Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Lol, ik moest mijn baas éénmalig vervangen voor een vergadering van een belangenorganisatie. Ik moest geen input geven, alleen verslag uitbrengen van wat er inhoudelijk gezegd werd. Evoluties in de markt. Interessante zaken voor ons team noteren. Etc. Mij goed, leek mij zelfs eens interessant.

Bleek dit nu een vergadering te zijn voor de organisatie en de werking van de belangenorganisatie voor het komende jaar. :wtf: Er werd dus niets inhoudelijk besproken, alleen strategisch en organisatorisch en praktisch. Echt geen hol kunnen bijdragen of noteren. Wat zeg je? Mijn mening over wanneer de volgende vergaderingen ingepland worden? #care. Doe maar iets! Het is allemaal goed voor mij!

N+1: "Geen tijd, geen tijd. Druk druk druk"
Ook N+1: Oh Sinterklaasfeestje, laat me daar een halve dag gaan verschijten

Boeit me op zich geen hol, maar er moeten documenten buiten die hij nog moet valideren (allè dat hij heeft zelf beslist)

Twee weken geleden gestart in mijn nieuwe job. Wat een intense twee weken, zeker in de eerste week had ik echt een totale informatie overload, maar langzaam begin ik het gevoel te krijgen dat ik wat grip begin te krijgen op wat ik moet doen en hoe het conceptueel allemaal in elkaar steekt. Ik moet nu voor het eerst werken met SAP, vrij frustrerend als ik weet welke informatie ik nodig heb maar ik niet weet hoe ik op het juiste SAP schermpje geraak waar die informatie staat, maar dat zal met tijd ook wel komen. De general manager van mijn afdeling is wel een "interessant" figuur; toen ik hem vorige week ontmoette zei hij dat x en y heel belangrijk waren, ik zei ja goed ik zal mijn best doen, antwoordde hij dat dat niet goed genoeg was en hij resultaten wou zien 😅 ja oke, ik zal mijn best doen, wat kan ik meer zeggen? Hij doet ook zo tegen anderen, dat is zijn managementstijl, een heel "rood" type die druk zet en resultaten wil; da's een karakter/stijl die niet meteen matcht met mijn persoonlijkheid maar goed, we zullen wel zien hoe die samenwerking gaat verlopen.

Twee weken geleden gestart in mijn nieuwe job. Wat een intense twee weken, zeker in de eerste week had ik echt een totale informatie overload, maar langzaam begin ik het gevoel te krijgen dat ik wat grip begin te krijgen op wat ik moet doen en hoe het conceptueel allemaal in elkaar steekt. Ik moet nu voor het eerst werken met SAP, vrij frustrerend als ik weet welke informatie ik nodig heb maar ik niet weet hoe ik op het juiste SAP schermpje geraak waar die informatie staat, maar dat zal met tijd ook wel komen. De general manager van mijn afdeling is wel een "interessant" figuur; toen ik hem vorige week ontmoette zei hij dat x en y heel belangrijk waren, ik zei ja goed ik zal mijn best doen, antwoordde hij dat dat niet goed genoeg was en hij resultaten wou zien 😅 ja oke, ik zal mijn best doen, wat kan ik meer zeggen? Hij doet ook zo tegen anderen, dat is zijn managementstijl, een heel "rood" type die druk zet en resultaten wil; da's een karakter/stijl die niet meteen matcht met mijn persoonlijkheid maar goed, we zullen wel zien hoe die samenwerking gaat verlopen.

Misschien heeft je GM teveel naar Sean Connery in The Rock gekeken? :p

images

Drie dagen op rij voor het werk tussen kwart voor vier en kwart voor zes ochtends uit mijn nest, alle chance vandaag weekenduren en gisteren en vandaag in Milaan gezeten, met wat tijd om de stad te bezichtigen.

Drie dagen op rij voor het werk tussen kwart voor vier en kwart voor zes ochtends uit mijn nest, alle chance vandaag weekenduren en gisteren en vandaag in Milaan gezeten, met wat tijd om de stad te bezichtigen.
Je mag het hebben, ik blijf wel in mijne nest liggen :p. Is mij meer waard dan wat te zitten rondsjokken in Milaan ;).

Andere overheids/ semi overheidsinstellingen die er niet in slagen een telefoon op te pakken als burgers hun contacteren.

Dan komen de onderwijsinstellingen bij ons klagen dat betalingen van burgers niet worden gedaan en komen de burgers bij ons klagen dat ze geen contact kunnen krijgen bij die instellingen.

En wie mag dan klantendienst spelen? Ikke.

Als ik infoflyers bestel bij een hogere overheid, waarin staat dat er enkel besteld kan worden in pakketten van 50 en je er maximum 1 per keer kan bestellen. Waarom krijg ik dan een envelop met 1 flyer in? En dat dan 2 keer na elkaar?

Als ik infoflyers bestel bij een hogere overheid, waarin staat dat er enkel besteld kan worden in pakketten van 50 en je er maximum 1 per keer kan bestellen. Waarom krijg ik dan een envelop met 1 flyer in? En dat dan 2 keer na elkaar?
Het leger is daar beter in, kabel per meter te bestellen in het centraal magazijn, 20m bestellen dus 20 keer 1m leveren.

Het leger is daar beter in, kabel per meter te bestellen in het centraal magazijn, 20m bestellen dus 20 keer 1m leveren.
Niet het leger, maar een andere geüniformeerde dienst. Wij mogen nu enkel winterkleding bestellen. Het probleem daarbij is dat die voor het einde van de winter niet kan/zal geleverd worden

Andere overheids/ semi overheidsinstellingen die er niet in slagen een telefoon op te pakken als burgers hun contacteren.

Dan komen de onderwijsinstellingen bij ons klagen dat betalingen van burgers niet worden gedaan en komen de burgers bij ons klagen dat ze geen contact kunnen krijgen bij die instellingen.

En wie mag dan klantendienst spelen? Ikke.

Overheidsvolk dat afgeeft op ander overheidsvolk.

Zolang dat gebeurt, is er toch nog enige hoop voor de mensheid.

(Ik doe er trouwens maar al te graag aan mee. Alles voor een betere toekomst.)

Laatst bewerkt:
Zijn contract wordt niet meer verlengd.:woohoo:

Vreemd figuur.

Hij vroeg of ik reeds nieuw werk voor hem heb.
Zijn huidige projectje trekt nog steeds op geen b*llen en dan wilt die al iets nieuws.
Echt een simpel projectje, een handvol tabellen. Een get/save/delete, niet te veel logica.
Ik heb recent zijn code nog eens bekeken, valse hoop dus dat het ondertussen beter zou zijn.

Wat een zwak figuur. Zo gestudeerd, en dan een zodanig zwak profiel.
Gewoon het aantal dt-fouten alleen al voortdurend. Meermaals zelfs "ik vondt".

Het slechte nieuws, ik zit er nog een maandje of 2 met opgescheept.

Een simpele hoofdtaak verpesten.
Maar zich wel willen laten gelden, door zogenaamde verbeteringen aan te brengen, gaande over totaal irrelevante zaken.
Zijn confirmatie vindt hij bij chatGPT.
Hele wollige teksten uitschrijven naar mij toe.
Ik zeg: "doet dat dan zo, maakt niet uit."
Lukt het hem uiteindelijk dan toch ook niet. :sneaky:

Pfffft. Echt waar. Wat een duts.🥹

--
Een andere, een interne weliswaar, die ook niet in gang geraakt. Zit toch niet in mijn unit.
Waarschijnlijk gaan ze die moeten laten gaan, na haast 2 jaar of zo.
Zit ook steeds te klooien met de meest eenvoudige opdrachten.
Meerderen dan: "dat kan toch niet, op school leren ze precies toch echt niets meer."
Man man, die flup zijn werk zou ondertussen naar test moeten gaan. Zodat de testers er zich kunnen mee bezig houden.

Maar dat rammelt zodanig hard, dat de bugs beter eerst op dev opgelost worden, i.p.v. maar releases te maken.

Trekt dus echt op niks.
Al wat je probeert in een scherm, error, error. Zaken die niet logisch zijn.

Ik heb al zoveel mogelijk bugs doorgegeven.

Maar die ziet de urgentie er gewoon niet van in.

Ook de hele dag vandaag gewoon grijs of geel gestaan.

Soit, die is straks dus toch weg, en ik ga in de rommel achterblijven. Zo gaat dat.

Wat een mentaliteit toch, en wat een onkunde.

Meerdere masters, maar simpele opdrachten tot een goed einde weten te brengen, laat staan de eigen rommel eens wat te testen. Nope.
Alles te moeilijk, hoe simpel de opdracht ook, tering lang over alles doen. Totaal niet maken wat gewoon plat uitgeschreven staat.
Bij alles botsen, dan via een hele uitgeschreven tekst elders confirmatie zoeken, voor iets wat gewoon poepsimpel is.
Surrealistisch eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Morgen moeten we een beslissing nemen of we live gaan met de nieuwe producten voor betalende klanten - dat is elke avond issues onderzoeken en brandjes blussen, om dan te gaan slapen en 's ochtends weer wakker te worden met een ontplofte inbox en teams. De geneugden van met verschillende tijdszones te werken en tussen Azië en VS te zitten - je bent nooit op je gemak. 😵

Het mag stilletjesaan wat gaan minderen. De project manager stuurt mij dan een bericht dat ik mezelf "nog niet" mag opbranden omdat ze me volgend jaar ook nodig gaan hebben. Die bedoelt dat dan goed, maar ik zou veel liever horen dat ze mij niet meer nodig gaan hebben of toch niet meer zo veel. 🥲

Loonbrief krijgen en merken dat de eindjaarspremie er niet bij op staat, en niet alleen bij mij. Wordt normaal samen met het maandloon van november elk jaar gestort. En nu plots niemand bij ons die als arbeider zijn ingedeelt. Ne mens rekent er op zeker met de feestdagen voor de deur enz.
En ontdekken dat er uren die gewerkt zijn niet mee op de loonbrief staan, morgen eens verhaal halen.

Laatst bewerkt:
Als je te weten komt dat collega's achter je rug een andere dienst bevraagd hebben om na te gaan of de informatie je gegeven hebt correct is, voelt dat toch wat vervelend aan. Maar dat ze het antwoord van de andere dienst (die trouwens correct is) niet begrijpen en uitleg vragen aan jou over het antwoord, dan is dat gewoon pijnlijk en frustrerend.

Gisteren awkward moment op het werk.
Hebben een team meeting, ik als enige remote via teams. Manager deelt zijn scherm en plots krijgt die een teams melding van iemand van HR: "Heb je al iets gehoord van Arvy?". Hij snel die melding proberen wegklikken en stoppen zijn scherm te delen. Ik maar doen alsof ik het niet gezien heb, maar iedereen had het duidelijk gezien want het was super stil...
Toen hij daarna zijn scherm weer deelde kwam hij ook niet uit zijn woorden en was het wat ongemakkelijk precies.

Toen ik achteraf vroeg of we deze week nog eens een 121 moesten plannen zei hij dat hij niets dringend te bespreken had...

Ik weet dat er nog wel iemand is met dezelfde naam als mij maar die staat normaal te ver van onze afdeling om zo via HR genoemd te worden denk ik. Dus ofwel zie ik spoken ofwel liegt hij tegen mij.

We gaan naar een ander systeem. Voor onderhoud van masterdata moeten er vaak zaken opgeladen worden met behulp van een Excelbestand.
Als werkwijze bij een nieuw randsysteem stelt zo'n snul van een consultant nu doodleuk voor dat er met behulp van Excel kan worden opgeladen, maar dat er een apart Excelbestand moet worden aangemaakt voor elke record. Aangezien wij regelmatig bestanden opladen met honderden of soms duizenden records is dat onbegonnen werk. Een oplossing met macro's zou op zich misschien wel kunnen, maar dat moet dan weer onderhouden worden en daar ken ik niet genoeg van.

Snap zo'n consultants niet ze. Zijn aan ons nooit komen vragen hoe we ons werk doen, wat we doen, waar we op vast lopen, wat we veranderd zouden willen zien, waar er tijdswinst te realiseren valt,... Zijn sinds oktober aan het testen -masterdata in testomgeving is allerminst in orde, maar tussen die testen en het in productie gaan zit er hoop en al twee a drie maand. Ge moet die nog constant uitleggen hoe er bepaalde dingen uitgevoerd moeten worden en als je om bepaalde functies vraagt, krijg je droogweg te horen dat ze dat niet meer gaan kunnen realiseren. Bende beunhazen!

Hebben een team meeting, ik als enige remote via teams. Manager deelt zijn scherm en plots krijgt die een teams melding van iemand van HR: "Heb je al iets gehoord van Arvy?". Hij snel die melding proberen wegklikken en stoppen zijn scherm te delen. Ik maar doen alsof ik het niet gezien heb, maar iedereen had het duidelijk gezien want het was super stil...
Toen hij daarna zijn scherm weer deelde kwam hij ook niet uit zijn woorden en was het wat ongemakkelijk precies.

Toen ik achteraf vroeg of we deze week nog eens een 121 moesten plannen zei hij dat hij niets dringend te bespreken had...

Ik weet dat er nog wel iemand is met dezelfde naam als mij maar die staat normaal te ver van onze afdeling om zo via HR genoemd te worden denk ik. Dus ofwel zie ik spoken ofwel liegt hij tegen mij.
Ik zou toch aandringen op een dringend gesprek en gewoon vlakaf die melding op zijn scherm geven als reden: anders blijft dat toch maar rondmalen in je hoofd

Die opslag moet een verrassing zijn waarschijnlijk ;)

Terug
Bovenaan