Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

je wordt leerkracht, what do you care of je bazin je nu zit zwart te maken?
Mja, dan nog blijft het wel kl*te, wie heeft dat nu graag? En afhankelijk van waar je woont kan kwade praat wel invloed hebben. Als je leerkracht gaat worden in kleinere steden of dorpen…

Als je snel weg wil kan je dan geen ontslag met dringende reden uitlokken ?

Uiteindelijk kan je sowieso toch niet doppen, dus wat maakt het uit.
Mja, dan nog blijft het wel kl*te, wie heeft dat nu graag? En afhankelijk van waar je woont kan kwade praat wel invloed hebben. Als je leerkracht gaat worden in kleinere steden of dorpen…
Dat blijft sowieso toch 'plakken' eh. Als ge dan moet uitleggen waarom ge een ontslag om dringende redenen kreeg. Jah ... ik zou het mij nooit offeturen. Zo kan men mij niets verwijten & staat er geen 'blaam' op m'n palmares.

Dus, zelfs al zijn het niet je meest leuke paar weken ... doe ze gewoon uit zo goed je kan. Ik zou nu ook niet aanvaarden om ineens dubbel shiften te draaien om een of andere deadline nog te halen uiteraard, zeker onbetaald niet. Gewoon uw uren doen, uitbollen & niemand die u iets kan verwijten.

Dat blijft sowieso toch 'plakken' eh. Als ge dan moet uitleggen waarom ge een ontslag om dringende redenen kreeg. Jah ... ik zou het mij nooit offeturen. Zo kan men mij niets verwijten & staat er geen 'blaam' op m'n palmares.

Dus, zelfs al zijn het niet je meest leuke paar weken ... doe ze gewoon uit zo goed je kan. Ik zou nu ook niet aanvaarden om ineens dubbel shiften te draaien om een of andere deadline nog te halen uiteraard, zeker onbetaald niet. Gewoon uw uren doen, uitbollen & niemand die u iets kan verwijten.
En je kan altijd een haring in de gordijnen naaien of de werktelefoon naar de sprekende klok in Tokyo laten bellen, als je dan toch iets wil doen.

Kan een toekomstige werkgever eigenlijk wel zien of je ontslagen bent, al dan niet om dringende redenen, of zelf ontslag genomen hebt?

Ah, moeilijke (nuja, veeleisende) klant met vervelende architect waar we al een paar mee in de clinch hebben gelegen. Normaal doet de baas dan de werfvergaderingen of overlegmomenten en ga ik maar ter plaatse als ze, zeker architect, er niet zijn want ik sta niet meteen gekend om mijn tact.
Vandaag belt de baas opeens "oja, t is werfvergadering, volg even mee wilt ge, ik raak er niet. Maar... er is niks cruciaals te bespreken ofzo let gewoon een beetje op wat ge zegt of beloofd".

Ja....dat ging dus niet helemaal zoals gepland (wel zoals verwacht). Als de architect vraagt of wij vrijdag klaar raken voor oplevering mag ik dus blijkbaar niet zeggen dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken wegens haar veranderingen van vorige week en garantie niet lukt als ze zelfs nu nog aanpassingen vraagt.

Fun fact: bouwheer/klant was er ook bij en...less than amused.... blijkbaar allemaal zaken die hij 2 maand geleden al had doorgegeven, gewoon nooit tot bij de aannemers geraakt (de schrijnwerker zag het ook niet zo zitten om nu,plots, tegen vrijdag een massief maatgemaakt corian tablet te leveren).

Ja rofco, het is jouw job om blokkerende zaken op te merken bij andere personen, dit is de situatie. Vraag eens na hoe je dat kan deblokkeren.

Rofco, braaf als hij is begint dat na te vragen. Lees ik nu de volgende conversatie:

Ja, Team x, kan je eens aangeven waarom het blocking is? want m'n TL komt dat hier aan mij zeggen.
Teamlid team x: dat is niet blocking hoor...

WTF kerel, van zo taakjes krijg ik hiet vliegend schijt

Ja rofco, het is jouw job om blokkerende zaken op te merken bij andere personen, dit is de situatie. Vraag eens na hoe je dat kan deblokkeren.

Rofco, braaf als hij is begint dat na te vragen. Lees ik nu de volgende conversatie:

Ja, Team x, kan je eens aangeven waarom het blocking is? want m'n TL komt dat hier aan mij zeggen.
Teamlid team x: dat is niet blocking hoor...

WTF kerel, van zo taakjes krijg ik hiet vliegend schijt
2 Opties:
1. Rofco aan TL: Ja baas ik heb het al opgelost, zo goed ben ik :coolbrows:.
2. Rofco aan TL: Amaai dat is een moeilijk geval, verwacht maar dat ik daar de hele dag/week mee bezig zal zijn.

In beide gevallen, great succes :thumb:

2 Opties:
1. Rofco aan TL: Ja baas ik heb het al opgelost, zo goed ben ik :coolbrows:.
2. Rofco aan TL: Amaai dat is een moeilijk geval, verwacht maar dat ik daar de hele dag/week mee bezig zal zijn.

In beide gevallen, great succes :thumb:
het gaat eerder optie 3 zijn.

Aaah Teamlid x, wat heb je al gedaan? 3 mailkes gestuurd op 2 maand tijd? hebt ge al eens geprobeerd om te bellen? misschien heeft dat meer resultaat

Wij werken samen met Wit-Russen. Omdat die aan klantendata kunnen, is die VPN extra beveiligd. Die mogen maar van een paar specifieke IP's connecteren op die gevoelige databases. Maar dat geeft soms issues met hun eigen VPN (naar hun eigen kantoor in Minsk).

Ticketje: ik kan aan alle DB's, op DB x en DB Y na.
Ik begin te troubleshooten en zie idd dat die sessie declined wordt al vind ik niet meteen waarom. Hij wordt geblocked omwille van een algemene rule. Paar keer gevraagd om z'n scherm over te nemen zodat ik eens mee kan kijken of hij iets vreemds/fouts doet: allemaal ni nodig.
Na nen dag gaat hij toch akkoord: ik zie SQL studio open staan met alleen maar servers uit een bepaald subnet.
Effe gecheckt en ja hoor: hij kon alleen aan DB's uit dat subnet, alle andere subnets kon hij niet bereiken. Toen was het rap opgelost.
Maar waarom zo vaag/liegen? "Ik kan alleen niet x & y". Nee man, er is veel meer waar ge ni aan kunt.

Vorige week weer: "ik geraak niet op die db" met daarbij een screenshot van een error.
Ik check dat: en voorwaar, hij heeft gelijk. Ik geef hem access en sluit het ticket. Na vijf minuten: reopened met commentaar "same error".
Weer aan't troubleshooten geslagen en ik zie in de vpn logs dat zijn sessie start en na random tijd terug sluit (30 seconden, ne minuut, 10 seconden). Dan maar de rule verwijderd en terug aangemaakt, double check of alles goed staat. Antwoord: "still same error".
Na veel vijven en zessen mag ik z'n scherm overnemen en wat blijkt: helemaal niks same error. Hij krijgt de melding dat hij een geldige credentials geeft in SQL. Onze DB admin gecontacteerd, die past het aan en 't marcheert.
Weeral: waarom liegen? 't had op twee miniuten opgelost geweest als ge gewoon had gezegd wat er op uw scherm stond.

Den helft is op verlof en dan valt het weer op de andere collega's.
Enfin vind dat omgekeerd ook wel fijn, maar fuck das stresserend.

Wij werken samen met Wit-Russen. Omdat die aan klantendata kunnen, is die VPN extra beveiligd. Die mogen maar van een paar specifieke IP's connecteren op die gevoelige databases. Maar dat geeft soms issues met hun eigen VPN (naar hun eigen kantoor in Minsk).

Ticketje: ik kan aan alle DB's, op DB x en DB Y na.
Ik begin te troubleshooten en zie idd dat die sessie declined wordt al vind ik niet meteen waarom. Hij wordt geblocked omwille van een algemene rule. Paar keer gevraagd om z'n scherm over te nemen zodat ik eens mee kan kijken of hij iets vreemds/fouts doet: allemaal ni nodig.
Na nen dag gaat hij toch akkoord: ik zie SQL studio open staan met alleen maar servers uit een bepaald subnet.
Effe gecheckt en ja hoor: hij kon alleen aan DB's uit dat subnet, alle andere subnets kon hij niet bereiken. Toen was het rap opgelost.
Maar waarom zo vaag/liegen? "Ik kan alleen niet x & y". Nee man, er is veel meer waar ge ni aan kunt.

Vorige week weer: "ik geraak niet op die db" met daarbij een screenshot van een error.
Ik check dat: en voorwaar, hij heeft gelijk. Ik geef hem access en sluit het ticket. Na vijf minuten: reopened met commentaar "same error".
Weer aan't troubleshooten geslagen en ik zie in de vpn logs dat zijn sessie start en na random tijd terug sluit (30 seconden, ne minuut, 10 seconden). Dan maar de rule verwijderd en terug aangemaakt, double check of alles goed staat. Antwoord: "still same error".
Na veel vijven en zessen mag ik z'n scherm overnemen en wat blijkt: helemaal niks same error. Hij krijgt de melding dat hij een geldige credentials geeft in SQL. Onze DB admin gecontacteerd, die past het aan en 't marcheert.
Weeral: waarom liegen? 't had op twee miniuten opgelost geweest als ge gewoon had gezegd wat er op uw scherm stond.
-> als em firewall rule hit en ge ziet return traffic kunde eigenlijk al in 90% van de gevallen zeggen "screenshots or it didn't happen"

-> als em firewall rule hit en ge ziet return traffic kunde eigenlijk al in 90% van de gevallen zeggen "screenshots or it didn't happen"
Sure, screenshots are a nice start, maar voor gelijk wat van funky errors waarvoor ik niet direct kan zeggen van "'t is da!" ... laat ik altijd ne screen share tonen in een Teams call.
'k Heb nog nooit geweten dat men dat weigerde of dat dit extreem veel moeite kostte om die mens 'akkoord' te doen gaan.

Dit zowel bij klanten als bij collega's (wij hebben Portugese collega's, maar even goed bij lokale collega's die nu uiteraard ook allemaal thuis zitten).

Sure, screenshots are a nice start, maar voor gelijk wat van funky errors waarvoor ik niet direct kan zeggen van "'t is da!" ... laat ik altijd ne screen share tonen in een Teams call.
'k Heb nog nooit geweten dat men dat weigerde of dat dit extreem veel moeite kostte om die mens 'akkoord' te doen gaan.

Dit zowel bij klanten als bij collega's (wij hebben Portugese collega's, maar even goed bij lokale collega's die nu uiteraard ook allemaal thuis zitten).
Oh ja, sowieso. is screen takeover sowieso het beste.

Helaas. Ik kan dat niet doen in mijn geval.. Separation of duty I suppose. ebn als ik een "fin-ack" zie passeren ben ik ook redelijk zeker dat het een applicatiefout is en geen netwerkfout :)

Da's typisch voor onze Wit-Russen: alles is zo'n strijd.
Screenshots worden standaard al niet gegeven, ge moet daar altijd naar vragen. Scherm overnemen: pas als het echt niet anders kan.
Echt geen idee waarom eigenlijk.

Dat zou ik nog niet zo zeker durven zeggen. Ik was eens in opzeg en ging solliciteren, ook bij zo een klein kmo-tje. Ik had nog niks gezegd over ontslag. Die arrogante bazin vraagt mijn id-kaart, doet 1 telefoontje en wist al wat mijn laatste werkdag was. Ze weten alles wat ze moeten weten...

In een vergadering zitten waar iemand zijn scherm deelt. Dan zie je die persoon zo tergend traag met de muis letter voor letter een woord selecteren ipv gewoon te dubbelklikken. Van zoiets wil ik soms spontaan graag mijn vingernagels uittrekken :wallbash:

Evenals zie ik op gedeelde schermen mensen die bij elke site die ze willen bezoek keitraag het volgende typen en al mompelend meedoen: h...t....t...p.... euh was het slash of dubbele punt?

Terug
Bovenaan