Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die persoon is zeker ondankbaar imo.Er is iemand nieuw in mijn team die ik op weg help op een project. De eerste paar weken trok het opgeleverde werk van die persoon op niets terwijl je dat niet verwacht van iemand met diens senioriteit. Ik heb dat telkens goed opgevangen en de nodige extra tijd genomen om alles keer op keer uit te leggen, en om de nodige motivatie boost te geven dat het normaal is dat het tijd kan nemen en dat die persoon zich geen zorgen hoeft te maken en niet stressen. Iemand anders in mijn plaats met dezelfde ‘macht’ zou die persoon misschien al lang afgeschreven hebben of judgen hoe slecht die werkt onder zijn niveau…maar ik verkies mijn macht zo niet te gebruiken.
Na een paar weken de nodige ondersteuning te geven en een hart onder de riem te steken, werpen de vruchten zich af en is die persoon mee met alles en geef ik complimenten dat die het zeer goed doet. Ah ja, want erkenning is een belangrijk aspect in het werkleven. Wat ik nu merk is dat die persoon opeens is veranderd in een bedweter en bij elke opportuniteit, zowel intern als bij de klant, op een of andere manier mijn aanpak of stellingen in vraag stelt, doet alsof ik niet weet waarover ik spreek en het op zijn manier wil doen.
Ik probeer het te bekijken vanuit een positieve kant en wil geloven dat het komt omdat die persoon gemotiveerd en pro-actief is en zich nuttig wil maken en voelen, dus hopelijk maak ik me zorgen voor niets. Ik ben wel benieuwd waar dit naartoe zal leiden, of dit zal blijven duren en of die persoon echt wel ondankbaar is. Je weet wat ze zeggen, het is van zodra je iemand macht geeft en wat die persoon doet in die machtspositie, wat eigenlijk de ware persoonlijkheid bovenhaalt. In mijn geval ben ik er gerust in, maar hopelijk is hij geen ontgoocheling (wat het momenteel al een beetje is)… dat zou jammer zijn van mijn geïnvesteerde tijd in hem.
Soms denk ik oprecht dat ‘het goede doen’ voor mensen niet altijd loont… sommige mensen zien dat in en gedragen zich ernaar, anderen beseffen het niet of maken er misbruik van.
Serieuze vraag: Is dit echt een gemeende post van u?Het kadert in een breder strategisch plan.
Dus in de opvang tot 17u. Is dat een groot probleem? Misschien minder plezant, maar er zijn ergere dingen zou ik denken?Dat zou voor ons echt wel een streep door de (tijds)rekening zijn vermits ik nooit mijn dochter van school zou kunnen afhalen om 15.30 waardoor dat kind dus minstens anderhalf uur in de studie komt te zitten als peuter.
Er zijn altijd ergere dingen natuurlijk dan de posts in deze thread. We vinden het gewoon niet echt geweldig, uiteindelijk valt zo een groot voordeel van de job gewoon weg.Dus in de opvang tot 17u. Is dat een groot probleem? Misschien minder plezant, maar er zijn ergere dingen zou ik denken?
Ik zou blij zijn. Nog anderhalf en W10 is end of life. Goe dat daar tijdig aan begonnen wordt.Te horen gekregen dat ze met de uitrol van Windows 11 willen beginnen bij ons.![]()
Die kakken allemaal naar beneden ja. Er zijn veel slechte leidinggevenden. Ook al omdat het vaak de grootste roepers en ego's zijn die dat worden.Zijn er hier zovelen wiens n+1 alle shit op hen afschuift? Dit is imo toch geen goede leidinggevende dan.
Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.Werk van mijn vrouw. Zij werkt in de keuken van een WZC, eigenlijk een geweldige job om te combineren met een gezin want van 7u tot 15u. Ook op wandelafstand van huis, crèche, toekomstige school, enz. Nadeel is natuurlijk dat het ook geen vetpot is, en ook wel personeelstekort dus soms stunt en vliegwerk met uurroosters die moeten hertekend worden.
Maar nu heeft de general manager een ballonetje opgelaten: zou het niet efficiënter zijn als de koks alternerend 7-15 en 9-17 werken? Dat zou voor ons echt wel een streep door de (tijds)rekening zijn vermits ik nooit mijn dochter van school zou kunnen afhalen om 15.30 waardoor dat kind dus minstens anderhalf uur in de studie komt te zitten als peuter.
Mja, hier was de situatie zo dat voor- of naopvang amper nodig zou zijn omdat dat/die eerste jaar/jaren ik wel zo veel als mogelijk zou zorgen dat ik ze kon afzetten, en mijn vrouw kon ze door haar uren ophalen. Momenteel regelen we het ook zo met de crèche, en dat zorgt ervoor dat ze meestal van 8u-15.20 ongeveer in de crèche zit. Daar heb je evengoed kinderen die vanaf de opening om 7u daar worden afgezet en pas worden opgehaald wanneer ze om 18u sluiten. En dat zijn dan nog redelijk beperkte openingsuren.Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.
Ja het is geen ramp hé, gewoon wat zuur dat een voor ons ideale situatie minder ideaal zou worden door zo'n wijziging van de werkuren. Mijn vrouw had meteen voorgesteld dat zij wel vroeg wou beginnen, maar om iedereen gelijk te behandelen willen ze natuurlijk een alternerend schema tussen de koks. Ik heb vrienden genoeg met kinderen waar die naopvang noodzakelijk is, en de algemene teneur is toch dat zo'n heel jonge kinderen dat echt niet plezant vinden en daar gewoon wat verloren lopen.Maar 1u30 in de naopvang is niet geweldig, maar niet onoverkomelijk.
Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.
Onze kinderen zitten vaak 2u in de naschoolse opvang (3 en 6 jaar) en dan krijg je om 17.30u soms te horen van “Ooh ben je er al? Ik wil hier blijven spelen”Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.
Maar 1u30 in de naopvang is niet geweldig, maar niet onoverkomelijk.
ook voorbewaking trouwens (7.30u - 8.40u)
Los daarvan zou ik knettergek worden als ik consistent om 18u30 nog niet thuis was, laat staan dat dan nog gekookt, gepoetst en voor de kinderen gezorgd moeten worden.Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.
Maar 1u30 in de naopvang is niet geweldig, maar niet onoverkomelijk.
"Nanny gezocht"Los daarvan zou ik knettergek worden als ik consistent om 18u30 nog niet thuis was, laat staan dat dan nog gekookt, gepoetst en voor de kinderen gezorgd moeten worden.

"Nanny gezocht"
![]()
Valt op zich goed mee, ik stond er ook niet voor te springen maar het enige nadeel dat ik echt ervaar bij W11 tov W10 is dat ik de manier van je audiovolume/audiouitgang kiezen onduidelijker vind.Te horen gekregen dat ze met de uitrol van Windows 11 willen beginnen bij ons.![]()
7+ taskbartweaker! <3Valt op zich goed mee, ik stond er ook niet voor te springen maar het enige nadeel dat ik echt ervaar bij W11 tov W10 is dat ik de manier van je audiovolume/audiouitgang kiezen onduidelijker vind.

Extra bonus als ze zichzelf dan niet muten wanneer ze gewoon luisteren. En dan zeer verbaasd zijn dat ze op mute staan omdat ik dat heb gedaan.Waarom doen mensen digitale vergaderingen zonder headset op een open werkvloer?
Ik word hier helemaal zot omdat ik omringd word door 4 stemmen.
En ze beginnen elk luider en luider te spreken/