Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ict dienst op mijn vrouw haar werk..

Ze heeft sinds kort een nieuwe laptop en van tijd tot tijd valt de verbinding weg met de wifi

We wonen hier 7 jaar, 3 andere laptops doen het goed, de vorige ook. 2 smart-tv en 4 gsm's zonder problemen

"ik denk dat het toch aan uw internetverbinding ligt mevrouw"

🤨🤨

Ze heeft sinds kort een nieuwe laptop en van tijd tot tijd valt de verbinding weg met de wifi

We wonen hier 7 jaar, 3 andere laptops doen het goed, de vorige ook. 2 smart-tv en 4 gsm's zonder problemen

🤨🤨

Das gelijk de telenet sjarels paar weken geleden. Na 4y hier wonen valt plots de audio continu weg als we uitgesteld kijken.

Telefoneren. "Ja, kunnen we niks aan doen. Koop eens nieuwe internet kabels yadayadayada".

5 min later gaat die digibox een uur offline wegens software updates en 17 miljoen reboots. Nadien alles plots opgelost...

I see what you did there. Lag duidelijk aan de kabels...

Leuke opdracht: laat een accelerometer kalibreren, van Emerson - een mens verwacht 1 telefoontje en klaar - vergeet het

Mensen hebben de gave om alles 1000x moeilijker te maken dan het is, ook de vraag - hoeveel weken kan u deze missen - mocht ik fysiek tegenover de vraagsteller gestaan hebben kwam ik voor assisen ergens de komende maanden.

Das gelijk de telenet sjarels paar weken geleden. Na 4y hier wonen valt plots de audio continu weg als we uitgesteld kijken.

Telefoneren. "Ja, kunnen we niks aan doen. Koop eens nieuwe internet kabels yadayadayada".

5 min later gaat die digibox een uur offline wegens software updates en 17 miljoen reboots. Nadien alles plots opgelost...

I see what you did there. Lag duidelijk aan de kabels...

Een wifi extender is volgens die Charel geen wifi versterker.

Grappig want toen ze die zonder stroom zette had niks nog verbinding.
Moogt de werkingsbudgetten voor ICT nog ver 10voudigen. Zolang daar niemand bekwaam zit zal het niet helpen

Sinds enkele weken voel ik me compleet overspannen. Kan in tegenstelling tot vroeger niet meer goed tegen de eindeloze klachten van makelaars en klanten en sales. Heb sinds enkele dagen ook een mistig gevoel in m'n hoofd. Lezen lukt niet goed meer, woorden dringen niet tot me door. Me op doodeenvoudige taken focussen is een hele opgave.
Zo meteen naar huisdokter.
Opletten hiermee. Dat was de uitleg bij mij die er voor gezorgd heeft dat ik thuis ben gezet. Uiteindelijk meer dan een jaar thuis gezeten. Best nu ingrijpen inderdaad.

Weet iemand waarom je anno 2026 niemand meer kan bereiken, op websites staan bijna ook geen contactgegevens meer maar hebben ze er een zoektocht van gemaakt of keuze tussen 2 miljoen formulieren. En als je dan toch een nummer kan vinden of ze proberen je door te verbinden kan je er vergif op innemen dat er niemand opneemt.

Kaka op de wc bril.😬
Die heeft tenminste nog moeite gedaan, op het werk al taferelen gezien genre 50cm naast de pot, tegen het plafond,,of, mijn persoonlijke favoriet: het verlichtingsarmatuur tegen de wand.

Allemaal van chauffeurs - sinds deze gebeurtenissen krijgen chauffeurs geen toelating meer om de toiletten te gebruiken.

Opletten hiermee. Dat was de uitleg bij mij die er voor gezorgd heeft dat ik thuis ben gezet. Uiteindelijk meer dan een jaar thuis gezeten. Best nu ingrijpen inderdaad.
Vroeger was ik er trots op en ging ik er ook prat op: '0' dagen ziekteverlof per jaar.

Echter jaren geleden ben ik door "ziekte die te laat herkend werd door artsen, wegens de zeldzaamheid" chronisch vermoeid geraakt (volwassen BOF + sarcoïdose) en ik ben toen plots een maand thuis geweest (lees een maand niets anders gedaan dan geslapen, *ne totale crash*). Sindsdien ben ik gemiddeld 10-15 dagen per jaar thuis door ziekte.

Eigenlijk is het eerder: Ik word ziek, ik blijf ziek werken (meestal wel van thuis uit) maar als ik dan terug bijna genezen ben, ben ik sindsdien altijd extreem moe (het is moeilijk uit te leggen als je dat niet hebt). En dan haal ik een ziektebriefje, vooral om te 'rusten'. Ik kan mij dan niet concentreren dus werken is effectief tijdelijk even zinloos.

Mijn werk is belangrijk (en ik lever uitstekend werk) maar mijn gezondheid nog net iets meer. Als twintiger of dertiger stond er ik nooit bij stil, als veertiger een beetje, maar als vijftigplusser des te meer.

🤨🤨
HP Zbook?
Indien ja, Intel Connectivity Network Service uitschakelen.

🤨🤨
Haha, exact hetzelfde hier. Jammer genoeg is dat toestel helemaal dicht getimmerd en kan ik zelf niet troubleshooten.
Zo frustrerend. Gelukkig is hier ook overal UTP voorzien, dus zelfs aan de keukentafel kan ze wel werken. Maar langs de andere kant: 't zou gewoon moeten marcheren.

Ik krijg telefoon van een collega met de vraag waarom ik haar werk heb gedaan?

Ik kom uit de hoogte gevallen omdat ik het dossier zoals altijd heb behandeld en ik leg dit ook zo uit. Na 3 jaar krijg ik de uitleg dat die dossiers NIET voor mij zijn maar voor haar....

Voor 3 jaar lang heb ik dus haar dossiers ook gedaan omdat NIEMAND mij heeft gezegd dat ik dat niet moest doen...

Mijn collega vraagt waarom ik dat heb ik gedaan en ik zeg toen ik ben begonnen waren dat soort dossiers te ingewikkeld en heeft mijn mentor gezegd dat hij mij dat wel op een latere datum zou uitleggen. Die datum is er nooit gekomen en in die drie jaar ben ik die dossier beginnen te behandelen omdat ik toen wist hoe het moest. Zonder dat ik die uitleg had gekregen dat die eigenlijk voor een heel andere afdeling zijn.

Mijn dienst en hare dienst hebben 2 verschillende mailboxen. En die dossiers moeten normaal gezien altijd in haar afdeling belanden. Blijkbaar is dat dus al een paar keer misgelopen en zijn die in onze mailbox beland en omdat ik niet wist dat ik die NIET mocht behandelen heb ik die dossiers toch gedaan.

Wat een clusterf*ck

Ik krijg telefoon van een collega met de vraag waarom ik haar werk heb gedaan?

Ik kom uit de hoogte gevallen omdat ik het dossier zoals altijd heb behandeld en ik leg dit ook zo uit. Na 3 jaar krijg ik de uitleg dat die dossiers NIET voor mij zijn maar voor haar....

Voor 3 jaar lang heb ik dus haar dossiers ook gedaan omdat NIEMAND mij heeft gezegd dat ik dat niet moest doen...

Mijn collega vraagt waarom ik dat heb ik gedaan en ik zeg toen ik ben begonnen waren dat soort dossiers te ingewikkeld en heeft mijn mentor gezegd dat hij mij dat wel op een latere datum zou uitleggen. Die datum is er nooit gekomen en in die drie jaar ben ik die dossier beginnen te behandelen omdat ik toen wist hoe het moest. Zonder dat ik die uitleg had gekregen dat die eigenlijk voor een heel andere afdeling zijn.

Mijn dienst en hare dienst hebben 2 verschillende mailboxen. En die dossiers moeten normaal gezien altijd in haar afdeling belanden. Blijkbaar is dat dus al een paar keer misgelopen en zijn die in onze mailbox beland en omdat ik niet wist dat ik die NIET mocht behandelen heb ik die dossiers toch gedaan.

Wat een clusterf*ck

Hebt ge het goed afgewerkt?

Vanaf nu gewoon die mails forwarden of antwoorden dat jij niet bevoegd bent

Een wifi extender is volgens die Charel geen wifi versterker.

Grappig want toen ze die zonder stroom zette had niks nog verbinding.
Moogt de werkingsbudgetten voor ICT nog ver 10voudigen. Zolang daar niemand bekwaam zit zal het niet helpen
Ik snap dat het frustrerend is, maar langs de andere kant is er niets zo ambetant als een wifi probleem troubleshooten van iemand die thuiswerkt. Vooral als ze op kantoor dan geen probleem hebben.

Vooral omdat het merendeel niet snapt dat een wifi probleem niet hetzelfde is als een probleem met uw internetverbinding.

Ik snap dat het frustrerend is, maar langs de andere kant is er niets zo ambetant als een wifi probleem troubleshooten van iemand die thuiswerkt. Vooral als ze op kantoor dan geen probleem hebben.

Vooral omdat het merendeel niet snapt dat een wifi probleem niet hetzelfde is als een probleem met uw internetverbinding.
"Mijn internet werkt niet!"
😏

nog mensen problemen met telenet? vibes dus.

Dat begrijp ik
Maar als al is gezegd dat het vorige toestel wel perfect werkte en alle andere toestellen ook al jaren prima werken/verbinding hebben

En je komt niet verder dan
A. Trek de model uit
B. Trek de wifiversteker uit
C. Kom eens met uw laptop langs (op de ICT dienst in Brussel)

Regelmatig dat we samen thuis werken in dezelfde ruimte, als mijn pc verbinding heeft met wifi en de hare niet, dan is de kans toch groter dat het iets aan die laptop(instellingen) ligt en niet aan de wifi

Andere kennis die ook voor de overheid werkt trouwens exact hetzelfde probleem, maar dan bij zijn thuis

Vroeger was ik er trots op en ging ik er ook prat op: '0' dagen ziekteverlof per jaar.

Echter jaren geleden ben ik door "ziekte die te laat herkend werd door artsen, wegens de zeldzaamheid" chronisch vermoeid geraakt (volwassen BOF + sarcoïdose) en ik ben toen plots een maand thuis geweest (lees een maand niets anders gedaan dan geslapen, *ne totale crash*). Sindsdien ben ik gemiddeld 10-15 dagen per jaar thuis door ziekte.

Eigenlijk is het eerder: Ik word ziek, ik blijf ziek werken (meestal wel van thuis uit) maar als ik dan terug bijna genezen ben, ben ik sindsdien altijd extreem moe (het is moeilijk uit te leggen als je dat niet hebt). En dan haal ik een ziektebriefje, vooral om te 'rusten'. Ik kan mij dan niet concentreren dus werken is effectief tijdelijk even zinloos.

Mijn werk is belangrijk (en ik lever uitstekend werk) maar mijn gezondheid nog net iets meer. Als twintiger of dertiger stond er ik nooit bij stil, als veertiger een beetje, maar als vijftigplusser des te meer.

Zelfde hier.
Tot covid (verplicht isoleren) zat ik aan bijna 5 jaar zonder 1 ziektedag.
Die ervoor was opname ziekenhuis na een val en bijhorende geblokkeerde nek.

Als ik me al eens wat minder voelde, ging ik gewoon werken.
"op werk of thuis, die snotneus/buikpijn/hoofdpijn/... blijft even erg"

Niet dat we er een bonus voor krijgen, maar het gaf me enige trots om te kunnen zeggen: weer een jaar zonder ziekteverlof.

Met de jaren toch gemerkt dat dit compleet zinloos is.
Andere collega's plannen hun ziekte in naar schoolverlof/goed weer/... en die krijgen ook goede evaluaties....

En na een ongevalletje op werk, dat uiteindelijk niet erkend werd als werkongeval omdat ik na een tripje spoed gewoon terug ben komen werken, blijf ik nu ook gewoon thuis als ik ziek ben.

Andere collega's plannen hun ziekte in naar schoolverlof/goed weer/... en die krijgen ook goede evaluaties....

En na een ongevalletje op werk, dat uiteindelijk niet erkend werd als werkongeval omdat ik na een tripje spoed gewoon terug ben komen werken, blijf ik nu ook gewoon thuis als ik ziek ben.
Toch wat vreemde zaken hier.... Het feit dat je collega's "ziekte plannen" en dit geweten zou zijn bij het management (wat allicht niet is), zou absoluut niet mogen...

Een arbeidsongeval wordt ook niet afgekeurd puur doordat je erna weer bent gaan werken, heeft er niets mee te maken (en de beslissing van een aanvaarding van een arbeidsongeval heeft natuurlijk niets met de wil van je werkgever te maken).

Terug
Bovenaan