DogFacedGod
Well-known member
Benieuwd als iemand mij hiermee kan verder helpen. Ik werk voor een gemeente en wij worden uitbetaald volgens de loonschalen A B C D E. Elke werknemer heeft hier een functionele loopbaan in hun loonschaal. Dat wilt zeggen dat zij kunnen groeien van D1 na x-aantal jaar anciënniteit naar D2 en naar D3, ....
Ik en mijn collega's zijn de enigste functie aan heel de gemeente waar we gestart zijn in loonschaal D4 maar geen recht hebben op een functionele loopbaan. Normaal zouden wij moeten kunnen doorgroeien naar D5. Maar volgens de gemeente is dit voor onze functie niet het geval.
Nu heb ik zelf aangegeven dat ik het heel raar vindt, dat elke functie aan de gemeente kan groeien (en dan bedoel ik ook elke job en functie) maar dat wij de enige functie hebben waar we in heel onze carrière niet kunnen stijgen.
Weet iemand die hier knowhow van heeft als ik dit hard kan maken, of kunnen ze mij perfect in een loonschaal zetten voor mijn ganse loopbaan zonder dat ik kan stijgen? Hieronder een screenshot uit het rechtspositiereglement.
Als ik dat goed lees, moet je dus leidinggevende zijn (ploegbaas) om van D4 naar D5 te gaan volgens dat reglement?
Dus kunnen niet-leidinggevende functies niet naar D5 gaan.
Voorbeeld:
Twee functies in Rijkevorsel
Een elektricien kan aangeworven worden in D4.
Een ploegbaas groendensten kan aangeworven worden in D4 en bevorderen in D5.

Merci.