetel 'controle' heeft over bv. de cloud infra (de Azure resources bv.).

't Is echt niet de eerste keer dat die van toeten noch blazen weten in zake beheer van die omgeving, bv. de security voor applicaties van leveranciers e.d.
In dit geval ... hoe lang ik die mannen niet proberen wijs maken heb wat een application registration is & waarvoor die nodig was. Dat ging gelijk hun petje te boven. Meerdere meetings, meermaals uitleg op mail + links naar MS docs & EN-talige blogs etc.

Hoofdzetel zat in Frankrijk, dus denk dat het locals/interne van daar waren.
Dus ... het moeten echt niet enkel de cliché Indiërs zijn waarmee je 't lastig kunt hebben.
Je geeft het antwoord al zelf. Je linkt naar Engelstalige docs.. Naar Fransen...

oh nee, weer ene met ne mail naar global en 70000 reply to all antwoorden met "please stop using reply to all"
Ook regelmatig iemand die op een algemene vraag van HR een reply-all doet om te antwoorden en dan opnieuw een reply-all doet om zich bij iedereen te excuseren dat hij/zij een reply all had gedaan.

Je geeft het antwoord al zelf. Je linkt naar Engelstalige docs.. Naar Fransen...
Jah ... 'k zet het er expres bij, mor kom ... ze moeten toch nog een beetje moeite doen e.
Als ze een of anderen FR blog willen, moeten ze der zelf naar zoeken.

Ons meetings Face2Face (ale soit, Teams) waren ook in 't EN ze. Voertaal voor internationale contacten is over 't algemeen EN.
Anders moeten ze 't maar door Google Translate draaien. :ROFLMAO:

Wij zijn afgestapt van indische servicedesks. Wij hebben upgegrade naar het oostblok. Roemenen en Polen als firstlevel :unsure:

Wel bij ons zijn het ook Roemenen. 3 vrouwen zonder ICT achtergrond en 1 man die 1 support job heeft gedaan maar amper met Google kan werken. Ik moest hen vorige week (nadat ze 6 maand in dienst zijn) uitleggen waar het M365 admin center is...

Ze hebben al heel wat flaters begaan maar ja in coronatijden is het geld op zeker.

Wij zijn afgestapt van indische servicedesks. Wij hebben upgegrade naar het oostblok. Roemenen en Polen als firstlevel :unsure:
Bij ons was dat een tijdje in Thailand. Altijd een succes als je in het weekend een passwordreset nodig had en daarvoor een 64 cijferige code opgesplitst werd; 16 cijfers per mail naar 1 collega naar keuze, 16 naar een tweede collega en de overige 32 spelde de helpdesk telefonisch. “L” en “R” waren er sowieso bij 👌. En welke collega de eerste reeks van 16 had en welke de tweede reeks, dat moest je altijd even uitproberen. Het leerde me wèl af om tijdens on call met een slaapkop “even in te loggen” en daarbij 3 keer verkeerde pincode in te geven.

Terug
Bovenaan