Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Tesla ook geen optie meer?
Had de Ev5 in het vizier. Kon hem pas vanaf vandaag bestellen. Lukte gisteren nog. Deze ochtend aangepaste offerte vd garage ontvangen...en...wagen zit sinds vandaag boven budget. Heb de HR gecontacteerd. Die wagens veranderen 10x/maand van prijs..is toch geen manier van doen.

Fine, mij niet gelaten. Liever 4 iets kleinere gebouwen met meer ereloon en minder werk (want het is een heel intensief dossier) dan eentje waar we al 20 jaar eigenlijk 60% korting hebben gegeven en die dan dreigen met te vertrekken als je ietwat marktconforme tarieven vraagt.
Ter info: dat heeft ons ongeveer 210k gekost aan korting op al die jaren. En we betalen daar ook nog eens ieder jaar de nieuwjaarsreceptie voor 150 appartementen, geen idee wat dat gemiddeld kost maar goedkoop is dat dus niet.

En nu het toppunt: belt die maandag naar onze beheerder van het gebouw met de vraag of we dit jaar die nieuwjaarsreceptie ook niet willen betalen.
Ja, hallo :rofl:

Dat is wel interessant om te lezen.
Ik ga bij de volgende vergadering een voorstel doen of onze syndicus onze nieuwjaarsreceptie niet wil betalen. Ik heb nu namelijk gelezen dat dit kan :p.

Nu komt het toppunt.
Ik ken veel syndici op al die jaren natuurlijk en zeker degenen waar ik een goede relatie mee heb breng ik op de hoogte als ik van een gebouw van hen offerte heb moeten maken.
Nu belt dus een bevriend syndicus dat hij daar prijs is gaan maken en die telt dus op enkele euro's na exact hetzelfde als mijn voorstel nu.
Die mensen hun ogen gingen nogal open blijkbaar :lol:

kartelvorming / prijsafspraken !!!!!!!!!!
Waar is minister Beenders als je hem nodig hebt!

Had de Ev5 in het vizier. Kon hem pas vanaf vandaag bestellen. Lukte gisteren nog. Deze ochtend aangepaste offerte vd garage ontvangen...en...wagen zit sinds vandaag boven budget. Heb de HR gecontacteerd. Die wagens veranderen 10x/maand van prijs..is toch geen manier van doen.

Salonactie afgelopen ?

Het is bijna alsof de chaos in de wereld invloed heeft op iedereen

Dat is wel interessant om te lezen.
Ik ga bij de volgende vergadering een voorstel doen of onze syndicus onze nieuwjaarsreceptie niet wil betalen. Ik heb nu namelijk gelezen dat dit kan :p.

kartelvorming / prijsafspraken !!!!!!!!!!
Waar is minister Beenders als je hem nodig hebt!

Salonactie afgelopen ?
Kia dealer kon mij verzekeren dat met onze leasingkorting gans 2026 dezelfde prijs kregen..

Toch wel.

Als je stelt dat MET de leasingkorting de prijs dezelfde is doorheen gans 2026. Dan ga je toch geen hogere prijs kunnen hebben. Die tool geeft toch de prijs NA leasingkorting?
Geen idee hoe hun toon in elkaar steekt.
Als die werkt op willekeur van het humeur van de leaseverantwoordelijke = veel succes.
Ex werkgever gaf een budget, ik ging naar garage en onderhandelde ´scherpe´ prijs.
Na goedkeuring door werkgever ging die naar de garage en beklonk extra korting, die hij ´in zijne zak stak´.

Ik weet alvast dat als wij prijzen vragen voor wagens (we zijn net voor 4 nieuwe wagens aan het rondkijken) dat die prijzen niet op enkele weken/maand ineens zoveel veranderen dat ze niet meer mogelijk zouden zijn binnen het vooropgestelde budget.

In zijn uitleg zit ook geen samenhangend verhaal van waarom de keuzes zo snel en random veranderen. Dus praat erover met de leaseverantwoordelijke, heeft die geen deftige uitleg ga stapje hoger.
Het kan zelfs goed zijn dat de CEO niet eens weet heeft van die plotse veranderingen wanneer de leaseverantwoordlijke teveel zeggenschap heeft.

Maar dan klopt dat statement toch al niet meer? Aangezien de prijs nu, ochottekes een weekje verder in 2026 deze al niet meer dezelfde is.
Mijn offerte van de dealer is nog volledig dezelfde als een week geleden nochtans. En toch zijn de prijzen anders via de configurator. Ik snap er echt niks van.
Meest frappante voorbeeld vind ik dat een collega een 5008 gt-line kon bestellen, enkele maanden terug..en ik nu maximaal een 2008. Nochtans beiden dezelfde categorie wagen.

Toch wel.

Als je stelt dat MET de leasingkorting de prijs dezelfde is doorheen gans 2026. Dan ga je toch geen hogere prijs kunnen hebben. Die tool geeft toch de prijs NA leasingkorting?
Mogelijks indexering/aanpassing van de marges van de Leasingmaatschappij, verzekeringskost, onderhoudskost of gewoon een aanpassing/update van de berekening van de restwaarde... Zoveel meer bepaalt de leaseprijs dan puur en alleen de kostprijs van een auto?

Andras Pandy zei dat ook. Daarom is het nog geen goed advies.
Ik ben doorgaans heel proactief, wat mij al vaak kopzorgen heeft bezorgd omdat alle problemen instant mijn verantwoordelijkheid worden. Ik ben nu bewuster aan het zwijgen in meetings wanneer een vraag wordt gesteld en ik al op full capacity zit van wat ik kan doen. Het is ongelofelijk hoe slecht mensen tegen stilte kunnen. Vaak is er iemand die misschien minder proactief is dan ik, maar toch nog genoeg om wanneer ik niet ergens op spring, zichzelf een actiepunt te geven.

Traagheid. Ik erger me aan traagheid. Op het werk. Op mijn vrijwilligerswerk. Traagheid en dan nog eens onduidelijkheid en geen antwoord krijgen op de initiële vraag.
En daar zit je dan met superveel motivatie om een aantal dingen aan te pakken. Maar door andermans traagheid en luiheid pakken ze dat gewoon van je af.

Ik ben doorgaans heel proactief, wat mij al vaak kopzorgen heeft bezorgd omdat alle problemen instant mijn verantwoordelijkheid worden. Ik ben nu bewuster aan het zwijgen in meetings wanneer een vraag wordt gesteld en ik al op full capacity zit van wat ik kan doen. Het is ongelofelijk hoe slecht mensen tegen stilte kunnen. Vaak is er iemand die misschien minder proactief is dan ik, maar toch nog genoeg om wanneer ik niet ergens op spring, zichzelf een actiepunt te geven.
Dat is toch ook maar hoe je het invult dan, als er morgen tijdens meetings iemand voorstelt dat alle bijkomende taken van het team vanaf nu naar Coldplayke gaan en ge er gewoon wat passief bij zit en niks zegt terwijl alle andere het volmondig eens zijn met dat voorstel geloof ik niet dat bewuster zwijgen je veel voordeel zal opgeleverd hebben.

Ken je dat: je staat op een beurs en in plaats van uw producten te promoten en klanten bij te staan met technisch advies staat er om de haverklap ene aan uw stand om zichzelf te promoten. 'Wij maken dit en dat, wij kunnen jullie zeker verder helpen in de toekomst, hier mijn kaartje'.

Gisteren zelfs 4 heren op leeftijd die ongegeneerd balpennen, kladblokken en meters meenamen die op onze tafeltjes liggen zonder iets te vragen of zelfs maar te faken dat ze geïnteresseerd zijn. Besta nekeer azo. Ik verwacht dat van 16 jarige studenten die de standen afschuimen als ze op schoolbezoek zijn.

Terug
Bovenaan