Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Beide hebben hetzelfde financieel voordeel vanuit de overheid. Heel soms kan er vanuit de sector nog een extra voordeel zijn ,waardoor er wel een klein verschil kan ontstaan, maar dat is écht uitzonderlijk.

Ouderschapsverlof is wel maar tot 12 jaar, medische bijstand kunnen ze ook nog later opnemen. Dus indien ze nog problemen verwachten op latere leeftijd, is het het best om eerst ouderschapsverlof op te nemen.
Dank je wel!

Loopt voltijds tijdskrediet voor een erkende opleiding door in de zomer(juli, augustus, tot eind september) ook al heb je dan geen school verplichtingen? Moet je dan terug gaan werken?

Mocht ik in 2022 -2023 al vlaams opleidingsverlof genomen hebben, kan ik dan in 2023 -2024 voltijds tijdskrediet voor een erkende opleiding nemen?

Ik wil voltijds tijdskrediet nemen voor een graduaat af te maken. Ik heb al een bachelor.

Ik begin volgende maand met nachshift, ganse maand. Eerste keer in mijn leven. Ik zie er wel naar uit wegens 0 werkdruk en dubbel salaris.
Enige probleem, ik woon in een appartement met 2 kinderen.

Mijn vraag, wat is het advies om de weekends te overbruggen? Ik werk van zondagavond 21h tot vrijdagochtend 06h. Mijn vrouw verwacht dat ik tijdens het weekend mee in het huishouden kan helpen en met de kinderen kan spelen. Dus de gedachte dat ik zaterdag en zondag gewoon voortga op het ritme om 's nachts te leven en overdag te slapen, is niet mogelijk.

Mijn vraag, wat is het advies om de weekends te overbruggen? Ik werk van zondagavond 21h tot vrijdagochtend 06h. Mijn vrouw verwacht dat ik tijdens het weekend mee in het huishouden kan helpen en met de kinderen kan spelen. Dus de gedachte dat ik zaterdag en zondag gewoon voortga op het ritme om 's nachts te leven en overdag te slapen, is niet mogelijk.
Mijn pa sliep tot 10u, 10u30, en na het eten dan nog een middagdutje tot 16u toen hij de vaste weekend ploeg deed in het weekend.
Ze kan echt niet verwachten dat jij voor 2 dagen echt alles omgooit en dat zal je haar ook heel duidelijk moeten maken.

Zorg dat je oordopjes hebt ook, essentieel in een huishouden met kinderen.

Welke vorm van Agile werken binnen IT is het meest courant in België en Nederland? Scrum, Kanban, Lean, ...?

Ik begin volgende maand met nachshift, ganse maand. Eerste keer in mijn leven. Ik zie er wel naar uit wegens 0 werkdruk en dubbel salaris.
Enige probleem, ik woon in een appartement met 2 kinderen.

Als je wilt omschakelen lukt dat "het beste" door die vrijdag niet al te veel te slapen. Dan ben je tegen de avond ook weer moe en in het "normale" ritme mee.
En oordopjes en zo'n slaapmasker als je de kamer niet helemaal kan verduisteren.

Er bestaan verschillende certificaten voor IT project managers. Hebben deze een meerwaarde (voor freelancers), indien ja, welke zijn het meest relevant in België?

Ja.
In onderling akkoord een arbeidsovereenkomst verbreken is niet echt ontslag nemen of ontslagen worden, vermoed dus niet dat het recht verworven zal zijn.

Langs de andere kant, als je in onderling overleg uit elkaar kan gaan kan je ook dit misschien in onderling overleg nog bespreken :-)

In onderling akkoord een arbeidsovereenkomst verbreken is niet echt ontslag nemen of ontslagen worden, vermoed dus niet dat het recht verworven zal zijn.

Langs de andere kant, als je in onderling overleg uit elkaar kan gaan kan je ook dit misschien in onderling overleg nog bespreken :)
Verkeerd gelezen. 🙈

Ik zal het hier maar zetten, maar hoe kan je makkelijk je bedrijf toevoegen op google / google maps.
Dat als je een bedrijf/restaurant opzoekt zo rechts naast de resultaten meteen een google maps link krijgt met daaronder alle adres gegevens en contact gegevens etc?

Ik zal het hier maar zetten, maar hoe kan je makkelijk je bedrijf toevoegen op google / google maps.
Dat als je een bedrijf/restaurant opzoekt zo rechts naast de resultaten meteen een google maps link krijgt met daaronder alle adres gegevens en contact gegevens etc?

Vriendin heeft net 25 dagen te kort om in aanmerking te komen voor werkloosheidsuitkering.

Deze zomer is ze voor 5 weken werkloos (via onderwijs systeem, is ze vrijgesteld van inschrijven in VDAB, omdat ze toch weer eind augustus aan de slag kan).

HVW had haar nogtans meegedeeld dat ze pro rata wel iets zou krijgen. Samen met hen dus die C1 formulier ingevuld.
Aanvraag afgekeurd door RVA wegens dus die 468 vereiste gewerkte dagen net niet te hebben gehaald. ze heeft 443 gewerkte dagen. (laatste 2 jaar, is hier nog maar 2 jaar ook).

Foutje van HVW ? Ik neem die mensen niets kwalijk, ben blij dat ze me gratis hebben geholpen hé, maar wel wat zuur dat ze eerst zeggen dat ze iets zal krijgen, en nu blijkt dit noppes te zijn? :(

@JPV jouw materie denk ik ?

Ze krijgt pro rata als ze natuurlijk aan alle andere voorwaarden voldoet, wat blijkbaar niet het geval is.

de voorwaarde waar ze niet aan zal komen is 1,5 jaar tewerkstelling. (de voorwaarde is afhankelijk van de leeftijd)
Ze is 45 en is nogtans gestart eind 2021, dus ruim 1,5 jaar toch. Of gaan de verlof periode's daar van af?

Terug
Bovenaan