Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Geen serieuze suggestie voor alle duidelijkheid maar de enige mogelijke extra communicatie is toch "kan de %£µù* muppet die die map niet op zijn plaats gelegd heeft tijdens zijn/haar shift, dat gvd in het vervolg wel doen?" :devilish:
Dat is te confronterend, daarmee kan je iemand zijn zelfbeeld onherroepelijk beschadiging. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit toxisch gedrag is mensen !!!!

wordt wakker !!!!
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
En het gebeurt allemaal bij Ops. Niets van dit alles bij sales, admin, HR, …
De ingenieur, de moderne loonslaaf.
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
Aan dat tempo van uitval ga jij dat schip nog zien zinken.
 
Iemand die vergeten is een meeting op tijd in te plannen waar mijn input nodig is, stuurt nu een invite voor om 10:30 vandaag. Ik heb dan al een meeting waar ik moet spreken die al lang is vastgelegd. Wat bezielt zo iemand? Ik ga mijn planning niet moeilijker maken omdat hij niet vooruit kan denken.
 
Iemand die vergeten is een meeting op tijd in te plannen waar mijn input nodig is, stuurt nu een invite voor om 10:30 vandaag. Ik heb dan al een meeting waar ik moet spreken die al lang is vastgelegd. Wat bezielt zo iemand? Ik ga mijn planning niet moeilijker maken omdat hij niet vooruit kan denken.

Ik heb gisteren om 21:38 een meeting invite gekregen voor 08:00 deze ochtend :lol:

Tja, kinderen naar school brengen had net even voorrang.
 
De persoon die ooit het concept van clean desk en flexplekken in een open kantoor heeft uitgevonden verdient een zééééér langzame en pijnlijke marteldood. Wat een ongelofelijk kutconcept. :puke: Ik wil gewoon op een vaste plaats zitten, met twee deftige schermen, ingericht zoals ík het wil en niet elke dag twintig minuten verspillen aan alles goed in te stellen.
 
Kan je je niet omscholen naar ERP-implementaties doen? iamhollywood haar vriend doet dat en schept 20k/maand als freelancer, en het is niet alsof dat rocket science is om bij de zoveelste boite een ERP pakketje te gaan configureren. Weinig stress en veel geld.
Zo eenvoudig zou ik het niet noemen :/. Hij heeft de stap gezet naar freelance omdat hij bij zijn werkgever zelf op weg was naar een burnout waar die tot op vandaag (10 maand later) nog steeds de fysieke gevolgen van draagt. En dat is ne veel rustigere mens dan de indruk die mac-bc hier soms nalaat 😅. Hij is overall project manager, dat is meerdere stakeholders (vaak over verschillende tijdzones) bedienen/aansturen, steerco’s organiseren, achter deadlines aanlopen, bij zijn vorige werkgever 7 verschillende functies tegelijkertijd bekleden…
Hij heeft voor zijn vorige werkgever 4 jaar in Zwitserland gewerkt, 3 jaar in Duitsland, een jaar in Parijs, een jaar in Amsterdam, een half jaar in Japan en een jaar in Noorwegen, die kan een cv met een stevig klantenportfolio voorleggen. Voor SAP moet je eveneens uw certificaten behalen, die hebben een kostplaatje die hij gelukkig nog bij zijn werkgever heeft kunnen behalen maar vandaag wel zelf moet onderhouden.
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
En het gebeurt allemaal bij Ops. Niets van dit alles bij sales, admin, HR, …
De ingenieur, de moderne loonslaaf.
De hyperefficiënte privésector, dé vuurproef voor de echte venten!
 
Meeting gehad met opleiding voor end users. De helft zit te babbelen of te lezen en niet op te letten. Tijdens de meeting komen al vragen over dingen die net 2 min geleden verteld en getoond zijn. Mijn +1 verwacht dat ik daar allemaal handleidingen over schrijf, terwijl ik zoiets heb van "ze moeten maar opletten".
 
Meeting gehad met opleiding voor end users. De helft zit te babbelen of te lezen en niet op te letten. Tijdens de meeting komen al vragen over dingen die net 2 min geleden verteld en getoond zijn. Mijn +1 verwacht dat ik daar allemaal handleidingen over schrijf, terwijl ik zoiets heb van "ze moeten maar opletten".
Ik schrijf/schreef handleidingen voor end users. Bespaar je de moeite: de meesten lezen ze niet. Laat ze zelf maar iets schrijven obv de demo's. Ook: zodra ze weten dat er een handleiding is, gaan ze nog minder opletten.

Bovenstaande geldt voor interne end users. Als het over externe klanten gaat, zou ik wel altijd mooi uitgeschreven documentatie voorzien op maat van een leek. :P
 
Meeting gehad met opleiding voor end users. De helft zit te babbelen of te lezen en niet op te letten. Tijdens de meeting komen al vragen over dingen die net 2 min geleden verteld en getoond zijn. Mijn +1 verwacht dat ik daar allemaal handleidingen over schrijf, terwijl ik zoiets heb van "ze moeten maar opletten".
Interne users -> schrijf handleiding.
externe users -> schrijf handleiding

Als ze vragen stellen : rtfm. Uiteindelijk dient die handleiding er ook ter beschikking te zijn voor het geval er nieuwe end users komen omdat de oude vertrekken.
 
Ik schrijf/schreef handleidingen voor end users. Bespaar je de moeite: de meesten lezen ze niet. Laat ze zelf maar iets schrijven obv de demo's. Ook: zodra ze weten dat er een handleiding is, gaan ze nog minder opletten.

Bovenstaande geldt voor interne end users. Als het over externe klanten gaat, zou ik wel altijd mooi uitgeschreven documentatie voorzien op maat van een leek. :p
Interne users -> schrijf handleiding.
externe users -> schrijf handleiding

Als ze vragen stellen : rtfm. Uiteindelijk dient die handleiding er ook ter beschikking te zijn voor het geval er nieuwe end users komen omdat de oude vertrekken.
Het zijn interne users en inderdaad, die lezen geen handleidingen. Een tijd geleden eentje geschreven, doorgemaild, en toch kreeg ik meerdere vragen over hoe en wat. Er zat zelfs een video bij.
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
En het gebeurt allemaal bij Ops. Niets van dit alles bij sales, admin, HR, …
De ingenieur, de moderne loonslaaf.

Aan dat tempo van uitval ga jij dat schip nog zien zinken.
mac-bc zijn schip:

eb6eca155cd30bc91e790f483fd67f57.jpg
 
De persoon die ooit het concept van clean desk en flexplekken in een open kantoor heeft uitgevonden verdient een zééééér langzame en pijnlijke marteldood. Wat een ongelofelijk kutconcept. :puke: Ik wil gewoon op een vaste plaats zitten, met twee deftige schermen, ingericht zoals ík het wil en niet elke dag twintig minuten verspillen aan alles goed in te stellen.

Ben er ook geen fan van maar zo moeten ze niet voor iedereen een plek voorzien en dus kunnen ze hun kost van kantoor beperken.
 
Het zijn interne users en inderdaad, die lezen geen handleidingen. Een tijd geleden eentje geschreven, doorgemaild, en toch kreeg ik meerdere vragen over hoe en wat. Er zat zelfs een video bij.
Maakt niet uit of ze die niet lezen. Het draait rond het feit dat die er moeten zijn voor het geval dat de persoon die men het kan vragen of die de opleiding heeft gegeven ontslagen of vertrokken is. Of dat men het in eigen tijd kan doornemen.

Het feit dat zij dat niet lezen is geen reden om het niet te voorzien.
 
Maakt niet uit of ze die niet lezen. Het draait rond het feit dat die er moeten zijn voor het geval dat de persoon die men het kan vragen of die de opleiding heeft gegeven ontslagen of vertrokken is. Of dat men het in eigen tijd kan doornemen.

Het feit dat zij dat niet lezen is geen reden om het niet te voorzien.
Eind users hebben bij ons vaak een beter idee wat zo'n handleiding moet bevatten dan een developer of product owner. Die stellen bijna allemaal na verloop van tijd zelf in hun team een runbook samen. Voor het scenario waar jij het over hebt bestaan recordings + kennisoverdracht van de huidige end users, die uiteindelijk toch training aan nieuwe teamleden zelf zullen moeten geven.

Ik voorzie wel nog een schriftelijke houvast/documentatie, maar ik stop er niet meer zoveel tijd in als vroeger. Heb ook de indruk dat ze er juist wat sneller mee weg zijn als ze zelf onder hun team trainingsmateriaal maken.
 
Ik ben nu een tweetal maand "teamlead" (afschuwelijk woord) van een klein vast team (8 personen, groeiende naar 12) - mijn eerste ervaring hierin maar jezus, soms echt een uitdaging om het overzicht te behouden :crazy:
 
Lesson learned:
Als je weggaat bij een werkgever kan je best eerst al uw werk zoveel mogelijk op uw eigen OneDrive plaatsen (Voor jezelf. Dat verspreiden mag natuurlijk niet)

Waarom? Tijdens interviews met nieuwe potentiële werkgever wordt er "non stop en hardnekkig" detailvragen gesteld over projecten van ruim 10 jaar geleden én langer. :wallbash: Ik herinner daar echter géén reet meer van (Ik herinner wel nog alle collega's bij naam en gezicht. Maar het werk zelf? NOPE) . En als je dat dan weglaat uit uw CV dan krijg je daar ook commentaar over. "Een gat in je CV! Hey dat kan niet he!"

Als dat op OneDrive staat kan je dat allemaal herinstuderen, en kan je u daar op voorbereiden, maar anders is dat gewoon weg. Delete *.*

En dat staat slecht. Je pent neer op je CV dat je 15+ jaar ervaring hebt maar alles wat langer geleden is dan 5 jaar zit zover weg in je brein dat ..
Allé misschien zijn er hier mensen die alles nog herinneren uit een ver verleden en een fotografisch geheugen hebben. Maar ik vergeet dat gewoon grotendeels. :tongue:
 
Terug
Bovenaan