Vorige week had ik een frustrerend gesprek met mijn n+2 en sindsdien heb ik al 3x een nachtmerrie over haar gehad. Het is me het allemaal minder en minder waard, het heeft echt een impact op mijn persoonlijk leven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gaat al beter. Nog steeds een mistig gevoel in m'n hoofd. Gesprekken langer dan 5 min voeren is zwaar en een boek lezen gaat heel moeizaam. Dus nog wat rustenBen je oké? Klinkt als een burn-out. Veel courage...

Klinkt voor mij vooral als een probleem met inefficiënte verplaatsing.Ik heb echt dagen dat ik het pendelen naar brussel echt haat. Het opstaan om 5 uur om dan in een drukke trein te zitten. Kom je op kantoor en zie ik mensen die ik niet wil zien en wilt iedereen praten over hunne dag.
2 schermen wanneer ik thuis veel sneller kan werken met mijn 3 schermen. Altijd lawaai op de achtergrond ook al zet ik mijn headset luider (te luid gaat niet want ik heb tinnitus).
Dan op tijd vertrekken om de pens volle bus te pakken naar station. Komt de bus op tijd of komt hij vroeger/later, wie weet elke keer wel een verrassing. Kom je aan in brussel centraal en zie vertraging hier vertraging daar en denk je in jezelf FFFFFFFFFFFFFFUUUUUUU.
Eindelijk thuis om half 6 en vol frustratie en energieloos en dan begint mijn dag eindelijk.
Ik begrijp dat sommige mensen menselijk contact nodig hebben maar ik ben NIET zo een persoon. Ik zet mijn headset op vanaf het moment dat ik op mijn bureau zit tot ik vertrek. Ik heb niets te zeggen tegen andere mensen, ik kom om mijn werk te doen en ik vertrek.
Ik ben al blij dat het 2 dagen is maar gewoon naar Brussel komen om collega's goedemorgen en goedenavond te wensen is zo verloren tijd.
Deels herkenbaar (maar niet helemaal). Eens ik wakker ben en ze om (bijvoorbeeld) 10 uur een praatje willen slaan: sure .... Ik ben bijgewerkt, ik heb wel even tijd, even wat pauze nemen, desnoods met ne koffie.Ik begrijp dat sommige mensen menselijk contact nodig hebben maar ik ben NIET zo een persoon. Ik zet mijn headset op vanaf het moment dat ik op mijn bureau zit tot ik vertrek. Ik heb niets te zeggen tegen andere mensen, ik kom om mijn werk te doen en ik vertrek.
Moet je dat er niet een beetje bijnemen als je collega's hebt en je ziet ze eens fysiek, dat ze gaan willen sjouwelen? Alé, ik ben zelf ook geen persoon die constant over ditjes en datjes wilt praten hé, maar ik begrijp dat andere mensen dat wel gewoon willen...Deels herkenbaar (maar niet helemaal). Eens ik wakker ben en ze om (bijvoorbeeld) 10 uur een praatje willen slaan: sure .... Ik ben bijgewerkt, ik heb wel even tijd, even wat pauze nemen, desnoods met ne koffie.
Maar soms neem ik de trein om 6 u en dan zijn er al mensen die asap meteen over koetjes en kalfjes willen praten tegen mij (Meestal privé shit).
Dan denk ik: Laat me eens gewoon met rust! Ik heb op dat moment "positieve" werkstress, maar als men dan begint over X en Y dan krijg ik krampen en zit ik plots vol "negatieve" werkstress. Zo vroeg op de ochtend, heb ik echt geen behoefte op te praten over vanalles en nog wat.
Een correctie: Die mensen op den trein zijn net geen collega's. Dat zijn meestal kennissen van héél lang geleden (wiens naam ik niet meer weet, maar zij kennen mijn naam blijkbaar nog wel) en dan is het om 6 u ochtend: Ah de Makila se! Dat is lang geleden! Hoe is het er mee! En blah blah blah ..Moet je dat er niet een beetje bijnemen als je collega's hebt en je ziet ze eens fysiek, dat ze gaan willen sjouwelen? Alé, ik ben zelf ook geen persoon die constant over ditjes en datjes wilt praten hé, maar ik begrijp dat andere mensen dat wel gewoon willen...

!!!!Kan je dat niet zeggen tegen hun? “Fijn om u te zien maar ik wil gewoon even met rust gelaten worden op de trein op dit uur”. Kost geen moeite.Een correctie: Die mensen op den trein zijn net geen collega's. Dat zijn meestal kennissen van héél lang geleden (wiens naam ik niet meer weet, maar zij kennen mijn naam blijkbaar nog wel) en dan is het om 6 u ochtend: Ah de Makila se! Dat is lang geleden! Hoe is het er mee! En blah blah blah ..
Ik blijf vriendelijk maar dan denk ik gewoon: Neen please laat me toch met rust zo vroeg op de ochtend!!!!
Vind ik nog vreemder dat je daarvan niet begrijpt dat ze je aanspreken als ze je kennen maar ze hebben je al lang niet meer gezien om eerlijk te zijnEen correctie: Die mensen op den trein zijn net geen collega's. Dat zijn meestal kennissen van héél lang geleden (wiens naam ik niet meer weet, maar zij kennen mijn naam blijkbaar nog wel) en dan is het om 6 u ochtend: Ah de Makila se! Dat is lang geleden! Hoe is het er mee! En blah blah blah ..
Ik blijf vriendelijk maar dan denk ik gewoon: Neen please laat me toch met rust zo vroeg op de ochtend!!!!

gewoon zalig. Niet dat het saai is, we maken al eens een grapke of zo en de sfeer is echt goed in ons team, maar niemand hier die de behoefte heeft om over zijn leven te vertellen of zo.Ik begrijp het wel maar ik wil gewoon met rust gelaten worden om dat uur ..Vind ik nog vreemder dat je daarvan niet begrijpt dat ze je aanspreken als ze je kennen maar ze hebben je al lang niet meer gezien om eerlijk te zijn![]()
En ergens maak ik die mens hier ook content en gelukkig mee. Dan heeft ie z'n klapje gehad voor die dag 
Bus en trein en Brussel dat is zoals hevige diarree gecombineerd met oncontroleerbaar hoesten terwijl je op reis bent in Indië - mislopen gaat hetKlinkt voor mij vooral als een probleem met inefficiënte verplaatsing.
Dat is toch ook zo'n uitspraak die het kind met het badwater, en dan meteen heel het bad met de leidingen, weggooit hoor. Hopen pendelaars bewijzen elke dag dat dit best wel lukt.Bus en trein en Brussel dat is zoals hevige diarree gecombineerd met oncontroleerbaar hoesten terwijl je op reis bent in Indië - mislopen gaat het
Dat is toch ook zo'n uitspraak die het kind met het badwater, en dan meteen heel het bad met de leidingen, weggooit hoor. Hopen pendelaars bewijzen elke dag dat dit best wel lukt.
Dus ja, dat 'lukt'. In de zin dat je uiteindelijk wel toe komt.Dat is toch ook zo'n uitspraak die het kind met het badwater, en dan meteen heel het bad met de leidingen, weggooit hoor. Hopen pendelaars bewijzen elke dag dat dit best wel lukt.

Ik zeg niet dat het voor iedereen altijd zonder problemen gaat hé. Heel die discussie over hoe OV niet voor iedereen geweldig kan werken is ook al 10 keer gevoerd ofzo.Ik moest vorige woensdag in Brussel zijn. Uiteraard is sinds vorig jaar ergens een reorganisatie gebeurd waardoor er in feite geen rechtstreekse treinen meer bollen naar Brussel (waar dit vroeger schering & inslag was).
OK, whatever. Reis plannen & op tijd naar 't station. 1 overstap, mag max 9 minuten tijd tussen de overstap zitten, dus pakweg 7 minuten vertraging MAX.
Kom ik daar toe & stond die al >10 minuten vertraging op het bord. Jah ... heel betrouwbaar die treinen.
Paar maand geleden ook eens de trein genomen, 't zelfste grapke. Vertraging alom.
Dus voor die paar keren dat ik de laatste jaren een trein genomen heb is het altijd al prijs geweest.
Dus ja, dat 'lukt'. In de zin dat je uiteindelijk wel toe komt.
Ik heb uiteindelijk +/-45 minuten vertraging gehad, want ging met de initieel geplande route +/-45 minuten vroeger toekomen.
Maar ben ik er uiteindelijk geraakt? Sure, I guess.![]()
Uit wat ik langs alle kanten opvang is dat het redelijk lukt wanneer je één trein moet nemen om op je bestemming te geraken. Degene die steen en been klagen zijn degene die ergens een overstap moeten maken.Dat is toch ook zo'n uitspraak die het kind met het badwater, en dan meteen heel het bad met de leidingen, weggooit hoor. Hopen pendelaars bewijzen elke dag dat dit best wel lukt.
Mijn reactie was ook op die "om 5u opstaan" voor iemand die bij de overheid werkt, wat praktisch dichtbij een groot station moet zijn. Ik sta om 6u op, regel alles om mijn dochter op school te krijgen, en rij dan door de spits rond Brussel om nog op tijd op mijn werk te zijn, dus dan vraag ik me wel af in welk hol van Pluto je dan moet wonen. Dat @contextbinder dan de Vlaemsche boomer-plaat afspeelt van "oei oei openbaar vervoer en oei oei Brussel", tja.
Ja, zoals ik ook zeg. Ik pendel ondertussen al mijn halve leven naar Brussel met bus+metro/auto+metro/trein/auto (en in die chronologische volgorde), en met mij een groot deel van vrienden en kennissen, en zo'n complete ramp is het nu ook niet. Enkel dus die stomme overstap met de trein in combinatie met een kind, waardoor ik liever mijn geld opbrand aan benzine.Uit wat ik langs alle kanten opvang is dat het redelijk lukt wanneer je één trein moet nemen om op je bestemming te geraken. Degene die steen en been klagen zijn degene die ergens een overstap moeten maken.