Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De voorzieningen waren het probleem niet. Maar vragen om te mogen gaan pissen, en daar dan ook een voorafbepaald aantal minuten voor krijgen, nee, steek uw jobke dan maar in uw hol.
Ik heb van iemand gehoord die daarvoor 11min per dag kreeg. Toestemming vragen/of alleszins aangeven dat je moet gaan komt nog wel voor (bandwerk,...).

Geen ergernis 'op' het werk, maar toch.

Ex-collega die me semi een job aanbied bij de Noorse staat, dat is basically job zekerheid voor eeuwig, goede werkuren, etc

Oh, maar ze moeten wel een diploma zien.. en god weet waar mijn diploma is. Ik herinner me zelfs niet meer of ik dat gaan halen ben en als ik het gaan halen ben ligt het bij mijn ouders.. ergens. En je kan daar geen officieel duplicaat van krijgen blijkbaar. -_-

Ex-collega die me semi een job aanbied bij de Noorse staat, dat is basically job zekerheid voor eeuwig, goede werkuren, etc

Oh, maar ze moeten wel een diploma zien.. en god weet waar mijn diploma is. Ik herinner me zelfs niet meer of ik dat gaan halen ben en als ik het gaan halen ben ligt het bij mijn ouders.. ergens. En je kan daar geen officieel duplicaat van krijgen blijkbaar. -_-
Lijkt misschien wel mogelijk.

Kijk eens hier of het er bij staat? http://leerenervaringsbewijzendatabank.be/

Zelfs mijn getuigschrift eerste graad middelbaar staat er op (2002). Maar gij kunt misschien niet inloggen zeker? :v
(En dan moeten ze dat nog aanvaarden natuurlijk)

Kijk eens hier of het er bij staat? http://leerenervaringsbewijzendatabank.be/

Zelfs mijn getuigschrift eerste graad middelbaar staat er op (2002). Maar gij kunt misschien niet inloggen zeker? :v
(En dan moeten ze dat nog aanvaarden natuurlijk)
Lijkt misschien wel mogelijk.

Ik kan daar inderdaad niet inloggen en ik heb het diplomagetuigschrift en de lijst met vakken + resultaten. Wat ik niet heb is het eigenlijke diploma en in theorie zijn die eerste twee voldoende, maar blijkbaar kunnen ze het diploma vragen en volgens dat ik lees op de site van de KUL

"Diploma's van de KU Leuven worden via een beveiligde procedure op papier met bijzondere beveiligingskenmerken gedrukt en afgeleverd om de authenticiteit te waarborgen. Enkel diploma's gedrukt op papier met het KU Leuven-watermerk en KU Leuven-hologram zijn rechtsgeldig."

en

"Het originele diploma wordt slechts eenmaal afgeleverd. Bewaar het dus zorgvuldig! (red. :unsure: ) Bij verlies is het niet mogelijk om een kopie te krijgen. Wel kan je via de Studentenadministratie een diplomagetuigschrift aanvragen."

Dus zoals ik dat lees, als je uw diploma misplaatst is het onmogelijk om een rechtsgeldige versie te bekomen wat dat ook moge betekenen, maar dat is wel relatief archaïsch. Soit ik zal de procedure om het hier te homologeren eens starten en dan zullen we zien

Ik kan daar inderdaad niet inloggen en ik heb het diplomagetuigschrift en de lijst met vakken + resultaten. Wat ik niet heb is het eigenlijke diploma en in theorie zijn die eerste twee voldoende, maar blijkbaar kunnen ze het diploma vragen en volgens dat ik lees op de site van de KUL

"Diploma's van de KU Leuven worden via een beveiligde procedure op papier met bijzondere beveiligingskenmerken gedrukt en afgeleverd om de authenticiteit te waarborgen. Enkel diploma's gedrukt op papier met het KU Leuven-watermerk en KU Leuven-hologram zijn rechtsgeldig."

en

"Het originele diploma wordt slechts eenmaal afgeleverd. Bewaar het dus zorgvuldig! (red. :unsure: ) Bij verlies is het niet mogelijk om een kopie te krijgen. Wel kan je via de Studentenadministratie een diplomagetuigschrift aanvragen."

Dus zoals ik dat lees, als je uw diploma misplaatst is het onmogelijk om een rechtsgeldige versie te bekomen wat dat ook moge betekenen, maar dat is wel relatief archaïsch. Soit ik zal de procedure om het hier te homologeren eens starten en dan zullen we zien
Dat dit überhaupt nog een papier is met waarde is totaal belachelijk anno 2021.

Dat je dat nog op papier krijgt zie ik nog mooi voor ceremoniële waarde, voor zij die naar die uitreiking willen gaan e.d.
Maar verder zou dit toch al lang digitaal moeten zijn.

Als ik tegenwoordig een certificatie examen doe voor pakweg Microsoft dan krijg je ook geen 'papieren certificaat' meer ze.
Je krijgt een printout van uw score van dat programma waar 'per module' op staat hoeveel je behaalde alsook een totaal cijfer.
That's it.

Al de rest is gelijk digitaal te doen.

Wat doe je dan als je huis afbrandt?

Die moeten toch ergens wel een controle orgaan hebben die dat kunnen verifieren (tegen betaling uiteraard). We zijn toch wel 2021?

We hebben een intranet waar nieuws op komt en daar kun je comments posten. Niks speciaal.
Maar sommigen die daar posten zijn wackos. Ofwel goede trolls

Wat doe je dan als je huis afbrandt?

Die moeten toch ergens wel een controle orgaan hebben die dat kunnen verifieren (tegen betaling uiteraard). We zijn toch wel 2021?
Persoonlijk vind ik dat hiervoor al lang een centrale, officiële DB voor zou moeten zijn.
Als men dat per se als privé data wil beschouwen, dan in te loggen via ItsMe of zo (ze hebben uw RR Nr toch) & een share functie voorzien om dit door te geven aan een eventuele potentiële WG.

Zo ook ooit een hele iteratie ondergaan met een Nederlandse overheid ter vastlegging van een studiebeurs (=om ze niet terug te moeten betalen). Kort samengevat:
Het behaalde diploma werd opgevraagd. Maar aangezien er maar 1 origineel is, een kopie ervan gemaakt en dat opgestuurd.
Dat was niet voldoende "want een kopie".
Uiteindelijk een diploma-getuigschrift opgevraagd. En na nog wat gezanik was het uiteindelijk dan toch ok.

Onlangs te horen gekregen dat ik een minder interessante functie krijg wegens herstructurering (eigenlijk een B-versie van wat ik momenteel doe met meer kakwerk).

Een weekje verlof gehad om wat te bezinnen (en te solliciteren 🤫) en sinds vandaag terug.
Lag nog goed te pitten deze ochtend om 8h30 tot mijn baas mij uit bed belde om te zeggen dat de verandering morgen al doorgaat lol.

heel die verandering weer in gang gezet zonder enig duidelijk actieplan/opdeling van klanten, verwachtingen en takenpakket :rolleyes:.

Tijdens teammeeting: "Jaja, er komt een jobstudent op onze afdeling, zowel in juli als in augustus"

Half uur later:
"Ah, een nieuwe mail van HR. Wat hebben ze nu weer verzonnen..."
*leest mail*
"We zoeken nog jobstudenten. Kennen jullie iemand, laat het ons dan zeker weten! Zie .pdf in bijlag voor alle beschikbare plaatsen"
*opent bijlage*
Beschikbare plaatsen: afdeling, X, departement Y en mijn afdeling, zowel voor juli als augustus" :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Jamaar mannekes, wat is het nu? En kunt ge dat nu niet vroeger vragen? En niet mee afkomen in fokking juni als iedere student bezig is met examens. Doe dat in februari/maart en niet op het laatste nipperke. Vorig jaar was het juist hetzelfde.

Jerry-Seinfeld-Has-Seen-Enough-Reaction-Gif.gif

Bijna 2 maanden geleden intern gesolliciteerd en aangenomen. Maar moet in mijn huidige functie nog tot eind van de zomer aanblijven (wegens zeer moeilijk om een vervangend profiel te vinden). En de goesting is momenteel zéééér ver te zoeken. Gaat nog een lange zomer worden denk ik 😫

Bijna 2 maanden geleden intern gesolliciteerd en aangenomen. Maar moet in mijn huidige functie nog tot eind van de zomer aanblijven (wegens zeer moeilijk om een vervangend profiel te vinden). En de goesting is momenteel zéééér ver te zoeken. Gaat nog een lange zomer worden denk ik 😫
Beter dan bij mij - mocht vrij snel starten in nieuwe positie die mij werd aangeboden naar aanleiding van een vertrek van een collega en directie heeft pas na drie maand intern (!!) iemand verschoven om mijn oude positie te doen die daar al van bij het begin om gevraagd had. Mocht dus drie maanden lang twee jobs doen ("tis maar voor efkes"). Ben dan twee weken op ziekte gezeten wegens uitgeput zijn door elke dag 10 uur te kloppen, voelde me elke dag ziek en ellendig.

Beter dan bij mij - mocht vrij snel starten in nieuwe positie die mij werd aangeboden naar aanleiding van een vertrek van een collega en directie heeft pas na drie maand intern (!!) iemand verschoven om mijn oude positie te doen die daar al van bij het begin om gevraagd had. Mocht dus drie maanden lang twee jobs doen ("tis maar voor efkes"). Ben dan twee weken op ziekte gezeten wegens uitgeput zijn door elke dag 10 uur te kloppen, voelde me elke dag ziek en ellendig.
Interne mobiliteit is op papier leuk, maar in de praktijk inderdaad toch vaak wat moeilijker dan gedacht.

In mijn geval zou ik de nieuwe positie niet tegelijkertijd met de oude kunnen uitoefenen want dat zou een serieuze conflict of interest met zich meebrengen. En in de banking wereld zijn ze daar redelijk allergisch voor :unsure:

Amai zeg, 10u.

Mja all jokes aside; psychosociale arbeidsbelasting valt ook niet altijd zomaar in aantal uren uit te drukken. Een week van 60 uur in een bedrijf waar ge u gewaardeerd voelt is minder belastend dan één van 45 uur onder een leidinggevende die bij iedereen het bloed van onder de nagels haalt. Allez, imho é. 😶

Terug
Bovenaan