Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Als het niet dringend is gewoon eens in het nederlands beginnen :p

het was helaas dringend. Smart Array controller naar de zak. En service contract verliep eind august dus chanceke nog.
Gelukkig 1 van de laatste servers die overblijft, alles is bijna naar de cloud gemigreerd.

*zwaar indisch accent*
Heb hier ook regelmatig meetings met Indiërs via Teams maar ik versta die dus nooit. Zwaar accent en die praten vaak zo snel. En mijn collega antwoordt daar dan op en ik heb zoiets van HOE VERSTAAT GE DAT ZELFS.

Ok, mijn collega werkt er wel al langer mee samen, maar toch. :unsure:

Heb hier ook regelmatig meetings met Indiërs via Teams maar ik versta die dus nooit. Zwaar accent en die praten vaak zo snel. En mijn collega antwoordt daar dan op en ik heb zoiets van HOE VERSTAAT GE DAT ZELFS.

Ok, mijn collega werkt er wel al langer mee samen, maar toch. :unsure:

Ik heb ooit ene gehad en dat ging als volgt, I shit you not!

Yes hello, my name is tom xxxxxxxxxxx
*SUPERZWAAR indisch accent*
Goodmorningthankyoucanyouspellyournameplease?
Yes sure, T for Tango, O for Omeg..
*onderbreekt mij*
Can you spell tango please?

:unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:

nouja, dan houdt het op hé..

heb opgehangen en teruggebeld en dan had ik een indier-light. Dat ging beter.

*onderbreekt mij*

Bij Dell zijn het meestal Duitsers of Fransen die dan nog eens best goed Engels spreken. Ik doe bij bepaalde failures (disks, NICs, ...) ook gewoon de basic testing al en geef dat meteen mee en dan zeggen die al relatief snel "OK, we'll send a replacement part".

Levering kwijt met toch wat waarde, ja k heb die dinsdag voor uw deur gezet ma ge waart er nog ni.

Euh ja ik heb niks gezien ze. En hier komt in se niemand onbevoegd in (minstens drie keer badge gebruiken vanaf de ingang van t paleis) en k zie de poetsvrouwen nu ook geen volle dozen mee in t karton gooien... .

Sinds begin deze maand wordt er verwacht dat diegenen die voltijds werken opnieuw minimum 3 dagen naar kantoor komen, de rest mag nog thuis. "Want het is toch goed dat we allemaal terug op kantoor zijn, oh wat gaat het fijn zijn om terug samen op dezelfde plek te werken". Dagen zijn vrij te kiezen, maar er wordt wel verwacht dat men zich flexibel opstelt voor meetings & afspraken met klanten. Allemaal goed en wel, persoonlijk vind ik het best ok zo maar:

Collega komt maandag naar kantoor, en geeft dinsdag een bullshit reden aan (iets met een zieke papegaai, I shit you not, dat is de reden...). Ik hoor één van de partners tegen een andere partner zeggen: "Hoe, ja maar we hadden wel 3 dagen op kantoor gezegd he, toch, allee seg."

Diezelfde partner die dat zei om 15u vandaag (kwam al pas om 11u binnen, geen afspraken of niks gepland, moest gewoon eerst nog naar de winkel...). "Ja ik ben al weg want ik moet onze *instert snobistische naam van zoon* gaan halen. Ah en volgende week zit ik aan zee dus ik werk van daar uit" (hebben daar een 2de verblijf) "Ja zo wat work & pleasure combineren he, wat apérokes hier en daar".

Ja als hier dan toch de helft van de tijd niemand is blijf ik ook beter thuis en spaar ik wat tijd uit he...

Jesus f¨cking christ, had ik ook maar een KMO waar ik op de kap van mijn medewerkers (hoewel ik hier redelijk goed wordt behandeld, maar als ik het allemaal zo zie zit er wel wat meer in... 😋) bakken geld verdien en voor de rest wat kan relaxen aan mijn luxe appartement aan zee.

Functie (sales) die compleet verandert door de herstructurering van een klant die op Benelux-niveau gaat werken. Goed, daar kan mijn werkgever niet aan doen, betekent dat we met 2 sales (1 Nederlandse & ik) zitten voor dezelfde klant.
Vragen ze mij of ik het zie zitten om mijn Nederlandse collega overkoepelend die functie te laten doen waarbij ik een andere productcategorie zou verkopen.
Tot daar geen probleem.
Nu ineens "ahja, maar ge zou ook volledig België mogen doen voor die categorie, u bonusschema verandert, ge gaat alleen alles doen" etc etc.

Toch eens een gesprek aangevraagd, want dat zijn toch grondige wijzigingen om zomaar eens tussen de soep en de patatten op tafel te gooien. :sop: En zeker zo net voor het verlof.

Als ik dan toch iets anders ga moeten verkopen en alleen wat uit de grond moet stampen kan ik evengoed eens gaan luisteren op een ander.

Nee, niet nodig om te starten als leerkracht in opleiding, zonder bpb wel een lager loon, na behalen van bpb val ik onder barema 501(licenciaat). Ik neem ook al mijn anciënniteit mee naar het onderwijs.

Heel interessant. Dat zie ik mezelf ook nog doen.
- Chillere job (in zekere zin)
- Veel vakantie
terwijl je toch "full time" geld verdient. Om dezelfde vrije tijd te hebben in een privé-bedrijf moet je minstens part-time tot half-time werken.

De tijd die vrijkomt kun je vervolgens naar alle vrijheid invullen, afhankelijk van waar er op dat moment het meeste nood aan is:
- Schrappen van kinderopvang in bepaalde periodes -> lagere kosten en/of
- Bijberoep doen na uw uren -> extra inkomsten en/of
- Beleggen -> extra inkomsten en/of
- Gewoon dingen doen die u als mens verruimen, projectjes die er anders nooit van zouden komen want druk druk druk, ...
Die flexibiliteit is echt goud waard imo.

Kun je een richtlijn geven hoeveel je momenteel ongeveer zou verdienen met hoeveel jaar anciënniteit? Desnoods in PM.

- Veel vakantie
terwijl je toch "full time" geld verdient. Om dezelfde vrije tijd te hebben in een privé-bedrijf moet je minstens part-time tot half-time werken.

De tijd die vrijkomt kun je vervolgens naar alle vrijheid invullen, afhankelijk van waar er op dat moment het meeste nood aan is:
- Gewoon dingen doen die u als mens verruimen, projectjes die er anders nooit van zouden komen want druk druk druk, ...

Kun je een richtlijn geven hoeveel je momenteel ongeveer zou verdienen met hoeveel jaar anciënniteit? Desnoods in PM.
Je gaat dan wel aan uw subtiliteit moeten werken, ook al heb je gelijk. :unsure:

Heb je dan subtiliteit nodig om in het onderwijs te staan?µ
Jij zou er nooit in aangenomen worden omdat uw waarden te doordacht zijn. Ale, zie het als een compliment.
Van een leraar heb ik altijd het idee dat die de jeugd vergiftigt met links gedachtengoed. :unsure:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met mijn "waarden die te doordacht zijn"?
Niets slecht. Jij hebt hier altijd al waarden/standpunten verdedigd waarover je hebt gedacht en geargumenteerd. Meer niet, enkel positief zelfs. Mijn idee van een leraar zijn standpunt is dat het kortzichtig en opgelegd is, dat heb jij niet.
Meeste van uw punten ga ik trouwens mee akkoord, de manier van brengen minder.

De Vlaamse verkavelingsverslaafde Rudy rijdt met zijn overgesubsidieerde Duitse luxe bedrijfswagen naar de winkel om 2 avocado's, 4 Franse broden en 2 bakken Duvel te kopen, hiervoor betaalt hij 63,78 euro. Nadien rijdt hij terug naar zijn verkavelingsvilla die hij op een stuk grond van 11 are gebouwd heeft, uiteraard inclusief verharde oprit en zwembad. Onderweg stopt hij om met zijn door de overheid gesponsorde tankkaart zijn Duitse dieselstoof vol te tanken. In het tankstation koopt hij een blikje Cola voor 1,50 euro.

Gevraagd: Hoeveel arme fietsers heeft de verkavelingsverslaafde Rudy met zijn overgesubsidieerde Duitse luxe bedrijfswagen onderweg naar zijn verkavelingsvilla bijna omvergereden?

Laatst bewerkt:
- Veel vakantie

Het eerste jaar als LIO zou ik betaald worden onder weddeschaal 384 met +/- 10 jaar anciënniteit.

Nadien als alles goed gaat zou ik verloond worden onder weddeschaal 501, ik blijf dan op 10 jaar, want die schaal rekent vanaf 24 jaar en ik begon aan 23 jaar te werken.

Het Pedagogisch diploma levert dus ongeveer 1000 euro bruto op.

Niet investeren in projecten met een fantastische payback want we moeten op de cash-flow letten. Maar dan wel een groep Amerikanen naar Europa laten komen voor een best-practice uitwisseling...
Hoe noemen ze dat, penny wise, pound foolish? :)

Niet investeren in projecten met een fantastische payback want we moeten op de cash-flow letten. Maar dan wel een groep Amerikanen naar Europa laten komen voor een best-practice uitwisseling...
Hoe noemen ze dat, penny wise, pound foolish? :)
Alles hangt af van de bedragen, maar er is bij tijden van krappe cash-positie nu wel nog een verschil in beleid tussen een CAPEX van 20 m€ vs een extra OPEX van 100 k€ natuurlijk… maar ik snap dat het raar oogt, en soms klopt het ook gewoon niet.

*onderbreekt mij*

Ge moet ze in ne vindaloop proberen krijgen:

Terug
Bovenaan