Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wij gelijkaardige verhalen met HP gehad en stappen daardoor normaal over naar Lenovo :rofl:
Van wat ik er van hoor is het bij ons die geworden die de beste prijs bood. Wat dus ook Lenovo is geworden.
Of ze van plan zouden zijn dat te herzien eens ze niet meer de beste prijs aanbieden, that I do not know. Is nl. een ander departement.

Nu, vroeger was bij ons alles HP. Maar HP is gestopt me ProBooks te produceren die groter waren dan 15" & dus kon men hun bestelling niet meer doen.
Je hebt een 16" EliteBook, maar die zal dan weer te kostelijk geweest zijn naar hun goesting. Ik heb die weliswaar eens een goed jaartje gehad als laptop bij een klant & was wel een deftig toestel.

Ik vindt het voornamelijk nog altijd spijtig dat ik mijn 17" laptop moet opgeven. Ik werk nl. al jaar & dag met een 17" machine & ondertussen is mijn 16" Lenovo in mijn bezit. Moet die juust nog volledig installeren & dan is 't gedaan met 17".

Ik moet zeggen dat het mij koud laat of mijn leidinggevende nu appreciatie toont of niet. Maar het is gewoon grappig dat dit dan uitgerekend de week na die haar ontslag wordt uitgestuurd. Managen voor dummies 101...
Same. Ik moet niets weten van die 'corporate cringe' mailkes.
De enige appreciatie die mij eigenlijk interesseert is financieel.

Mor soit, I get it. Sommigen zijn wel gevoelig aan al die fluwelen woordjes. Hoe leeg die ook mogen zijn. Dus ergens moeten ze wel om iedereen content te houden.
Ik vindt veel van die zaken cringe, maar wordt er nu ook niet ambetant of kwaad of geschoffeerd op.
Zij die zulk een dingen wél graag hebben en/of verwachten zouden wél geschoffeerd zijn als men het niet doet. So yeah, I get it.

Same. Ik moet niets weten van die 'corporate cringe' mailkes.
De enige appreciatie die mij eigenlijk interesseert is financieel.

Mor soit, I get it. Sommigen zijn wel gevoelig aan al die fluwelen woordjes. Hoe leeg die ook mogen zijn. Dus ergens moeten ze wel om iedereen content te houden.
Ik vindt veel van die zaken cringe, maar wordt er nu ook niet ambetant of kwaad of geschoffeerd op.
Zij die zulk een dingen wél graag hebben en/of verwachten zouden wél geschoffeerd zijn als men het niet doet. So yeah, I get it.

De enige appreciatie die telt, komt de 24e. Je moet je werk deftig doen en zo, maar je moet ook beseffen dat je baas in 90% van de gevallen een huurling is die gewoon zijn eigen appreciatie de 24e van de maand optimaliseert. En die zijn baas ook. En die zijn baas ook. Helemaal tot boven.

Dusja, of die managers bovenaan nu mails sturen met appreciatie of niet, ik lig er al lang niet meer wakker van. In tegendeel, als ik fluwelen gedrag observeer, gaan mijn sensoren in alarm.

Ik heb al teveel evaluatierondes gehoord die startten met "je bent eigenlijk rank1, maar bzzbzzbzz. TLDR, geen rank1 en dus geen exceptionele bonus". Of "We apprecieren je werk, maar inflatie en bzzbzzzbzz". Ik ben zelf ook nog lang manager geweest. Wij kregen heel expliciete guidelines hoe je bepaalde gesprekken moest sturen naar welke appreciatie je gaf: woorden, centen, bonus, ... ifv het profiel dat voor je zat. En het enige doel was retention zo hoog mogelijk brengen aan zo laag mogelijke prijs of mensen buiten pesten aan zo laag mogelijke prijs.

Van wat ik er van hoor is het bij ons die geworden die de beste prijs bood. Wat dus ook Lenovo is geworden.
Of ze van plan zouden zijn dat te herzien eens ze niet meer de beste prijs aanbieden, that I do not know. Is nl. een ander departement.

Nu, vroeger was bij ons alles HP. Maar HP is gestopt me ProBooks te produceren die groter waren dan 15" & dus kon men hun bestelling niet meer doen.
Je hebt een 16" EliteBook, maar die zal dan weer te kostelijk geweest zijn naar hun goesting. Ik heb die weliswaar eens een goed jaartje gehad als laptop bij een klant & was wel een deftig toestel.

Ik vindt het voornamelijk nog altijd spijtig dat ik mijn 17" laptop moet opgeven. Ik werk nl. al jaar & dag met een 17" machine & ondertussen is mijn 16" Lenovo in mijn bezit. Moet die juust nog volledig installeren & dan is 't gedaan met 17".
Vorig jaar was Lenovo goedkoper dan Dell. Bij HP geen prijzen gevraagd omdat ze niks aanbieden dat mij aan staat. Dit jaar gewoon zelfde model proberen bestellen als vorig jaar (bestelling van maar een paar maand geleden) en nu dus dit.

Altijd dezelfde vragen voor shiftwissels.
'Oh ik kan dan mijn shiften niet doen, wil je jouw 4 shiften wisselen voor de mijne?" ..met enkel de data.
Check even welke shiften.. 4 lates ipv 4 vroeges... No thanks.

- Het gevoel dat ik minder en minder op mijn plaats zit bij mijn huidige werkgever
- Het gevoel dat ik niet weet waar ik naartoe wil mocht ik veranderen van werkgever (zowel qua jobinhoud als qua werkgever)

- Het gevoel dat ik minder en minder op mijn plaats zit bij mijn huidige werkgever
- Het gevoel dat ik niet weet waar ik naartoe wil mocht ik veranderen van werkgever (zowel qua jobinhoud als qua werkgever)
Dat 2e was een probleem dat ik ooit ook had. Ik had toen het idee dat de VDAB een programma zou moeten hebben waarbij je gewoon 1 dag of 1 week kan meelopen met verschillende jobs en zo kan zien wat je leuk/interessant vindt. Geef iemand de kans om 10 jobs uit uiteenlopende werelden te zien en die zal volgens mij al een véél beter beeld hebben van wat hij of zij interessant vindt.
Om nu maar iets te zeggen: voor hetzelfde geld loop je een dag mee met een begrafenisondernemer, metselaar, operator, bakker, ... en merk je ineens dat je dat onverwacht super interessant vindt.

Probleem daarmee is dat sommige zaken gewoon leuk zijn om eens te doen maar niet omdat voor de rest van je carriere te doen en dan zit je weer op hetzelfde punt

Vorig jaar was Lenovo goedkoper dan Dell. Bij HP geen prijzen gevraagd omdat ze niks aanbieden dat mij aan staat. Dit jaar gewoon zelfde model proberen bestellen als vorig jaar (bestelling van maar een paar maand geleden) en nu dus dit.
Mja, maar de wereld is ook wat hij is natuurlijk.

Hebben hier ook een bid gedaan voor een paar laptops ( voor een klant), die wacht een week met antwoorden, wilt iets anders, dat tweede aanbod is dan te duur, hij wil terug gaan naar het vorige dat plots ook 25% duurder is

Mja, maar de wereld is ook wat hij is natuurlijk.

Hebben hier ook een bid gedaan voor een paar laptops ( voor een klant), die wacht een week met antwoorden, wilt iets anders, dat tweede aanbod is dan te duur, hij wil terug gaan naar het vorige dat plots ook 25% duurder is
Ze hadden beloofd dat de offerte geldig was tot een bepaalde dag en ik heb binnen die termijn besteld.

Ze hadden beloofd dat de offerte geldig was tot een bepaalde dag en ik heb binnen die termijn besteld.
Dan zou ik toch wat druk zetten. Offerte is offerte, er staat een geldigheidstermijn in voor een reden. Zij houden zich dus niet aan hun eigen woord? Je zou het in principe zelfs tot een rechtszaak kunnen trekken en winnen geloof ik, al zou ik het niet zo ver doortrekken. Maar het geeft wel extra munitie.

Het is niet jouw probleem dat zij er hun broek aan scheuren. Dan moeten ze hun offertes maar correct opstellen, of voldoende marge nemen voor prijsschommelingen, of een clausule voor marktschommelingen in hun offerte verwerken. Dat dit laatste voor laptops niet zo standaard is neemt niet weg dat het kan. En het is nu ook al wel even algemeen geweten dat AI de prijzen van alle IT materiaal de hoogte in duwt, dat is niet vorige week begonnen hé. Zeker als je in die sector werkt moet je dit al lang weten en mee in je offertes verwerken.

Dan zou ik toch wat druk zetten. Offerte is offerte, er staat een geldigheidstermijn in voor een reden. Zij houden zich dus niet aan hun eigen woord? Je zou het in principe zelfs tot een rechtszaak kunnen trekken en winnen geloof ik, al zou ik het niet zo ver doortrekken. Maar het geeft wel extra munitie.

Het is niet jouw probleem dat zij er hun broek aan scheuren. Dan moeten ze hun offertes maar correct opstellen, of voldoende marge nemen voor prijsschommelingen, of een clausule voor marktschommelingen in hun offerte verwerken. Dat dit laatste voor laptops niet zo standaard is neemt niet weg dat het kan. En het is nu ook al wel even algemeen geweten dat AI de prijzen van alle IT materiaal de hoogte in duwt, dat is niet vorige week begonnen hé. Zeker als je in die sector werkt moet je dit al lang weten en mee in je offertes verwerken.
Ik heb het aan onze manager overgelaten maar dat was inderdaad ook onze mening. Offerte met geldigheidsdatum is bindend voor ons.

Gisteren een opleiding gehad omtrent omgaan met hooggevoelige kinderen van 4u lang.

Nog nooit een opleider gezien met zo weinig structuur en gewoon ja, eigenlijk geen klote bijgeleerd. Ook iets teveel laten doorschemeren dat die ook andere workshops doet en kinderkampen organiseert. Was dan ook een andere persoon in de opleiding die zeer vocaal was en ging er dus vooral aandacht naar nutteloze gesprekken tussen hun en werd de rest zo een beetje half genegeerd.

Had ik dat op voorhand geweten, was ik thuis gebleven, wat een verspilling van tijd weeral. Vorige opleiding was ook al prut :rofl: Waar vinden ze die lesgevers, is er echt geen beter volk beschikbaar daarvoor?

Printer volledig om zeep helpen. Er 43 opdrachten inrammen. Op alle knopjes staan drukken, tevergeefs.
Wat doet hij? De printer ernaast helemaal naar de kloten helpen natuurlijk.

Communicatie? Nee hoor. Hij weet van niets en 't is zeker niet van hem.

Op alle opdrachten en foutmeldingen staan zijn initialen. DUMBASS GODVERDOMME.

Terug
Bovenaan