Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik denk wel dat dit voor sommige mensen geen keuze is. Ikzelf denk ook: dit is een probleem voor maandag, want ik word nu niet betaald om eraan te denken.

Maar hier thuis loopt iemand anders rond die dan zit te piekeren: als ik dit nu niet in mijn hoofd oplos dan zit ik er maandag mee.

Als ik dan reageer dat dat net de bedoeling is werkt dat jammer genoeg niet.
Dat is iets waar je aan kan werken hoor. Het is echt een keuze.
Niet even evident voor iedereen maar je hebt dat echt zelf in de hand.

Aan het piekeren? Kies er voor om niet te piekeren!

Ben je depri? Wees gewoon niet meer depri!

Dit maar dan onironisch.

Even posten wat ik ontvangen heb om een Iphone terug te zetten naar fabrieksinstellingen - de IT dienst heeft het terug magnifiek klaargespeeld:

• DFU-mode of herstelmodus activeren op iPhone 8
  • Druk kort op de volume-omhoogknop.
  • Druk kort op de volume-omlaagknop.
  • Houd vervolgens de zijknop ingedrukt totdat je de herstelmodus ziet.
  • Sluit je iPhone aan op je Mac of PC
  • Start iTunes op als dat niet automatisch gebeurt
  • Schakel je iPhone uit
  • Druk de aan/uit knop in voor 3 seconden
  • Druk nu de volume min (onderste knop) ook in
  • Je druk nu twee knoppen tegelijkertijd in, doe dit voor precies 10 seconden
  • Laat vervolgens de aan/uit-knop los
  • Blijf de min-knop indrukken voor nog 5 seconden
  • Je krijgt nu een zwart scherm te zien en je iPhone wordt herkend door iTunes. Verschijnt er een boodschap dat je jouw iPhone moet koppelen aan iTunes dan is er iets mis gegaan en moet je de stappen opnieuw uitvoeren
IK VERZIN DIT NIET hé

Even posten wat ik ontvangen heb om een Iphone terug te zetten naar fabrieksinstellingen - de IT dienst heeft het terug magnifiek klaargespeeld:

• Schakel je iPhone uit
  • Je krijgt nu een zwart scherm te zien en je iPhone wordt herkend door iTunes. Verschijnt er een boodschap dat je jouw iPhone moet koppelen aan iTunes dan is er iets mis gegaan en moet je de stappen opnieuw uitvoeren
IK VERZIN DIT NIET hé

Instellingen -> Algemeen -> Zet over of stel iPhone opnieuw in -> Wis alle inhoud en instellingen

Dat was te simpel ofzo? :unsure:

Instellingen -> Algemeen -> Zet over of stel iPhone opnieuw in -> Wis alle inhoud en instellingen

Dat was te simpel ofzo? :unsure:
zoals gewoonlijk werkte dat niet - we zullen zien of dit nu werkt want Itunes is al minuten bezig met het downloaden van god weet wat.

Zwijg: net volgende foutmelding: er heeft zich een probleem voorgedan bij het downloaden van de software voor de iphone - dus de DFU modus is ook al geen succes.

ooit komt de dag dat ik alle IT zal bannen uit mijn leven, het is een bron van ergernis zonder weerga - of het nu SAP, een reis boeken, een iphone resetten, .... is, altijd zijn er complicaties.

insteek van de wereld: contextbinder kan niet met IT werken
insteek van contextbinder: IT'ers slagen er nooit in iets gebruiksvriendelijk te houden

onvoorstelbaar hoe triest alles is geworden, zal de Iphone best in stukken slagen en een nieuwe gsm kopen - iets Chinees of Russisch mss

• Schakel je iPhone uit
IK VERZIN DIT NIET hé

De Apple devices app doet dat precies toch in een pak minder stappen.

Zolang “de winkel” blijft draaien en de anderen stilzwijgend het extra werk blijven doen is er geen vuiltje aan de lucht.

Zo gaat dat helaas.
Dat is het hem juist, het zijn diegene die zich dubbel kapot werken, en die daar geen respect voor krijgen die het aftrappen. Behandel je werkvolk respectvol en het wordt hier gene leegloop, bij ons in de zorg.

IT'ers - laat jullie maar gaan:

Outlook: e-mail archiveren:

Geselecteerde e-mails archiveren en verplaatsen naar map huppeldepup, uitgevoerd, e-mails weg en in map huppeldepup is niets terug te vinden.

prutsers zijn het

IT - de logica zelve

Update software: Afdrukken

men vond het een goed idee om de knop "huidige pagina afdrukken" te verwijderen, enkel nog opties alles/even/oneven en geselecteerde paginanummers.

Fantastische keuze, naar verluidt hebben miljarden mensen deze aanpassing gevraagd.

prutsers zijn het

Episode 837: Bijstand/meedoen aan een actie vandaag.
2 maand geleden al bevestigd, collega X beloofde weer om mee te gaan - again, dat is 100% vrijwillig mja als ge bevestigd moet men wel op u kunnen rekenen.

3u op voorhand een smsje "ik ga moeten afzeggen" reden: teveel gezopen en een kater

En dan blijft die er vanuit gaan dat ik dat voor hem doorgeef aan de coördinator. Wat ik uiteraard nie voor hem doe

En dan gaat hij deze keer zelf collega's sturen of ze nog willen vervangen 1. In een weekend en 2. Zonder te vragen of er vervanging nodig is

Die gaat een zware dag tegemoet morgen, kan beter nog ziek blijven.

Episode 837: Bijstand/meedoen aan een actie vandaag.
2 maand geleden al bevestigd, collega X beloofde weer om mee te gaan - again, dat is 100% vrijwillig mja als ge bevestigd moet men wel op u kunnen rekenen.

3u op voorhand een smsje "ik ga moeten afzeggen" reden: teveel gezopen en een kater

En dan blijft die er vanuit gaan dat ik dat voor hem doorgeef aan de coördinator. Wat ik uiteraard nie voor hem doe

En dan gaat hij deze keer zelf collega's sturen of ze nog willen vervangen 1. In een weekend en 2. Zonder te vragen of er vervanging nodig is

Die gaat een zware dag tegemoet morgen, kan beter nog ziek blijven.
Qua reden kan dat alvast tellen :o

Eentje een burn-out. Ik stel er me wel vragen bij :v
Nu, het valt wel op dat die weg is. Die bufferde wel wat. Komt de shit soms meteen naar me. Shit die ze zelf zouden moeten kunnen oplossen mochten ze enigzins iets nadenken. Maar waarom nadenken, als je uw job via inclusie hebt verkregen, en gewoon betaald wordt?

Een andere ziek, wsl voor vrij lange tijd.

Een popi die aan amper 2 uur werken per dag komt, en daarmee alles blokkeert, is voor enkele weken op reis vertrokken.

Een consultant die aan mijn kop zaagt of er nog iets te doen is.
Nou, heb zelf amper een klop te doen.
Maar gezegd dat hij zich hier mee kan bezig houden:

Laatst bewerkt:
Einde van mijn verlof vervroegd om een vergadering te kunnen bijwonen die 2 maanden geleden was aangekondigd.

Doe mijn mails open om dan een bericht te krijgen dat ze de vergadering hebben geannuleerd.

Werkte ook niet

Uiteindelijk heeft de lastige procedure gewerkt bij de 3de poging, alles samen paar uur werk en frustraties.
Nog maar een reden waarom ik nog altijd niets van corpo nonsense op m'n GSM laat configgen. Gewoon 't telefoon abbo is v/d zaak.

Ik kan daardoor bv. geen Outlook bezigen voor m'n werk e-mail, maar da's mijn probleem niet. Als ze admin willen worden op mijne GSM, tush moeten ze mij ook gewoon ne GSM geven v/d zaak.
Maar eerlijk is eerlijk, als ze dan toch gewoon om de 3/4 jaar een nieuwe low-end GSM zouden geven of zoiets, waar je dan niet eens deftig admin op zijt, dan heb ik liever gewoon mijn eigen toestel. Veel liever een high(er)-end toestel voor 6 jaar, dan 2 low-end toestellen voor 3j.

Terug
Bovenaan