Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Absolute strontploeg inderdaad, Slovakije.

Vandaar dat ze slechts 2x (met 1 goal) verliezen van Portugal in de kwalificaties en verder niet. Absolute walkover normaal dit niemendalletje.

Grote schande dat je hier niet van wint na een grote kansenverhouding 8-2 (waaronder 1 flater van Doku) en 2 nipt afgekeurde goals.

Ik zou inderdaad minstens 25 kansen verwachten en ongeacht het wedstrijdverloop is alles minder dan 5-0 abominabel.

Ik ben echt 100% zeker dat als het zelfs met exact dezelfde match toch 2-1 wordt (Lukaku’s schouder is minder breed en Openda’s handje wiebelt iets minder), er echt amper iemand zou spreken van een rotslechte match. En dat is toch echt wel scorebordjournalistiek.

Ik vond de post-match analyse van KDB best wel kloppen. Goede 1e 20min, daarna het even kwijt en gewoon een goede 2e helft. Maar ja, je moet scoren he.

Hij moet de meer gretige jongens aanvoelen en laten starten... Niet op zen bladje papier kijken, kijken naar vorm en drive. Had bakayoko begost, mijne jong, diene was hyped om in het veld te komen, net als openda

Toch even een minuut stilte voor de personen die de voorbije periode haast niets goed konden zeggen over het Martinez-tijdperk (zelfs amper over 2018), en tegelijkertijd deden alsof Tedesco het godenkind is van Guardiola en Ancelotti.

Maar kom, het was niet goed vandaag, mede dankzij enkele rare keuzes, maar ik zie het nog wel goedkomen voor de 2e ronde. Ik zie ze wel een antwoord brengen in de 2e match.

Ik was zeer blij met de vervanging van Martinez en was zeer optimistisch bij de aanstelling van Tedesco. Maar het is inderdaad toch vooral een nog grotere teleurstelling tot dusver.

Vandaar dat ze slechts 2x (met 1 goal) verliezen van Portugal in de kwalificaties en verder niet. Absolute walkover normaal dit niemendalletje.

Grote schande dat je hier niet van wint na een grote kansenverhouding 8-2 (waaronder 1 flater van Doku) en 2 nipt afgekeurde goals.

Ik zou inderdaad minstens 25 kansen verwachten en ongeacht het wedstrijdverloop is alles minder dan 5-0 abominabel.

Ik ben echt 100% zeker dat als het zelfs met exact dezelfde match toch 2-1 wordt (Lukaku’s schouder is minder breed en Openda’s handje wiebelt iets minder), er echt amper iemand zou spreken van een rotslechte match. En dat is toch echt wel scorebordjournalistiek.

Ik vond de post-match analyse van KDB best wel kloppen. Goede 1e 20min, daarna het even kwijt en gewoon een goede 2e helft. Maar ja, je moet scoren he.
Mja 0-0 tegen Luxemburg, 0-1 tegen Liechtenstein in die groep. Toch ook geen uitslagen om bang van te krijgen

Ik wou nu net het tegenovergestelde schrijven. Nee, naar mijn gevoel zou de algemene opinie nog steeds spreken van een slechte prestatie hoor.
Maarja, helaas zullen we het nooit weten :help:

Pech ja, zeker wel, maar als je echt beter bent draai je dit om hé.

Heel andere match ook als je na 2 min voor komt iov 10 min later op achterstand te komen na een cadeautje.

Vond het toch ook wel wat te min, te weinig full gas ook het laatste half uur, vind het zelfs lichtjes arrogant soms hoe wij spelen, alsof het wel zal gebeuren... Ja duidelijk niet hé.

Wake up call hopelijk, maar weet het toch niet hoor, tegen de op papier zwakste tegenstander dan nog.

Ik zou inderdaad minstens 25 kansen verwachten en ongeacht het wedstrijdverloop is alles minder dan 5-0 abominaal.

Kansen zeggen toch niet alles? Zelfs al winnen we met 2-1, was dit nog steeds een vreselijke wedstrijd van de duivels.

- Amper kansen of acties uit balbezit
- Defensief rommeltje
- tot de afgekeurde goal te weinig met het mes op de tanden
- Tedesco met bedenkelijke keuzes en tactiek

Mja 0-0 tegen Luxemburg, 0-1 tegen Liechtenstein in die groep. Toch ook geen uitslagen om bang van te krijgen
Aanvallend matig inderdaad. En dat bleek vandaag ook. Scoren normaal niet zonder flater Doku.

Verdedigend moeilijk te ontwrichten blijkbaar. Dat bleek vandaag ook niet.
Meer dan genoeg kansen om veel te scoren en zelfs 2x gedaan (goals kwamen er niet door het buitenspel of handsbal dus in feite irrelevant).

Pech ja, zeker wel, maar als je echt beter bent draai je dit om hé.

Heel andere match ook als je na 2 min voor komt iov 10 min later op achterstand te komen na een cadeautje.

Vond het toch ook wel wat te min, te weinig full gas ook het laatste half uur, vind het zelfs lichtjes arrogant soms hoe wij spelen, alsof het wel zal gebeuren... Ja duidelijk niet hé.

Wake up call hopelijk, maar weet het toch niet hoor, tegen de op papier zwakste tegenstander dan nog.
200w.gif

Aanvallend matig inderdaad. En dat bleek vandaag ook. Scoren normaal niet zonder flater Doku.

Verdedigend moeilijk te ontwrichten blijkbaar. Dat bleek vandaag ook niet.
Meer dan genoeg kansen om veel te scoren en zelfs 2x gedaan (goals kwamen er niet door het buitenspel of handsbal dus in feite irrelevant).
Zou zeker kunnen: zo goed ken ik deze ploeg niet. Maar toch wint een betere ploeg als Portugal er toch 2 keer van en wij niet. Dat bedoel ik toch ook met het verschil tussen België en de echt betere landen

Volgende match gewoon starten met CDK en Openda vanvoor, Lukaku en Doku op de bank. Er zal tenminste wat echt gevaar en druk zijn, en niet dat egoistisch gedrag en gefaal waar de rest van onze ploeg zichtbaar gefrustreerd van werd…
die slovaken lieten Doku gewoon telkens doen omdat ze wisten dat hij toch met de kop in de grond zich ging vastlopen. We konden evengoed met 10 spelen.
Lukaku overal een seconde te laat, staat ook duidelijk te zwaar en uit vorm…

Volgende match gewoon starten met CDK en Openda vanvoor, Lukaku en Doku op de bank. Er zal tenminste wat echt gevaar en druk zijn, en niet dat egoistisch gedrag en gefaal waar de rest van onze ploeg zichtbaar gefrustreerd van werd…
die slovaken lieten Doku gewoon telkens doen omdat ze wisten dat hij toch met de kop in de grond zich ging vastlopen. We konden evengoed met 10 spelen.
Lukaku overal een seconde te laat, staat ook duidelijk te zwaar en uit vorm…
Mja Lukaku. Ik snap wat je bedoelt maar hij scoorde er toch weer 2. Ik vind het moeilijk om die eruit te halen. Eerder Lukaku en Openda proberen. 4-4-2

Zou zeker kunnen: zo goed ken ik deze ploeg niet. Maar toch wint een betere ploeg als Portugal er toch 2 keer van en wij niet. Dat bedoel ik toch ook met het verschil tussen België en de echt betere landen
En ik wijt dat vooral aan gebrek aan efficiëntie en wat pech. Veel anderen hier aan rotslecht voetbal. Vind ik echt overdreven, maar goed al genoeg benadrukt.

Kijk naar Frankrijk nu. Spelen ook niet zo sterk, maar zijn wel efficiënter en staan voor.

Stop toch eens met dat gezeur op onze trainer altijd. Wilmots was niets, Martinez nog erger, en nu heeft Tedesco het ook al verkorven. Het is geen clubvoetbal hé. Uiteindelijk zijn het de spelers op het veld die het moeten doen, de coach heeft hier slechts een klein aandeel in.
Veel van jullie willen grinta zijn, maar je zit nu éénmaal met een spelerskern, die dat niet in hun hebben. Lukaku, Doku, Trossard, zelfs KDB. Het is niet dat dat plots pitbulls gaan worden die achter elke bal gaan aanhollen.

Bullshit. Het was gewoon echt niet goed, of het nu 0-1 of 2-1 zou geëindigd zijn. We creëeren inderdaad nog verschillende kansen, maar opnieuw enkel op basis van individuele fouten bij de Slovaken of flitsen van de Belgen. De pressing was buiten het matchbegin ruk, de aanvallende looplijnen waren volledig zoek, in balbezit was het continue zoeken naar bereikbare en lopende spelers, in balverlies kwamen onze twee brekers er veel te weinig aan te pas. Ook veel te veel lange ziekenhuisballen van spelers die gewoon kort naar voren moeten spelen. Dat zijn allemaal zaken die aan de coach te wijten zijn, gecombineerd ook met het dwaze idee om Carrasco als linksback te zetten en vooral om dit vervolgens niet te corrigeren wanneer het niet werkt. In het algemeen ook te lang gewacht met de wissels.

Eigenlijk hebben we onze beste periode gehad op het moment dat Bakayoko er in kwam en De Bruyne een linie lager ging spelen. Hij bracht dan (te laat) Tielemans voor Trossard, maar dan zakte het spel toch weer in elkaar. Stemt wel tot nadenken. Misschien had het beter geweest om De Bruyne die linie lager te houden, en Tielemans of CDK op de 10 te zetten. Ik zou dat eerlijk gezegd durven proberen tegen de Roemenen.

Mja Lukaku. Ik snap wat je bedoelt maar hij scoorde er toch weer 2. Ik vind het moeilijk om die eruit te halen. Eerder Lukaku en Openda proberen. 4-4-2
Lukaku eruit. Zette geen enkele druk en is al het hele seizoen de mindere spits tov Openda. Durf gewoon met Openda beginnen, die brengt meer snelheid en dynamiek in de spits en daarmee kan je ook druk zetten.

Fun fact, geen enkele speler in die match beging een zo kinderlijke fout als Doku.
Idd., wat een mutten is me dat zeg. Beetje gaan dribbelen en show verkopen tegen de achterlijn... Voor de rest compleet foute keuzes en laatste pass altijd verkeerd. Zou beter zijn boeltje pakken en gaan meetrainen met de Belgian Rockets (4x100m) of Tornados (4x400m) al zou hij daar waarschijnlijk het stokje laten vallen
//rant mode off :LOL:

We moeten ons ook in de underdog rol zetten zoals de Italiaans-Slovaakse coach. Als ge Joos bezig hoorde, ik vond niet dat we zoveel bragging rights hebben als hij de trompet liet schallen. Eerst bewijzen, en dan pas grootspraak en superlatieven.

Terug
Bovenaan