Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Baas belde mij om te vragen waarom ik mijn verlof er zelf opnieuw heb ingezet nadat hij het verwijderd had. Ik zat just op spoed terwijl ze mijn zoon zijn gezicht aan 't naaien waren en hij had voor de eerste keer ooit een vrij agressieve toon, terwijl het een superrustige mens is. Foute manieren op een heel fout moment dus, gelukkig mij relatief rustig kunnen houden en gewoon de telefoon ingehaakt na mijn uitleg. Dan paar uur later nog eens teruggebeld en de toon was al heel wat anders, maar ik ga mij dus moeten verantwoorden op zijn kantoor. :laugh:
Personeel in een knelpuntberoep zo behandelen is toch een gevaarlijk spelletje, had al veel goesting om eens rond te zien bij de concurrenten. Dan kijk ik just eens naar mijn rekening en er staat bijna 700 euro te weinig op voor mei. Ik heb daar dan directie een mail over gestuurd, indien die niet beantwoord is morgenvroeg, is 't gewoon rechtsreeks naar de vakbond.
Heel vreemd gevoel om op twee dagen plots van gelukkige werknemer te gaan naar bijna zeker het afbollen. Ik kan het niet echt plaatsen omdat ik niet goed begrijp wat er nu plots gebeurt.

Omdat je hebt meegemaakt hoe de gemiddelde werkgever deep down is. :oi22:
 
Omdat je hebt meegemaakt hoe de gemiddelde werkgever deep down is. :oi22:
Ik denk dat ik al iets meer heb meegemaakt met werkgevers dan jij hoor. :unsure:

Het is gewoon absurd dat je in West-Vlaanderen geen deftige werkgevers hebt. De mentaliteit van "ik werk veel uren voor mijn bedrijf, dus het personeel moet nog meer doen" zit er hier gewoon nog te diep in.
 
Ik denk dat ik al iets meer heb meegemaakt met werkgevers dan jij hoor. :unsure:

Het is gewoon absurd dat je in West-Vlaanderen geen deftige werkgevers hebt. De mentaliteit van "ik werk veel uren voor mijn bedrijf, dus het personeel moet nog meer doen" zit er hier gewoon nog te diep in.

Er zijn ook in West-Vlaanderen uitzonderingen - net zoals er helaas ook een pak uitzonderingen in de slechte zin in andere provincies zijn.

"Het is een bedrijf in West-Vlaanderen" mag m.a.w. geen geldig excuus zijn. Al heb je vermoedelijk meer KMO/familiebedrijfjes waar de eigenaar onterecht die mentaliteit heeft.
 
Heel vreemd gevoel om op twee dagen plots van gelukkige werknemer te gaan naar bijna zeker het afbollen. Ik kan het niet echt plaatsen omdat ik niet goed begrijp wat er nu plots gebeurt.
Of hoe een baas die duidelijk niet helemaal snapt hoe hij met zijn personeel moet omgaan op zeer korte tijd kan zorgen dat een goede werknemer zijn schup afkuist. Groot gelijk dat je vertrekt denk ik, je hebt net ontdekt hoe de vork daar echt in de steel zit.
 
't Is plots na de middag een beetje "shit hit the fan" geworden via mail. De Wever vs Magnette is er niets tegen. Na mijn laatste mail waarin ik vermeldde dat ik de vakbond even ging vragen hoe het precies zat met mijn verlof, hoorde ik enkele uren niemand, om dan een mail te krijgen dat een ander onderwerp aansneed: mijn overuren. Naar mijn berekening heb ik 3u recup staan (gene vetten, ma bon), in hun berekening -60u. Heel de berekening gekregen van sociaal bureau en pakweg de helft van de dagen kloppen niet door ofwel fout aantal doorgegeven uren ofwel foute berekening van sociaal bureau.
Donderdag afspraak bij de vakbond, daarna op reis en daarna uitgerust en goed geïnformeerd en gedocumenteerd de discussie face to face gaan voeren voor ik mijn eindbeslissing maak. Ik wil vandaag niet te emotioneel reageren er in omdat ik daar al bij al graag werk, maar het was een ongelooflijke schijtdag op privévlak en dan krijg je een boertige telefoon net op het moment dat het niet moet.

Wordt vervolgd ...
 
Het is een ergernis over mezelf, maar ik heb het de laatste weken weer moeilijker om mijn hoofd "uit" te zetten 's avonds. De dag is altijd te snel voorbij, terwijl ik nog werk heb.
I feel you… Zomermaanden komen er gelukkig stilaan aan (traditioneel iets minder druk dan)
 
Neem je een ticketje op...

Zoveel vaagheid...

Vraag je wat meer info.

Begint die daar vanalles uiteraard weer te hersenkronkelen tot alle mogelijke uitzonderingssituaties weer toe.
"Daar is nog geen rekening mee gehouden, en als dat gebeurt... En hoe vaak zou zoiets voorkomen en..."

Gaat die er weer mee hogerop, om daar uiteraard weer in ellenlange meetings te zitten.
Want 100den keren over hetzelfde zeveren doen ze zo graag.

Men heeft zich zodanig vastgereden in het theoretische dat alles dichtslibt, niemand kan concreet zeggen hoe het definitief moet zijn.
En elk plan levert weer tig nadelen elders op die men ook niet wilt.
En ik zit daar maar wat te sakkeren.

"Jeetje."

Goed dat ik best een cynisch en kalm karakter heb denk ik.

---
Misschien maar vasthouden aan het plan:
Planeet is toch naar de kloten, dus dat maakt de rest sowieso irrelevant.
In tussentijd gewoon de centen scheppen, met al die dode tijd tijdens de uren mijn kot onderhouden.
En in de vrije tijd opleven. Voor de rest alles maar laten afglijden in zombiemodus, het ergste wat kan gebeuren is dat ze me ontslaan.

Goed plan?

Ook deel van het plan. Blijven relativeren.
Veel kennissen die daar al half gehadicapt zitten, nog vrij jong, of in te diepe shit zitten.
 
Laatst bewerkt:
Heb een nieuwe collega sinds een paar maand en die kerel heeft enorm veel ambitie. Diene zit in quasi elk commité dat opgericht wordt voor elke activiteit/workshops, zelfs al heeft het niks met zijn job te maken.

Totaal geen probleem met de ambitie, en ik snap wel dat je wat visibiliteit wil binnen de organisatie als je wil doorgroeien. Maar vraag me wel af wanneer ie zijn eigenlijke werk gaat doen ipv meetings te volgen voor andere topics. :lol:
 
Heb een nieuwe collega sinds een paar maand en die kerel heeft enorm veel ambitie. Diene zit in quasi elk commité dat opgericht wordt voor elke activiteit/workshops, zelfs al heeft het niks met zijn job te maken.

Totaal geen probleem met de ambitie, en ik snap wel dat je wat visibiliteit wil binnen de organisatie als je wil doorgroeien. Maar vraag me wel af wanneer ie zijn eigenlijke werk gaat doen ipv meetings te volgen voor andere topics. :laugh:
Tomski uit de toekomst:

"Kutcollega zonder meerwaarde, heeft een belangrijke post hogerop gekregen."
 
Er heerst bij ons de laatste jaren een heel slechte sfeer tussen collega's. Nieuwkomers krijgen een wagen, telefoon, enz. en als ze opslag vragen krijgen ze die ook heel snel omdat de firma bang is om volk kwijt te raken. De helft van die nieuwe werknemers heeft nog niets bewezen en blijken na enige tijd zelfs niet capabel waardoor er dan weer mensen ontslagen worden. Met een groot verloop als gevolg.

De anciens daarentegen moeten strijden om opslag en hebben helemaal geen wagen of telefoon. 't Is zot welke verschillen in loon er zijn. Men gaat er van uit dat anciens met 30+ jaar ervaring (die effectief den boel dragen) toch niet zullen weglopen. Dat is hen in het verleden al enkele keren zuur opgebroken maar men leert de les duidelijk niet.

Daarbij komt dan nog eens het micromanagement van de directie, die een issue maakt over het feit dat de verlichting in één bepaalde gang (5 lichten) overdag blijft branden. Want ja, dat kost centen. Terwijl er aan de lopende band beglazingen verkeerd besteld worden en in de breker vliegen. Afgelopen 3 maanden goed voor 16k in de vuilbak. Maar dat probleem aanpakken? Nee, de verlichting moet af godverdomme! :smile:
 
In maart is op school een bom ontploft tussen lkr en lln. Collega staat sindsdien op non-actief, vermoeden dat hij komend schooljaar niet meer mag terugkeren.

Gisteravond kreeg ik van directie een mail dat ik maandagavond om 17u30 wordt uitgenodigd op "verhoor" om mijn versie te horen. Ik heb toen die leerlingen even opgevangen en laten ventileren, maar wat er gezegd wordt: geen idee. Ik zou nog een officiële uitnodiging krijgen van het schoolbestuur.

Vooral jammer omdat de match van de Rode Duivels om 18u start. Urgh. Zo lang ik geen officiële uitnodiging heb gekregen, ga ik niet. Indien ik er een krijg, zal ik een tegenvoorstel doen.
 
Maar zo zal het zijn, ben ik zeker van.
Zit die zo van die inspirerende boodschappen te posten op jullie intranetje of whatever.
AL de rest van die managers geven een "leuk". Sommigen een hartje.

Jij leest dat, grijnst, en gaat verder werken.

En iedereen is er zeker van dat dat zo gaat zijn, die collega nog het meest van al :v
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik al iets meer heb meegemaakt met werkgevers dan jij hoor. :unsure:

Het is gewoon absurd dat je in West-Vlaanderen geen deftige werkgevers hebt. De mentaliteit van "ik werk veel uren voor mijn bedrijf, dus het personeel moet nog meer doen" zit er hier gewoon nog te diep in.
Is het een kleine KMO misschien? Mijn huidige werkgever in West-Vlaanderen durf ik alleszins deftig noemen, ze kunnen ook niet anders want de werkloosheidsgraad ligt hier in de streek zo laag waardoor je moeilijk personeel vindt. Momenteel 80 vacatures en ze geven zo goed als alle extralegale voordelen die je u maar kan bedenken :)
 
In maart is op school een bom ontploft tussen lkr en lln. Collega staat sindsdien op non-actief, vermoeden dat hij komend schooljaar niet meer mag terugkeren.

Gisteravond kreeg ik van directie een mail dat ik maandagavond om 17u30 wordt uitgenodigd op "verhoor" om mijn versie te horen. Ik heb toen die leerlingen even opgevangen en laten ventileren, maar wat er gezegd wordt: geen idee. Ik zou nog een officiële uitnodiging krijgen van het schoolbestuur.

Vooral jammer omdat de match van de Rode Duivels om 18u start. Urgh. Zo lang ik geen officiële uitnodiging heb gekregen, ga ik niet. Indien ik er een krijg, zal ik een tegenvoorstel doen.
Om het op flessen te trekken. Crisis op school, maar de crisis moet on hold worden gezet omdat het voetbal is.

Ik heb niets met voetbal/de Rode Duivels waardoor ik de frustratie waarschijnlijk niet begrijp.

Er zijn voor mij honderd andere redeneringen om niet te gaan die ik wel kan volgen, maar voetbal...
 
"Breakfast & Learn"
"Lunch & Learn"

Basically een fancy naam om lauwe meetings te proppen tijdens momenten waar niemand werkt zodat het niet ingeboekt moet worden :sop:
Wie heeft er nu zin om om 7:30 of tijdens de lunchpauze in een Learn meeting te zitten.
 
Om het op flessen te trekken. Crisis op school, maar de crisis moet on hold worden gezet omdat het voetbal is.

Ik heb niets met voetbal/de Rode Duivels waardoor ik de frustratie waarschijnlijk niet begrijp.

Er zijn voor mij honderd andere redeneringen om niet te gaan die ik wel kan volgen, maar voetbal...
Het gaat erover dat hij zijn privé moet opofferen voor hun probleem, of dat nu is om naar de voetbal te kijken of omdat hij die tijd elke dag inplant om aan zijn fluit te trekken, doet niet ter zake.
 
"Breakfast & Learn"
"Lunch & Learn"

Basically een fancy naam om lauwe meetings te proppen tijdens momenten waar niemand werkt zodat het niet ingeboekt moet worden :sop:
Wie heeft er nu zin om om 7:30 of tijdens de lunchpauze in een Learn meeting te zitten.
Yeah, heb ook nog zo'n klanten gehad. Echter, als ik die moest mee doen liepen mijn uren gewoon door om in te boeken. :devilish:
Een van m'n andere klanten zou me dat zo nog kunnen lappen hebben eigenlijk. Want of ik nu middagpauze nam of niet, men trok automatisch een half uur pauze af, no matter what. Maar dan nog zou ik die sessies op het project van die klant boeken.

Uiteraard, dat werkt als je on-site bij een klant bent. Als je in-house zit & je eigen baas lapt u dat, dan kan je moeilijk die sessies op een willekeurige klant boeken eh. Enige dat je dan mag hopen is dat ze 'optional' zijn.
 
Want of ik nu middagpauze nam of niet, men trok automatisch een half uur pauze af, no matter what. Maar dan nog zou ik die sessies op het project van die klant boeken.
Daar bestaan verplichtingen rond, denk dat je vanaf 6u werktijd verplicht bent om pauze te nemen. Ben daar bij ons indertijd ook wel eens op mijn vingers getikt (standaard staat er 1u lunchpauze ingevuld, maar je kan dit aanpassen). Soms zette ik dit op 0, omdat ik effectief 's middags doorwerkte zodat ik vroeger doorkon 's avonds.

Maar ze kunnen daar dus blijkbaar effectief problemen mee krijgen als je op papier die lunch pauze op 0 zet.
 
Terug
Bovenaan