De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

WHO is een grijze zone. Zeker na de vaccinatie waanzin met COVID.
Uit klimaatakkoord stappen is goede zaak. Groene lobby om enkel de gewone mens te treffen.
Cuba heb ik geen mening over daar ik hun beleid niet weet.

Je vergeet de migratiestroom te stoppen en importaksen te heffen om binnenlandse markt te beschermen.
De WHO is er toch juist om er voor te zorgen dat landen samen werken om epidemieën te bestrijden dus ik snap niet goed hoe je dit een goede zaak kunt vinden. Het zal wel vooral om geld draaien aangezien de VS 16% van de totale bijdrage levert van alle landen.

Zou het misschien kunnen zijn omdat ze bv. Joe Biden volgden onder @potus en dat account is nu dus Trump geworden? Idem met @vp.
Blijkbaar niet (allemaal).
Er zijn personen die aangeven dat ze geen van die accounts volgden, vandaag plots wel, ze ontvolgt hebben, na het opnieuw inloggen volgen ze de accounts opnieuw.

Korrel zout: Het zal later wel blijken of het klopt wat men zegt op al die anonieme forums.

Rusland waarschuwt Trump om van het Panamakanaal af te blijven

“We nemen het Panamakanaal terug”, verkondigde de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump maandag bij zijn inauguratie. Moskou had dinsdag op zijn beurt een boodschap voor Trump: denk er niet aan.
Trump heeft herhaaldelijk gedreigd de kritieke maritieme handelsroute, die de VS in 1977 aan Panama overdroeg, weer in handen te nemen. Hij noemde het kanaal “vitaal” voor de Amerikaanse belangen en weigerde uit te sluiten dat hij militair geweld zou gebruiken om zijn doel te bereiken. Maar het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken zei dinsdag dat het Panamakanaal legaal toebehoort aan Panama en waarschuwde de VS tegen pogingen om het terug te nemen, hetzij door militaire of economische dwang.
“We verwachten dat tijdens de besprekingen over het kanaal, tussen de huidige leiders van Panama en president Trump, de partijen het huidige internationale wettelijke regime van deze belangrijke waterweg zullen respecteren”, zei Alexander Shchetinin, directeur van de Latijns-Amerikaanse afdeling van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
“Rusland bevestigt zijn verplichtingen om de permanente neutraliteit van het Panamakanaal te handhaven en pleit ervoor om deze internationale doorgangswaterweg veilig en open te houden", zei Shchetinin. Hij benadrukte dat de VS "niet het recht heeft om zich te mengen in de interne aangelegenheden van Panama”.

Ok dan, benieuwd hoe Trump hierop gaat reageren.

Vraag jij nu echt wat de Hitlergroet betekent?

Musk doet een groet die op Hitler groet lijkt. Maar op X verduidelijkt hij dat dat niet de Hitler groet was.
Topic closed zou ik denken ?

Dat is wat de vermoeiende discussie is:
A: Je hebt daar X bedoeld
B: Ah nee sorry dat was een andere groet
A: Nee niet waar je bedoelde duidelijk X
?

Waarom die groepen dat doen is duidelijk. Maar voor zo ver ik kan volgen is Musk geen neonazi of fascist, toch? Dus dan.blijft de vraag voor mij open

Iemand die AfD, Farage, Trump, etc zit te sponsoren zit wel degelijk in dat kamp. Hell, het eerste dat ze gedaan hebben is honderden neo-nazi aanhangers loslaten.

Ik snap niet waarom hij en hun aanhangers daar eigenlijk nog altijd bang voor zijn. Noem een kat een kat, iedereen kan het zien en blijkbaar stemmen er dan nog altijd genoeg mensen op u. Beetje kinderachtig om niet gewoon rechtuit te zijn.

De WHO is er toch juist om er voor te zorgen dat landen samen werken om epidemieën te bestrijden dus ik snap niet goed hoe je dit een goede zaak kunt vinden. Het zal wel vooral om geld draaien aangezien de VS 16% van de totale bijdrage levert van alle landen.
Het is ook de organisatie die China geholpen heeft om de uitbraak van covid in het begin te maskeren voor de buitenwereld. Trump neemt het hen kwalijk dat de VS er de grootste donateur van zijn maar dat, als het er echt op aan kwam, ze Chinese belangen behartigd hebben en niet de gezondheid van de wereldbevolking (of in zijn hoofd waarschijnlijk de VS belangen)

Eruit stappen is een wat extreme stap maar het is anderzijds ook wel straf hoe weinig de WHO en hun interne werking hiervoor aangepakt is.

Iemand die AfD, Farage, Trump, etc zit te sponsoren zit wel degelijk in dat kamp. Hell, het eerste dat ze gedaan hebben is honderden neo-nazi aanhangers loslaten.

Dit zijn echt hyperbolen van hetzelfde niveau als 'alle islamieten zijn terroristen'.

Wie zijn de honderden neo-nazi aanhangers dan? Bij mijn weten maakten neonazi's slechts een marginale minderheid uit van de bestormers van het Capitool.

Tuurlijk niet. Als de mainstream zegt spring, hoe je niet te springen..

Als je ook maar iets voeling had met de gezondheidssector zou je dat niet zeggen. Mijn zus stond in de frontlinie (net als nog een heel deel andere mensen die ik ken), zonder ingrijpen waren de problemen onoverzienlijk geweest met onnoemlijk menselijk leed tot gevolg.
Daar heb ik de MSM niet voor nodig.

Tuurlijk niet. Als de mainstream zegt spring, hoe je niet te springen..
Vermoeiend bezig man. Zet je schermen eens een week af zodat je die bagger die ze je voorschotelen niet binnentrekt. Dat zal je goed doen.

On topic: de soep wordt zeer heet geserveerd. Binnen 6-12m is de honeymoon periode gedaan en zullen we zien wat er verder gebeurt.
Is het goed voor de wereld dat hij er weer staat? In mijn ogen niet.
Is het goed voor onze pers? Ja zeker en vast, dagelijkse eyeballs gegarandeerd. Maar de mijne niet, ik ga nieuws wat minder volgen.

De wereld is vorige keer ook niet vergaan, dus voorlopig kijk ik de kat uit de boom. Zodus ga ik de dagelijkse verontwaardiging aan me voorbij laten gaan. Het is me het niet waard.

Terug
Bovenaan