Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

In zo ne call met Offshore Indiërs krijg ik dikwijls het verwijt dat ik vrij 'stillekes' ben. Normaal praat ik namelijk vrij veel tijdens calls.

Maar ik versta meestal (uitzonderingen maken de regel niet) amper een woord van wat die mensen zeggen. Ze spreken 'zogezegd' Engels maar het kan even goed Chinees zijn. Ik versta ze gewoon niet.

Als ik calls heb met Engelsen, Schotten, Ieren, Amerikanen .. dan begrijp ik die wel allemaal (soms heb ik wel wat moeite met hun dialect maar ca va). Maar zo ne Offshore Indiër? (meestal) Neen.

Koreanen zijn daar nog erger in vind ik.
Ooit heb ik trouwens nog moeten vertalen tussen een Amerikaan en een Ierse die elkaar niet begrepen in een meeting :biglaugh:

Koreanen zijn daar nog erger in vind ik.
Ooit heb ik trouwens nog moeten vertalen tussen een Amerikaan en een Ierse die elkaar niet begrepen in een meeting :biglaugh:
Ik was hier altijd de persoon die het Engels van mijn Schotse collega moest vertalen (volgens mij heb ik dat hier al eens gezegd), onze enige native speaker in die tijd dan nog.

Offshore Indiërs zijn naar mijn ervaring de grootste hoop idioten die er in de bedrijfswereld rondlopen. Buiten middle management misschien. :unsure: Soms heb je geluk en krijg je eentje te pakken die wel weet wat hij doet, maar over het algemeen zit daar gewoon niets in.

Het merendeel van die mensen kan al maar gebrekkig Engels. Waardoor ze al maar de helft van uw uitleg begrijpen, zelfs al zeg je vrijwel letterlijk wat ze moeten doen.

Zelfstandig nadenken zit er ook niet bij. Als ze de oplossing niet uit een of ander voorgekauwde decision tree kunnen halen ben je er helemaal aan voor de moeite. Dan krijg je vaak gewoon een antwoord terug dat volledig naast de kwestie is of krijg je vragen die je in je oorspronkelijke bericht al hebt beantwoord. Want het zou wat te zot zijn om dat te lezen eh, liever alles negeren en steeds opnieuw met dezelfde vraag komen. Nu verbazingwekkend is dat allemaal niet aangezien die teams elke 3 maanden uit een volledig andere groep mensen bestaat.

Did I help you in a satisfactory fashion? Manneke, wees blij dat ge aan de andere kant van de planeet zit dat ik niet tot aan uwe bureau kan wandelen om u een saflet te verkopen.

Maarja, het is goedkoop eh. En die Indische bedrijven (zeker de IT bedrijven) zijn gewoon meesters in het zo diep mogelijk in het hol van hun klant te kruipen. Nooit durven aanhalen dat iets niet haalbaar is, onmogelijke beloftes maken en diep onder de prijs gaan omdat ze hun volk maar 5€ per dag moeten betalen. En het weinige volk dat er hier dan overschiet kan alle shit opkuisen.
Het is blijkbaar ook iets cultureel om altijd ja te antwoorden op vragen ook al hebben ze er niks van verstaan. Heb al genoeg met Indische expats gewerkt en ik laat hen altijd zelf de opdracht nog eens samen vatten. Fake it till you make it zit in hun welkcultuur ingebakken heb ik de indruk.
Grove veralgemeningen, I know maar wel mijn ervaring.

Ik was hier altijd de persoon die het Engels van mijn Schotse collega moest vertalen (volgens mij heb ik dat hier al eens gezegd), onze enige native speaker in die tijd dan nog.
Gohja, tussen die 2 zit dan ten minste nog een paar duizend kilometer. Ik zou al een vertaler moeten inhuren voor een meeting met een West-Vlaming van 100 km verder (in 't plat dialect uiteraard).

Gohja, tussen die 2 zit dan ten minste nog een paar duizend kilometer. Ik zou al een vertaler moeten inhuren voor een meeting met een West-Vlaming van 100 km verder (in 't plat dialect uiteraard).
Het was tussen hem en de hele combinatie van Vlamingen en andere buitenlanders die dagelijk in het Engels communiceerden wel. Uiteindelijk valt iedereen terug op een soort algemeen Engels met mix van accenten en grammaticale fouten, op de ene Schot na die blijft spreken zoals hij thuis tegen zijn ouders sprak, waar elke I als een E klinkt en elke E als een A.

Allez dan kwam die tegen een Colombiaanse en een Indiër, die iedereen wel verstond, af met dingen zoals "A dinnae ken where the hermatic pans are, 'ave yous seen 'em?" [zeer slechte poging om dat na te doen hoogstwaarschijnlijk], waarna die het in Keulen hoorden donderden.

Infeite exact hetzelfde als tegen anderstaligen in je locaal dialect praten, wat -denk ik- de meeste niet-oude mensen toch vermijden hier.

Laatst bewerkt:
FYI: Toen ik paar jaar geleden nog Indische testers had, just hetzelfde. We releasen, klant flagt een defect. Ik denk 'weird, dat was een expliciete requirement'. Ik ga naar de test data kijken (best dat we voor alles screenshots vragen). Staat daar gewoon zwart op wit een error op dat scherm (zelfde die de klant heeft) en "PASS". Gereviewed door een andere Indier, "Review done - all fine". Duwt het in hun face 'euh ja euh ja'. Zinvol zulke offshore testers. (Ze zijn uiteindelijk vervangen door een automatisatie die lokaal gebouwd is, nog goedkoper).
Zoiets geraakt bij ons niet tot productie. Da's nu wel echt de verantwoordelijkheid van een product owner om op zijn minst voor de release de qa documentatie af te gaan, en dan zou je in de screenshot toch moeten zien dat er een fout inzit.

Het probleem is vooral als ze niet exhaustief genoeg testen. Wat ook meteen de reden is dat ik complexere zaken ook nog eens zelf test, want ik kan er niet op vertrouwen dat de QA pass ook een echte pass is. Je kan veel opvangen met goede acceptance criteria, maar een echt waardevolle qa probeert het systeem kapot te maken bovenop wat in de AC wordt gevraagd om zeker te testen.

Zoiets geraakt bij ons niet tot productie. Da's nu wel echt de verantwoordelijkheid van een product owner om op zijn minst voor de release de qa documentatie af te gaan, en dan zou je in de screenshot toch moeten zien dat er een fout inzit.

Het probleem is vooral als ze niet exhaustief genoeg testen. Wat ook meteen de reden is dat ik complexere zaken ook nog eens zelf test, want ik kan er niet op vertrouwen dat de QA pass ook een echte pass is. Je kan veel opvangen met goede acceptance criteria, maar een echt waardevolle qa probeert het systeem kapot te maken bovenop wat in de AC wordt gevraagd om zeker te testen.

Principieel ga ik geen werk doen wat een ander expliciet moet doen. Er zijn testers en test reviewers. Dan is het beetje - zoals ze hier in de familie zeggen - van den hond besnuffeld dat je dat als PO nog eens allemaal moet opnieuw gaan reviewen. Dan kunnen we heel de test boite gewoon op straat parkeren.

Los van het feit dat dat praktisch ook niet echt mogelijk is. Back in the days waren er 10-15 dev en 4 full time testers waarvan er elke dag 1 roteerde om alles van de andere 3 te reviewen. Ik kan moeilijk het full time werk van een ander erbij nemen. Een release bij ons was op het einde final testing 6 weken 4 testers full time. Dat was voor 1 release 10,000 screenshots. Obviously moet je ergens een leap of faith nemen dat QA zijn werk gedaan heeft aangezien je dat niet allemaal kunt reviewen. Net zoals ik voor technische bug fixes/security fixes/whatever diep in de code stuff ook leaps of faith moest nemen als dev zei 'het is gefixt en er is een unit test voor'. Of als DevOps ergens deployment aanpassingen deed ik ze telkens 2-3 opties vroeg met downtime windows en implementation risks en dan een keuze 1 2 3 moest nemen. Je moet leap of faiths nemen op partiele info en weten wie je kunt vertrouwen en wie niet. De PO maakt de beslissing over wat wanneer moet gebeuren. Maar het is dev/devops dat verantwoordelijk is voor de hoe en execution.

Anyway, het is de verantwoordelijkheid van QA om te testen. Als ze de bal droppen, droppen ze de bal. Ik ben geen babysit die 90% van de keren hun kak opvangt, want dan mag je de bonen zelf fretten die 10% dat je hun kak niet opvangt. Responsibility has consequences.

Ivm complexe zaken zelf testen. Heb jij daar echt tijd voor ? Tegenwoordig zijn mijn dagen toch ongeveer gevuld. Er zijn maar 3.5 FTE in dev en 1.5 FTE in QA. Maar mijn dagen zijn gevuld met stakeholders entertainen, QA mgmt discussies voeren over testing strategies om timeline in te korten, test executions reviewen die failen om defects te filen/prio te zetten/te discussieren met dev wat de opties zijn/..., trainingen op te zetten met sales/support/services, meetings met marketing over manuals, demos voor klanten. Om nog te zwijgen over het feit dat ik geen environment heb om te testen. En zeker geen zin om complexe stuff te testen. Ik krijg elke dag demo's van dev en ik heb ergens een environment van dev die ongeveer op een recente snapshot zit die ik gebruik om zelf wat rond te prullen en customer-facing documentatie te maken. Maar ik ga geen uren en uren spenderen aan complexe stuff testen.

Als je niet content ben van je QA moet je ze vervangen, niet het werk zelf doen, want dan verandert er nooit iets. Mijn project loopt hier sinds november en ik loop al sinds november te neuten over QA. We zitten sinds vorige week aan QA mannetje #5. Nummer 5 is eindelijk 1 met verstand, drive en waar je op kunt vertrouwen. Eigenlijk mag testing van scratch herbeginnen - 4 mnd niks zinvol gedaan. Ik mag volgende week naar het mgmt 4 (!) mnd extensie voor ons project gaan vragen (terwijl het origineel 6 mnd timeline was) daardoor. Zal dat een aangename meeting worden, waarschijnlijk niet. Maar mgmt moet aanvaarden dat als je prut QA alloceert aan een project, je prut project execution krijgt. Manage the managers.

Als ik hier de verhalen lees van hoe weinig werk gij hebt en hoe weinig uw collega’s effectief doen kan dat niet zo moeilijk zijn. :unsure:

Sinds begin dit jaar heb ik volle werkdagen aangezien het project eindelijk begonnen is en er eindelijk developers uit de boom gevallen zijn. Maar de werkdagen zijn nog altijd niet super stressvol of overdreven druk. Voor de rest van het team ook niet. QA kan zijn werk deftig doen, ze hebben er de tijd voor.

Mijn 15 dev en indiers verhaal was in mijn vorige rol overigens. Daar had ik 4-5y lang 10h+ werk per dag. Misschien dat daardoor mijn norm van 'normale werkdagen' ook wel wat vervaagd is.

eind vorig jaar heeft de directie in Brussel ineens beslist om de shift-uren aan te passen.
al meer dan 20 jaar was dat om 6u45 beginnen, aangezien de FOD pusht om zoveel mogelijk het openbaar vervoer te nemen naar het werk, en voor de mensen die van het verst komen arriveren de treinen om 6u30. nu wordt dat dus 6u00 beginnen, maw een groot deel van het volk geraakt niet op tijd op het werk.

een deftige uitleg hebben we hierover niet gekregen, behalve de AG die hier na een reisje eens komen sussen is dat het voor de vroege vluchten te controleren is. tussen 6u00 en 6u45 komt er welgeteld 1 vlucht door, tussen 5u en 6u zijn het er meer, maar de bezetting in de nachtshift gaat naar beneden.
een andere uitleg is dat elke dienst over heel het land dezelfde uren moet volgen. maar... op Brussels Airport zijn er andere noden dan in de haven van Gent.

daar is - nationaal - protest tegen gekomen, dat heeft ongeveer een maand geduurd, het overleg werd enkel maar gehouden omdat dat verplicht is, en ze hebben het er toch door geduwd. Met als bonus: elke dienst moet verplicht een dagshift invoeren.

Soit, bij ons hebben er blijkbaar véél voor die dagshift gekozen, als noodoplossing. Ik dus ook. om 6u geraak ik er niet, om 8u wel.

Nu krijgen we een mail: 3 weken dagshift per 4 maanden. dat is belachelijk weinig. en als extra slag in het gezicht: "omwille van de grote vraag, voeren we voor die dagshift een minimumbezetting in".

dus wel erkennen dat er veel vraag is om te zorgen dat je niet altijd verlof zou kunnen vragen als je dagshift hebt, maar niet om aan die hoge vraag te voldoen qua aantal shiften.

ik ben er echt slecht gezind over.

en ik ben de stunt nog niet vergeten dat ze 2 weken op voorhand hebben laten weten dat ze op nieuwjaar de ochtend waren vergeten in te plannen, en dat ik chinese vrijwilliger was.

volgend jaar zou ik 20 jaar op de luchthaven werken, ik weet niet of ik zo lang ga kunnen blijven.

Vandaag toch ook een fameuze ergernis op kantoor. We hebben een gesprek met 2 sales die elkaar in 2/3 dossiers verweten dat ze "klanten van elkaar afsnoepten". Sales 1 is 64 jaar en heeft 40+ jaar ervaring, Sales 2 is 29 jaar en heeft 5 jaar ervaring. Beiden doen dat op zich zeer goed, de karakters clashen wel enorm.... Sales 1 gaat verder op emoties en heeft wel wat autistische kantjes, heeft 0 empathie met iemand anders zienswijze. Sales 2 gaat verder op pure logica en kreeg bijna het ene verwijt naar het andere geslingerd door Sales 1, dat we enkele keren moesten zeggen dat hij moest stoppen met de verwijten omdat we zo niet verder konnen.

Blijven doordrammen dat Sales 1 het verleden achter zich zou laten en dat we vooral naar de toekomst toe betere afspraken gemaakt hadden (wat nu ook wel zo is, het is voor iedereen nu duidelijk), bleef die maar "ja maar S2 heeft wel dit en dat en zus en zo gedaan"...

Vermoeiend, op den duur was ik bijna meer bezig met S2 te verdedigen en te vragen dat S1 het wat deftig zou houden. Op het einde was ook S1 degene die zei "nee, voor mij is het nu opgelost", we zagen nochtans dat hij er nog enorm mee zat... Vrees dat het vervolgd wordt, als dat zo is gaan we moeten nadenken om S1 vroegtijdig te laten gaan, op zich werkt hij als zelfstandige en is een stopzetting in mondeling overleg, moest hij willen kan hij gerust nog enkele jaren verderdoen maar dan moet het toch met de correcte houding zijn (en niet met het verhaal "ik heb 40j ervaring dus ik weet hoe het marcheert en niet S2").

Vandaag toch ook een fameuze ergernis op kantoor. We hebben een gesprek met 2 sales die elkaar in 2/3 dossiers verweten dat ze "klanten van elkaar afsnoepten". Sales 1 is 64 jaar en heeft 40+ jaar ervaring, Sales 2 is 29 jaar en heeft 5 jaar ervaring. Beiden doen dat op zich zeer goed, de karakters clashen wel enorm.... Sales 1 gaat verder op emoties en heeft wel wat autistische kantjes, heeft 0 empathie met iemand anders zienswijze. Sales 2 gaat verder op pure logica en kreeg bijna het ene verwijt naar het andere geslingerd door Sales 1, dat we enkele keren moesten zeggen dat hij moest stoppen met de verwijten omdat we zo niet verder konnen.

Blijven doordrammen dat Sales 1 het verleden achter zich zou laten en dat we vooral naar de toekomst toe betere afspraken gemaakt hadden (wat nu ook wel zo is, het is voor iedereen nu duidelijk), bleef die maar "ja maar S2 heeft wel dit en dat en zus en zo gedaan"...

Vermoeiend, op den duur was ik bijna meer bezig met S2 te verdedigen en te vragen dat S1 het wat deftig zou houden. Op het einde was ook S1 degene die zei "nee, voor mij is het nu opgelost", we zagen nochtans dat hij er nog enorm mee zat... Vrees dat het vervolgd wordt, als dat zo is gaan we moeten nadenken om S1 vroegtijdig te laten gaan, op zich werkt hij als zelfstandige en is een stopzetting in mondeling overleg, moest hij willen kan hij gerust nog enkele jaren verderdoen maar dan moet het toch met de correcte houding zijn (en niet met het verhaal "ik heb 40j ervaring dus ik weet hoe het marcheert en niet S2").
even een vraag door een leek. Als Sales 1 verdwijnt, neemt die dan zijn klanten met zich mee? Of gaan die verdeeld worden onder de andere en dus ook Sales 2? En gaat dit voor Sales 2 dan ook leiden tot meer inkomen?

1) is er een koppeling tussen de verloning en het aantal sales met dat zelfstandige statuut ?
2) met het feit dat die persoon 64 is, en uw S2 29 is. Is er een mogelijkheid om dit weg te nemen en die van 29 mee te laten helpen in het beheren van de klanten van S1 met als principe overgang na de pensioenleeftijd (ook al is dat in principe nog 3j waarschijnlijk?)?
3) Ik kan mij inbeelden dat als ik 45-64 ben dat ik ook zo zou reageren. Niet de eerste keer waar de S2 of assistent of... als hulp wordt gepusht om dan op korte termijn die senior persoon te ontslaan en te vervangen door die persoon.

Genoeg seniors in mijn kennissenkring gehad waar dit het geval is en was. En waar er dan soms ook een slag terug is in de inkomsten.

even een vraag door een leek. Als Sales 1 verdwijnt, neemt die dan zijn klanten met zich mee? Of gaan die verdeeld worden onder de andere en dus ook Sales 2? En gaat dit voor Sales 2 dan ook leiden tot meer inkomen?
Vanaf dit jaar heeft voor S1 het "aantal verkopen" of de evolutie van "zijn klanten" geen effect meer. We hebben hem tezamen met de overige collega's op de CAO90 bonus gezet (hij zou dit bedrag dan factureren als bonus ipv zijn groeibonus, zijn evolutie-bonus voorheen was ongeveer hetzelfde bedrag, nl. max. 4K à 5K haalbaar, ons kantoor haalt jaarlijks rond de 90% van de CAO90-bonus).

We hebben dat eigenlijk net gedaan om deze reden, we hadden met hem nl. al een eerder gesprek gehad hierover, 2 weken geleden zei hij ook "als mijn bonus er niet meer van afhangt is het voor mij in orde, dan mag S2 zelfs al mijn klanten hebben"... Noppes dus.

Als S1 op pensioen zou gaan/zou vertrekken, kan hij de klanten zelf niet actief benaderen de eerste 3 jaren na de stopzetting van de samenwerking omwille van een non-compete in zijn contract. Zijn portefeuille bestaat voor 75% ook uit particuliere klanten, sowieso zou de ganse portefeuille overnemen een werkje zijn van enkele jaren om met wat chance 50% weer in portefeuille te krijgen. Maw, dit is geen werkelijk scenario. Moest S1 vertrekken, dan krijgen zijn klanten niet automatisch een nieuwe Sales, dan wordt dit gewoon "ons kantoor". De grotere klanten kunnen mogelijk wel toegewezen worden aan een nieuw sales, dit zullen er echter niet veel zijn (en dan zal het ook eerder zijn voor onze MD die de meeste ervaring heeft met zijn type KMO-klanten).

S2 krijgt sowieso geen "extra" verloning op basis van de groei van "zijn klanten". Zijn portefeuille is ook miniem, als we 30% van zijn loonkost eruit halen zal het al veel zijn. Natuurlijk wil hij zich wel bewijzen als Sales en is de groei van zijn klanten jaarlijks ook een wederkerend item op zijn evaluatiegesprek.

1) is er een koppeling tussen de verloning en het aantal sales met dat zelfstandige statuut ?
2) met het feit dat die persoon 64 is, en uw S2 29 is. Is er een mogelijkheid om dit weg te nemen en die van 29 mee te laten helpen in het beheren van de klanten van S1 met als principe overgang na de pensioenleeftijd (ook al is dat in principe nog 3j waarschijnlijk?)?
3) Ik kan mij inbeelden dat als ik 45-64 ben dat ik ook zo zou reageren. Niet de eerste keer waar de S2 of assistent of... als hulp wordt gepusht om dan op korte termijn die senior persoon te ontslaan en te vervangen door die persoon.

Genoeg seniors in mijn kennissenkring gehad waar dit het geval is en was. En waar er dan soms ook een slag terug is in de inkomsten.
1) Niet meer dus.
2) Neen, als S1 dus zou vertrekken worden zijn klanten niet automatisch toegewezen aan een nieuwe Sales.
3) Dat is hier helemaal het geval niet, S1 weet dat ook. Ter verduidelijking, we zijn een verzekeringsmakelaar met een focus op Managementvennootschappen/KMO's/grote ondernemingen, S1 zijn portefeuille bestaat voornamelijk uit particuliere klanten. Niet dat deze niet belangrijk zijn maar deze gaan we sowieso niet herverdelen van zodra hij ermee stopt.

Wij zijn zelf met 30 man en dus geen grote boite waar uw Sales behandeld worden als een nummertje. Nog een andere Sales is bvb. ook 65j en mag verderdoen zolang hij nog wilt verderdoen. Zijn portefeuille werd 10 jaar geleden overgenomen en is sindsdien jaarlijks met gemiddeld ca. 5%-6% aan het afnemen, echter helpt die collega ons ook voor bvb. beleggingen en andere zaken dat niet per sé met "zijn klanten" te maken heeft. Ook zijn portefeuille bestond/bestaat uit ca. 75% particulieren, ook zijn klanten zullen we niet gaan herverdelen eens hij niet meer zal werken.

Klant met een dringende interventie - ik vraag een PO maar dat duurt een aantal dagen, IT, systeem, handtekeningen, het weer, de stand van de maan - het is altijd wel iets.

Ben dat eigenlijk zo beu als koude pap, mijn antwoord zal vermoedelijk in het verkeerde keelgat geschoten zijn maar I don't give a shit

No money, no honey - Geen PO, geen interventie

2 jaar lang functionaliteiten inbouwen, opgelegd door de business.

Staat ondertussen al enige tijd in prod.

Nu diezelfde business terug: "waarvoor dient dat? Hoe werkt dat dan?"

Aldus geen kat gaat die nieuwe functionaliteiten gebruiken.

Heerlijk toch.

Laatst bewerkt:
Wat een soep met die indexsprong.... :wallbash:

We moeten wachten op een KB van hoe wij het moeten toepassen. Sommige dossiers gaan het krijgen andere weer niet.
Dus het systeem ligt voor 80% plat tot IT weet hoe ze het moeten toepassen.

Het kan één week tot 3 weken duren eer wij kunnen werken in het systeem. Bart en zijn geweldige ideeën altijd

eind vorig jaar heeft de directie in Brussel ineens beslist om de shift-uren aan te passen.
al meer dan 20 jaar was dat om 6u45 beginnen, aangezien de FOD pusht om zoveel mogelijk het openbaar vervoer te nemen naar het werk, en voor de mensen die van het verst komen arriveren de treinen om 6u30. nu wordt dat dus 6u00 beginnen, maw een groot deel van het volk geraakt niet op tijd op het werk.

een deftige uitleg hebben we hierover niet gekregen, behalve de AG die hier na een reisje eens komen sussen is dat het voor de vroege vluchten te controleren is. tussen 6u00 en 6u45 komt er welgeteld 1 vlucht door, tussen 5u en 6u zijn het er meer, maar de bezetting in de nachtshift gaat naar beneden.
een andere uitleg is dat elke dienst over heel het land dezelfde uren moet volgen. maar... op Brussels Airport zijn er andere noden dan in de haven van Gent.

daar is - nationaal - protest tegen gekomen, dat heeft ongeveer een maand geduurd, het overleg werd enkel maar gehouden omdat dat verplicht is, en ze hebben het er toch door geduwd. Met als bonus: elke dienst moet verplicht een dagshift invoeren.

Soit, bij ons hebben er blijkbaar véél voor die dagshift gekozen, als noodoplossing. Ik dus ook. om 6u geraak ik er niet, om 8u wel.

Nu krijgen we een mail: 3 weken dagshift per 4 maanden. dat is belachelijk weinig. en als extra slag in het gezicht: "omwille van de grote vraag, voeren we voor die dagshift een minimumbezetting in".

dus wel erkennen dat er veel vraag is om te zorgen dat je niet altijd verlof zou kunnen vragen als je dagshift hebt, maar niet om aan die hoge vraag te voldoen qua aantal shiften.

ik ben er echt slecht gezind over.

en ik ben de stunt nog niet vergeten dat ze 2 weken op voorhand hebben laten weten dat ze op nieuwjaar de ochtend waren vergeten in te plannen, en dat ik chinese vrijwilliger was.

volgend jaar zou ik 20 jaar op de luchthaven werken, ik weet niet of ik zo lang ga kunnen blijven.
Soms moet je de vlucht vooruit nemen.

(Sorry)

Wat een soep met die indexsprong.... :wallbash:

We moeten wachten op een KB van hoe wij het moeten toepassen. Sommige dossiers gaan het krijgen andere weer niet.
Dus het systeem ligt voor 80% plat tot IT weet hoe ze het moeten toepassen.

Het kan één week tot 3 weken duren eer wij kunnen werken in het systeem. Bart en zijn geweldige ideeën altijd
En dan 1 bugje erin gekropen.
Zoveel dossiers ineens kapoetski.
Of de fouten worden onder de mat geveegd.

Door al de jaren, zoveel wijzigingen over loopbanen heen.
Met data die telkens maar moest overgezet worden.

No way dat het allemaal nog deftig klopt.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan