Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Portugese gyprocmannen die enkel aan zichzelf denken en dus nie aan het gemak van de elektricien.

Aan het werk in een HSB. In samenwerking met de schrijnwerker zelf alle gaten voor inbouwpotten reeds gemaakt in de OSB, anders achteraf onmogelijk om kabels op te vissen als alles dicht staat.
Gyprocman zet achteraf de gyproc en doet een poging om het gat van 68 over te zetten op zijn plaat.
Geen enkel gat komt 100% uit. Logisch natuurlijk.
In plaats van gewoon een klein gat voor enkel de kabels, dan kan ik de gyproc gewoon uitzagen met de schrobzaag.
Nee, nu kon ik de OSB gaan uitzagen met de schrobzaag. Tof zenne

Al wel beter t.o.v. vorige keer. Toen hadden ze geen gaten gemaakt in de gyproc. Gewoon kabels terug in de leidingspouw en plaat ertegen. Doei

ooh, liegen tegen mij, daar kan ik nie tegen!

firstline die me komt lastig vallen met een issue waarvan ik weet dat een simpele reboot het probleem oplost.
Ja maar de user heeft de pc al meerdere keren herstart!

zeker van? jajajajaja

ik kom mee in de remote sessie:

wmic os get lastbootuptime

tenor.gif

en nadien komen de excusen: maar ik heb hier op de knop geduwd en hem terug aangezet! ik zweer het

zijn hersens stond vermoedelijk ook op sleep.
ge weet toch dat een shutdown eigenlijk geen shutdown meer is maar eerder een deep sleep mode? Enkel bij een restart start de pc terug helemaal op

Portugese gyprocmannen die enkel aan zichzelf denken en dus nie aan het gemak van de elektricien.

Aan het werk in een HSB. In samenwerking met de schrijnwerker zelf alle gaten voor inbouwpotten reeds gemaakt in de OSB, anders achteraf onmogelijk om kabels op te vissen als alles dicht staat.
Gyprocman zet achteraf de gyproc en doet een poging om het gat van 68 over te zetten op zijn plaat.
In plaats van gewoon een klein gat voor enkel de kabels, dan kan ik de gyproc gewoon uitzagen met de schrobzaag.

Al wel beter t.o.v. vorige keer. Toen hadden ze geen gaten gemaakt in de gyproc. Gewoon kabels terug in de leidingspouw en plaat ertegen. Doei

Kan situatie moeilijk inschatten en mogelijks is wat ik zeg onzinnig, maar is dat dan niet aan werfleiding of gelijkaardig om zoiets te ondervangen. Zeker als dat iets wederkerig probleem is.

bij ons niet en al dit al vaak moeten uitleggen :laugh:
Goh ... bij een IT boîte, waar het gros v/d mensen een minimum aan technische kennis heeft zult ge daar weinig last van hebben.

Maar als 't gros van uw volk me moeite weet hoe ze hunne PC moeten opstarten, laat staan bezigen ... jah ... dan is dat rocket science eh. 😋
Believe me, ik heb ook al wa kastaars geweten ze. Dat was dan bij klanten, but still.

Ik vroeg mijzelf al af toen ik dat zelf allemaal aan't doen was hoe dat verschillende aannemers dit afspraken. Niet dus :(
Is idd klote, ik was er zelf ook is eentje vergeten en dan mag je blij zijn van alles foto's te hebben getrokken.

Goh ... bij een IT boîte, waar het gros v/d mensen een minimum aan technische kennis heeft zult ge daar weinig last van hebben.

Maar als 't gros van uw volk me moeite weet hoe ze hunne PC moeten opstarten, laat staan bezigen ... jah ... dan is dat rocket science eh. 😋
Believe me, ik heb ook al wa kastaars geweten ze. Dat was dan bij klanten, but still.
ik werk in een IT boite :unsure:

Ik versta dat wiskunde belangrijk is maar als een leerling globaal 74% heeft en voor alle vakken behalve die wiskunde (zat aan een 62%) in de zeventig procent zit… dan vind ik het uitermate lullig om allemaal naar de leerkracht wiskunde te kijken als om vragend alstublieft dankjewel of die leerling toch maar een A-attest zonder beperkingen kan krijgen. (Leerling zit in 2e jaar ‘algemeen’ - geen Latijn - en wou naar Taal & Communicatie. Dat is goedgekeurd maar echt die hero worship voor wiskunde is er soms echt over.

Ik versta dat wiskunde belangrijk is maar als een leerling globaal 74% heeft en voor alle vakken behalve die wiskunde (zat aan een 62%) in de zeventig procent zit… dan vind ik het uitermate lullig om allemaal naar de leerkracht wiskunde te kijken als om vragend alstublieft dankjewel of die leerling toch maar een A-attest zonder beperkingen kan krijgen. (Leerling zit in 2e jaar ‘algemeen’ - geen Latijn - en wou naar Taal & Communicatie. Dat is goedgekeurd maar echt die hero worship voor wiskunde is er soms echt over.
Is 62% al niet meer voldoende tegenwoordig?

Is 62% al niet meer voldoende tegenwoordig?
We moeten kijken naar de evolutie en in wezen kunnen voorspellen wat het gaat geven in de volgende jaren. Maar als tweede trimester meetkunde was en derde is algebra… Ik vind dat je daar niet echt naar evolutie kan kijken, het ene kan uw ding zijn en het andere niet.

Waarom zijn de opzegtermijnen van iemand die ontslag neemt zo lang? Dat zou veel korter moeten zijn bij zelf ontslag nemen. De sfeer is zeer geladen op het werk omdat zowel mijn collega als ik weg gaan. De werkgever wilt zoals elk jaar nog zoveel mogelijk grote werken voor het verlof doen, maar wij hebben daar geen zin meer in. De meeste werken kan hij zelf niet, want het is maar een Bricoleurloodgieter. Vrijdag serieuze discussie gehad en hem gezegd dat het nooit genoeg is voor hem.

Daar komt dan ook nog eens bij dat de bazin ons al overal aan het zwart maken is en ronduit dingen zit te vertellen die niet waar zijn...

Waarom zijn de opzegtermijnen van iemand die ontslag neemt zo lang? Dat zou veel korter moeten zijn bij zelf ontslag nemen. De sfeer is zeer geladen op het werk omdat zowel mijn collega als ik weg gaan. De werkgever wilt zoals elk jaar nog zoveel mogelijk grote werken voor het verlof doen, maar wij hebben daar geen zin meer in. De meeste werken kan hij zelf niet, want het is maar een Bricoleurloodgieter. Vrijdag serieuze discussie gehad en hem gezegd dat het nooit genoeg is voor hem.

Daar komt dan ook nog eens bij dat de bazin ons al overal aan het zwart maken is en ronduit dingen zit te vertellen die niet waar zijn...
En jij wil daar nog gaan werken in bijberoep. Trek je conclusies en doe gewoon het nodige. Ik zou ook nog je sollicitatieverlof aanvragen.

Waarom zijn de opzegtermijnen van iemand die ontslag neemt zo lang? Dat zou veel korter moeten zijn bij zelf ontslag nemen.
Je hebt een contract getekend met die werkgever, met een opzegtermijn. Wanneer de werkgever jou wil ontslaan moet hij ook een (trouwens langere) opzegtermijn respecteren.
Die opzegtermijn zou dus niet veel korter moeten zijn.

Omdat bedrijven ook nog ergens een zekere houvast moeten hebben.

To be fair ... als de patron dat zelfde zou zeggen in de omgekeerde richting, dan zou gij ook helemaal niet content zijn eh.

Zo van ...
Ja die gast moet hier buiten eh, trekt op niets ni meer & kost mij alleen maar geld de laatsten tijd.
Jah ... 12 weken opzeg uitbetalen .... pfffft ... zijde zot? 1 week is wel al genoeg zeker?
Aiight ... dude ... beat it! Hier uw weekske opzeg!

So yeah ... opzeg is bescherming voor beide partijen lijkt mij.
Al weet ik ook wel dat vele werknemers een loopje nemen met hun werk tijdens de opzegtermijn.

Als je snel weg wil kan je dan geen ontslag met dringende reden uitlokken ?

Uiteindelijk kan je sowieso toch niet doppen, dus wat maakt het uit.

Terug
Bovenaan