Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De laatste regel zorgt ervoor dat het takenpakket niet strikt begrensd is, maar dat is duidelijk met het oog om op een organische manier door te groeien naar hogere functie/competenties uit te breiden. HR gerelateerde taken hebben 100% objectief niks te maken met een evolutie van u functie en kunnen dus gewoon geweigerd worden want not part of the job.

Ik wil zeker niemand aanzetten om er de kantjes af te beginnen rijden/uitbollen op het moment dat je elders getekend hebt want dat is ook niet correct maar als ze met dit soort onnozelheid afkomen dan vragen ze er wel imo.
Ze weten het nog niet en was bij mij nog voor ik getekend had. Mijn andere collega die nu recruiter mag spelen idem.

Die zijn gewoon precies van mening dat iedereen elke job moet doen in belang van de firma.
 
Communicatie en het gebrek eraan. Ik weet ook dat een directeur niet staat te wachten tot het werkvolk 4 niveau's lager belt maar toch

Begin afgelopen week sta ik CC in een mail van mijn N+1 naar de directeur.. ik mag iets gaan verduidelijken 😄 gewoon 5 max 10 minuten gesprek

Eind vorige week nog niks gehoord, dus vrijdag check de agenda in Outlook, vrij moment zonder afspraak gekozen, beschikbaar bolletje in teams dus ik bel hm op. Neemt niet op, oké ff wachten want zullen wel terug bellen. Noppes

Maandag dan weer hetzelfde, vrij moment in agenda, beschikbaar in teams. Ik stuur een bericht dat ik heb proberen bellen nav bovenstaande mail.
Krijg bericht terug dat het 3 dagen druk is "maar ik zal je donderdag bellen"
Hele dag zitten wachten, tot op heden *krekels*

Ik heb nu mijn N+1 maar gemaild dat ik het beschouw als niet meer nodig gezien zij er blijkbaar ook geen belang aan hechten 😅 ben benieuwd
 
Die CV's nalezen had ook totaal niks met mijn functie te zien. Dat waren interne CV's van collega's nalezen en aanpassen.
Functiebeschrijving trekken ze zich bij ons echt geen hol van aan hoor.
Die CV's nalezen lijkt me nu ook maar logisch dat je dat door iemand (semi-)technisch laat doen ipv ze door HR te laten lezen en ze dan uit te sturen
 
Ik heb nu mijn N+1 maar gemaild dat ik het beschouw als niet meer nodig gezien zij er blijkbaar ook geen belang aan hechten 😅 ben benieuwd
Zet gewoon een teamsvergadering in zijn agenda. Als hij die weigert is het niet belangrijk, accepteert die die dan kan je uw uitleg doen. En moet je er u verder niets meer van aanrekken?
 
Ofwel trek je je het niet zo hard aan, als de job voor het overgrote merendeel je nog kan boeien.
En probeer je vanuit jezelf wat van die zaken op te lossen die je storen door je tijdens die dingen meer (ongevraagd) te moeien?

Beetje "if the pillows are too soft and bouncy, try moving them around a bit until you're comfortable" ofzoiets...
Wat 'boeiend' is, wordt toch telkens weggekaapt door een consultant. Die toch telkens maar x maanden blijven.
Kwestie van die bezig te houden.

Waarna de erfenis -> pour moi.

Zou betekenen die voortdurend zitten bijsturen, al hun code opvolgen.

Ik ben toch een beetje gedoemd tot strontveger van anderen.
Heb je gewoon voor als interne dezer dagen, waarbij een deel van het personeel gewoon uit externen moet bestaan.

Ik zit eigenlijk mijn hele carrière al in zo'n scenario.

Aan de ene kant zit ik nu in een luxepositie ja. Blijft (te) rustig werken, en veel voordelen, want...overheid.
Aan de andere kant, de energie valt soms ver te zoeken. Meerdere redenen voor.

Al die tech pruts&prul shit de dag vandaag kunt ge toch niet tot uw 65 volhouden. En het wordt nog erger.
---
Effectief meer richting administratie gaan o.d.
Betekent wel inleveren.
Sowieso, ik wil nog zo min mogelijk met consultancy bedrijven te maken hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zet gewoon een teamsvergadering in zijn agenda. Als hij die weigert is het niet belangrijk, accepteert die die dan kan je uw uitleg doen. En moet je er u verder niets meer van aanrekken?
Ook een optie idd 😊 Tis te zot om los te lopen
N+1 is akkoord met een voorstel van mij
N+2 is niet akkoord maar heeft geen argumenten hiervoor behalve dat het niet haar goesting is, maar durft mij niet aanspreken, moet via N+1 gaan

Nu moet dus de directeur (N+4? Of 5 whatever) zich hiermee gaan bezig houden 😂 Aahja ik moet dit nu gaan verantwoorden, niet N+2 waarom ze het wil tegenhouden.
 
Wat 'boeiend' is, wordt toch telkens weggekaapt door een consultant. Die toch telkens maar x maanden blijven.
Kwestie van die bezig te houden.

Waarna de erfenis -> pour moi.

Zou betekenen die voortdurend zitten bijsturen, al hun code opvolgen.

Ik ben toch een beetje gedoemd tot strontveger van anderen.
Heb je gewoon voor als interne dezer dagen, waarbij een deel van het personeel gewoon uit externen moet bestaan.

Ik zit eigenlijk mijn hele carrière al in zo'n scenario.

Aan de ene kant zit ik nu in een luxepositie ja. Blijft (te) rustig werken, en veel voordelen, want...overheid.
Aan de andere kant, de energie valt soms ver te zoeken. Meerdere redenen voor.

Al die tech pruts&prul shit de dag vandaag kunt ge toch niet tot uw 65 volhouden. En het wordt nog erger.
---
Effectief meer richting administratie gaan o.d.
Betekent wel inleveren.
Sowieso, ik wil nog zo min mogelijk met consultancy bedrijven te maken hebben.
Ik zit toch al een kleine tien jaar als interne als software developer en hier hebnen ze toch bij het desktop app / frontend team Alle consultants behalve ene die er al langer werkt dan ik, buitengesmeten bij de Corona ontslagronde. Niet alles loopt van een leien dakje en internen produceren ook veel stront, maar ik amuseer me wel en er zijn een paar leuke collega's (op verscheidene vlakken: programmeren sociaal, anders quirky, etc.). We zoeken nog /terug volk 🙃

Het was maar een tongue-in-cheek opmerking, maar misschien vind niemand het erg als je wat meer de touwtjes in handen neemt om zo je ergernissen te verlichten? Anders is het iets anders zoeken natuurlijk, of hier wat komen posten :clap:
 
OF ze kunnen CV's van mensen die zo'n epistels schrijven gewoon verticaal klasseren? :unsure:
Wij moeten elke scheet die we laten in een systeem ingeven dat daar dan een CV van genereert. Als er dan bids zijn voor grote projecten sturen ze dan 40-100 CV’s door. Maar sommige mensen die veel kleine projecten doen hebben dan al snel een CV van 12 pagina’s. Ik moest dan zorgen dat dat allemaal op 2 pagina’s gepropt werd. Tof jobke ze :unsure:
 
Wij moeten elke scheet die we laten in een systeem ingeven dat daar dan een CV van genereert. Als er dan bids zijn voor grote projecten sturen ze dan 40-100 CV’s door. Maar sommige mensen die veel kleine projecten doen hebben dan al snel een CV van 12 pagina’s. Ik moest dan zorgen dat dat allemaal op 2 pagina’s gepropt werd. Tof jobke ze :unsure:

Klassiek probleem binnen consulting. Zeker als je dan junior mensen hebt voor wie elke mini-rol in een project wordt opgelijst als "ervaring".
Nu ja, sales zorgt er meestal toch voor dat die als experts in de materie verkocht worden aan klanten, los van de CV of werkelijke ervaring 😬
 
Wij moeten elke scheet die we laten in een systeem ingeven dat daar dan een CV van genereert. Als er dan bids zijn voor grote projecten sturen ze dan 40-100 CV’s door. Maar sommige mensen die veel kleine projecten doen hebben dan al snel een CV van 12 pagina’s. Ik moest dan zorgen dat dat allemaal op 2 pagina’s gepropt werd. Tof jobke ze :unsure:
kleiner lettertype gebruiken?
 
Die zijn gewoon precies van mening dat iedereen elke job moet doen in belang van de firma.
Bij mijn eerste job als consultant, toen mijn project een week stil lag, bij het dienstenchequesbedrijf van de baas zijn vrouw als loopjongen een dag mogen fungeren, en 2 dagen de sinterklaascadeaus mogen inpakken.
Toen ze verwachten dat ik effectief zwarte piet ging spelen kon ik gelukkig niet (op zaterdag) want ik had te braaf geweest om nee te zeggen.

Ik heb die mensen veel te lang geld in hun zakken bezorgd.
 
Kijk eens in mijn planning voor komende weken en zie plots dat mijn verlof eind juli geschrapt is en vol staat met planning. Verlof waarvan ze wisten dat ik die nam omdat de creche gesloten is, vriendin en ik nemen elk de helft van die periode apart verlof om dat op te vangen.
Uit goodwill nog de vrije dag van vriendin aangegeven te kunnen werken, maar rest niet. Morgen toch eens lawaai gaan maken in de bureau denk ik, zulke zever pik ik echt niet.
 
Kijk eens in mijn planning voor komende weken en zie plots dat mijn verlof eind juli geschrapt is en vol staat met planning. Verlof waarvan ze wisten dat ik die nam omdat de creche gesloten is, vriendin en ik nemen elk de helft van die periode apart verlof om dat op te vangen.
Uit goodwill nog de vrije dag van vriendin aangegeven te kunnen werken, maar rest niet. Morgen toch eens lawaai gaan maken in de bureau denk ik, zulke zever pik ik echt niet.
Als dat verlof al is goedgekeurd & je daagt gewoon niet op is er ook niemand die kan komen klagen eh.
Zelfs al komt men klagen is er u niets te verwijten.
 
Kijk eens in mijn planning voor komende weken en zie plots dat mijn verlof eind juli geschrapt is en vol staat met planning. Verlof waarvan ze wisten dat ik die nam omdat de creche gesloten is, vriendin en ik nemen elk de helft van die periode apart verlof om dat op te vangen.
Uit goodwill nog de vrije dag van vriendin aangegeven te kunnen werken, maar rest niet. Morgen toch eens lawaai gaan maken in de bureau denk ik, zulke zever pik ik echt niet.
Baas: work comes first!
Jij: Heb je kinderen baas?
Baas: :unsure: Kids come first!
*Problem solved*
 
Het is een ergernis over mezelf, maar ik heb het de laatste weken weer moeilijker om mijn hoofd "uit" te zetten 's avonds. De dag is altijd te snel voorbij, terwijl ik nog werk heb.
 
We zijn verhuisd met het werk en tot mijn verbazing zie ik dat ik maar 2 km extra heb gekregen ipv 5. Na navraag bij HR hebben ze mij een route gegeven dwars door Brussen ipv via de ring ... Als ik eens te laat kom heb ik nu wel het excuus dat ik de korste route heb genomen.

Het kan er nog bij qua frustraties :

- eindejaarscadeau : afgeschaft;
- cadeaubon eindejaar : afgeschaft;
- Sinterklaas en cadeau voor Pasen : afgeschaft;
- Personeelsfeest (you guessed it) : afgeschaft;
- Keuken is gesloten tijdens Corona en komt niet meer terug. Gelukkig is er een overpriced broodjeszaak in de buurt;
- Personeelstekort (10-30 overuren maandelijks);

Nooit ne merci of niks ... Als ge hier iets krijgt ist onder uw kloten.

Morgen sollicitatiegesprek.
 
Als dat verlof al is goedgekeurd & je daagt gewoon niet op is er ook niemand die kan komen klagen eh.
Zelfs al komt men klagen is er u niets te verwijten.
Baas belde mij om te vragen waarom ik mijn verlof er zelf opnieuw heb ingezet nadat hij het verwijderd had. Ik zat just op spoed terwijl ze mijn zoon zijn gezicht aan 't naaien waren en hij had voor de eerste keer ooit een vrij agressieve toon, terwijl het een superrustige mens is. Foute manieren op een heel fout moment dus, gelukkig mij relatief rustig kunnen houden en gewoon de telefoon ingehaakt na mijn uitleg. Dan paar uur later nog eens teruggebeld en de toon was al heel wat anders, maar ik ga mij dus moeten verantwoorden op zijn kantoor. :laugh:
Personeel in een knelpuntberoep zo behandelen is toch een gevaarlijk spelletje, had al veel goesting om eens rond te zien bij de concurrenten. Dan kijk ik just eens naar mijn rekening en er staat bijna 700 euro te weinig op voor mei. Ik heb daar dan directie een mail over gestuurd, indien die niet beantwoord is morgenvroeg, is 't gewoon rechtsreeks naar de vakbond.
Heel vreemd gevoel om op twee dagen plots van gelukkige werknemer te gaan naar bijna zeker het afbollen. Ik kan het niet echt plaatsen omdat ik niet goed begrijp wat er nu plots gebeurt.
 
Terug
Bovenaan