Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
VB kwartier in Brussel wordt op dit eigenste moment blijkbaar aangevallen door betogers.
![]()
Beelden tonen hoe vandalen hoofdkwartier Vlaams Belang bestormen en in brand willen zetten
Vandalen hebben woensdagavond het hoofdkwartier van Vlaams Belang in Brussel aangevallen tijdens de anti-Bardella betoging. Dat bevestigt de politiezone Brussel Hoofdstad Elsene.www.hln.be
Met poging tot brandstichting. VB zelf spreekt ook van een medewerker die aangevallen is.
Dat had stukken erger kunnen aflopen.
5 maand geleden is ook nog iets gelijkaardigs gebeurd.
Klinkt als een standaard-woensdagavond daar. Je hebt echt niet veel linkse betogers nodig in die geburen eer ze hun aandacht op het VB-hoofdkwartier vestigen, als ze al niet verzamelen voor de deur gewoonweg.
En dat zijn mensen die zichzelf zien als tolerant en anti-haat. Hilarisch. Oppakken opsluiten die marginale soort.
Ze komen er steeds met niet meer dan een tik op de vingers vanaf. Er heerst een soort straffeloosheid voor relschoppers bij betogingen, en dit geldt niet alleen voor deze betoging, maar voor betogingen in het algemeen.
En dat zijn mensen die zichzelf zien als tolerant en anti-haat. Hilarisch. Oppakken en opsluiten die marginale soort.
Zulke acties voeden juist alleen maar het Vlaams Belang. Hoe meer dat gebeurt, hoe meer stemmen ze gaan halen.En dat zijn mensen die zichzelf zien als tolerant en anti-haat. Hilarisch. Oppakken en opsluiten die marginale soort.
Grappig is dat ik langs de kant van de "zogezegde" VLB facisten nog nooit geweldadige acties gezien heb op grote schaal (buiten wat verbaal geweld misschien).Die zien ook letterlijk niets verkeerd aan hun acties hoor... VB, dat zijn letterlijk racisten, nazi's en fascisten! Daar moet je helemaal niet tolerant voor zijn, want zij zijn het zelf niet. Die mensen mag je op alle mogelijke manieren tegenwerken, legaal of niet, en al zeker als je ermee bereikt dat ze hun boodschap niet kunnen uitdragen.
En bovenstaande is een mening die veel breder gedragen wordt dan de Antifa-kringen (zij het in minder extreme mate), alleen zijn die kringen het luidst en meest gewelddadig.
Grappig is dat ik langs de kant van de "zogezegde" VLB facisten nog nooit geweldadige acties gezien heb op grote schaal (buiten wat verbaal geweld misschien).
Ik krijg toch de indruk dat gebruik van "geweld" vooral de taal van extreem links is vandaag. Rechts stelt zich veel toleranter op.
Grappig is dat ik langs de kant van de "zogezegde" VLB facisten nog nooit geweldadige acties gezien heb op grote schaal (buiten wat verbaal geweld misschien).
Ik krijg toch de indruk dat gebruik van "geweld" vooral de taal van extreem links is vandaag. Rechts stelt zich veel toleranter op.