Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Volgens mij gaan wij De Cuyper niet in actie zien in dit toernooi. Als Theate tegen Roemenië fit is, ben ik er vrij zeker van dat Tedesco hem gewoon terug als linksback gaat zetten. Het is bizar, maar zelfs na twee goeie oefenmatchen betwijfel ik ten zeerste dat Tedesco gaat afwijken van zijn idee fixe.
Ook vrij zeker van, zal de druk wat willen afleiden hebben in de oefenmatchen door hem wel op te stellen maar nu kan hij het wel nog makkelijk 2 matchen negeren. Daarna cashen met de ontslagvergoeding en een uitstekend tornooi gehad voor hem!

Toch ook even melden : Doku speelde echt een kutmatch en had oogkleppen op maar laat u niet bedotten want dat is een weergaloze speler.

Hij mist nog steeds wat overzicht en vista, maar zijn laatste match is niet representatief voor wat hij dit seizoen heeft bijgeleerd. Rechts of links, hij kan eender waar renderen. Gisteren was het gewoon drie keer niks na de felle beginfase. Kan gebeuren. Maar dat is onze beste kans op Hazard 2.0, make no mistake.

Een diamantje die we moeten koesteren en niet meteen mogen uitspugen. Hij heeft durf én de nodige capaciteiten. We mankeren spelers die durven en dus gaat die nog broodnodig zijn. Had Trossard bij de rust gewisseld en ik zag de kans schoon dat Lukaku én Doku meer tot leven zouden komen.

Helemaal eens met @Sir.Killalot zijn analyses. Niets aan toe te voegen eigenlijk. Ik heb gisteren meerdere keren naar het scherm geroepen: "ga eens mee naar voren!" Heel vaak een totaal ondertal in de aanval (4 vs. 7/8) waardoor je enkel kansen kan creëren door de individuele klasse van Doku, KDB en Lukaku.

Zeker in de volgende 2 matchen tegen opnieuw mindere tegenstanders moet je af van de tandem Onana/Mangala (ik zou Onana laten staan) en moeten je backs veel hoger meegaan. Maar ik zie Tedesco dat eerste luik al zeker niet veranderen, het tweede hopelijk wel (al is Castagne sowieso behoundender, maar op links moet Carrasco veel meer de overlap doen). Beste stuk was inderdaad met KDB op de 6/8, maar dat zie ik Tedesco al helemaal niet vanaf de start doen (wellicht enkel als het weer niet loopt, zoals laatste stuk van de 1e helft gisteren).

Ik verwacht eigelijk gewoon dezelde opstelling als gisteren tegen Roemenië, zeker omdat Tedesco alles goed vond behalve de afwerking.

Toch ook even melden : Doku speelde echt een kutmatch en had oogkleppen op maar laat u niet bedotten want dat is een weergaloze speler.

Hij mist nog steeds wat overzicht en vista, maar zijn laatste match is niet representatief voor wat hij dit seizoen heeft bijgeleerd. Rechts of links, hij kan eender waar renderen. Gisteren was het gewoon drie keer niks na de felle beginfase. Kan gebeuren. Maar dat is onze beste kans op Hazard 2.0, make no mistake.

Een diamantje die we moeten koesteren en niet meteen mogen uitspugen. Hij heeft durf én de nodige capaciteiten. We mankeren spelers die durven en dus gaat die nog broodnodig zijn. Had Trossard bij de rust gewisseld en ik zag de kans schoon dat Lukaku én Doku meer tot leven zouden komen.
Helemaal eens. En Trossard was eigenlijk veel zwakker dan Doku gisteren.

Ik zou ze tegen Roemenië ook beiden opnieuw zetten en geen van beiden afschieten na één match. Ook Trossard kan veel beter.

En Doku is een wapen zoals er weinig anderen zijn op dit EK. Moet je zeker koesteren. Maar blijf zeker nog een ruwe diamant.

Onana zeker laten staan. Is in de 90e minuut nog een bal gaan recupereren bij een Slovaakse aanval waar Tielemans er werd afgelopen.

De zwaksten vond ik gisteren eerlijk gezegd Trossard (heel ongelukkig; nooit in de match), Mangala (veel te behoudend/voorzichtig) en Debast (uitvoetballend geregeld een ramp vooral in het slot).

Bij de beteren waren Lukaku (ondanks z'n missers gewoon erg goed, ook in het meevoetballen), KDB (niet altijd aanwezig genoeg maar blijft onze beste speler en dat is voortdurend zichtbaar), Faes (opbouwend geregeld goed, enkele goede tussenkomsten en zelfs enkele zeer mooie lange ballen). Invalbeurt van Openda ook goed.

Ik heb wel medelijden met Doku. Je zag dat hij gisteren met geweldig veel goesting begon aan de match.
Maar dan maakt hij snel die fout in de verdediging (waar hij tout court gewoon moet wegblijven trouwens), en hij hij heeft zich mentaal totaal niet herpakt daarna. Had eigenlijk ook gewoon sneller gewisseld moeten worden, want al het vertrouwen was weg in zijn acties.

In Trossard ben ik dan weer vreselijk teleurgesteld. Ik zou graag eens een compilatie willen zien van al zijn acties gisteren. Volgens mij heeft die 9 vd 10 keer de bal verspeeld.

Helemaal eens. En Trossard was eigenlijk veel zwakker dan Doku gisteren.

Ik zou ze tegen Roemenië ook beiden opnieuw zetten en geen van beiden afschieten na één match. Ook Trossard kan veel beter.

En Doku is een wapen zoals er weinig anderen zijn op dit EK. Moet je zeker koesteren. Maar blijf zeker nog een ruwe diamant.
Ik zou Trossard slachtofferen eerlijk gezegd. Het is hij of Carrasco. Maar de spirit van onze ploeg kan een extra speler als Trossard niet dragen. Leandro is een topper, maar je moet hem in een goed draaiend geheel zetten want anders komt het er zelden uit.

Zeg wat je wilt over Carrasco maar zelfs al speelt ie kut, dan werkt ie zich te pletter en gaat hij zichtbaar vechten. Dat missen we zo hard. Hij, Onana, De Cuyper, Castagne en in mindere mate KDB. Dat zijn de enige die van begin tot eind willen vechten. KDB verliest zijn geduld wel als het hopeloos lijkt te zijn. Maar voor de rest zijn het slappe vodden. Een flank met Carrasco en De Cuyper is genoeg kwaliteit, fysiek én snelheid om 9/10 tegenstanders aan de praat te houden offensief en tegen te houden defensief. Zoals we nu stonden opgesteld waren we geen ploeg. Ontwricht vanaf de aftrap.

Je moet kijken wie op training alles kapotspeelt natuurlijk, dat heeft ook impact. Maar anders speel je imo :

-----------------------Lukaku
Carrasco ------------------------------Doku
---------------------KDB
----------Onana------------Mangala
DC-----Vertonghen-------Debast----Castagne
------------------Casteels

En als je geen kansen weet samen te spelen, dan switch je KDB naar de positie van Mangala, je wisselt die laatste voor CDK (of Tielemans) en die zet je dan op de 10. Of je gaat naar een 4-4-2 en je brengt Openda in om naast Lukaku te gaan staan.

In ieder geval moet het duidelijk zijn : Tielemans nooit meer op de 6/8 en Carrasco nooit meer LB.

Ik heb wel medelijden met Doku. Je zag dat hij gisteren met geweldig veel goesting begon aan de match.

Als ik me niet vergis kreeg hij bij z'n debuut match ook bakken kritiek om dan in match twee tegen Denemarken een dikke pegel in de haak te knallen. Hopelijk herpakt hij zich tegen Roemenië.

Viktor Verhulst verwoordde het wel correct in MidMid. Trossard speelt een schitterend seizoen bij Arsenal, is de man in vorm, maar speelt dan zo belabberd door niet de bal af te leggen wanneer het kan en laat na om zelfs binnen het kader te mikken toen Dubravka uit zijn goal was.

Het meest logische zou toch zijn: De Cuyper op links, ook al is Theate fit. Zet Theate gewoon links centraal. Nu zit ge met 2 rechtsvoetigen te knoeien centraal.

En Doku met Hazard vergelijken. Dan moet ge maar eens opnieuw naar de beste momenten in Hazard z'n (te) korte carrière gaan terugkijken vrees ik. Dat was toch nog van een ander niveau hoor. En ja, Doku is nog jong, maar ik zie nog altijd te weinig progressie sinds z'n vertrek bij Anderlecht.
Ik zie nog altijd iemand zonder eindproduct. Ik zie nog altijd iemand die balverliefd is en het liefst Maradona gewijs het halve veld en de keeper zou ronddribbelen om dan te bal met z'n neus in doel te rollen.

Ik ben de samenvatting eens aan het herbekijken, toch echt onwaarschijnlijk dat we hier geen enkele (goedgekeurde) goal scoren. :crazy:
Het was gewoon zo een match waarin de goal behekst lijkt.

BTW Ik las hier verschillende keren dat er geen pressing was, maar die kans voor Bakayoko (die altijd binnenmoet natuurlijk, gewoon richting dak van het doel pegelen met de wreef, i.p.v. binnenkantje voet) kwam er ook na hoog pressen van de duivels. Op het uur ongeveer. Was ook onze beste periode denk ik.

Enfin, als het zaterdag tegen Roemenië van hetzelfde is, dan is het een volledige deja vu van het WK en mogen ze stilaan hun valiezen terug beginnen inpakken.

Dat is omdat er niet genoeg gelopen wordt. In balbezit stonden we vaak zo:

Bekijk bijlage 30393

Op die manier heb je geen aansluiting tussen de linies, kan de tegenstander heel eenvoudig de pass- en looplijnen van Trossard, De Bruyne en Doku afdekken, heb je geen overlap tussen je vleugelverdedigers en je vleugelaanvallers, en kunnen die eersten ook geen crosses versturen, beginnen je verdedigers en defensieve middenvelders dan maar lange ballen te pompen.

Als je in balbezit Carrasco en Mangala naar voor laat schuiven, creëer je automatisch aanspeelpunten, moeten de Slovaken keuzes maken tussen wie ze gaan dekken, en creëer je zelf overgewicht (of op zijn minst balans) op het middenveld. Maar het ding is dat we in principe ook zo spelen. Normaal gaat onze linkerflankverdediger veel hoger, doet die de overlap met de linkerflankaanvaller. Alleen werd dat gisteren, zeker in de eerste helft, gewoon nauwelijks gedaan. Wat bizar is, want de keuze op een flank met Trossard en Carrasco is net om dat zoveel mogelijk te bewerkstelligen. De klassieke Trossard die naar binnen snijdt, en de back die de achterlijn opzoekt voor de cross. Met Doku werkt dat minder goed, omdat die pas naar binnen snijdt vanaf de achterlijn. Die heeft meer nood aan een back die lager blijft. Dus ik snapte op dat vlak de opstelling wel. Alleen volgde de uitvoering totaal niet, en dat kan toch ook niet anders dan een beslissing van de coach zijn? Het kan toch niet dat Carrasco als volbloed aanvaller uit zijn eigen besliste om meer op de eigen helft te blijven en die runs niet te doen? Ook Mangala liep in vorige matchen véél hoger op het veld, dat hij nu vaak op dezelfde lijn bleef als Onana moet ook een beslissing van de coach geweest zijn.

Onderstaande is volgens mij hoe ze hadden moeten staan in balbezit:

Bekijk bijlage 30394

Ik begrijp ook niet dat KDB in de eerste helft niet beseft dat hij daar wat nutteloos stond rond te draaien op de CAM, terwijl we zoals je zegt de aansluiting niet vonden.

Dan moet je toch af en toe eens terugzakken en gaan mee helpen, nee?

Match die je dus altijd moest winnen, ook op basis van het geleverde spel. Match die je 8/10 ook zal winnen.

Je spreekt jezelf tegen.

Je moet niets winnen.

Tegen Slowakije verliest dit België inderdaad 2 op de 10 keer.
En dit was 1 van die 2 keer.
Kan gebeuren.
Ingewikkelder moeten we het niet maken.

Het is hier allemaal al gezegd maar fucking hell waarom hebben we toch weeral zo'n idioot als coach? Compleet outcoached door een Italiaan die met café voetballers moet spelen...

De Slovaken spelen quasi een hele match in een zetel omdat er geen enkele aansluiting is van ons middenveld. Dit was gewoon Martinez 2.0 he... wachten op de flits. Uiteraard, als 1 van die 2 kansen in de beginfase erin gaan win je hier vlot en als Doku daar niet de idioot gaat uithangen komen die mannen niet meer aan de goal maar zelfs bij een 0-1 achterstand verwacht je toch dat er gewoon een vitesse wordt opgeschakeld en je dat nog vlot rechtzet zoals de Italianen een paar dagen terug?

Ik hoop, al is dat hoogstwss ijdele hoop, dat Tedesco hier uit geleerd heeft dat zijn middenveld te statisch is als de backs niet overlappen en dat Mangala mee naar voor moet bij balbezit als extra aanspeelpunt. En dat Trossard uit vorm met moeite de bank mag halen.

Ondertussen zullen ze in Lissabon toch ook eens gekeken hebben naar hun bankrekening nadat ze 20M hebben gegeven aan Debast want miljaar die was zwak.

Ik begrijp ook niet dat KDB in de eerste helft niet beseft dat hij daar wat nutteloos stond rond te draaien op de CAM, terwijl we zoals je zegt de aansluiting niet vonden.

KDB heeft niet meer het loopvermogen van 5 jaar terug.
Hij heeft nog wel steeds die ene dodelijke pass in zich. Daarom loopt ie daar nog.

Je spreekt jezelf tegen.

Je moet niets winnen.

Tegen Slowakije verliest dit België inderdaad 2 op de 10 keer.
En dit was 1 van die 2 keer.
Kan gebeuren.
Ingewikkelder moeten we het niet maken.
Ja, in voetbal kan alles natuurlijk. Beetje een dooddoener.

Spanje verloor ook ooit van een toen nog zwak Zwitserland op de openingsspeeldag (op het WK 2010) met 0-1 met kansenverhouding (10-1).

Enfin, als het zaterdag tegen Roemenië van hetzelfde is, dan is het een volledige deja vu van het WK en mogen ze stilaan hun valiezen terug beginnen inpakken.

Ik vind het net anders dan het WK. Daar werden we weggespeeld door Marokko en Canada. Gisteren hadden we, ondanks ons belabberd spel, nog steeds ruim kunnen winnen als het mee zat. Dat geeft me nog wel hoop.

Dat gezegd zijnde. Als vrijdag Slowakije hun match wint, kunnen wij niet meer eerste worden. Dan is de kans zeer reëel dat we, mits we tweede worden, de derby der lage landen in Düsseldorf mogen meemaken. Dat gaat toch een serieus zottekot worden.

Viktor Verhulst verwoordde het wel correct in MidMid. Trossard speelt een schitterend seizoen bij Arsenal, is de man in vorm, maar speelt dan zo belabberd door niet de bal af te leggen wanneer het kan en laat na om zelfs binnen het kader te mikken toen Dubravka uit zijn goal was.
Ik vond dat er bij meerdere spelers wel wat zelfzuchtigheid te zien was. Trossard speelde -naast gewoon heel slecht- ook vaak voor zichzelf vond ik. Ook Doku was naar mijn mening veel te hard aan het proberen om iets alleen te forceren. Dat zal wel deels een gevolg zijn van het gebrek aan aanspeelpunten, maar ik heb toch meerdere keren 'leg die bal nu toch eens gewoon af!' geroepen wanneer de Belgen in de aanval waren.

Terug
Bovenaan