Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

:sop:Euhm, en in welke context is dat dan?
Zo gewoon casual "mag ik eens een vraag stellen?" => "sure, come to daddy" ofzo? :unsure:
Hij is een technische demo aan het doen (desktop sharing via webex) en soms hapert zijn window dan een beetje en terwijl hij dat probeert recht te trekken zegt die dan "come to daddy". Maar is zowiezo in het Engels hè, dus het is niet in het Vlaams en dan plots zo'n Engelse uitspraak ertussen. Maar toch :sop:

Hij is een technische demo aan het doen (desktop sharing via webex) en soms hapert zijn window dan een beetje en terwijl hij dat probeert recht te trekken zegt die dan "come to daddy". Maar is zowiezo in het Engels hè, dus het is niet in het Vlaams en dan plots zo'n Engelse uitspraak ertussen. Maar toch :sop:
Dat is wel ... bizar ja.

Ik heb ooit een SAP training gehad door een gek-uitziende Aziaat die geen goed Engels kon, een kleine greep:
  • gek-uitziend = broek opgetrokken tot zijn tepels, en dan een mini-das ... waarschijnlijk omdat de das niet lager mag komen dan zijn broeksriem? 🤷‍♂️
  • "Master data" kwam eruit als "masturbator"
  • "Premise" => Penis
  • "Hierarchy" => Iraq-ie
  • "My solution isn't working?" => "but of course, you have no penis !!!"
  • "The Iraqie must follow the masturbator"
  • "A penis is not part of the masturbator"
Enzovoorts... goed gelachen, weinig geleerd.

Collega in ons team die nul intiatief neemt. Als het druk is pak dan toch eens spontaan werk over van uw collega's? Nu is het precies van stilletjes uw kop intrekken en hopen dat de collega's of het management niets opmerken.. .

Collega in ons team die nul intiatief neemt. Als het druk is pak dan toch eens spontaan werk over van uw collega's? Nu is het precies van stilletjes uw kop intrekken en hopen dat de collega's of het management niets opmerken.. .
Another day on the job hier... Leidinggevenden die wel graag de titel dragen maar niet de verantwoordelijkheden.
Ook veel te close met bepaalden ondergeschikten.
Gelukkig sta ik er naast en kijk ik vanaf de zijlijn toe hoe ze alles verneuken.

Another day on the job hier... Leidinggevenden die wel graag de titel dragen maar niet de verantwoordelijkheden.
Gelukkig sta ik er naast en kijk ik vanaf de zijlijn toe hoe ze alles verneuken.
Sleuren ze je dan niet meer naar beneden? Gelukkig hier co-leadership door een aantal en als er één scheef gaat dan zorgen de anderen er wel voor dat alles terug in lijn komt.

Een sales-kerel van ons bedrijf die mij gisteren aansprak met "jongen". :wtf:

Die arrogante gasten met hun grote muil moeten zich toch altijd nét iets beter voelen dan de rest hé. Is dat de eerste les bij sales-opleidingen misschien?
Les 1: Je bent beter dan de rest.
Les 2: Zet een grote muil op. Je weet altijd alles, ook als je het niet weet.
Les 3: Je mag de meest onrealistische planning en technische oplossingen beloven aan de prospect. Voor dat liegen krijgen jullie commissies. Het uitvoerende team kuist uw stront wel op, zonder commissie uiteraard.

Voila jongens, hier heb je allemaal een kostuum, een zonnebril en nog een flinke portie arrogantie erbovenop. Veel succes!
Oei... ik spreek altijd mijn jongere collegas die onder mij staan altijd aan met jongeheer/dame, snotneus of jeugdige snaak. :unsure:
Niet bij mij komen werken macbc :p
Kmoet wel zeggen dat ik me minder open moet stellen. Een tripje naar de koffiezet is gegarandeerd 3 vragen in het opgaan en 2 in het terugkomen. Ik ben nogal redelijk approachable op het werk en zal altijd wel met raad en daad bijstaan maar soms moet er ook van mijn persoonlijke projecten iets afgeraken. Mijn norse collega laten ze precies meer gerust.

wat betreft uw puntje 3. Is dat niet net het uitdagende aan de job? Moeilijke dossiers met een werkend technische oplossing kunnen aanleveren?

Laatst bewerkt:
- leidinggevenden hebben per definitie een verantwoordelijkheid (al is het maar het welzijn van de mensen wie aan heb rapporteren)
- afschuiven van verantwoordelijkheid/werk is een trend in de hele “lean” cultuur want niemand heeft nog marge
- close zijn met ondergeschikten werkt volgens mij het beste (tenzij hier een sexuele ondertoon bedoelt wordt)
- als je aan de zijlijn staat te kijken ben je misschien geen deel van het probleem, maar ook niet van de oplossing

Ik vraag me ook altijd af hoe mensen oordelen dat men “alles verneukt”. Hoe vertaalt zich dat dan? Dat het bedrijf inkomsten verliest? Is het met die voorspellende kracht niet interessant om er proberen waarde uit te slaan?

Mijn ergernis is zijn een aantal mailtjes gemarkeerd als dringend, die over banale zaken. Een beetje zoals in de lijn van hierboven: als mensen eens naar het groter geheel konden kijken, dan waren we al een stap dichter tot een efficiënt werking

't is meer massaal hersenamputatie geweest op het werk...

"We have tried nothing and we are all out of ideas, weet gij nog iets?"

Die arrogante gasten met hun grote muil moeten zich toch altijd nét iets beter voelen dan de rest hé. Is dat de eerste les bij sales-opleidingen misschien?
Les 3: Je mag de meest onrealistische planning en technische oplossingen beloven aan de prospect. Voor dat liegen krijgen jullie commissies. Het uitvoerende team kuist uw stront wel op, zonder commissie uiteraard.

Voila jongens, hier heb je allemaal een kostuum, een zonnebril en nog een flinke portie arrogantie erbovenop. Veel succes!
Ge moet echt leren relativeren anders gaat gij nog tot uw pensioen u druk maken over zo'n onbenulligheden.
Als het u dan echt stoort noem hem dan ook "jongen" terug of wrijf eens over z'n hoofd of zeg dat z'n zonnebril te klein is voor de grootte van z'n hoofd. Misschien dat die laatste er wat over gaat.

Ge moet echt leren relativeren anders gaat gij nog tot uw pensioen u druk maken over zo'n onbenulligheden.
Als het u dan echt stoort noem hem dan ook "jongen" terug of wrijf eens over z'n hoofd of zeg dat z'n zonnebril te klein is voor de grootte van z'n hoofd. Misschien dat die laatste er wat over gaat.
Ik denk niet dat het ok is om ongevraagd over iemand zijn hoofd te wrijven in een professionele omgeving. Dat is voor mij een brug verder vergeleken met iemand "jongen" noemen.

Werkgerelateerde ergernis: een of ander "human capital" (hun woorden) bureau is mij nu al een paar dagen aan het lastigvallen met een "vacature op mijn maat".
Ik heb een goed profiel maar, blijkbaar tot voor kort, ook weer niet zo goed dat ze mij zouden wegkapen (sowieso, in de sector in mijn regio, not done) en vooral: Ik heb een zekere leeftijd met navenant "matuur" profiel.... welke recruter haalt het in godsnaam in zijn hoofd dat het dan een goed idee is om elfendertig mails met meer smilies dan tekst te sturen? En een simpele vraag (duidelijk vermeld dat ik getallen en data wou, geen salespitch) resulteerd in nog meer emoticons en buzzwords....

't Is te merken dat SAP door sadisten Duitsers is gemaakt. Iets aanpassen in uw klantendata is altijd tof. Nu we hebben ook een aparte klantenstructuur die al jarenlang goed werkt in een andere omgeving, maar niet is aangepast aan een standaard SAP. Natuurlijk wil het management niet teveel geld insteken om SAP aan te passen, want het kost zo al genoeg, er is niet genoeg budget en zegt men al zeven jaar lang dat we vanaf volgend jaar full-SAP gaan op ineens de nieuwste versie ipv nu enkel in de fico-kant maar wat aan te modderen in een oudere versie.

Ik open een klant:
"Businesspartner X heeft een afwijkende betaler Y. Wilt u deze melding nog eens weergeven? :smile: "
Nee
Ik maak de aanpassing...
"Businesspartner X heeft een afwijkende betaler Y. Wilt u deze melding nog eens weergeven? :smile: "
Nog steeds nee.
Ik klik op opslaan.
In die twee seconden lijkt het me twijfelachtig dat ik van gedacht veranderd ben, dus nee.
SAP slaat de boel op. Ik wil naar een andere businesspartner gaan.
"U heeft wijzigingen in de businesspartner aangebracht. Wilt u deze opslaan? :smile:"
Euh ja. Wat denk je dat ik net gedaan heb? Ik klik dan maar op ja, want met een moffenprogramma weet je immers nooit. :sop:
"eR zIJn GeeN veRdeRe WIjziGInGen AanGebrAcHt!!!!!! :eviltongue:"

Echt waar, brolprogramma van men kloten ze.

't Is te merken dat SAP door sadisten Duitsers is gemaakt. Iets aanpassen in uw klantendata is altijd tof. Nu we hebben ook een aparte klantenstructuur die al jarenlang goed werkt in een andere omgeving, maar niet is aangepast aan een standaard SAP. Natuurlijk wil het management niet teveel geld insteken om SAP aan te passen, want het kost zo al genoeg, er is niet genoeg budget en zegt men al zeven jaar lang dat we vanaf volgend jaar full-SAP gaan op ineens de nieuwste versie ipv nu enkel in de fico-kant maar wat aan te modderen in een oudere versie.

Ik open een klant:
Nee
Ik maak de aanpassing...
Nog steeds nee.
Ik klik op opslaan.
In die twee seconden lijkt het me twijfelachtig dat ik van gedacht veranderd ben, dus nee.
"U heeft wijzigingen in de businesspartner aangebracht. Wilt u deze opslaan? :smile:"
Euh ja. Wat denk je dat ik net gedaan heb? Ik klik dan maar op ja, want met een moffenprogramma weet je immers nooit. :sop:

Eeeo8gRUwAAa365.jpg

Ik open een klant:
Nee
Ik maak de aanpassing...
Nog steeds nee.
Ik klik op opslaan.

In mijn vroege SAP-consulting dagen was ik aan het zoeken in de standaard code. Kwam ik opeens een stukske tegen waar over de "save" een loop was geschreven die altijd 5 keren werd herhaald, met de comment erbij "zum zicherheit" :crazy:.

Dat gezegd zijnde ken ik nog steeds geen waardig alternatief voor SAP, dat dezelfde geïntegreerde ERP scope kan afdekken met dezelfde variabiliteit (we kunnen discussiëren of dat nodig is, maar er is geen echte competitie).

Het sales type dat je hier beschrijft bestaat zeker en vast maar dat zijn de jobhoppers, de orderophalers, het type vertegenwoordiger dat ternauwernood kan onthouden dat ze op't einde van het (meestal korte) gesprek moeten vragen, hoeveel stuks, kilo, aantal etc heb je nodig.
Kunnen enkel op prijs verkopen en hebben meestal een korte loopbaan bij hun werkgever wegens na een paar jaar opgebrand.

Je hebt ook vertegenwoordigers, ook in het pak en die hebben ook een zonnebril, die met designbureaus, technici, ingenieurs (al dan niet van multinationals) spreken ( 1 afspraak kan soms een voormiddag vullen) en daar rechtstreeks mee in een ontwerp, automatisatie, materiaal noem maar op worden betrokken, dit soort vertegenwoordigers wordt door de markt zeer op prijs gesteld en als een externe kennishub gezien waar men beroep op kan doen en die geen onzin vertellen.

Dit soort vertegenwoordigers heeft in BeNeLux verschillende NDA (Non disclosure Agreement) getekend en is in heel veel bedrijven steeds welkom, zelfs zonder afspraak maar aangezien deze vertegenwoordigers zo gevraagd zijn werken ze enkel op afspraak.
Je ziet bij sommige bedrijven dingen die pas binnen jaren op de markt gaan komen ....

Het opleiden van dit soort sales mensen duurt jaren en is wel wat meer dan wat van buiten geleerde zinnetjes aframmelen en samen de cataloog doorlopen of vragen hoeveel kilo hebde nodig.
Deze vertegenwoordigers sturen dikwijls inside sales teams aan en moeten ze soms inschatten welk project ze bij wie neerleggen want niet iedere binnendienst is even kundig of andere factoren, bestaande workload bij een bepaalde persoon, soms is het echt balanceren op een slappe koord.

Wat de commissies betreft, das voor de nieuwelingen die zich nog moeten bewijzen, bovenstaand beschreven vertegenwoordiger werkt met bonussen en een vast loon.
Enne de enige die tegen zijn kl..... krijgt( of eruit geschopt word) als de cijfers niet goed zijn is de vertegenwoordiger, aangezien hij er voor beloond wordt maar er ook verantwoordelijk voor is...

Als het misloopt is het ook meestal de account manager die telefoon krijgt van de klant. Zoals er incompetente sales zijn, zijn er ook genoeg incompetente uitvoerders waardoor sales de shit op hun nek krijgt.

Doet me denken aan een klant die ik eens aan de lijn had die de rustige mens die ik ben haast tot het kookpunt dreef door de uitspraak "Ge begrijpt het niet hé vriendje?".

Terug
Bovenaan