't Is te merken dat SAP door
sadisten Duitsers is gemaakt. Iets aanpassen in uw klantendata is altijd tof. Nu we hebben ook een aparte klantenstructuur die al jarenlang goed werkt in een andere omgeving, maar niet is aangepast aan een standaard SAP. Natuurlijk wil het management niet teveel geld insteken om SAP aan te passen, want het kost zo al genoeg, er is niet genoeg budget en zegt men al zeven jaar lang dat we vanaf volgend jaar full-SAP gaan op ineens de nieuwste versie ipv nu enkel in de fico-kant maar wat aan te modderen in een oudere versie.
Ik open een klant:
"Businesspartner X heeft een afwijkende betaler Y. Wilt u deze melding nog eens weergeven?

"
Nee
Ik maak de aanpassing...
"Businesspartner X heeft een afwijkende betaler Y. Wilt u deze melding nog eens weergeven?

"
Nog steeds nee.
Ik klik op opslaan.

"
In die twee seconden lijkt het me twijfelachtig dat ik van gedacht veranderd ben, dus nee.
SAP slaat de boel op. Ik wil naar een andere businesspartner gaan.
"U heeft wijzigingen in de businesspartner aangebracht. Wilt u deze opslaan?

"
Euh ja. Wat denk je dat ik net gedaan heb? Ik klik dan maar op ja, want met een moffenprogramma weet je immers nooit.

"eR zIJn GeeN veRdeRe WIjziGInGen AanGebrAcHt!!!!!!

"
Echt waar, brolprogramma van men kloten ze.