Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik werk als vaste consultant hier en hij is de interne IT manager.
Ik heb het al aangekaart maar hij zegt gewoon dat dat IT is en het niet gemakkelijk is.

Gelukkig heb ik al aangegeven bij mijn werkgever dat ik graag op termijn een nieuwe klant zou willen.
Wel voor andere redenen dan degene die ik nu opsom, maar bon.
Eind dit jaar zou ik normaal gezien elders heen mogen.
Dat is niet de normale manier van doen ;)
Hij is gewoon aan het profiteren van je drive en inzet, das al. 2 man op IT voor 150 man met zo een load?
Dan zou ik toch beginnen met prio's bepalen:

"Geef x en y maar een nieuwe laptop he" --> kan dringend zijn, een collega moet kunnen werken
"Ja seg die 200 laptops die in het magazijn staan moeten vernietigd worden" --> very frikkin low prio
"Begin maar met de uitrol van 20H2 nu er veel met verlof zijn he" --> project aanpak, werken met test groep? Van welke versie komen jullie? Deployment via SCCM?
"Kom we gaan netwerkkabels gaan leggen, kijk maar eens mee" --> kan dat op een ander moment? zeer druk bezet momenteel
"Update jij de database eens met de nieuwe aankopen?" --> als ik tijd kan vrijmaken, ja :)

Ik begrijp waar je vandaan komt, je eerste job in IT wil je goed doen, maar ze profiteren zo snel van je.
Chin up, you can do this (y)

Dat is niet de normale manier van doen ;)
Hij is gewoon aan het profiteren van je drive en inzet, das al. 2 man op IT voor 150 man met zo een load?
Dan zou ik toch beginnen met prio's bepalen:

"Geef x en y maar een nieuwe laptop he" --> kan dringend zijn, een collega moet kunnen werken
"Ja seg die 200 laptops die in het magazijn staan moeten vernietigd worden" --> very frikkin low prio
"Begin maar met de uitrol van 20H2 nu er veel met verlof zijn he" --> project aanpak, werken met test groep? Van welke versie komen jullie? Deployment via SCCM?
"Kom we gaan netwerkkabels gaan leggen, kijk maar eens mee" --> kan dat op een ander moment? zeer druk bezet momenteel
"Update jij de database eens met de nieuwe aankopen?" --> als ik tijd kan vrijmaken, ja :)

Ik begrijp waar je vandaan komt, je eerste job in IT wil je goed doen, maar ze profiteren zo snel van je.
Chin up, you can do this (y)
Heb vandaag gezegd dat het voor mij heel moeilijk is om mijn werk goed te doen als hij geen urgency/deadlines geeft bij alle werkjes die hij mij geeft. Hij zei dan dat hij verwacht dat ik die opstel. Ik heb dan toch aangedrongen en dan zei hij dat niks dringend was :unsure:

Klotige aan heel die situatie is dat ik daar extern werk en ik wil het niet laten hangen omdat mijn firma dan een slechte naam krijgt.
Wat betreft die updates, deployment is via SCCM maar liep helemaal in het honderd door outdated drivers vandaag :sad:

Op het randje af beledigd worden door één of andere grijze bestuurder van een debiel immokantoor dat klant is bij ons. Was zever aan het verkopen tot en met dat elke eerstejaarsstudent rechten kan doorprikken. Begon al over een rechtszaak en klachten (gaat over een bedrag van 900 EUR :sleep:).

Soms heb ik eens te maken met de vastgoedsector en het is maar zelden een plezierige ervaring. Kan er ook niet bij dat elk Vlaamse dorpke 5 van zo'n kantoren heeft.

Veel cowboys in die sector en héél veel die hun geld niet waard zijn. En er wordt gewoon meer verkocht en gekocht dan vroeger = kassa, kassa...

Mooie foto's maken, op een site plaatsen, enkele klantenbezoeken regelen en wat administratief werk voor 3% commissie. Op een gemiddelde woning verdienen ze dus 10k voor hooguit enkele dagen werk dat nauwelijks speciale opleiding of ervaring vereist. Goed verdiend.

Sinds 1 van onze zaakvoerders zo gatachterlijk was om een overduidelijk virus te openen uit zijn mail zijn we overgeschakeld op 'de cloud' met nog meer restricties van de externe it dienst, zowel in de Cloud als lokaal. Je kan nu letterlijk niets meer installeren zonder adminrechten.
Enkel 1 zaakvoerder heeft die rechten, telkens we iets nieuw nodig hebben kan die 15 pc's aflopen om het te installeren. Dit kunnen we gelukkig voor redelijk wat programma's omzeilen door het portable te maken

Vandaag wou ik op Teamviewer de WOL functie instellen op een paar pc's, de Bios aanpassing kan ik zelf doen, voor de rest natuurlijk geen f*cking rechten, mail naar it dienst en nog steeds geen reactie. Begin diene cloudzever grondig beu te raken.
Alle vooruit, telefoon gekregen van de externe it dienst.
Het gaat niet gaan, volgens hen moet er altijd een pc opstaan om de andere te triggeren.

Ik heb letterlijk de manual doorgehaald van teamviewer waar duidelijk opstaat dat er 2 manieren zijn en ik de manier wil/moet hebben voor 2 verschillende netwerken via public adress en niet de manier voor een intern netwerk.

Bende apen, ik word er zo moedeloos van.

Mooie foto's maken, op een site plaatsen, enkele klantenbezoeken regelen en wat administratief werk voor 3% commissie. Op een gemiddelde woning verdienen ze dus 10k voor hooguit enkele dagen werk dat nauwelijks speciale opleiding of ervaring vereist. Goed verdiend.
Ik heb iemand in de familie die makelaar is geworden op oudere leeftijd. Hij heeft jarenlang carrière gemaakt in de privé (leidinggevende marketing functie in een multinational) en heeft een universitair masterdiploma.

Hij hoeft het niet meer te doen voor het geld en beschouwt het eerder als een aangename tijdsbesteding en om het sociaal contact. Hij heeft een BIV nummer, juridische kennis, financiële kennis, bouwtechnische kennis enz. Al zijn klanten zijn zeer tevreden over zijn vriendelijke en professionele aanpak met kennis van zake. Hij zal altijd een realistische schatting maken. Ook vloeiend 3talig. De tegenpool van de deelnemers aan huizenjacht dus.

Hij zegt ook dat de sector kapot wordt gemaakt door jonge mensen met een opleiding rechtspraktijk of vastgoedmakelaar. Jonge makelaars die onder een bediendestatuut zonder BIV nr. werken. Makelaars die hun commissie laten zakken of een veel te hoge prijs schatten om het maar in portefeuille te krijgen. Makelaars die inderdaad enkel wat foto's kunnen maken, een prijs verzinnen en wat "onderhandelen". Amper een technische of juridische vraag kunnen beantwoorden.. De kantoren rijzen als paddestoelen uit de grond en concurreren elkaar kapot.

Hij gaat binnenkort met pensioen..

Ben een tijdje geleden enorm uitgescholden door een makelaar. Ik had een kennis die 85 jaar is geholpen had om de exclusiviteitsovereenkomst voor de verkoop van zijn woning juridisch correct te maken. Had het via mijn mail verstuurd omdat die man zelf geen pc had.

Makelaar heeft mij uiteindelijk gebeld en volledig uitgekafferd. Ik heb hem uitgelegd dat ik die mens gewoon een plezier deed en daar niets voor gevraagd had, maar hij bleef volhouden dat ik die man had gemanipuleerd om zelf makelaar te kunnen gaan spelen en de woning te verkopen.

Hij heeft zelfs gedreigd om de originele documenten die bij hem op kantoor lagen te verscheuren.

Volledig crazy die mannen.
Klacht indienen bij het BIV.

Zucht, ik heb nu van die berg laptops alle schijven en batterijen eruit gehaald. Ik wil die naar achter brengen voor recycling.
"Ho, nog niet weg doen he, ik ga aan de CFO vragen volgende maand of we die misschien niet mogen uitdelen aan het personeel"

Dude, als ik al die zever gedaan heb voor niks word ik zot. Zijn laptops van minstens 13 jaar oud. Wie de fuck wilt dat nu.
En nu ligt heel mijn kot/bureau vol met rommel dat niet weg mag :sop:

Dat het weekend maar begint.

Alle vooruit, telefoon gekregen van de externe it dienst.
Het gaat niet gaan, volgens hen moet er altijd een pc opstaan om de andere te triggeren.

Ik heb letterlijk de manual doorgehaald van teamviewer waar duidelijk opstaat dat er 2 manieren zijn en ik de manier wil/moet hebben voor 2 verschillende netwerken via public adress en niet de manier voor een intern netwerk.

Bende apen, ik word er zo moedeloos van.
Is toch vrij simpel ... zijn 2 manieren om TV te gebruiken.

Enerzijds, de wss meest gebruikte methode, voor support.
Je start de TV applicatie op bij de 'gebruiker', die krijgt een 'id' & de 'support engineer' start zijn TV op, geeft die id & paswoord in ... é voila ... nu kan je mee kijken/klikken.
Als die PC in lock/sleep valt, of als je deze manier bezigt op een server (RDP) & je sluit de connectie met die RDP af ----> BOOM! 't Is gedaan.

Anderzijds, wat jij wss wil, is TV 'installed as a service'.
TV wordt als Windows Service op de server gezet, die krijgt een 'id' & paswoord & je kan er telkens het nodig is naar connecteren.
Geen actieve RDP sessie nodig.
-> Dit zie ik vrijwel nooit terug komen op user PC's, tenzij PC's die volledig managed zijn door IT dienst, die ook alle internal support levert, waar mensen vrijwel geen lokale rechten hebben & waar de users het wss zelfs moeilijk zouden hebben om naar de TV website te gaan om dat ding te openen, dus waar écht computer analfabeten zitten. Zo kan de IT dienst gewoon bij iedereen mee kijken als men belt, ze hebben dan bv. een lijst van iedereen hun id/paswoord. Echter gebeurd dit niet noodzakelijk via TV. Naar mijn ervaring zelfs weinig, zie dit meestal op andere manieren gebeuren.

Anyway ... TV werkt niet met 'IP' of 'intern netwerk'. 't Is altijd met een eigen id dat ze werken.
Nog nooit geprobeerd zonder internet, maar wss wordt de link gelegd via hun servers waar elk van die lokale apps zich registreert bij opstart, dus wss zal TV niet werken zonder internet. Onafhankelijk dat het binnen 't zelfste netwerk is.

Is toch vrij simpel ... zijn 2 manieren om TV te gebruiken.

Enerzijds, de wss meest gebruikte methode, voor support.
Je start de TV applicatie op bij de 'gebruiker', die krijgt een 'id' & de 'support engineer' start zijn TV op, geeft die id & paswoord in ... é voila ... nu kan je mee kijken/klikken.
Als die PC in lock/sleep valt, of als je deze manier bezigt op een server (RDP) & je sluit de connectie met die RDP af ----> BOOM! 't Is gedaan.

Anderzijds, wat jij wss wil, is TV 'installed as a service'.
TV wordt als Windows Service op de server gezet, die krijgt een 'id' & paswoord & je kan er telkens het nodig is naar connecteren.
Geen actieve RDP sessie nodig.
-> Dit zie ik vrijwel nooit terug komen op user PC's, tenzij PC's die volledig managed zijn door IT dienst, die ook alle internal support levert, waar mensen vrijwel geen lokale rechten hebben & waar de users het wss zelfs moeilijk zouden hebben om naar de TV website te gaan om dat ding te openen, dus waar écht computer analfabeten zitten. Zo kan de IT dienst gewoon bij iedereen mee kijken als men belt, ze hebben dan bv. een lijst van iedereen hun id/paswoord. Echter gebeurd dit niet noodzakelijk via TV. Naar mijn ervaring zelfs weinig, zie dit meestal op andere manieren gebeuren.

Anyway ... TV werkt niet met 'IP' of 'intern netwerk'. 't Is altijd met een eigen id dat ze werken.
Nog nooit geprobeerd zonder internet, maar wss wordt de link gelegd via hun servers waar elk van die lokale apps zich registreert bij opstart, dus wss zal TV niet werken zonder internet. Onafhankelijk dat het binnen 't zelfste netwerk is.
Snap niet alles van wat je zegt want ik ben allesbehalve iter.

We gebruiken nu tv al op de manier dat je voor de connectie met de externe pc geen wachtwoord moet ingeven. Enige nadeel is dat nu de pc en tv constant moet aan staan, opzich niet erg maar deze gaat sowieso een keer perongeluk afgezet worden en om dit te counteren wil ik de WOL activeren op tv. Wat nu de externe it dienst tegenhoudt omdat dit zogezegd niet kan terwijl ik in de handleiding heel makkelijk zie dat dit wel kan.

Achja de zaakvoerder zal het wel te horen krijgen als het niet werkt op de moment dat we het nodig hebben.

2 jaar geleden een nieuwe 'uitdaging' aangegaan.
Het eerste jaar was ik zeer gemotiveerd, tof team, goede werksfeer, etc...
Sinds vorig jaar is dit echter zeer hard omgeslagen (niet door corona); sfeer zit onder het vriespunt, reeds een collega vertrokken en een andere die aan het uitkijken is naar ander werk.
Hoger management heeft geen flauw benul wat er gaande is op de werkvloer; middenkader (waaronder ikzelf) mag de kastanjes keer op keer uit het vuur halen.
Weinig toekomstperspectief in het bedrijf en een loonsopslag lijkt wel taboe.
Enige voordeel: flexibele uren en dicht bij huis

Plots kwam er water uit mijn sleuvenslijpmachine. Ik stop met slijpen, hef de machine op en kreeg een fontein in m'n gezicht.
Hierdoor:
6103e9ff167f4-226998973_192718296168945_7583957875633902393_n.jpg

Gelukkig is het een verbouwing en gaat deze waterleiding sowieso wegvallen :ROFLMAO: :wallbash:
Hoort eerder in dit topic thuis: https://www.beyondgaming.be/threads/het-beyondklussers-blundertopic.1292/page-7#post-268395 :unsure:

Sinds vorig jaar is dit echter zeer hard omgeslagen (niet door corona); sfeer zit onder het vriespunt, reeds een collega vertrokken en een andere die aan het uitkijken is naar ander werk.
Hoger management heeft geen flauw benul wat er gaande is op de werkvloer; middenkader (waaronder ikzelf) mag de kastanjes keer op keer uit het vuur halen.
Kan je wat meer details kwijt over wat juist de sfeer verziekt bij jullie? Zitten er pestkoppen tussen, of gaat het echt enkel over het feit dat mensen ontevreden zijn over hun verloning/carrièreontwikkeling?

Kan je wat meer details kwijt over wat juist de sfeer verziekt bij jullie? Zitten er pestkoppen tussen, of gaat het echt enkel over het feit dat mensen ontevreden zijn over hun verloning/carrièreontwikkeling?
Pestkoppen zitten er niet echt tussen, gaat eerder over de ontevredenheid op vlak van verloning en beperkte (eerder geen) carrièremogelijkheden. Er komen meer en meer taken bij, maar daar staat niets tegenover.
Het gebrek aan beslissingen is ook niet bevorderend voor de algemene werking.

Klinkt verdacht hard als de job waar ik het onlangs ben afgetrapt.

Beginnen uitkijken naar iets anders, het heeft absoluut geen nut van in zo een verziekte organisatie te blijven steken, want beteren gaat het waarschijnlijk niet doen :)

Maar 5? In mijn dorp zijn er al 6 immokantoren in dezelfde straat... .
Verbaast me weinig.
Ze delen die BIV-certificaten uit aan iedereen precies. Kunnen die zelfs winst draaien met zoveel competitie?
Is in ieder geval een sector waar ik verplicht ben om af en toe mee te werken maar ik mijd het toch liever. Wil er in mijn persoonlijk leven ook zo min mogelijk mee te maken hebben.

Ik zit in zowat dezelfde situatie.
Enige verschil is dat er van de 7 rechtstreekse collega's er al 1 weg is en nog 2 andere zo goed als. Ikzelf heb ook 2 voorstellen liggen.

Volgende week gesprek met zaakvoerders, er gaat veel mogen veranderen eer ze willen dat ik blijf.

Maar loon is al cava, 1 min rijden van werk, veel vrije tijd,... wil ik ook niet zomaar opgeven, maar elke dag wordt het hier precies erger en erger.

Maar 5? In mijn dorp zijn er al 6 immokantoren in dezelfde straat... .
Verbaast me weinig.
Ze delen die BIV-certificaten uit aan iedereen precies. Kunnen die zelfs winst draaien met zoveel competitie?
Is in ieder geval een sector waar ik verplicht ben om af en toe mee te werken maar ik mijd het toch liever. Wil er in mijn persoonlijk leven ook zo min mogelijk mee te maken hebben.
Is juist één van de leukste dingen aan mijn job, discussiëren met Immo makelaars. Zonder hen zou ik zo goed als geen werk hebben.

Terug
Bovenaan