Tour de France 2022

Wout mag morgen niet starten, de schade wordt te groot

FW4sotIWIAEHG2d

WVA bevestigt wat na vorig jaar al duidelijk moge zijn: Hij is gewoonweg de beste allrounder van de afgelopen 50 jaar.
(Wie anders heeft in die periode immers zowel een vlakke ITT als massasprints in de Tour, naast monumenten en klassiekers,... gewonnen)

:crazy:
Heeft nog maar één monument gewonnen eh :P
Laat ons zeggen dat Van Aert gewoon bij de beste renners van dit moment hoort. In deze generatie zitten er wel enkele die het niveau heel hoog hebben gelegd. Een niveau dat we de laatste 15 jaar niet gezien hebben.

Ik wil er nu geen VDP vs VA discussie van maken. Maar het mag gewoon geheim zijn dat VA veel professioneler en gerichter met zijn sport bezig is. En dat loont zeer duidelijk.
Maar we zien desondanks VDP ook gewoon een magnifieke tijdrit rijden zonder effectief deftig erop te trainen.
Waanzin alsof je erover nadenkt dat ze 6 jaar geleden nog in het veld zaten te ploeteren en niemand ooit had verwacht dat ze het wielrennen 2 jaar later op hun grondvesten zouden doen daveren.

Wat een nummer… morgen hopelijk een bisnummer! Nathan Laporte en Tiesj lijken mij meer dan in order om de gidsen te zijn voor Vingergaard en Rog. Laat Wout maar zijn ding doen!
Hoe goed is die Van Hooijdonck trouwens geworden zeg? Die heeft de hele dag gewerkt en doet dan een aanzet op die klim waarbij er nog maar max 10 man kan aanklampen. Die jongen heeft enorme stappen gezet de laatste 2 jaar en maakt eindelijl zijn reputatie van toptalent waar… bij BMC kwam dat er toch echt niet uit

WVA bevestigt wat na vorig jaar al duidelijk moge zijn: Hij is gewoonweg de beste allrounder van de afgelopen 50 jaar.
(Wie anders heeft in die periode immers zowel een vlakke ITT als massasprints in de Tour, naast monumenten en klassiekers,... gewonnen)

:crazy:
Cancellara ok geen massa sprint maar wel nog steeds beter, kan nog veranderen toekomst gericht maar vrees ervoor

Cancellara ok geen massa sprint maar wel nog steeds beter, kan nog veranderen toekomst gericht maar vrees ervoor
Bedoel je dat Cancellara beter is dan Wout en dat je vreest dat Wout nooit beter zal worden dan hem?

Als ik eerlijk ben puur op palmares is Cancellara momenteel nog beter. Maar op klasse zet ik Wout echt wel al hoger.
Ik zie zijn palmares aan monumenten en prestigieuze wedstrijden ook enkel maar stijgen. En vergeet niet dat de concurrentie nu ook beter is dan in de tijd van Fabian.

Bedoel je dat Cancellara beter is dan Wout en dat je vreest dat Wout nooit beter zal worden dan hem?

Als ik eerlijk ben puur op palmares is Cancellara momenteel nog beter. Maar op klasse zet ik Wout echt wel al hoger.
Ik zie zijn palmares aan monumenten en prestigieuze wedstrijden ook enkel maar stijgen. En vergeet niet dat de concurrentie nu ook beter is dan in de tijd van Fabian.
ieder decennium heeft zijn toppers en dat van toen kan je niet vergelijken met nu uiteraard

? Hebben ze ook nooit gedaan, was ook nooit het plan en dat dacht toch niemand dat Alpecin hier voor groen kwam?
Nee, ze hebben daarin nooit ambities uitgesproken, dat klopt.

Maar als je vandaag dan bekijkt, pakt Philipsen hier toch mooi 30 punten en loopt hij op de anderen (Wout uitgezonderd) toch serieus in. Hij staat nu 5e in het klassement, terwijl hij nog geen enkele tussensprint heeft meegedaan. Dan kan je er misschien toch voor kiezen (ondanks de aanwezigheid van MVDP) om op het gemakje wat extra punten te nemen, zoals Ewan vandaag ook 8 pnt nam tijdens de tussensprint zonder eigenlijk een trap teveel te geven.

Je weet nooit hoe het verder evolueert en een top 3 in het eindklassement van de punten zou toch ook mooi zijn (ook financieel). Maar goed...

Een post op cyclingnews klakkeloos overgenomen omdat ik hem gewoon goed vind:
Everybody knows second is the hardest placing to get because Van Aert gets it all the time. No wonder Philipsen was happy.

Net even de volledige uitslag overlopen, mohoric en asgreen hebben bewust laten lopen vandaag vermoed ik….
Mohoric gaf van bij de start al aan dat morgen een doel is

Inderdaad, WVA wel een "laatbloeier" op de weg, maar zo een palmares van Boonen, Valverde of Cancellara gaat hij/MVDP niet snel evenaren
Different times natuurlijk. Vlaanderen was toen Boonen/Cancellara terein. Vandaag de dag zegt de Tour winnaar, "dat moet ik ook kunnen" en Alaphilippe doet eens een poging... dat had je niet 10 jaar geleden.

Knappe overwinning! Zo zie ik hem wel graag bezig.

Tegelijkertijd een prima voorbeeld waarom het zo stom is om met Roglic én Vingegaard én Van Aert naar de Tour te gaan. Logischer zou zijn geweest om met drie naar de meet te rijden.

Stel je voor dat Vingegaard nipt mee de top over kan... ik denk niet Yates daar niet zo meerijden.

Aan de andere kant schiet UAE dan misschien mee in de bres en pakken ze ze misschien nog terug. Nu zijn het juist een paar sprintersploegen die proberen...

Knappe overwinning! Zo zie ik hem wel graag bezig.

Tegelijkertijd een prima voorbeeld waarom het zo stom is om met Roglic én Vingegaard én Van Aert naar de Tour te gaan. Logischer zou zijn geweest om met drie naar de meet te rijden.
Zonder VA rijden ze gewoon in peloton naar de meet. Als VA wacht op Vingegaard en Yates pakt het peloton ze ook terug hoor. Ze komen op 2s van VA boven, Roglic en de INEOS mannen en Pogacar op een paar seconde verder. Het is omdat iedereen boven op zijn adem trapt dat VA daar de grote seconden kan pakken. Geen idee hoe ze met 3 naar de meet zouden kunnen rijden.

't Was juist positief dat Vingegaard niet mee was. Anders zouden inderdaad ploegen a la UAE en wss ook Ineos (als Yates niet mee was uiteraard) ook meerijden.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan