Muscleduck
Well-known member
Net weer uit verlof en echt geen klote goesting om te werken. Mijn verlof voelt aan alsof het véél te rap voorbij was en ik niet genoeg heb kunnen uitrusten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tja, het haalt u gewoon uit uw concentratie hè. En soms pak ik dan de telefoon en bel, en dan wordt er niet afgenomen (terwijl ze mij wel aan het messagen zijn). "Jama, ik kan uw telefoon nu niet aannemem want ik zit in een Teams meeting". Ja no shit dude, concentreert u misschien eens op 1 ding tegelijk zoals de meeste mensen doen.![]()
?
Verlof is altijd rapper gepasseerd dan dat het kwam eh.Net weer uit verlof en echt geen klote goesting om te werken. Mijn verlof voelt aan alsof het véél te rap voorbij was en ik niet genoeg heb kunnen uitrusten.
Weer random 5 taakjes erbij. Does it ever stoooooooooooooooooop?perfecte manier om tijd te verspillen.Doet iedereen dat niet?
Ik zit soms in meetings van 10-15 man. Niet ieder aangehaald onderwerp belangt mij aan. Dan doe ik ook eventjes iets anders maar blijf hangen in de meeting want het onderwerp verandert of of ik hoor plots mijn naam.![]()
True, maar zó rap is het nog nooit gegaan.Verlof is altijd rapper gepasseerd dan dat het kwam eh.
Creëer gewoon een takenlijst en schrijf die gewoon bij op die lijst.Weer random 5 taakjes erbij. Does it ever stoooooooooooooooooop?
in jouw branche (service desk) is het wel effectief zo dat het never stooops, anders hadden ze je niet nodigWeer random 5 taakjes erbij. Does it ever stoooooooooooooooooop?

Zonder inzicht in de organizatie kunnen wij daar uiteraard weinig zinnigs over zeggen. Als bellen geen optie is (ook geen IM of whatsapp of zo?), kan je nog eens reply sturen op dezelfde mail (zet eventueel uw/haar manager in CC) dat je voor datum X een antwoord moet hebben en dat je zonder tegenbericht XYZ zal doen/veronderstellen.Vrijdag mailtje gestuurd naar dienstplanner met vrij eenvoudige vraag... nog steeds geen antwoord. Wanneer is het acceptabel om terug een mailtje te sturen? wetende dat ze vanaf volgende week verlof heeft voor een aantal weken...
Bellen is altijd een heel gedoe. Heb deze week de nacht. Alsge belt en zij is in gesprek, waar de kans vrij hoog is omdat ge altijd sowieso een halfuur kwijt zijt met haar aan den telefoon, komde weer bij iemand anders terecht, kunde weer heel uw verhaal gaan doen om dan te horen dat ze het wel gaan doorgeven of dat ze wel gaat terugbellen op een random momentantwoord gewoon op mijne mail en werk is efficiënt aub
![]()
Om de paar dagen..Vrijdag mailtje gestuurd naar dienstplanner met vrij eenvoudige vraag... nog steeds geen antwoord. Wanneer is het acceptabel om terug een mailtje te sturen? wetende dat ze vanaf volgende week verlof heeft voor een aantal weken...
Bellen is altijd een heel gedoe. Heb deze week de nacht. Alsge belt en zij is in gesprek, waar de kans vrij hoog is omdat ge altijd sowieso een halfuur kwijt zijt met haar aan den telefoon, komde weer bij iemand anders terecht, kunde weer heel uw verhaal gaan doen om dan te horen dat ze het wel gaan doorgeven of dat ze wel gaat terugbellen op een random momentantwoord gewoon op mijne mail en werk is efficiënt aub
![]()
Hangt uiteraard van de context af, maar mensen die escaleren en meteen de manager in CC zetten... Dat wordt vaak niet gewaardeerd.kan je nog eens reply sturen op dezelfde mail (zet eventueel uw/haar manager in CC) dat je voor datum X een antwoord moet hebben en dat je zonder tegenbericht XYZ zal doen/veronderstellen.
Niet antwoorden ook niet..Hangt uiteraard van de context af, maar mensen die escaleren en meteen de manager in CC zetten...

Nee, dat is inderdaad een HR probleem. Dus duw het ook naar hen.Komt gewoon terug neer op wat je hier eerder aanhaalde eh.
Nee, dat is niet 'the way IT works'. 't Is gewoon chaos ginder. Die mensen hebben geen deftige processen uitgewerkt, dus alles loopt compleet ad hoc.
Als alles ad hoc verloopt, loop alles ook ad hoc in de soep.
Nu, geloof me vrij, ik ben geen fan van letterlijk alles van A tot Z in rigide processen te gieten waar je voor gene cm rond geraakt. Dat zorgt gewoon voor inflexibiliteit & alles duurt dan een eeuwigheid. Da's wat je in veel grote bedrijven dus tegen komt.
Maar voor zaken die regelmatig terug komen ... mag je echt wel een basis proces opstellen.
Voor dit scenario bv. zou je een 'checklist' kunnen voorzien die moet ingevuld worden. De checklist 'New Hires' bv.
Daarop kan je dan aanvinken wat allemaal nodig is voor die bepaalde persoon & dit is dan het werk van die mens z'n toekomstige verantwoordelijke. Da's echt niet IT hun probleem om heel 't bedrijf af te lopen & iedereen te gaan vragen wat die mens 'mogelijks' zou nodig 'kunnen' hebben. Die checklist moet niet eens limited zijn tot IT resources, mor soit.

Je eigen manager in CC zetten zou nooit een issue mogen zijn. In dit geval kan het zelfs nodig zijn zodat hij op de hoogte van het mogelijk planningsprobleem. Eventueel kan je je eigen manager vragen de manager van de tegenpartij aan te spreken om te escaleren. Ik doe zoiets ook niet graag, maar soms is het gewoon nodig om dingen gedaan te krijgen.Manager in cc zetten lijkt me nu niet echt bevorderlijk voor de toekomsthopelijk morgen gewoon mailtje ontvangen.
You'd be surprised - ik ken echt heel wat mensen die hun telefoon opnemen om dan te zeggen 'ja ik ben eigenlijk wel bezig dus het past nu niet' of 'ik ben al in gesprek, ik zal u terugbellen' om dan meteen weer af te leggen. Pak dan gewoon niet op hé, ik ben echt niet beledigd als ge niet opneemt hoor."Hallo Tom, stoor ik?"
Nee, want als ge stoort zou ik mijn telefoon niet oppakken.
and repeat
Dat is imo echt een generatie verschil. De vorige generatie denkt echt "ne telefoon pakt ge altijd op, al is het maar om te zeggen dat ze later moeten terug bellen". Die mensen zo een auto "call back later" SMSke sturen zien ze als een halve belediging.You'd be surprised - ik ken echt heel wat mensen die hun telefoon opnemen om dan te zeggen 'ja ik ben eigenlijk wel bezig dus het past nu niet' of 'ik ben al in gesprek, ik zal u terugbellen' om dan meteen weer af te leggen. Pak dan gewoon niet op hé, ik ben echt niet beledigd als ge niet opneemt hoor.