Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Ben wel benieuwd hoe ze zich gaan herpakken, Roemenie wordt toch ook geen walkover. Het is toch de voeten op de grond terug. We zijn geen topland meer. Zeer benieuwd of Tedesco iets gaat veranderen.(laat ons hopen)
Geen topland meer?
Dit blijft toch echt een topkern toch?
Neen, niet meer om bij de favorieten te worden gerekend, maar een combinatie van deze toch wel kwalitatieve kern en een beetje meeval kan je nog steeds heel ver geraken en tot de outsiders worden gerekend. En dat zal niet snel veranderen imo.

topkern? aanval/middenveld zijn ok, achteraan is het toch nog "veel potentieel met enorme groeimarge", tbh.
zelfs Trossard en Doku zijn nog niet op het topniveau waar je kan spreken van "topkern"

die mannen geven hoop voor de toekomst, maar nu is dat er nog niet. en tegen dan zijn KDB en Lukaku waarschijnlijk al gestopt.

die topkern is er niet op dit moment.

"Had nog inzicht", qua understatement kan dat wel tellen.

Mensen zijn precies al vergeten hoe goed Hazard (de niet kapotgetrapte versie) wel niet was.

Ik bedoel: Eden Hazard, je weet wel, 1 van die uitzonderlijke voetbaltalenten die zo goed als nooit balverlies lijden (tenzij foutief afgestopt) of het leer in de voeten van een tegenstander afspelen?

Absolute wereldtop.
Mensen moeten langs de andere kant Hazard ook niet beter maken dan hij was, zeker voor de Duivels. Hij was goed in '18 maar mijn god wat heb ik mij er evengoed vaak aan doodgeërgerd. We hebben vroeger vaak gekapt op Witsel en Dembele dat ze het spel extreem vertraagden maar Hazard had daar toch ook vaak een handje van weg... wachten tot er 3 man voor hem stond, 2 man voorbij en dan bal kwijt bij de 3de. Hoeveel keer zag je dat scenario niet op een gemiddelde match?

En heel dat kapotgetrapte verhaal is ook gewoon zwaar overroepen... sure, die jongen heeft trappen gehad in zijn carriere maar welke aanvaller van dat niveau werd niet wekelijks de grond ingestampt? De reden dat Hazard gestopt is op zijn 32ste (officieel dan, in praktijk was dat op zijn 28ste al fin-de-carriere) is niet omdat hij "kapotgetrapt" is hé, of dat is zeker niet de enige reden.

En heel dat kapotgetrapte verhaal is ook gewoon zwaar overroepen... sure, die jongen heeft trappen gehad in zijn carriere maar welke aanvaller van dat niveau werd niet wekelijks de grond ingestampt? De reden dat Hazard gestopt is op zijn 32ste (officieel dan, in praktijk was dat op zijn 28ste al fin-de-carriere) is niet omdat hij "kapotgetrapt" is hé, of dat is zeker niet de enige reden.
Goh, het ding is vooral denk ik ook: niet iedereen zijn lichaam reageert daar hetzelfde op. Vooral die blessure die hij opliep na de tackle van Meunier (?) heeft er toch zwaar ingehakt, denk ik.

Maar er zijn ook andere kanten aan het verhaal, dat wel. Het is een speelvogel. Het is geen type Ronaldo. Neem bv. zijn kilo's teveel toen hij in Madrid aan kwam, het hamburgerverhaal, verhalen over zijn werkijver op training, ... . Op mentaal vlak was het ook niet iemand die tot zijn er alles ging uitpersen.

Geen topland meer?
Neen, niet meer om bij de favorieten te worden gerekend, maar een combinatie van deze toch wel kwalitatieve kern en een beetje meeval kan je nog steeds heel ver geraken en tot de outsiders worden gerekend. En dat zal niet snel veranderen imo.

Topkern met dit circus vanachter zeker?

uTGQDOD.jpeg

😂 😂 😂

Zoals ik al zei, Rode Duivels zijn sinds 2018 gigantische paper tigers. Heel mooi op papier, in de praktijk meestal dikke kak.

En heel dat kapotgetrapte verhaal is ook gewoon zwaar overroepen... sure, die jongen heeft trappen gehad in zijn carriere maar welke aanvaller van dat niveau werd niet wekelijks de grond ingestampt?
Hazard kreeg wel degelijk veel meer stampen dan de gemiddelde aanvaller. In de Premier League:
  • 2019 - 104 fouls (1ste plaats)
  • 2018 - 82 fouls (4de plaats)
  • 2017 - 101 fouls (2de plaats)
  • 2016 - 70 fouls (5de plaats)
  • 2015 - 113 fouls (1ste plaats)
Iedereen die wat wedstrijden van Chelsea meepikte zag ook gewoon dat die steevast hard werd aangepakt door verdedigers. Dat dat zijn loopbaan heeft doen eindigen, dat denk ik nu niet onmiddellijk, maar het zal toch zeker niet geholpen hebben.

Voor die trap van Meunier (eind 2019) was Hazard ook zelden of nooit geblesserd, die speelde quasi alles bij Rijsel en Chelsea, ondanks de vele overtredingen op hem. Dat werd mede toegeschreven aan zijn judo-verleden, waar hij leerde vallen.

Daarna constant in de lappenmand gelegen.

Kijk maar eens na op transfermarkt, die blessure is toch een duidelijk kantelpunt:

Capture.PNG

Denk dat het gisteren tijdens de match ook al is gezegd.

Een goeie spelverdeler laat zich soms ook al eens uitzakken om de bal tussen de verdedigers of VM op te halen.
Debruyne doet die inspanningen ook zelden. Hoog spelen, aannemen en doorsteken wel, maar hij moet er niet in volharden als hij al 70 minuten amper een bal raakt

Kev wat leren inzakken, de Slovakije wat laten komen en die ballen in de rug droppen.
Lukaku liep vaak goed, maar er kwam vaak geen pass, Doku wil de bal te vaak in de voet om dan de actie te maken, die moet meer lopen zonder bal, die ballen van kev komen dan wel
Het ding is dat het geen zin heeft dat De Bruyne zich laat inzakken, als er vervolgens niemand naar voren gaat.

Geen topland meer?
KDB zonder enige twijfel, daar duipt de klasse nog altijd vanaf, maar verder zie ik bij de Belgen toch niemand die er qua niveau los bovenuitsteekt. Allen al gisteren zou je kunnen argumenteren dat Lobotka, Duda & Skrinjar de 3 volgende zijn als je ze op individueel niveau rangschikt. Ik heb de indruk dat we sinds de 'Gouden Generatie' de neiging hebben om het niveau van onze Rode Duivels serieus te overschatten.

KDB zonder enige twijfel, daar duipt de klasse nog altijd vanaf, maar verder zie ik bij de Belgen toch niemand die er qua niveau los bovenuitsteekt. Allen al gisteren zou je kunnen argumenteren dat Lobotka, Duda & Skrinjar de 3 volgende zijn als je ze op individueel niveau rangschikt. Ik heb de indruk dat we sinds de 'Gouden Generatie' de neiging hebben om het niveau van onze Rode Duivels serieus te overschatten.
Ja maar als KDB de maatstaf is dan hebben er maar heel weinig ploegen een topelftal natuurlijk. Die is letterlijk een van de beste spelers ter wereld op zijn positie, volgens sommigen zelfs gewoon de beste. En op basis van 1 wedstrijd gaan beslissen wie er nu de betere spelers zijn is toch ook niet erg productief natuurlijk.

Als je kijkt naar de kernen van andere ploegen zit ons land toch nog steeds bij de beteren zeker? Niet meer bij de absolute favorieten zoals we een aantal keren waren, maar zeker geen kneuzen. Spelers als Lukaku, Doku, Trossard, Openda, Tielemans, ... die zouden bij veel landen op dit EK mogen starten hoor.

Uiteraard zijn de dagen van de gouden generatie voorbij, maar dat overdreven cynisme van sommigen (nu niet per se van jou) alsof we terug gaan naar de dagen dat we blij mochten zijn dat we een aantal wedstrijden konden winnen tijdens kwalificaties liggen toch wel achter ons hoor.

Met Kdb en Lukaku (en Courtois) hebben we imo nog steeds 3 toppers. Daarnaast hebben we ook nog eens Doku en Trossard die een rol hebben bij 2 van de beste ploegen van de wereld. En dan ook nog eens Tielemans, Onana en Castagne die toch vaak mooie dingen laten zien in de beste competitie van de wereld. Dan mag je ons zeker nog bij de toplanden rekenen toch? Zijn er dan zoveel ploegen op dit EK die zoveel meer kwaliteit hebben?

Met Kdb en Lukaku (en Courtois) hebben we imo nog steeds 3 toppers. Daarnaast hebben we ook nog eens Doku en Trossard die een rol hebben bij 2 van de beste ploegen van de wereld. En dan ook nog eens Tielemans, Onana en Castagne die toch vaak mooie dingen laten zien in de beste competitie van de wereld. Dan mag je ons zeker nog bij de toplanden rekenen toch? Zijn er dan zoveel ploegen op dit EK die zoveel meer kwaliteit hebben?
Gewoon goeie spelers hebben is niet genoeg he , ze moeten ook nog kunnen samenspelen , en daar loopt het al enkele jaren mank. Grappig dat je Courtois erbij zet , een topspeler uiteraard, maar die kan je er nu niet bijrekenen.

Mensen moeten langs de andere kant Hazard ook niet beter maken dan hij was, zeker voor de Duivels. Hij was goed in '18 maar mijn god wat heb ik mij er evengoed vaak aan doodgeërgerd. We hebben vroeger vaak gekapt op Witsel en Dembele dat ze het spel extreem vertraagden maar Hazard had daar toch ook vaak een handje van weg... wachten tot er 3 man voor hem stond, 2 man voorbij en dan bal kwijt bij de 3de. Hoeveel keer zag je dat scenario niet op een gemiddelde match?

Mensen die zich om één of andere reden geërgerd hebben aan een superspeler als Hazard, hebben duidelijk de verkeerde sport gekozen om te volgen. Als ge graag lopers ziet, kijk dan atletiek ofzo ;)

Mensen die zich om één of andere reden geërgerd hebben aan een superspeler als Hazard, hebben duidelijk de verkeerde sport gekozen om te volgen. Als ge graag lopers ziet, kijk dan atletiek ofzo ;)
Ik kan veel meer genieten van een perfecte steekpas dan van al dat gedribbel waar 2/3 keer de bal dan nog verloren gaat, niet zelden op plaatsen/momenten waar dat niet wenselijk is.

Ik zou tegen Roemenie gewoon starten met drie verdedigers + Onana en verder gewoon KDB, Lukaku, Bakayoko, Openda, Trossard, Doku. Posities mogen ze op gevoel zelf bepalen.

Wordt sowieso een interessant matchke dan.

Ik kan veel meer genieten van een perfecte steekpas dan van al dat gedribbel waar 2/3 keer de bal dan nog verloren gaat, niet zelden op plaatsen/momenten waar dat niet wenselijk is.
Ewel, Hazard nooit een briljante steekpass zien geven?
(en zoals Ruben666 al zei: zijn dribbelpercentage was uitzonderlijk hoog, verloor nauwelijks een bal. Ge moet al naar de categorie Messi - Iniesta om nog balvastere spelers te vinden)

Gewoon goeie spelers hebben is niet genoeg he , ze moeten ook nog kunnen samenspelen , en daar loopt het al enkele jaren mank. Grappig dat je Courtois erbij zet , een topspeler uiteraard, maar die kan je er nu niet bijrekenen.
Tuurlijk, maar met dit spelersmateriaal hoor je gewoon bij de “topploegen”.

Terug
Bovenaan