Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Veranderd de bal zelfs van richting?
Mja volgens mij kwam ze zonder die hand bij de Slowaak terecht. Maar toch belachelijk. Ik vind meer en meer dat die VAR toch echt de beleving uit het voetbal haalt.

Ok het is eerlijker, maar tjah soms heb je zulke dingen in je voordeel en soms in je nadeel.

Of de bal van richting veranderd of niet je blijft met je handen van de bal af. Zijn duidelijke regels en is terecht afgekeurd.

Wat ik na het eerste kwartier zei zal dus waarheid worden é, de ref is de perfecte zondebok voor een match waarvoor we niet klaar waren en waar we tactisch gewoon overklast zijn door een ploeg die er toevallig tegen ons stukken beter uit ziet dan ze werkelijk is.

Tja, volgens de huidige regels logische afkeuring zeker?
In de geest van het spel belachelijk, maar ja... die scheid krijgt 0.5s van de fase te zien, die kan niet anders.

Maar dat Openda 1 seconde voordien een duw krijgt en hij zijn hand wrs gewoon daar heeft om balans te houden wordt daarmee wel genegeerd. Zonder die hand botst die val gewoon op de borst van die Slovaak volgens mij.

Of de bal van richting veranderd of niet je blijft met je handen van de bal af. Zijn duidelijke regels en is terecht afgekeurd.
Kan je toch niet over discussiëren dat het hands was en dus terecht afgekeurd? Die eerste afgekeurde goal was ook vrij duidelijk offside.

Onvrijwillig hands, en niet door de speler die scoort.. Mag nooit afgekeurd worden.

En in 1e helft niet gefloten voor hands van een verdediger in de 16, was 100% penalty.

Tel daar al zijn andere foutieve beslissingen bij en die man mag toch geen enkele match meer fluiten dit tornooi?

Ik begin die Turkse voorzitter te begrijpen :unsure:

Mja volgens mij kwam ze zonder die hand bij de Slowaak terecht. Maar toch belachelijk. Ik vind meer en meer dat die VAR toch echt de beleving uit het voetbal haalt.

Ok het is eerlijker, maar tjah soms heb je zulke dingen in je voordeel en soms in je nadeel.
Ben er al lang klaar mee.

Zit hier met mijn zoon van 5 nu al 2 goals te vieren en telkens moet je zeggen dat de goal niet telt. Daar kijkt geen kat meer naar binnen 10 jaar.

Tja, volgens de huidige regels logische afkeuring zeker?
Hoezo?

Het is een overtreding indien een speler:
opzettelijk de bal raakt met de hand/arm, bijvoorbeeld door de beweging van
de hand/arm naar de bal
• de bal raakt met de hand/arm wanneer deze zijn lichaam onnatuurlijk groter
maakt.
Een speler wordt aanzien als zijn lichaam onnatuurlijk groter gemaakt
te hebben wanneer de positie van zijn hand/arm geen gevolg is van of niet te
rechtvaardigen valt door een lichaamsbeweging voor die bepaalde situatie.
Door zijn hand/arm in zo’n positie te houden, neemt de speler het risico dat
zijn hand/arm geraakt wordt door de bal en hij hiervoor bestraft wordt

Dus de VAR noemt dit opzettelijk of een onnatuurlijke houding? 😂😂

In de overtime toevallig nog een krampke, de keeper die nog een wreefke moet krijgen aan de elleboog en nog een wisseltje. :sarcastic:

Terug
Bovenaan