Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een collega geloofde (meermaals) mijn technische uitleg over de werking van een nieuw toestel niet en weigerde om het te gebruiken. Ik heb dan een experiment gedaan dat mijn gelijk aantoonde. Nu is de goalpost verschoven en is dat aspect plots niet belangrijk meer. Professionele gaslighting. 😂

Belachelijk veel uitnodigingen voor vergaderingen, werkgroepen, testgroepen, discussiegroepen,...
Allemaal aanwezigheid vereist/verplicht

Met momenten ben ik overuren of verlof aan het inzetten om op mijn gemak te kunnen werken.
Ik ga niet naar Antwerpen van 9 tot 12 voor een werkgroep rond een enquête die ik waarschijnlijk niet eens heb ingevuld
soms copain, twijfel ik aan uw ambtenaarsingesteldheid

ge moogt/zijt verplicht om ergens met uw poten onder een tafel te zitten, waarschijnlijk met koffie en een koekske, waarbij uw reistijd inbegrepen is tijdens uw uren. Eigen inbreng waarschijnlijk miniem is en een goed excuus hebt om uw "echt werk" niet af te moeten hebben.

en dan gaat ge nog compenseren met verlof inzetten om te kunnen werken? Als we allemaal zo een ingesteld hebben, dan draait heel land de juiste richting uit, maar wie wilt dat nu?

'Can we setup a meeting to discuss ...'
Ja organiseer dan direct een meeting paljas :wallbash: een mail sturen voor de vraag een meeting te organiseren om iets te bespreken wat in een mail geregeld kan worden ...

soms copain, twijfel ik aan uw ambtenaarsingesteldheid

ge moogt/zijt verplicht om ergens met uw poten onder een tafel te zitten, waarschijnlijk met koffie en een koekske, waarbij uw reistijd inbegrepen is tijdens uw uren. Eigen inbreng waarschijnlijk miniem is en een goed excuus hebt om uw "echt werk" niet af te moeten hebben.

en dan gaat ge nog compenseren met verlof inzetten om te kunnen werken? Als we allemaal zo een ingesteld hebben, dan draait heel land de juiste richting uit, maar wie wilt dat nu?

Goh ja die middelbaar mentaliteit heb ik enkele jaren geleden achter mij gelaten 😅

Als het is om 2u op een trein te zitten, 4u te zeveren zonder dat het iets opbrengt en terug 2u op de trein te zitten, dan praat ik thuis wel tegen de hond

Mijn echt werk blijft liggen als ik het niet zelf doe want niemand neemt het over en als het niet tijdig is heeft het juridische gevolgen en laat ik andere diensten ook wachten.
Dan werk ik liever wat en compenseer ik dat op andere rustigere tijdstippen 😉

'Can we setup a meeting to discuss ...'
Ja organiseer dan direct een meeting paljas :wallbash: een mail sturen voor de vraag een meeting te organiseren om iets te bespreken wat in een mail geregeld kan worden ...
Gelijkaardig: ik stuur een mail met vraag. "Hoeveel kost x per dag? En is er nog ruimte om dit in te plannen?"

Krijg ik als antwoord "wanneer kun je daar eens over bellen?" :angry:

Uiteindelijk pas een week later kunnen bellen en dan pas antwoord gekregen.

Goh ja die middelbaar mentaliteit heb ik enkele jaren geleden achter mij gelaten 😅

Als het is om 2u op een trein te zitten, 4u te zeveren zonder dat het iets opbrengt en terug 2u op de trein te zitten, dan praat ik thuis wel tegen de hond

Mijn echt werk blijft liggen als ik het niet zelf doe want niemand neemt het over en als het niet tijdig is heeft het juridische gevolgen en laat ik andere diensten ook wachten.
Dan werk ik liever wat en compenseer ik dat op andere rustigere tijdstippen 😉
Lap we zijn em kwijt. Een perfecte dag in de ambtenarij omschrijven en dan doen alsof het niet iets goed is 😉

Misschien heb ik veel van @cege overnomen. Als ze mij verplichten om naar een nutteloze meeting te gaan, moeten ze niet komen zagen dat mijn werk niet op tijd af en dat er dan juridische gevolgen aan zijn.

(Nog) niet echt een ergernis; maar veel succes wie de komende dagen in/rond Antwerpen moet zijn voor het werk.
(Zelf gelukkig geen last van, gni)

Waarom, zijn er dit jaar veel Antwerpenaren door het warme voorjaar?
Het zullen wss meer non-Antwerpenaren zijn die daar stil zullen staan de komende week.

Best geen uitje plannen naar Wijnigem shopping lijkt mij. En ik ook content dat ik daar momenteel nergens in de buurt moet zijn.
Ik moet maandag om 8u in Sint-Niklaas zijn, maar 'k verwacht nu niet dat ze tot daar zullen staan te schuiven. :whistle:

(Nog) niet echt een ergernis; maar veel succes wie de komende dagen in/rond Antwerpen moet zijn voor het werk.
(Zelf gelukkig geen last van, gni)
Altijd leuk als je in de transportsector werkt en weet dat het een kutweek gaat worden.

Een collega die ondertussen 3 weken afwezig is omwille van last aan zijn pols, maar hij mag van zijn dokter wel met de fiets rijden met een brace. Hij heeft deze week ruim 18u gebold met de fiets. Leuke trainingsweek, zo wil ik er ook wel eens eentje meepakken zonder verlofdagen op te gebruiken.
Ik ben geen dokter maar dit is toch wel een beetje te belachelijk, niet?

Een collega die ondertussen 3 weken afwezig is omwille van last aan zijn pols, maar hij mag van zijn dokter wel met de fiets rijden met een brace. Hij heeft deze week ruim 18u gebold met de fiets. Leuke trainingsweek, zo wil ik er ook wel eens eentje meepakken zonder verlofdagen op te gebruiken.
Geef hem een koekje van eigen deeg, ooit hier eentje gehad die 3 maanden kreeg voor een breuk.

Ben zijn werk beginnen overpakken (het was eigenlijk ook een luierik), de roddelpers heeft zijn werk gedaan en na 2 weken stond hij er al terug want hij vond 3 maanden eigenlijk te veel.

Dus in plaats van te lopen sakkeren dat die aan het profiteren is, er voor zorgen dat die niet gemist wordt en dat management het idee krijgt dat die eigenlijk overbodig is (maar het niet letterlijk zeggen tegen management, want die moeten denken dat het hun eigen idee is).

Binnen welke sector/wat voor werk zit ge? Als die met bepaalde onstoken/overspannen pezen zit, en hij bv. specifiek geen kantoorwerk mag/kan doen, dan hebt ge u daar niet in te moeien, hoe hard het ook op 'misbruik' mag lijken van de situatie. Zelf ook al 2x een periode thuisgeschreven met polsproblemen en mij werd net aangeraden van te gaan sporten, fitnessen, .... zolang ik maar van ne bureau wegbleef.

Dat da slecht overkomt op de rest ben ik mij ook van bewust, maar u der druk in maken gaat niets opleveren.

PC111. Dus ja, hij heeft zijn pols zeker nodig. Gemiddeld bijna 3u per dag op u fiets zitten, mtb ritten van 80km. Ik vind het raar dat zoiets geen extra stress op die pols zou geven, maar je kan gelijk hebben.

En hij heeft pas een bouwgrond gekocht. Hij vraagt dan wel aan een kameraad om een hele namiddag mee bamboe uit te gaan steken. Elke dag fietst hij naar zijn bouwgrond om daar enkele uren iets te doen.

Zelf heb ik er niet veel last van hoor, zijn werk belandt vooral bij een andere collega.

PC111. Dus ja, hij heeft zijn pols zeker nodig. Gemiddeld bijna 3u per dag op u fiets zitten, mtb ritten van 80km. Ik vind het raar dat zoiets geen extra stress op die pols zou geven, maar je kan gelijk hebben.

En hij heeft pas een bouwgrond gekocht. Hij vraagt dan wel aan een kameraad om een hele namiddag mee bamboe uit te gaan steken. Elke dag fietst hij naar zijn bouwgrond om daar enkele uren iets te doen.

Zelf heb ik er niet veel last van hoor, zijn werk belandt vooral bij een andere collega.
Lijkt mij toch ook bizar en al zeker dat MTB’en. Dat is constante stress en kloppen op uw pols krijgen. 🤷🏻‍♂️

Allé hop, mijn tiende anniversaire bij mijn werkgever en ongeveer evenveel reorganisaties achter de rug al. Ze hebben deze week en vorige week héél veel mensen ontslagen, voornamelijk in de VS en in Antwerpen. Velen daarvan zullen geen gemis zijn, maar er zijn toch 2 mensen waar ik echt van verschoten ben omdat die zo goed en broodnodig werk leverden.

Ik kom nu zelf ook weer in een ander team terecht. Mijn nieuwe manager leek ook heel underwhelmed met de reorganisatie. Hij draait zelf al 30 jaar mee en noemt het de jaarlijkse stoelendans.

Dus ja, wat moet ik hiervan denken: ik heb een manager die niet al te blij leek te zijn dat hij manager is van dit nieuwe team. En ik heb zelf nu ook 1 direct report zonder dat aan mij de keuze werd gegeven of ik wel iemands manager wil zijn. :unsure:

Voor zo'n grote corporate verloopt alles altijd zo chaotisch en ondoordacht precies. Uiteraard zijn die mensen die bovenaan aan de knoppen staan weer een stoel verder doorgeschoven zodat ze niet de gevolgen van hun slechte beslissingen het afgelopen jaar zullen moeten oplossen.

Allé hop, mijn tiende anniversaire bij mijn werkgever en ongeveer evenveel reorganisaties achter de rug al. Ze hebben deze week en vorige week héél veel mensen ontslagen, voornamelijk in de VS en in Antwerpen. Velen daarvan zullen geen gemis zijn, maar er zijn toch 2 mensen waar ik echt van verschoten ben omdat die zo goed en broodnodig werk leverden.

Ik kom nu zelf ook weer in een ander team terecht. Mijn nieuwe manager leek ook heel underwhelmed met de reorganisatie. Hij draait zelf al 30 jaar mee en noemt het de jaarlijkse stoelendans.

Dus ja, wat moet ik hiervan denken: ik heb een manager die niet al te blij leek te zijn dat hij manager is van dit nieuwe team. En ik heb zelf nu ook 1 direct report zonder dat aan mij de keuze werd gegeven of ik wel iemands manager wil zijn. :unsure:

Voor zo'n grote corporate verloopt alles altijd zo chaotisch en ondoordacht precies. Uiteraard zijn die mensen die bovenaan aan de knoppen staan weer een stoel verder doorgeschoven zodat ze niet de gevolgen van hun slechte beslissingen het afgelopen jaar zullen moeten oplossen.
Ik denk dat je het daar al zegt zeker ...
Het is daar den trend tegenwoordig om ze met de duizenden, soms zelfs 10 duizenden buiten te kegelen. Het verbaasd mij niet dat die multinationals niet enkel US jobs schrappen.

Ik kan mij goed voorstellen dat men de kaarten die resteren dan gewoon schud naar gelang het hun het beste uitkomt. Niet naar gelang of het u aanstaat. 😅

Hoe 'happy' jij zelf daarmee moet zijn als werknemer, da's natuurlijk een ander paar mouwen.

ge kunt dan uwe shit toch gewoon doorgeven aan uwe report? En dan klagen aan de manager dat ge nog mensen nodig hebt?

Voor ge het weet zit ge zelf bij hoger management.

Bij gebrek aan werk bij onze klanten wordt er werk gegenereerd - ttz: men komt alles uitvoerig en meerdere malen controleren, men gaat alle documentatie nalezen, vraagt om tekeningen te voorzien van een ongeziene hoeveelheid details ... om compleet gek van te worden. Het is soms onvoorstelbaar - er zijn hier gevallen waar men 5-10k aan werkuren/reizen besteed aan controles van machines van 20k - ongezien. Ook al die witnessed controles kosten geld aan werkgever, bezorgen me hopen voorbereiding en er zijn altijd commentaren op details waar dat voorheen nooit een probleem was - wie iets wil afkeuren zal dat ook afkeuren is de nieuwe realiteit geworden.

Dat in combinatie met de laagste prijszetting in de laatste 20 jaar, ironisch genoeg m.b.t. de controles gaat dat grotendeels ten koste van kwaliteit - gebruik dunnere platen, opofferen van marges inzake constructie, zaken die voorheen gefreesd werden (niet strikt noodzakelijk - maar wel beter en makkelijker voor maintenance) worden dat niet meer, ook besparingen op preventieve detectie van o.a. bewaking trillingen, temperaturen, keuze van andere goedkopere uitvoeringen, opdrijven van snelheden om kleinere en dus goedkopere machines te hebben - die dan wel gevoeliger zijn voor storingen.

Toch wel wat dingetjes alles samen

Terug
Bovenaan