Ik ben tester en ik gebruik GIT en version control quasi dagelijks. Dat is toch de basis van de basis van de skills van een developer?Rare snuiters in mijn team. 4 van de 6 dev hebben nog nooit van git gehoord, weten niet wat 'branching strategy' wil zeggen en hebben volgens mij nog nooit met meer dan 1 iemand op een code base gewerkt. En proces automatisatie is ook een groot mysterie.
Hoe kan je uw code inchecken op dev, test, accept (en produktie) als je geen GIT kennis hebt?
Ik werk vooral met Cypress, SoapUI, Postman, soms Jmeter .. (Testautomatisatie tools). Maar ik ben dan ook gene dev.
FrontEnd / UI of BackEnd automatisatie?1. Consultant 3: Die is zogezegd testing aan het automatiseren. Al weken random shit te zien, maar niet wat hij moet doen - Colombiaan
BackEnd local testen automatiseren is eigenlijk voor de meeste scenario's vrij simpel. Het in de pipeline krijgen is wel altijd klote wegens 'securityrules' en meestal krijg je dan terug: Oh maar dat is tegen de regels dat gaan we echt niet doen. Dan denk ik: Los het zelf dan maar op security officier.
Bij 9 op de 10 klanten lukt het echt nooit om het in de pipeline te krijgen omdat ik word tegen gewerkt door één of andere klote veiligheidsregel. Ik begrijp dat maar dan is het gewoon ne 'njet'. MAAR dat begrijpt men dan weer niet.
10x ne njet krijgen en dan geklaag en gezaag: Makila waarom steekt het niet in de pipeline? Ahum!FrontEnd = UI developer doet allereerst normaal de config, maar eens dat er staat kan je developen (meestal in Javascript) en alles vlotjes automatiseren. Voor FrontEnd moet je wel een beetje kunnen programmeren (junior level). In die zin is BackEnd testen gemakkelijker.
Laatst bewerkt:

Doe het ook zelf, maar dat is enkel bij dingen die heel dringend moeten gebeuren (bijv. een order tegenhouden).