Korte context: in 2025 zitten we in een team met 3 personen die instaat voor de communicatie op Benelux niveau bij een grote multinational. Het was al goed doorwerken, maar het ging.
1 van die collega's krijgt promotie en gaat naar een ander team. Wij blijven met 2 over...maar mijn andere collega krijgt ook meer en meer andere zaken te doen die niets met onze kerntaken te maken hebben. Hierdoor zit ik bomvol werk...als in +250 onbehandelde mails.
We komen dus feitelijk met 1,33 personen te zitten..voor dezelfde job.
Ik naar HR gestapt en gezegd dat ik niet voor hetzelfde loon meer zou presteren.
HR toen letterlijk "wij dachten u begin dit jaar al opslag te geven, maar dit mocht niet volgens de internationale bedrijfspolicy. Maar volgend jaar krijgt ge die sowieso. Staat genoteerd".
Maandag evaluatie gehad. Targets met 93,5% behaald (gekoppeld aan bonus). Wat dus zeer goed is, zeker wetende dat ik mijn objectieven gekregen heb toen we nog met 3 personen werkten.
Ik vraag aan de Manager voor opslag.
Antwoord "oei..bizar, mij werd er gezegd dat ik om budgettaire redenen niemand opslag mocht geven" (trouwens blijkbaar al jarenlang hetzelfde verhaaltje volgens een collega..maar van de collega die promotie gekregen heeft wel vernomen dat opslag weldegelijk mogelijk is)
Ik "ja, maar had het vorig jaar met HR besproken en die had me toen gezegd dat het zeker zou komen dit jaar"
Manager viel wat uit de lucht en zou eens gaan polsen..ben benieuwd.
Nu..voorlopig heb ik HR altijd mee gekregen in mijn verhaal. De gemiddelde werknemer bij ons heeft een 9-5 mentaliteit, ik helemaal niet. Benieuwd wat er nu gaat volgen. And...if not..hoe ik erop ga reageren.
Ik denk dat je nog een paar jobhops (of geduld) nodig hebt om te bereiken wat je wil, want bij al je vorige werkgevers heb je hier geklaagd over loon of auto's. Ofwel overschat je jezelf dat kan ook.
. Maar de wagen zou intussen in orde moeten zijn.