Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Individuele fiches, vanaf wanneer zijn die beschikbaar, wanneer in het jaar?

Mijn vrouw kan vanaf 01/2027 Belg worden, maar ze moet dan de individuele fiches van de laatste 5 jaar bezorgen.

Dus we zouden die aanvraag zo snel mogelijk willen doen, maar ik herinner me op DOCCLE krijg je die maar in maart/april.

Zou er een manier zijn , om daar vroeger aan te kunnen geraken, aan je individuele fiches van 2026 ? In januari/februari 2027 al?

Individuele fiches, vanaf wanneer zijn die beschikbaar, wanneer in het jaar?

Mijn vrouw kan vanaf 01/2027 Belg worden, maar ze moet dan de individuele fiches van de laatste 5 jaar bezorgen.

Dus we zouden die aanvraag zo snel mogelijk willen doen, maar ik herinner me op DOCCLE krijg je die maar in maart/april.

Zou er een manier zijn , om daar vroeger aan te kunnen geraken, aan je individuele fiches van 2026 ? In januari/februari 2027 al?
het is het sociaal scretariaat die dit opmaakt, dus als het sociaal secretariaat meewerkt: ja. Maar jij betaalt dat sociaal secretariaat niet en vaak wordt dit voor het volledige bedrijf op hetzelfde moment gemaakt, gezien het anders extra werk is.

het is het sociaal scretariaat die dit opmaakt, dus als het sociaal secretariaat meewerkt: ja. Maar jij betaalt dat sociaal secretariaat niet en vaak wordt dit voor het volledige bedrijf op hetzelfde moment gemaakt, gezien het anders extra werk is.
OK.

Ik kan het natuurlijk altijd eens vragen aan haar sociaal secretariaat. (is toevallig liantis, zelfde als waar ik mee samen werk).
En anders is het 2 maandjes later dat we de aanvraag kunnen doen. Geen groot probleem.

Ik werk voor 20% aanstelling als statutair benoemde.
Ik hoor nu via mijn diensthoofd dat ze dit zouden willen aanpassen naar een verloning als zelfstandige.
Echter, ik ben ervan overtuigd dat ze nooit mijn huidige verloning en voordelen zullen kunnen compenseren.

Dit wijzigen kan volgens mij enkel als mijn huidige functie zou stoppen te bestaan en ze enkel nog via zelfstandige aanwerving zouden willen werken?
Een statutaire benoemde ambtenaar lijkt mij nogal redelijk beschermd.
Ze kunnen mij daar quasi niet toe forceren vermoed ik?

• Het verzoek om rekening te houden met in de privésector (of als zelfstandige) opgedane beroepservaring moet binnen de eerste 3 maanden na indiensttreding worden ingediend. Het verzoek wordt pas geanalyseerd door de bevoegde dienst nadat je in dienst bent getreden.
zag ik staan bij overheidsfunctie
vind dat toch wel straf hoor... :p je moet eerst ontslag nemen, werken bij hen, en dan pas weet je hoeveel je zal verdienen? want 11 jaar ancienniteit bv overnemen in mijn geval, maakt een wereld van verschil.
en als ze dan zeggen "nee tis nie relevant we nemen het niet over" heb je geen poot om op te staan...

Ik werk voor 20% aanstelling als statutair benoemde.
Ik hoor nu via mijn diensthoofd dat ze dit zouden willen aanpassen naar een verloning als zelfstandige.
Echter, ik ben ervan overtuigd dat ze nooit mijn huidige verloning en voordelen zullen kunnen compenseren.

Dit wijzigen kan volgens mij enkel als mijn huidige functie zou stoppen te bestaan en ze enkel nog via zelfstandige aanwerving zouden willen werken?
Een statutaire benoemde ambtenaar lijkt mij nogal redelijk beschermd.
Ze kunnen mij daar quasi niet toe forceren vermoed ik?
heel moeilijk. Maar ben je verbonden aan een ziekenhuis? Daar is nog een ander reglement van toepassing, dacht ik. Dus niet 100% zeker.

Weet iemand hoe het zit met fietslease als je ontslagen wordt? Word je dan verplicht om een boete te betalen als je de fiets niet overneemt?
Enkel indien je zelf extra opties nam, kan je iets moeten betalen, anders niet. Ontslag mag niet verzwaard worden, dus een vergoeding die MOET betaald worden als je een fiets niet overneemt, mag standaard niet.

• Het verzoek om rekening te houden met in de privésector (of als zelfstandige) opgedane beroepservaring moet binnen de eerste 3 maanden na indiensttreding worden ingediend. Het verzoek wordt pas geanalyseerd door de bevoegde dienst nadat je in dienst bent getreden.
zag ik staan bij overheidsfunctie
vind dat toch wel straf hoor... :p je moet eerst ontslag nemen, werken bij hen, en dan pas weet je hoeveel je zal verdienen? want 11 jaar ancienniteit bv overnemen in mijn geval, maakt een wereld van verschil.
en als ze dan zeggen "nee tis nie relevant we nemen het niet over" heb je geen poot om op te staan...
Dat weet je wel

In de vacature staat er altijd: je start aan weddeschaal x

Wil jij meer, dan moet jij aantonen dat je relevante ervaring hebt.
Ze kunnen toch moeilijk voor iedereen een simulatie doen ongeacht of die persoon slaagt of zelfs wilt starten?

Hoeveel maakt die 11 jaar ervaring?
200€ netto?

Dat weet je wel

In de vacature staat er altijd: je start aan weddeschaal x

Wil jij meer, dan moet jij aantonen dat je relevante ervaring hebt.
Ze kunnen toch moeilijk voor iedereen een simulatie doen ongeacht of die persoon slaagt of zelfs wilt starten?

Hoeveel maakt die 11 jaar ervaring?
200€ netto?
Wel er stond bij : startend bruto jaarsalaris iets van een 30.000 euro.
das 2.500 euro bruto per maand. nu heb ik toch 3.000 bruto...

via de simulatie, als ik die 11 jaar zou kunnen overnemen, kom ik ook op 3.000 bruto.

Dusja, heb meegedaan met de proeven. ik hoor binnenkort wel als ik al dan niet op gesprek zou mogen gaan.

Terug
Bovenaan