Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Heel veel scorebordjournalstiek hier weer.

Net als in de media. Walgelijk en te simpel.

Je krijgt gewoon 8/9 goede kansen en 2 goals werden zeer nipt afgekeurd. Slovakije krijgt 2 kansen. Onverdiende nederlaag dus en met iets meer efficientie en minder pech (ja een schouder buitenspel staan is pech, net als hands maken in de loop nadat je eerst wordt vastgehouden en wat met die vermeende fout van Doku net voor de handsbal in strafschopgebied in de 1e helft?), win je gewoon met 3-1 ofzo en spreekt iedereen over een mooie comeback na een sterke 2e helft.

Laatst bewerkt:
Typische tornooi match waar we er minstens 3 moeten inknallen en dan vrij vlot zouden winnen, maar waar we door tactische knulligheid en dramatisch afwerken compleet de mist in gaan.

Die 2de afgekeurde goal kan ik, met een uiteraard gekleurde bril, echt niet bij. Voetbaltechnisch zal het wel correct afgekeurd zijn, maar voetbalromantisch voel je je hier toch bekocht.

Waarom was het slecht dan aan de al de klagers hier?

Wat verwacht je, 25 kansen?! En 0 kansen weggeven?

Scorebordfans en journalistiek. Sorry, te makkelijk.

België was sterker dan Engeland gisteren hoor (en Slovakije is zeker niet zoveel zwakker als Servië). Maar het is 0-1 he. Dus was alles rotslecht. 8-tal goeie kansen vs 2. Beetje pech. Allemaal niet gebeurd blijkbaar. Ok, genoteerd.

1 open kans missen is pech, 4 is gewoon onkunde. De goal die we binnenkrijgen mag ook gewoon niet gebeuren op dit niveau.

Dit is gewoon een verderzetting van wat er in Qatar gebeurd is, daarom is de reactie zo, en terecht voor mij.

Zo gaan we niet beginnen he Stunnie!

Ik blijf kritisch voor Tedesco, geen zorgen :wink:

Wie had gedacht dat Casteels als (enige) goed zou spelen.
Eat that, Thibeauke.

Allez komaan, hij heeft 2 goede saves gedaan op die heel mooie aanval en kans en op die vlak voor de goal. Maar die rebound houdt hij niet tegen. Hij heeft weinig verkeerd gedaan maar om hier nu te zeggen dat hij zich onderscheiden heeft? Dan had hij gewoon ook die rebound moeten pakken.

Waarom was het slecht dan aan de al de klagers hier?

Wat verwacht je, 25 kansen?! En 0 kansen weggeven?

Scorebordfans en journalistiek. Sorry, te makkelijk.

België was sterker dan Engeland gisteren hoor (en Slovakije is zeker niet zoveel zwakker als Servië). Maar het is 0-1 he. Dus was alles rotslecht. 8-tal goeie kansen vs 2. Beetje pech. Allemaal niet gebeurd blijkbaar. Ok, genoteerd.
Het grote probleem is dat je grinta en passie mist. Er echt voor willen gaan zoals een Bellingham gisteren wel liet zien. Dat loopt er bij ons niet rond.

Ook veel te veel laterale passen in de verdediging. Eerste helft speel je alsof je zelf 1-0 voor staat. Geen pressing. Enkel achteraan wat rond tikken. Stilstand in het aanvallend compartiment als de verdedigers de bal hebben. Dat is gewoon allemaal veel te weinig

En toegegeven. Het was even echt matig van ongeveer minuut 25-45. En zelfs dan kregen ze nog een reuzekans met Lukaku na wereldpass van Carrasco.

Begin was gewoon goed en de 2e helft gewoon sterk (met amper kansen tegen terwijl Slovakije nochtans kon counteren). Gewoon erg degelijke match die je gewoon niet wint door pech en weinig efficiëntie.

Kroatië revisited dus. Laten we hopen dan dit vanaf nu keert op dat vlak.

Het grote probleem is dat je grinta en passie mist. Er echt voor willen gaan zoals een Bellingham gisteren wel liet zien. Dat loopt er bij ons niet rond.

Ook veel te veel laterale passen in de verdediging. Eerste helft speel je alsof je zelf 1-0 voor staat. Geen pressing. Enkel achteraan wat rond tikken. Stilstand in het aanvallend compartiment als de verdedigers de bal hebben. Dat is gewoon allemaal veel te weinig
De eerste helft was er de eerste 20min veel pressing. Ze scoren er notabene bijna uit.

Maar zoals gezegd, klopt dat t zwak was laatste 20min van de 1e helft. Toen zag ik het somber in. Gelukkig in 2e helft weer erg dominant. En Slovakije deed eigenlijk amper nog mee.

Waanzinnig slecht was het.

Zij die hier spreken over scorebordjournalistiek hebben toch een rare kijk op de wedstrijd. Tuurlijk, we hebben hier 8/9 kansen bijeen gevoetbald, maar we spelen ook maar tegen de 48ste op de wereldranglijst... Dat we deze kansen behalen kunnen we eerder aan individuele klasse toeschrijven dan aan een goed voetballend team. Een paar flitsen, een paar goede lange ballen, maar dat is het ook.

Nee, er was veel te vaak chaos op het veld, veel spelers die onzichtbaar waren, niemand die echt wou doorspelen, er was te weinig durf/klasse bij sommigen en ga zo maar door.

Pas op, er zijn zeker nog mogelijkheden naar de toekomst vh tornooi toe, maar het gaat wel echt beter moeten en er zijn aanpassingen nodig. Met dit spel bereik je niets tegen een iets beter land.

De eerste helft was er de eerste 20min veel pressing. Ze scoren er notabene bijna uit.

Maar zoals gezegd, klopt dat t zwak was laatste 20min van de 1e helft. Toen zag ik het somber in. Gelukkig in 2e helft weer erg dominant. En Slovakije deed eigenlijk amper nog mee.

Waanzinnig slecht was het.
Het begin was zeker goed. Maar het kan en mag gewoon niet dat je bij een plotse achterstand tegen zulke tegenstanders ineens het noorden kwijt bent en
de gehele eerste helft dat meedraagt. Dat is het verschil met de echte betere landen. Italië stond in minuut 1 achter maar kan het toch snel keren. Nederland net hetzelfde. Ondanks een achterstand bleven die wel gewoon verder voetballen. En dat baart mij het meeste zorgen

Zij die hier spreken over scorebordjournalistiek hebben toch een rare kijk op de wedstrijd. Tuurlijk, we hebben hier 8/9 kansen bijeen gevoetbald, maar we spelen ook maar tegen de 48ste op de wereldranglijst... Dat we deze kansen behalen kunnen we eerder aan individuele klasse toeschrijven dan aan een goed voetballend team. Een paar flitsen, een paar goede lange ballen, maar dat is het ook.

Nee, er was veel te vaak chaos op het veld, veel spelers die onzichtbaar waren, niemand die echt wou doorspelen, er was te weinig durf/klasse bij sommigen en ga zo maar door.

Pas op, er zijn zeker nog mogelijkheden naar de toekomst vh tornooi toe, maar het gaat wel echt beter moeten en er zijn aanpassingen nodig. Met dit spel bereik je niets tegen een iets beter land.
En zelfs dat viel dik tegen vond ik. Ik heb van geen enkele sterk speler een flits gezien die me echt verraste, terwijl ik dat in andere matchen van andere spelers wel gezien heb.

Tis een match om snel te vergeten, het zal gewoon veel beter moeten. De voeten op de grond. Verliezen van Roemenie en het is al game over. De gouden generatie is duidelijk ten eind.

Terug
Bovenaan