Renegadexxripxx
Well-known member
En dat antwoord geven anderen ook. Dus als je dat probleem wil oplossen. Ga eens te raden bij uzelf, en kijk wat men zou moeten doen als werkgever om u daar wel te laten inkruipen.Nee ik kruip daar niet in hoor.
En zet dat dan als standaard.
Die gaat niet doppen gok ik. Dus doe eens onofficieel navraag bij die persoon WAAROM die vertrokken is. Mensen vertrekken niet als ze het niet beter gaan of denken te hebben.Maar 1 iemand gaf onlangs zijn ontslag, en we zitten al zo krap....
Tja we betalen volgens barema, dat is nu al 20 euro bruto per uur.... hoger dan dat kunnen wij ook niet meer gaan helaas.
Interims, al een paar keer gewaagd, maar eigenlijk nog nooit goed bij gevaren. Het is er altijd wel aan te zien, waarom ze op interim basis werken...
Ik zie prijzen van 65 - 80€ bruto voor een technieker passeren. Excl. BTW. Waarom zou je dan niet hoger dan 20€ bruto per uur kunnen geven ?
Desnoods geef je uw gewone arbeider die zich omschoolt 2-5€ bruto/uur extra indien die inzetbaar is als kraanmachinist. En geef je die een bonus van vb 500€ bruto per maand indien die minstens 1 week ingezet wordt als kraanmachinist. Er is een reden waarom de uitdrukking boter bij de vis bestaat.
Al is 20€ bruto per uur +/- 3200€ bruto per maand en 2200€ netto. Aan de andere kant, als je techniekers hebt zien passeren in de brutoloon thread aan 2500€ netto en 3900€ bruto met 2 jaar ervaring die zeggen dat ze te weinig verdienen... dan zal er nog wel wat marge zijn zeker?
Uiteindelijk is 25€ bruto geven hetzelfde als 4200€ bruto aanbieden, en 2600€ netto, zonder extralegale voordelen.
Andere oplossing is op zelfstandige basis, in functie van uurtje factuurtje.
Het werk van de bandenkraan aanpassen zodanig dat het even rustig en aangenaam werken is als de rupskraan, of zelfs rustiger...? Of een andere boter bij de vis die ervoor zorgt dat men het toch niet zo erg vindt.Probleem is ook dat alle kraanmannen liefst op de rupskranen zitten, is net iets meer rustiger werk en aangenamer blijkbaar. Maar voor met bandenkranen, vinden we echt niemand.
De enige andere optie, is werk afstoten. Zodanig dat je dat extra personeel niet nodig hebt.

denk dat je geen voeling hebt met de branche, dus verder ga ik daar niet echt veel meer op uitwijden.

Ziekte of baaldag dus. Ik zeg, ja doe dan maar baaldag hé.