Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Gohja, 't is idd wat amateuristisch.

Maar zoals al aangehaald, gewoon uw kat sturen is geen goed plan.
Zolang je weet welk uur ge in welk gebouw zou moeten zijn is dat voldoende om u in te dekken (tegen onwettige afwezigheid).

Je daagt gewoon op voor 't werk, meld u aan bij [whoever balie/HR/verantwoordelijke] & 't is dan aan hun om het uit te pluizen waar gij moet zijn.
Ik zou wel de moeite doen om even te bellen naar uw verantwoordelijke om na te vragen waar ge moet zijn maandag. Als je nog steeds geen antwoord kan bemachtigen, then so be it & sta je maandag ochtend mss gewoon een uur met uw GSM te spelen aan 't onthaal. :sneaky:
Ik heb, 2 maand geleden, mijn voorkeuren meegedeeld aan een vervangend personeelsmanager. Drie weken geleden krijg ik telefoon van de oorspronkelijke personeelsmanager dat ze nog niets ontvangen heeft waarop ik zeg dat alles is doorgestuurd naar de vervangende manager.
Een week geleden krijg ik dan een mail van het diensthoofd dat ze mijn planning opvolgt en deze zsm in orde zet. In de tussentijd al 3 mails gestuurd met als antwoord ´morgen komt het in orde´. Het diensthoofd is zelf eigenlijk in vakantie maar moet dit toch opvolgen.
Zijn dus op de hoogte: 2 personeelsmanagers en mijn verantwoordelijk diensthoofd.

Probleem is dat ik begin met werken om 7u, maar de balie van personeelsdienst is pas open om 8u30. Ik vermoed dat ze daar niet werken tijdens het weekend, dus als ik vandaag niets ontvang zal er ook niets komen.

Ik ben heel dat personeelsbeleid in een van de grootste ziekenhuizen van België echt spuuuugzat. Mijn enige ´ontspannende´ vakantieweek moet ik zitten stressen over mijn uren.
Je moet je agenda gewoon dichttimmeren zodat collega's enkel Busy/Free zien. Daarna maak je een Teams meeting met enkel jezelf die de hele dag duurt. Je gaat dan in die meeting en deelt je scherm zodat je status de hele dag op "Niet storen" komt met het verbodsbord.

Daarna doe je thuis gewoon je zin. Dit herhaal je dagelijks tot wanneer ze het door hebben.
Als verpleegkundige zit telewerken helaas niet tussen de opties. Zo een dagje per week van thuis uit werken lijkt me anders wel zalig!

Morgenavond met het team een avondje Werchter op kosten van het bedrijf. De dag nadien wel weer verplicht op kantoor hoewel we in het beste geval rond 2.30u in ons bed zullen liggen. Thuiswerken is absoluut uit den boze. Laat al maar dan.
Eigenlijk zegt het vooral veel over hoe jij een festival ervaart (of wil ervaren).
Als je hieronder zegt dat thuiswerken totaal uit de boze is en jij dat belangrijk vindt, vind ik dit minder goede reden: zo heb je tenminste nog een beetje in de hand dat mensen zich gedragen en komen opdagen. Anders ben je in no time het team dat naar Werchter mocht en volgende dag “verlof” kreeg.

Nu in heel die discussie is het als leidinggevende bijna onmogelijk om goed te doen, want er zijn altijd mensen die iets vinden: maar als je ze vraagt hoe ze het zelf zien vertaalt zich dat altijd in direct persoonlijk gewin (niet werken, opslag, exuberante uitjes) of geen antwoord (of daarvoor word ik niet betaald).

Een bedrijf heeft een bepaalde cultuur en jij hebt een bepaalde voorkeur, als beiden goed matchen is dat geen probleem: maar owee als je mensen aanspreekt, eigenlijk pas jij niet goed in de cultuur.

Mijn advies “dank u” zeggen, meegaan en nadien aangeven wat misschien een beter idee is voor volgend jaar dan op voorhand het negatieve zien.

Ik heb, 2 maand geleden, mijn voorkeuren meegedeeld aan een vervangend personeelsmanager. Drie weken geleden krijg ik telefoon van de oorspronkelijke personeelsmanager dat ze nog niets ontvangen heeft waarop ik zeg dat alles is doorgestuurd naar de vervangende manager.
Een week geleden krijg ik dan een mail van het diensthoofd dat ze mijn planning opvolgt en deze zsm in orde zet. In de tussentijd al 3 mails gestuurd met als antwoord ´morgen komt het in orde´. Het diensthoofd is zelf eigenlijk in vakantie maar moet dit toch opvolgen.
Zijn dus op de hoogte: 2 personeelsmanagers en mijn verantwoordelijk diensthoofd.

Probleem is dat ik begin met werken om 7u, maar de balie van personeelsdienst is pas open om 8u30. Ik vermoed dat ze daar niet werken tijdens het weekend, dus als ik vandaag niets ontvang zal er ook niets komen.

Ik ben heel dat personeelsbeleid in een van de grootste ziekenhuizen van België echt spuuuugzat. Mijn enige ´ontspannende´ vakantieweek moet ik zitten stressen over mijn uren.

Als verpleegkundige zit telewerken helaas niet tussen de opties. Zo een dagje per week van thuis uit werken lijkt me anders wel zalig!
Zoals gezegd: bel eens.
En anders begin je maandag gewoon om 7.00. Ik vermoed dat ge moet badgen dus dat is dan geregistreerd. Ga dan naar uw reguliere dienst. Met gewoon niet te gaan, verlies je zeker want dat is een ongewettigde afwezigheid.

Maar het idd wel gek dat het zo moeilijk is om hun personeel deftig te informeren en in te plannen

Een bedrijf heeft een bepaalde cultuur en jij hebt een bepaalde voorkeur, als beiden goed matchen is dat geen probleem: maar owee als je mensen aanspreekt, eigenlijk pas jij niet goed in de cultuur.

Mijn advies “dank u” zeggen, meegaan en nadien aangeven wat misschien een beter idee is voor volgend jaar dan op voorhand het negatieve zien.
Of gewoon, ya know ... vriendelijk bedanken. Dat zou geen probleem mogen zijn. Eender welke reden dan ook.

Geen probleem dat men iets organiseert, gelijk wat. Maar verplichten? No tnx.

Zoals gezegd: bel eens.
En anders begin je maandag gewoon om 7.00. Ik vermoed dat ge moet badgen dus dat is dan geregistreerd. Ga dan naar uw reguliere dienst. Met gewoon niet te gaan, verlies je zeker want dat is een ongewettigde afwezigheid.

Maar het idd wel gek dat het zo moeilijk is om hun personeel deftig te informeren en in te plannen
Ik moet toegeven dat ik absoluut geen zin heb om te bellen. Dat ze hun job zelf doen. Ik heb deze week 3 maal contact gehad met de verantwoordelijke via mail, en de weken ervoor genoeg contact met de personeelsmanagers.

Als ik straks om 18u nog niets heb gehoord stuur ik gewoon een mail met alle betrokkenen in CC dat ik nog steeds niets ontvangen heb en ik maandag terug te vinden ben ik de zeteltjes aan de personeelsdienst.

Ik moet niet badgen dus geen idee hoe ik duidelijk maak dat ik al vanaf 7u aanwezig ben/was.

Ik moet toegeven dat ik absoluut geen zin heb om te bellen. Dat ze hun job zelf doen. Ik heb deze week 3 maal contact gehad met de verantwoordelijke via mail, en de weken ervoor genoeg contact met de personeelsmanagers.

Als ik straks om 18u nog niets heb gehoord stuur ik gewoon een mail met alle betrokkenen in CC dat ik nog steeds niets ontvangen heb en ik maandag terug te vinden ben ik de zeteltjes aan de personeelsdienst.

Ik moet niet badgen dus geen idee hoe ik duidelijk maak dat ik al vanaf 7u aanwezig ben/was.
Ik snap de tegenzin om de verantwoordelijkheid zelf te nemen, maar als je het niet doet, loop je het risico dat die verantwoordelijkheid uiteindelijk effectief bij je gelegd zal worden en dat je idd een onwettige afwezigheid of wat dat ook je ten laste zal vallen.

Pas op; ik haat het evenzeer om het werk van een ander te moeten opknappen maar ik maak altijd de afweging of het mijzelf achteraf meer of minder miserie zal opleveren.

Hebben ze bij jullie ooit om een attest van gezinssamenstelling bij tekenen contract gevraagd?
Vind dat al redelijk vergaand en wil dat eigenlijk niet geven gezien mijn vriendin en zoon beide actief zijn in de media en heb geen zin in heel dat gedoe dat eruit komt.

Hebben ze bij jullie ooit om een attest van gezinssamenstelling bij tekenen contract gevraagd?
Vind dat al redelijk vergaand en wil dat eigenlijk niet geven gezien mijn vriendin en zoon beide actief zijn in de media en heb geen zin in heel dat gedoe dat eruit komt.
Nee, 3 zaken waar ik aan denk en hoe het bij mij was
- hospitalisatieverzekering: kun je familie dikwijls optioneel mee aan sluiten
- contactpersoon igv nood: ook optioneel zelf in te vullen in sd worx
- loonsberekening: enkel burgerlijke staat en kind ten laste (ja/nee, en hoeveel kinderen) moeten doorgeven

Maar lijkt me inderdaad niet verplicht. Je kunt altijd de vraag stellen waarom dat ze dit nodig hebben.

Ik snap de tegenzin om de verantwoordelijkheid zelf te nemen, maar als je het niet doet, loop je het risico dat die verantwoordelijkheid uiteindelijk effectief bij je gelegd zal worden en dat je idd een onwettige afwezigheid of wat dat ook je ten laste zal vallen.

Pas op; ik haat het evenzeer om het werk van een ander te moeten opknappen maar ik maak altijd de afweging of het mijzelf achteraf meer of minder miserie zal opleveren.
Als ik me niet vergis heeft hij al meermaals per mail contact genomen, ik denk dat dat wel genoeg bewijs is dat hij zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.

Natuurlijk heeft hij al veel bewijs, alleen is het zoals @Sanity penguin zegt: gaat het u meer of minder miserie opbrengen. Als hij nu nog ne keer probeert te bellen, kost dat 5 a 10 minuten en heeft hij/zij tot de laatste moment zijn best gedaan. Als mailen niet lukt, gaat nog nen extra mail waarschijnlijk ook niet werken. Die komt dan onder de 300 andere mails die ze nog te beantwoorden hebben. Dat is bij ons op kantoor ook zo. Als ge belt, kunt ge niet onderaan ne lijst belanden, dan moeten ze u direct antwoorden. En als ze u toch afschepen, kunnen ze u echt niets meer maken als ge maandag op het verkeerde tijdstip aan de verkeerde deur staat.

Mijn zoon was na 2 weken gehospitaliseerd en om hem meteen onder derde betaler en kamer alleen te hebben, heb ik dit ook asap moeten bezorgen (gezin onder hospitalisatieverzekering).

Aan de persoon die de vraag stelt, je kan natuurlijk altijd de zaken verschaffen aan een bepaalde persoon en vragen voor confidentialiteit. Je loon is ook typisch iets dat bij dezelfde documenten valt en niet gedeeld wordt. Je hebt altijd risico maar dat is natuurlijk de keerzijde van de medialle ;)

Nee, 3 zaken waar ik aan denk en hoe het bij mij was
- contactpersoon igv nood: ook optioneel zelf in te vullen in sd worx
- loonsberekening: enkel burgerlijke staat en kind ten laste (ja/nee, en hoeveel kinderen) moeten doorgeven

Maar lijkt me inderdaad niet verplicht. Je kunt altijd de vraag stellen waarom dat ze dit nodig hebben.
Thanks, verder heb ik alle info al ingevuld via een formulier dus ze weten alles al.

Mijn zoon was na 2 weken gehospitaliseerd en om hem meteen onder derde betaler en kamer alleen te hebben, heb ik dit ook asap moeten bezorgen (gezin onder hospitalisatieverzekering).

Aan de persoon die de vraag stelt, je kan natuurlijk altijd de zaken verschaffen aan een bepaalde persoon en vragen voor confidentialiteit. Je loon is ook typisch iets dat bij dezelfde documenten valt en niet gedeeld wordt. Je hebt altijd risico maar dat is natuurlijk de keerzijde van de medialle ;)
Ik ben gescheiden, hij woont sowieso niet officieel bij mij en heb een verzekering apart voor hem.

Wat is de kans dat dit zo'n fenomeen is van "dat vragen we altijd op" zonder dat iemand effectief weet waarom eigenlijk...

Gewoon eens vragen waarom ze dat nodig hebben?

Het is tegenwoordig gewoon wel wat met opvolgingen. Ik werk in de verzekeringen en al die maatschappijen hebben serieus moeite om degelijk personeel te vinden. Hetzij voor administratie, hetzij voor schade. Ik weet van AXA bv. dat ze nu al simpele administratieve zaken uitbesteden aan lageloon landen.

Mijn ondervinding tegenwoordig is toch dat bellen nog altijd meer soelaas biedt, tenzij in ingewikkelde dossiers.

Kom gewoon opdagen. Desnoods lig je op de zetel naast de personeelsdienst ne hele dag te slapen hé = Job done want je waart aanwezig.

Het is tegenwoordig gewoon wel wat met opvolgingen. Ik werk in de verzekeringen en al die maatschappijen hebben serieus moeite om degelijk personeel te vinden. Hetzij voor administratie, hetzij voor schade. Ik weet van AXA bv. dat ze nu al simpele administratieve zaken uitbesteden aan lageloon landen.

Mijn ondervinding tegenwoordig is toch dat bellen nog altijd meer soelaas biedt, tenzij in ingewikkelde dossiers.
Ha een gefrustreerde collega :)

Klopt, nu haal je wel een verzekeraar aan die nogal gemakkelijk binnenpakt wat ze kunnen binnenpakken... Resultaat, aan de telefoon verstaan ze je maar half, er iets van kennen, ho maar. Samen met die andere verzekeraar die met een A begint, wat een drama...

Terug
Bovenaan