Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

En op zich scoort Lukaku ook gewoon (2keer). En zag ik op zich geen flagrante missers.
Die eerste was gewoon goed gepakt en toen hij op de keeper afging met die verdediger in zijn rug had hij hem eigenlijk gewoon moeten laten vallen als hij die duw voelde maar hij wil in tankmodus verder doen en mist daardoor zijn controle. Bakayoko zijn misser was imo van een veel zwaarder kaliber.
Heel bizar, mensen die het verlies van gisteren in de schoenen van Lukaku zouden schuiven.
Ach man, we waren nog geen 10 minuten bezig en in mijn FB feed al dit "Alé onze pipo laat al 2 goals liggen en dan krijgen we al direct de rekening gepresenteerd"
Als hij ons vanaf zaterdag eigenhandig naar de finale draagt en er 10 inlegt tot daar zullen er nog mensen zijn die kwaad worden omdat hij een 2% kans mist.

Vond ik ons puur gezien slecht spelen? Nee
Was het goed? Dat ook weer niet.

Lukaku zeker niet het kind van de rekening al kwamen zijn mindere punten wel weer duidelijk naar boven.

Heb de indruk dat ze soms liever ook samen met Kapitein Courtois op een boot hadden gezeten dan op het EK.
Natuurlijk als je 0-1 achterkomt tegen zo'n ploeg weet je dat ze zich gaan ingraven en het moeilijker spelen wordt maar echt vollenbak druk zetten deden we ook niet naar mijn mening.

Nu soit, zaterdag terug en hopelijk winst.

Dat was toch omdat hij net een stamp kreeg van die verdediger als de bal aankomt?

Moet binnen toch heel streng. Context verdwijnt ook al te vaak bij het beoordelen van Lukaku.
Ik verwacht daar geen controle maar gewoon los erin met z'n linker. Joos dacht hetzelfde op die moment.

En over je "context" opmerking: het valt wel heel hard op dat je (ex-)Anderlecht spelers voor dik en dun steunt en blijft steunen. Leuk dat je zo hard begaan bent met alle Neerpede-boys, maar je moet je soms in zo'n bochten wringen dat het echt vreemd wordt. Ik weet gewoon op voorhand dat je met een paarse bril zult reageren als er commentaar komt op bepaalde spelers. En dat je likes geeft aan posts waar er positief gesproken wordt over (ex-)Anderlecht spelers, ook dat valt ERG HARD op.
Wat het voor mij moeilijk maakt om je posts serieus te nemen.

Evenzeer zijn er natuurlijk mensen hier die altijd negatief zullen reageren op Lukaku, dat ontken ik niet.
Maar jij bent in't zelfde bedje ziek op de omgekeerde manier.

Laatst bewerkt:
Onana zit niet in de beste vorm, maar is een onmisbare schakel op ons middenveld. Compleet bizarre opmerking dit.
Brengt toch weinig evenwicht voor een onmisbare schakel, loopt overal en nergens en blinkt vooral uit in overal te laat komen. Brengt bovendien nul voetballend vermogen, KDB en Tielemans kwamen de bal net niet uit zijn voeten halen omdat elke pass vooruit een verloren bal was.

Ik overdrijf om mijn punt te maken, maar is voor mij in hetzelfde bedje ziek als onze verdediging. Geen slechte opties, maar als dat uw centrale as wordt heb je als België zijnde echt wel een probleem. Idem met Mangala trouwens, die zowaar nog slechter was gisteren. Je parkeert daar 2 verdedigende middenvelders om het middenveld te domineren maar in realiteit kom je 90 minuten overal te laat. Bij Everton hebben ze het ook tijdig gezien, benieuwd wanneer hier de ogen open gaan.

Ik verwacht daar geen controle maar gewoon los erin met z'n linker. Joos dacht hetzelfde op die moment.

En over je "context" opmerking: het valt wel heel hard op dat je (ex-)Anderlecht spelers voor dik en dun steunt en blijft steunen. Leuk dat je zo hard begaan bent met alle Neerpede-boys, maar je moet je soms in zo'n bochten wringen dat het echt vreemd wordt. Ik weet gewoon op voorhand dat je met een paarse bril zult reageren als er commentaar komt op bepaalde spelers. En dat je likes geeft aan posts waar er positief gesproken wordt over (ex-)Anderlecht spelers, ook dat valt ERG HARD op.
Wat het voor mij moeilijk maakt om je posts serieus te nemen.

Evenzeer zijn er natuurlijk mensen hier die altijd negatief zullen reageren op Lukaku, dat ontken ik niet.
Maar jij bent in't zelfde bedje ziek in de omgekeerde manier.
Jij bekijkt dat als, hij doet alsof alles wat Anderlecht is geweldig is.
Terwijl dat, zoals ik reeds zei helemaal het geval niet is. Faes ook Neerpede hè. ;)

Ik kijk enkel Anderlecht, Ajax en de Duivels, en wat premier league. Dan is het logisch dat ik die oud Ajax en Anderlecht spelers blijf volgen. En bijgevolg de enige spelers zijn waar ik iet zinnigs over kan zeggen.

Als gasten als Lukaku, Tielemans en Doku overdreven kritisch worden geanalyseerd, dan reageer ik daar op. Ik doe dat niet bij pakweg een Decuyper of Vanaken, omdat ik niet naar Club Brugge kijk. En daar weinig zinnigs over kan zeggen.

Heeft niets met een paarse bril te maken. Want heb geen probleem om oud Neerpede spelers kritisch te benaderen. En ben helemaal geen fan van iedere Neerpede speler. Net zoals ik heel grote fan ben van KDB en Hazard die niets met Neerpede te maken hebben. En was ik geen Anderlecht fan, dan was ik nog altijd fan van Doku, Tielemans, Sambi, Kompany, VDB en Lukaku.

Laatst bewerkt:
------------------------Lukaku-------------------------

Trossard-----------------------------------------Doku

-----------------CDK----------------------------------
---------------------------------KDB------------------
------------------------Onana------------------------

De Cuyper----------------------------------Castagne
---------------Theate------------Faes----------------

-----------------------Casteels------------------------

Ik zou het toch liefst zo willen zien de volgende wedstrijd. Afhankelijk van de fitheid kiezen voor Theate of Vertonghen (ik ga er van uit dat Witsel nog niet fit zal zijn). Ik ben geen fan van Faes maar die was wel beter dan Debast gisteren. Carrasco kan nog ipv Trossard maar ik zou die nu niet echt slachtofferen. En Tielemans kan in de plaats van CDK.
Degene die Doku nog op rechts zet mag toch wel zijn boeltje pakken hoor.

En waarom dan?
Euh, heb je de eerste helft en de 2de helft van Doku gezien?
+ rechts hebben we Bakayoko en Lukebakio,

degene die het slechtst voetbalde was in mijn ogen Mangala, dan had ik nog liever Vermeeren gezien.
Ik denk dat we tegen slechtere ploegen CDK op de 10 moeten zetten en KDB op de 8. Onana op de 6.

Euh, heb je de eerste helft en de 2de helft van Doku gezien?
Ja, absoluut. Hij begon heel goed en dreigend en kreeg dan een dreun door zijn defensieve fout, waarvan hij nooit echt hersteld is.

Ga jij op basis van 35 minuten na een mentale tik hem daarop gaan beoordelen?

Doku speelde bij Anderlecht vnl op de RB, bij Rennes vnl op de RB en speelt nu bij City ook nog best vaak RB. Maar dat wist je wss niet?

In de volgende ronde kwam je in mijn simulaties voor het EK uit tegen Kroatië of Servië. Als je 2e wordt, is het tegen Nederland/Oostenrijk. Dat is iets moeilijker, maar ook geen gigantisch verschil en nadien krijg je wellicht Portugal in plaats van Frankrijk (toch ietsje makkelijker).
De grote clash Martinez vs Tedesco, daar zou ik geld voor geven!

Ja, absoluut. Hij begon heel goed en dreigend en kreeg dan een dreun door zijn defensieve fout, waarvan hij nooit echt hersteld is.
Het is door zijn acties voor zijn defensieve fout dat ik er nog 100% gerust in was na die 0-1. Ik was er echt zeker van dat die nog voor de rust zijn eigen fout ging goed maken door der nog minstens 2 panklaar te leggen voor Lukaku.

Brengt toch weinig evenwicht voor een onmisbare schakel, loopt overal en nergens en blinkt vooral uit in overal te laat komen. Brengt bovendien nul voetballend vermogen, KDB en Tielemans kwamen de bal net niet uit zijn voeten halen omdat elke pass vooruit een verloren bal was.

Ik overdrijf om mijn punt te maken, maar is voor mij in hetzelfde bedje ziek als onze verdediging. Geen slechte opties, maar als dat uw centrale as wordt heb je als België zijnde echt wel een probleem. Idem met Mangala trouwens, die zowaar nog slechter was gisteren. Je parkeert daar 2 verdedigende middenvelders om het middenveld te domineren maar in realiteit kom je 90 minuten overal te laat. Bij Everton hebben ze het ook tijdig gezien, benieuwd wanneer hier de ogen open gaan.
Maar Onana heeft net wel voetballend vermogen. Hij speelde hier nu inderdaad een mindere match, maar dat maakt hem niet plots een slechte speler. En ook hier weer, door de manier waarop Tedesco de ploeg liet spelen maak je het elke speler moeilijk. Als Mangala, Carrasco en Castagne allemaal op zijn lijn staan, dan heeft hij geen deftige aanspeelpunten om de bal vooruit te spelen, en is het risico dat een bal vooruit onderschept wordt ook gewoon veel groter.

Onana nu afzeiken en hem uit de ploeg wensen, dat is op hetzelfde niveau als het eeuwige gezeik op Lukaku. Dat is niet verder kijken dan je neus lang is.

Maar Onana heeft net wel voetballend vermogen. Hij speelde hier nu inderdaad een mindere match, maar dat maakt hem niet plots een slechte speler. En ook hier weer, door de manier waarop Tedesco de ploeg liet spelen maak je het elke speler moeilijk. Als Mangala, Carrasco en Castagne allemaal op zijn lijn staan, dan heeft hij geen deftige aanspeelpunten om de bal vooruit te spelen, en is het risico dat een bal vooruit onderschept wordt ook gewoon veel groter.

Onana nu afzeiken en hem uit de ploeg wensen, dat is op hetzelfde niveau als het eeuwige gezeik op Lukaku. Dat is niet verder kijken dan je neus lang is.
Onana heeft echt wel zijn match gespeeld, zoals ik zei, in de laatste minuut nog een aanvaller gaan terughalen waar Tielemans er nog wordt afgelopen. Zo'n krijger moet je in uw team hebben. Misschien dat echte ervaring, zoals een Vertonghen ook wat ontbrak, of zoals iemand anders zei, ook wat de klootzakjes.

Het ergste vind ik nog dat die dan ook niet gewoon een pas geeft maar eerder 4 keer rond zen as draait. Hazard was ook een dribbelkont maar die had nog inzicht en gaf ook die laatste pas ipv een run tot de achterlijn en blind voor het doel trappen.

"Had nog inzicht", qua understatement kan dat wel tellen.

Mensen zijn precies al vergeten hoe goed Hazard (de niet kapotgetrapte versie) wel niet was.

Ik bedoel: Eden Hazard, je weet wel, 1 van die uitzonderlijke voetbaltalenten die zo goed als nooit balverlies lijden (tenzij foutief afgestopt) of het leer in de voeten van een tegenstander afspelen?

Absolute wereldtop.

Match gisteren samen te vatten als 1 grote teleurstelling waarbij enkel KDB en Casteels met een beetje waardigheid van dat plein stappen. Als de rest, schaamrood op de wangen na wanprestatie. Vedette streken en veel gezever vr de match maar tussen de lijnen het grote niets.
Zaterdag mogen ze het gaan rechttrekken met een statement eigenlijk!

Ik heb de teleurstelling wat laten bezinken, maar eigenlijk winnen we gewoon 9 van de 10 keer deze match op deze manier. Die hebben zelf 1 kans gehad en dat was die save van Casteels. Die goal geven we zelf weg.

Wij hebben op het begin al twee kansen en na die 0-1 moeten Trossard, Lukaku en Bakayoko gewoon schoren. Dan was er geen sprake geweest van die Slovaken. Jammere zaak, maar er komen nog twee haalbare matchen.

Ben wel benieuwd hoe ze zich gaan herpakken, Roemenie wordt toch ook geen walkover. Het is toch de voeten op de grond terug. We zijn geen topland meer. Zeer benieuwd of Tedesco iets gaat veranderen.(laat ons hopen)

Ik zei het gisteren al, maar onze beste periode in de match was wanneer Mangala er af werd gehaald voor Bakayoko, en De Bruyne een rijtje lager kwam te staan. Enige moment in de match waarbij er plots wel connectie was tussen de linies. Met de inbreng van Tielemans, waarbij De Bruyne weer op de 10 ging staan, liep het meteen weer stroever.
Denk dat het gisteren tijdens de match ook al is gezegd.

Een goeie spelverdeler laat zich soms ook al eens uitzakken om de bal tussen de verdedigers of VM op te halen.
Debruyne doet die inspanningen ook zelden. Hoog spelen, aannemen en doorsteken wel, maar hij moet er niet in volharden als hij al 70 minuten amper een bal raakt

Kev wat leren inzakken, de Slovakije wat laten komen en die ballen in de rug droppen.
Lukaku liep vaak goed, maar er kwam vaak geen pass, Doku wil de bal te vaak in de voet om dan de actie te maken, die moet meer lopen zonder bal, die ballen van kev komen dan wel

Terug
Bovenaan