Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Om aan te rekenen aan de klant ja... Maar Kaygell zal toch niet "omdat de meeting normaal gezien doorging om 11u" om 11u dan maar een half uur andere zaken doen in afwachting tot de klant online komt?

Alé, indien wel, dan alle recht om een half uur extra recup aan te rekenen hé... Maar het lijkt mij (zou ik toch doen) dat hijzelf gewoon een half uur later ingelogd is.
Misschien maar als je ( hypothetisch) in dit geval de klant 1.5 uur aanrekent zou ik intern ook 1.5 uur opschrijven. Het gaat niet om productief zijn, het gaat om tijd spenderen op aan uw werk.

Anyway, mijn ergernis op dit moment het feit dat Lenovo en HPE op dit moment afkomen met "reken tot een jaar levertijd als je een specifieke server config wenst te kopen" Want alles wat niet gewoon hun premade specs zijn en effectief componenten nodig heeft is bijna niet te krijgen. MS, Google en Amazon kopen alles op, bij 1 zou alle productie voor 2026 al opgekocht zijn. Letterlijk 7 servers die we in oktober besteld hadden en die eerst eind november dan begin januari zouden opgestuurd worden zijn beide keren "mysterieus verdwenen" aka blijkbaar voor hogere prijs aan 1 van de hyperscalers verkocht

Onze backup storage moet vernieuwd worden. Dat lijkt ook een spannend (en duur) process te worden.
Ik zit aan de aanbieder kant van een Backup as a Service toestand.. onze flexibiliteit is compleet weg nu. Daar waar het vroeger opstart was 4-5 weken na tekenen van contract is het nu opstart .. misschien over een half jaar, maar we beloven niks.

Ik moet hier nu 48 x 20TB HDD vinden, nergens geen voorraad, deze die toekomt bij de distributeurs is meestal ook al verkocht... En prijs op 48u 20% verhoogd. Zucht.

Onze backup storage moet vernieuwd worden. Dat lijkt ook een spannend (en duur) process te worden.

Veel plezier :

Collega's die bijna dagelijks laten weten dat ze te laat gaan zijn omdat het verkeer zo druk is.
Vertrek dan vroeger hé als je dat weet dat het dagelijks zo is :sop:

Nieuwe collega, nog in stage, maar denkt dat hij het warm water uitgevonden heeft.

Al vanaf dag 1 dat die de lead wil nemen in zaken waar hij (nog) niets van af weet.
Als dan je zegt "neen dit kan/mag niet, want zo en zo" dan is het "ah ja, hoe kan ik dat nu weten"

Dat is de reden dat je stage loopt clown.
Lachen, ja-knikken en gerichte vragen stellen is al wat ge moet doen.

Als 3 personen (met samengeteld+60 jaar ervaring) zeggen dat het A is, moet jij geen B zeggen.

Tenzij dat je dat degelijk kan onderbouwen, misschien heb je wel een frisse kijk.
Maar niet omdat B beter voelt dan A.

Mensen die binnen bellen en verwachten dat ik hun dialect versta ...

Sorry mevrouw ik spreek geen dialect kan u dat nog eens herhalen?

Dan begint ze van haar tak te maken dat ze een hoop gegevens moest doorsturen naar ons. Ik vraag haar dossiernummer > die heb ik niet!!

Okay kan u mij uw rijksregisternummer geven?
Die moet ik zoeken...
Ik wacht wel
.....
Mijn RRN is ...
Ik kijk in haar dossier en ik zie nergens een bewijs dat ze gegevens naar ons moest sturen. Ik vraag de email naar waar ze alles heeft gemailed.

Die heb ik nietmeer ... WAAROM BEL JE MIJ DAN.

Ik snap niet waarom mensen binnen bellen en niets anders doen dan tegenwringen.

En dan lastig worden op mij omdat ik ze niet verder help.

Ik heb vandaag een moeilijk gesprek met een interne user gehad. Op zich is het een straightforward project dat niet veel omhanden heeft, een kleine applicatie vervangen door een nieuwe, maar niets absurd moeilijk. Een aantal dingen gaan wel veranderen omdat we met meer security rekening moeten houden dan hun oude applicatie (die eigenlijk niet policy-compliant was).

Desondanks die kleine wijzigingen gaat change management bij deze user geen gemakkelijke worden. Bijna een uur mee gebeld voor een poepsimpele A/B test. Ik kreeg er sterk de indruk van dat hij aan een ver uiteinde van een autismespectrumstoornis zit. Ik kan met de meeste users goed om, ook als ze vastgeroest zijn in gewoontes of schrik hebben voor verandering, maar dit was toch een zware dobber... Ik ga aan zijn manager vragen om die user goed te begeleiden in die overgang, hopelijk levert dat iets op.

Morgen meeting met geplande aankondiging dat 15% van het team zal ontslagen worden. Ik ben er al enkele weken van op de hoogte maar zie er toch tegenop.

Collega die 4/5 werkt maakt drama dat we haar telefoon afzetten de dag dat ze er niet is omdat die maar blijft afgaan. "Ik blijf toch ook van andersmans spullen!" :laugh:

Ik heb later deze week nog een gesprek elders na conflicten eerder. Dit soort mentaliteit zit uiteraard overal, maar het gebrek aan leiderschap is hier bij momenten schrijnend.

Vandaag een collega ontslag gegeven. Is toch al 1.5-2 jaar geleden dat hier nog zelf iemand ontslag gegeven heeft.
Reden: haar vorige job lag haar beter die ze verloren had na faillissement maar ze heeft nu een zelfde job gevonden in een andere firma én de avondvergaderingen die erbij komen kijken.

Gelukkig hebben we vorig jaar wel geïnvesteerd in extra personeel dus het werk kan verdeeld, maar emotioneel is dat hier toch altijd wel een zware dobber.

En daar komt bij dat mijn rechtstreekse verantwoordelijke haar ontslag geeft en dat ik dat officieel vrijdag te horen ga krijgen.
Zeer jammere zaak, zij snapt dat we flexibel moeten zijn om onze mensen niet te verliezen en rapporteert rechtstreeks aan de holding. Ze heeft ook zéér veel ervaring in de sector.

Maar de holding boven ons verstaat niet goed dat dat je het beleid dat ze in andere firma's toepassen niet zo maar één op één kan plakken op ons.
Voor mij vertegenwoordigt die holding de archaïsche manier van werkbeleid waarbij de werknemers maar te luisteren hebben naar de werkgever.
Voorlopig hield onze C-suite en ik dat dus wel tegen omdat je anders gewoon riskeert om volk te verliezen (zoals ik hier al een aantal maal heb aangegeven).

Maar als er iemand van de holding in de plaats komt dan vrees ik toch dat ze die manier van management erdoor gaan duwen en daar pas ik zelf dan toch voor.
Ik ga echt na 13 jaar plots werken in een omgeving waar ik voel dat ik té veel gecontroleerd word.
Ook mijn stijl van management is zo: doe je je werk en krijg ik geen terechte klachten van klanten dan is het (grosso modo) allemaal ok wat je doet. Allee, er zijn zeker grenzen maar you get the point.

Nu, de opzeg is 6 maanden dus er is nog wel tijd en ik mag hopen dat er naar opvolging de juiste keuze gemaakt wordt. Wie weet draait het nog allemaal goed, maar ik voel wel dat we op dit moment op een kruispunt staan en de volgende maanden gaan echt cruciaal worden voor mijn toekomst en veel collega's hier.

Laatst bewerkt:
Nu, de opzeg is 6 maanden dus er is nog wel tijd en ik mag hopen dat er naar opvolging de juiste keuze gemaakt wordt. Wie weet draait het nog allemaal goed, maar ik voel wel dat we op dit moment op een kruispunt staan en de volgende maanden gaan echt cruciaal worden voor mijn toekomst en veel collega's hier.
6 maand??

ik dacht dat opzeg maximaal 13 weken was, bij zelf ontslag geven.

Mensen die het verkeerde nr. bellen en bij mij terechtkomen:

" Goeiendag, 'k heb m'n staancaravan verkocht..."
" OK... en?"
"Ben ik bij costaweetikveelwat?"
"Neen, verkeerd verbonden."
"Maar dit nummer staat hier nochtans op!"

Dichtgesmeten.

Cijfers horen/lezen en typen op een telefoon/gsm, of eens een nummer online opzoeken, is voor sommigen toch een hele opgave...

Terug
Bovenaan