Ik ben indertijd ook als schoolverlater bij een klein consultancy bedrijf gestart (+- 15 man). Ik had officieel 2 maanden meegelopen in een fixed price project bij een klant, maar dat was in realiteit eerder 3 dagen naast een collega zitten, en als we een fout zagen moest ik die in een mailke overtypen en naar iemand van bij de klant mailen.
Bij mijn eerste echte klant werd dat dan verbloemd als 2 maanden ervaring, al wist de klant wel goed genoeg dat ik schoolverlater was. Ik werd daar gewoon gesmeten van: trek uwe plan, en als ge vragen hebt vraag het maar aan collega's (van bij de klant, of van bij mijn consultancy bedrijf als de klant het niet weet). Dat ging eigenlijk vrij vlot, al was het werk daar niet echt ingewikkeld.
Ik ben overigens 2,5 jaar later bij een andere klant gezet als expert/coach van een andere programmeertaal (fameuze niche, slechts enkele kleine Europese bedrijven die er echt goed in waren, waaronder wij), terwijl ik enkel dezelfde cursus had gevolgd dan de programmeurs bij die klant (maar dat wisten ze niet natuurlijk). Dat hebben ze ook nooit gemerkt, toen heb ik wel meer moeten terugvallen op de kennis van collega's bij mijn consultancybedrijf (maar ook weer niet dagelijks of zo).
Mijne baas blufte wat met onze ervarnig om een beter tarief te krijgen, en wij moesten dan maar onze plan trekken om dat waar te maken. Dat was soms enkele maanden ploeteren, en daarna lukte dat gewoon. Mijn baas heeft trouwens nooit gelogen in een CV (bij mij dan toch

), dus als de klanten die eens goed bekeken konden ze weten dat ik geen expert was.
Zolang dat bedrijf weet met wie ze te maken hebben (als jij dus niet gaat liegen dat je 10 jaar ervaring hebt om het even extreem te stellen), is het hun probleem van jouw de ervaring te bezorgen. Maar dat gaan ze nog al gedaan hebben waarschijnlijk.