Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Midden vorige week te horen gekregen dat er 'afvloeiingen' zullen gebeuren. In de loop van gisterenavond tot nu hebben verschillende mensen in onze studio (en wereldwijd in alle andere studios) te horen gekregen dat ze maandag niet meer hoeven te komen. Op Slack verschijnen nu effenaan berichtjes van mensen voor wie het nu hun laatste dag is die afscheid nemen. Echt enorm jammer, zeker omdat het er voor onze studio zo goed leek uit te zien in het begin van het jaar.

In de huidige gaming industrie is het natuurlijk niet gek dat er ontslagen vallen, het zou eigenlijk enorm uitzonderlijk zijn om het niet mee te maken. Ik zit er voorlopig niet bij maar het is not if but when. Verder is het moeilijk om zeer gemotiveerd te blijven werken vandaag. Ik hoop dat dit het laatste jaar is waarbij er zo veel ontslagen vallen en dat we mogen uitkijken naar een positiever 2026.

Da's toch een frustratie van mij. What the heck, iets zoeken in Outlook is telkens weer opborrelende frustraties...
Echt, vroeger was die zoekfunctie goed maar nu…
Oude mails toont hij dikwijls, maar een mail van een maand geleden dan weer niet terwijl ik weet dat die er moet zijn…

Ergernis hier: onze telefonie verloopt via Teams, lastige nr’s/callcenters blokkeer ik.

Nu was er ene van Ipsos (onderzoeksbureau) die belde voor een enquete over tevredenheid van Bpost.
Ik zeg hem dat wij niet willen meewerken.

Reactie: ah, maar ik ga geen vertrouwelijke dingen vragen, het is gewoon om de dienstverlening te kunnen verbeteren.
Ik zeg dat wij geen tijd hebben daarvoor, reactie terug: ik zal volgende week nog eens bellen.
Ik denk “sure, ik blokkeer je toch”.

Blijkt na inhaken dat het nr. reeds geblokkeerd is, hoe the fuck geraakt die dan toch nog binnen.
Teams zet er mooi naast “geblokkeerd” maar toch krijg ik die oproep binnen, normaal rinkelt de telefoon dan zelfs niet meer als er een geblokkeerd nummer belt. :wtf:

Echt een pest zo’n kutbedrijven, is het niet voor stomme enquetes dat ze bellen is het wel om elektriciteitscontracten, telefonie, cartridges, printers, software, whatever te proberen verkopen:wallbash:

Laatst bewerkt:
Da's toch een frustratie van mij. What the heck, iets zoeken in Outlook is telkens weer opborrelende frustraties...
Copilot! Het is echt brak om mails te schrijven tenzij je extreem formeel wilt klinken, maar het is best wel goed in het zoeken van mails adhv omschrijvingen.

Mijn vriendin vraagt of ik wil kijken voor een toetsenbord, muis en scherm voor als ze van thuis werkt (werkt van thuis van bij haar ouders want ik werk 100% van thuis). Moet dit niet voorzien worden door het werk?

Mijn vriendin vraagt of ik wil kijken voor een toetsenbord, muis en scherm voor als ze van thuis werkt (werkt van thuis van bij haar ouders want ik werk 100% van thuis). Moet dit niet voorzien worden door het werk?
Je woont samen? Maar zij moet om "van thuis" te werken zich verplaatsen?
Waarom werkt ze niet van thuis uit bij haar thuis?

Ik hoop voor jou dat je niet voor een publieke overheid werkt waar het je job is om mensen te woord te staan over hun dossier.
Nu, je krijgt bij sommige mensen echt geen speld tussen. Paar keer heel lang geleden korte periodes in een callcenter-achtig iets gewerkt.

Je onderbreekt ze om te vragen of ze zeker zijn dat bij het juiste adres zijn en dan snauwen ze terug "Ik wil eerst mijn verhaal doen!".
Dan zucht je een keer en laat je ze ratelen. En blijkt dan om de meest random dingen te zijn waar je absoluut niets te maken mee hebt in het genre: "Persoon belt dienst inschrijvingen voertuigen vanuit het buitenland om een klacht in te dienen voor een ontvoering"

Jullie zouden toch baat hebben bij een systeem waar ze eerst hun dossiernummer moeten ingeven vooraleer ze worden doorverbonden. Lanceer dat ideetje eens. :baard:
Zoals bij telenet business zeker?
Geen klantenummer ingegeven (en afsluiten met het hekje)? Geen hulp!
Eerste vraag dat de mens stelt die opneemt "wat is uw klantennummer"?

stroompanne op het werk, sinds deze namiddag technisch werkloos thuis. Maar morgen loopt mijn planning dus helemaal in de soep want het lijkt dat ze het morgen dus nog niet opgelost krijgen. Het amateurisme bij de overheid scheert weer hoge toppen. Kan ik weer een heleboel liggen afbellen, herplannen.
Lol, staat in de krant. Blijkbaar hebben ze een noodgenerator vlak aan de nooduitgang gezet en hierdoor de nooduitgang geblokkeerd :rofl:.

Ik hoop voor jou dat je niet voor een publieke overheid werkt waar het je job is om mensen te woord te staan over hun dossier.

Het is nu toevallig dat ik wel voor een overheidsinstantie werk. Ik zeg niet dat ik de mensen niet verder help ik zeg gewoon zonder een dossiernummer of rijksregisternummer kan ik u niet verder helpen.

Mensen moeten leren dat ik niet alleen hun dossier doe maar 100'den per maand.

Ik ben eens benieuwd of ze de airco gaan aanzetten deze 3 dagen.

Het is nu toevallig dat ik wel voor een overheidsinstantie werk. Ik zeg niet dat ik de mensen niet verder help ik zeg gewoon zonder een dossiernummer of rijksregisternummer kan ik u niet verder helpen.

Mensen moeten leren dat ik niet alleen hun dossier doe maar 100'den per maand.

Ik ben eens benieuwd of ze de airco gaan aanzetten deze 3 dagen.
Ik vermoed dat die mensen hun contact info in dat dossier zit en dan het dus niet onlogisch is om te verwachten dat als iemand belt degene die opneemt dus weet met wie hij spreekt en dat dossier voor zich heeft. Zo werkt dat bij mijn bank toch.
We zijn niet meer in de jaren 80.

Ik vermoed dat die mensen hun contact info in dat dossier zit en dan het dus niet onlogisch is om te verwachten dat als iemand belt degene die opneemt dus weet met wie hij spreekt en dat dossier voor zich heeft. Zo werkt dat bij mijn bank toch.
Ik heb in het verleden voor een overheidsinstantie gewerkt die subsidies aan particulieren gaf.
Ik zat zelf niet aan de telefoon, maar wat je daar moet horen van burgers:

"Hallo met Jef, t'is om te zeggen dat ik dat bewijs niet heb."
"Heb je een dossiernummer?"
"Nee, maar ons Maria heeft dat vorige week binnengebracht, den donderdag."
///
"Gelle werkt wel voor maah hé!!" Ge kunt zien dat het snel in orde is, ik betaal ulle met mijn belastinggeld"
(meestal van mensen met een uitkering)
///
"مرحبًا، متى سيتم صرف الإعانة؟"
///
"Ik heb mijn geld nog altijd niet gehad!"
"We hebben al 3x om uw rekeningnummer gevraagd."
"Ja, mijne post doe ik niet open, dat zijn alleen maar rekeningen."

Ik vermoed dat dat er vanaf hangt welk dossier het is en hoe men in het verleden al contact gehad heeft. Ik heb bij geen enkele overheid ooit mijn telefoonnummer gegeven. Dus als ik een eerste keer bel, weten ze dit zeker niet. Erna enkel als ze het nummer dat belde aan het dossier toevoegen. Maar dat mag niet zomaar met de GDPR regeling, enkel met toestemming. Standaard hebben die (naar mijn ervaring met contact op het gemeentehuis & federale overheid) enkel rijksregisternummer, naam & adres. Waarbij RRN de unieke identifier is. E-mail ook niet allemaal, enkel waar ik het ergens opgegeven heb.

Als uw bank u kan identificeren op telefoon-nummer, is dat dus omdat jij dat telefoonnummer aanggeleverd hebt en toestemming ervoor gegeven hebt; anders zijn ze niet in orde met GDPR :P

Ik heb in het verleden voor een overheidsinstantie gewerkt die subsidies aan particulieren gaf.

///
"Gelle werkt wel voor maah hé!!" Ge kunt zien dat het snel in orde is, ik betaal ulle met mijn belastinggeld"
///
///
Oh daar krijg ik rillingen van. Vroeger een jaar customer support gedaan van een softwareproduct. Ik werd gek van de mensen die kwaad inbeelden "omdat het niet marcheerde" maar ook geen hol goesting hadden om het wel te doen marcheren.

Ik vermoed dat dat er vanaf hangt welk dossier het is en hoe men in het verleden al contact gehad heeft. Ik heb bij geen enkele overheid ooit mijn telefoonnummer gegeven. Dus als ik een eerste keer bel, weten ze dit zeker niet. Erna enkel als ze het nummer dat belde aan het dossier toevoegen. Maar dat mag niet zomaar met de GDPR regeling, enkel met toestemming. Standaard hebben die (naar mijn ervaring met contact op het gemeentehuis & federale overheid) enkel rijksregisternummer, naam & adres. Waarbij RRN de unieke identifier is. E-mail ook niet allemaal, enkel waar ik het ergens opgegeven heb.

Als uw bank u kan identificeren op telefoon-nummer, is dat dus omdat jij dat telefoonnummer aanggeleverd hebt en toestemming ervoor gegeven hebt; anders zijn ze niet in orde met GDPR :p

Meh, voor zover ik GDPR artikel 6 lees kan men data hebben/verwerken als het nodig is voor het uitvoeren van werk. Maw contact informatie voor een lopend dossier en/of contract is perfect ok.

Als je de eerste keer contact neemt is er uiteraard nog geen dossier. Daarna is dat er wel en is het perfect legitiem om die contact info te hebben voor de duur van dat proces. ( En dus in het bank voorbeeld, zolang ik een klant relatie met hen heb)

///
///
///

Zo herkenbaar :wallbash: :wallbash:

Ook al hebben de mensen hun dossiernummer niet, iedereen heeft een rijksregisternummer. Maar dan beginnen de excuses:

- Mijn portefeuille ligt in de auto, dan moet ik helemaal naar buiten gaan...
- Ik ken mijn rijksregisternummer niet en ik ben aan het rijden dus ik kan die nu niet zoeken.
- Ik bel voor mijn broer/zus/papa/mama en ik ken die zijn rijksregisternummer niet...
- Ik vind mijn bril niet en kan die getallen moeilijk lezen
- Ik moet eerst mijn vergrootglas zoeken want de getallen zijn te klein (waargebeurd)

Meh, voor zover ik GDPR artikel 6 lees kan men data hebben/verwerken als het nodig is voor het uitvoeren van werk. Maw contact informatie voor een lopend dossier en/of contract is perfect ok.

Als je de eerste keer contact neemt is er uiteraard nog geen dossier. Daarna is dat er wel en is het perfect legitiem om die contact info te hebben voor de duur van dat proces. ( En dus in het bank voorbeeld, zolang ik een klant relatie met hen heb)
Sure, maar daarom dat je voorbeeld van de bank dus niet echt vergelijkbaar is. Je hebt geen "lopend contract" met een overheid. En communicatie gebeurt standaard via brief (of digitaal via e-box); niet telefoon. Dus dat telefoonnummer wordt (voor zover ik weet) niet opgeslaan.

Politie heeft mijn telefoonnummer ook nergens, dat weet ik bv 100% zeker. Want ze hebben hier eens aan de deur gestaan om mijn auto te verzetten (werken, maar ik stond er al geparkeerd van voor de verbodsborden geplaatst werden) en die waren aan het mopperen dat ze geen contactinformatie van mij hadden buiten adres :p

Terug
Bovenaan