Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

De pintjes en het verdriet zijn verteerd.

Maar de ontgoocheling allesbehalve.
Net nog eens een stukje van de wedstrijd gezien, pijnlijk.

Wat vooral opvalt is dat wij, zeker nadat we op achterstand komen, totaal geen sterk blok zijn.
Onze doelman, verdediging, middenveld en aanval zijn alle 4 aparte compartimenten zonder enige vorm van samenhang.
De verdediging sluit niet aan, ons middenveld maakt veel te weinig connectie met de aanval.
Tegen een ploeg als Slowakije moet je verdediging in balbezit, imo, tegen de middenlijn plakken.

Daarnaast start je, op gebied van opstelling, veel te verdedigend. Waarom niet met 1 VM spelen en 2 AM's (Trossard naast KDB zetten en Bakayoko laten starten). Als ik doorheen het toernooi naar de wingbacks kijk, dat zijn zelfs bij de zwakkere ploegen spelers die in balbezit echt wel full force naar voren gaan en zorgen dat ze in balverlies terug zijn. Bij ons doen die niets anders dan naar achter of centraal te passen met weinig of geen aanvallende impulsen.

Je komt dan 0-1 achter en vervolgens is de beleving gewoon véél te weinig. Als je na 70 minuten een vrije trap krijgt, ziet dat een speler van Slowakije die bal wegtrapt en je als een vod tegen 2 km/u die bal gaat terughalen om de vrije trap te nemen, dan

En had Lukaku moeten scoren? Zeker en vast. Komt Lukaku te vaak te kort op de momenten die ertoe doen? Voor mij wel.
Maar hij krijgt toch echt wel veel te weinig krediet. Ben absoluut geen Lukaku fan, maar elke match dat de Belgen verliezen, dat is zijn fout. Dat is echt wel afgezaagd aan het worden. Bakayoko had ook altijd moeten scoren, Trossard had ook een dot van een kans,.. Maar die van Lukaku zijn andermaal de enige die blijven hangen.

Laatst bewerkt:
Het is hier allemaal al gezegd maar fucking hell waarom hebben we toch weeral zo'n idioot als coach? Compleet outcoached door een Italiaan die met café voetballers moet spelen...

We waren gewoon iets beter dan de Slowaken.
En die denigrerende "café" opmerking is belachelijk. Slowakije is een sportgek land met 6 miljoen inwoners. Daar kun je echt wel een stevig en stug elftal uit trekken. Buiten dat hadden die in hun team een aantal spelers die beter zijn dan een paar bij ons.
België heeft meer kwaliteit, ja, maar niet heel veel meer. En niet op alle posities.

Enfin, als het zaterdag tegen Roemenië van hetzelfde is, dan is het een volledige deja vu van het WK en mogen ze stilaan hun valiezen terug beginnen inpakken.

Ik begrijp ook niet dat KDB in de eerste helft niet beseft dat hij daar wat nutteloos stond rond te draaien op de CAM, terwijl we zoals je zegt de aansluiting niet vonden.

Dan moet je toch af en toe eens terugzakken en gaan mee helpen, nee?
Ik had het gevoel dat heel de ploeg meteen in zak en as zat na de blunder van Doku, de fut was er meteen uit.

Enfin, als het zaterdag tegen Roemenië van hetzelfde is, dan is het een volledige deja vu van het WK en mogen ze stilaan hun valiezen terug beginnen inpakken.

Ik begrijp ook niet dat KDB in de eerste helft niet beseft dat hij daar wat nutteloos stond rond te draaien op de CAM, terwijl we zoals je zegt de aansluiting niet vonden.

Dan moet je toch af en toe eens terugzakken en gaan mee helpen, nee?
Tjah, dan is er ook weer een speler minder verder op het veld aan wie je de bal kan inspelen natuurlijk... Mangala of Onana moesten gewoon veel beter tussen die linies lopen en zich aanbieden, i.p.v. een beetje statisch vlak voor Faes en Debast te blijven staan (in de opbouw).

Ja, in voetbal kan alles natuurlijk. Beetje een dooddoener.

Spanje verloor ook ooit van een toen nog zwak Zwitserland op de openingsspeeldag (op het WK 2010) met 0-1 met kansenverhouding (10-1).
Maar het spel van de Spanjaarden toen was wel veel beter dan dat van de Belgen nu. We waren offensief veel minder mondig, en verloren het pleit compleet op het middenveld. De enige reden waarom we defensief nauwelijks nog in gevaar zijn gekomen, is niet omdat we het daar goed gesloten hielden, maar omdat die Slovaken hun enige deftige spelers achteraan hebben.

Ik had het gevoel dat heel de ploeg meteen in zak en as zat na de blunder van Doku, de fut was er meteen uit.
Klopt, maar de 2e helft had ik dat gevoel niet meer.

Je had ook gewoon het gevoel, als ze éénmaal scoren, volgen er nog een paar. Slovakije deed gewoon niet meer mee en de schwung zat er toch aardig in toen.

Maar het spel van de Spanjaarden toen was wel veel beter dan dat van de Belgen nu. We waren offensief veel minder mondig, en verloren het pleit compleet op het middenveld. De enige reden waarom we defensief nauwelijks nog in gevaar zijn gekomen, is niet omdat we het daar goed gesloten hielden, maar omdat die Slovaken hun enige deftige speler achteraan hebben.
Maar desondanks creeër je gewoon meer dan genoeg kansen tegen een solide verdediging. Inderdaad, veelal door individuele klasse, maar goed dat telt ook mee natuurlijk.

Alsof ploegen als Engeland en Frankrijk zoveel beter speelden dan wij gisteren. Vond dat niet.

Maar nogmaals, ben het eens met de hiaten in het spel en hoe het beter kan/moet. Laten we hopen dat Tedesco dit ook gezien heeft.

Het meest logische zou toch zijn: De Cuyper op links, ook al is Theate fit. Zet Theate gewoon links centraal. Nu zit ge met 2 rechtsvoetigen te knoeien centraal.

En Doku met Hazard vergelijken. Dan moet ge maar eens opnieuw naar de beste momenten in Hazard z'n (te) korte carrière gaan terugkijken vrees ik. Dat was toch nog van een ander niveau hoor. En ja, Doku is nog jong, maar ik zie nog altijd te weinig progressie sinds z'n vertrek bij Anderlecht.
Ik zie nog altijd iemand zonder eindproduct. Ik zie nog altijd iemand die balverliefd is en het liefst Maradona gewijs het halve veld en de keeper zou ronddribbelen om dan te bal met z'n neus in doel te rollen.
Ik denk dat je dan zwaar vergeet hoe vaak Hazard zich kon vastdribbelen. Hazard speelde de juiste ballen uiteindelijk door de ruimte die hij met zijn dribbel kon scheppen te benutten, maar hij was eveneens niet de man van de juiste beslissing op de zakdoek. Als er een gebrek was bij Hazard, dan was het dat wel. Hij begon te tollen en te dansen en dan moest je maar hopen dat het goed kwam. Door zijn bakken talent was dat gelukkig vaak wel het geval. Maar eerder ondanks zijn gebrek aan vista. Reden daarom dat het helemaal niet meer om aan te gluren was van zodra hij niet meer snel weg kon rennen met zijn dikke pens.

De beste momenten van Doku moeten nog komen, maar als je die dit seizoen hebt bezig gezien zag je echt al wel flarden van een speler genre Hazard. En ik zeg dat terwijl ik op voorhand dacht dat het niks ging worden. Als hij nog die laatste stap zet dan knalt die elk seizoen 15-20 goals tegen de netten zonder probleem.

Slovakia's win over Belgium is the biggest shock in Euros history if you go by FIFA rankings! There are 45 places between the teams 😳

Als hij nog die laatste stap zet dan knalt die elk seizoen 15-20 goals tegen de netten zonder probleem.
Daar heeft hij te weinig torinstinct voor vrees ik. Ik zou al blij zijn als hij die assists beter leert trappen, zoals Openda wel meteen kon bij zijn eerste keer achterlijn halen.

En die denigrerende "café" opmerking is belachelijk. Slowakije is een sportgek land met 6 miljoen inwoners. Daar kun je echt wel een stevig en stug elftal uit trekken. Buiten dat hadden die in hun team een aantal spelers die beter zijn dan een paar bij ons.
België heeft meer kwaliteit, ja, maar niet heel veel meer. En niet op alle posities.
Het is hallucinant om te denken dat Slovakije in de buurt komt van onze kwaliteiten. Wij zouden één en misschien twee van hun spelers in de basis zetten bij ons. Skriniar en Lobotka. De rest zijn echt heel erg slecht.

Bij mij heerst er een positiever gevoel dan na Canada en Marokko op het WK, toen zag ik het heel somber in ook door de duidelijke ergernissen op het veld, waar KDB op en bloot in discussie ging. Je merkte dat er een negatieve teneur in het team zinderde.

Nu is dat toch anders. Ook al zijn er dingen misgelopen, zowel te wijten aan Tedesco als aan de spelers op het veld, moet je ook erkennen dat er kansen werden gecreëerd. Men is blijven knokken tot de laatste minuut maar zat ook gewoon niet mee. Herinner drie jaar geleden waar we met tien konijnenpoten en twee flitsen alsnog de Denen verslaan met 2-1.

Doku lijkt voorlopig technisch toch wel een pak minder goed dan Hazard (en ook wat te onbezonnen nog). Qua korte draaicirkel en gigantische snelheid (op de eerste meters) is hij zéér vergelijkbaar en misschien zelfs beter dan Hazard. Eigenlijk quasi onhoudbaar dan.

Bij mij heerst er een positiever gevoel dan na Canada en Marokko op het WK, toen zag ik het heel somber in ook door de duidelijke ergernissen op het veld, waar KDB op en bloot in discussie ging. Je merkte dat er een negatieve teneur in het team zinderde.

Nu is dat toch anders. Ook al zijn er dingen misgelopen, zowel te wijten aan Tedesco als aan de spelers op het veld, moet je ook erkennen dat er kansen werden gecreëerd. Men is blijven knokken tot de laatste minuut maar zat ook gewoon niet mee. Herinner drie jaar geleden waar we met tien konijnenpoten en twee flitsen alsnog de Denen verslaan met 2-1.
Zeker, deze match was veel meer te vergelijken met Kroatië toen. Ik kreeg echt een deja-vu gevoel.

Wel sneu dat Lukaku in de twee laatste matchen op grote toernooien gewoon wel een heel aantal kansen laat liggen die er geregeld wel invliegen en als hij dan toch scoort worden ze nipt afgekeurd.

Z'n stempel van "staat er enkel in de matchen die er niet toe doen", wordt zo (helaas) steeds meer realiteit. En ik vond hem goed gisteren, dus zonde...

Tempo zat er ook totaal niet in vond ik.
Laat de tegenstander maar komen op onze helft en dan de snelle omschakeling.
Gisteren werd er getreuzeld waardoor die Slovaken al terug waren met hun dubbele muur

Tempo zat er ook totaal niet in vond ik.
Laat de tegenstander maar komen op onze helft en dan de snelle omschakeling.
Tegen toplanden werkt dat. Als je de Slovaken laat komen krijg je een salonremise en 0-0.

Gisteren werd er getreuzeld waardoor die Slovaken al terug waren met hun dubbele muur
Dat is omdat u flanken waardeloos waren waardoor u centrale middenvelders geen aanspeelpunten hadden behalve KDB en de Slovaken dus in een zetel zaten. Met een opkomende back die over u winger gaat heb je plots zoveel aanspeelpunten dat er altijd wel eentje vrij staat en je zo kan opschuiven.

Soit, iedereen heeft dat gezien dus ik gok Tedesco ook. Heel benieuwd naar de match van zaterdag!

Niks denigrerend naar het land toe hoor, en ook niet naar hun inzet.
Maar er stond toch quasi geen enkele goeie voetballer op dat plein bij die mannen? Bij elke keer dat er een beetje druk werd gezet stonden ze te daveren op hun benen en per juist pass werden er 2 slecht gegeven. Slovakije had 10 keer Wout Faes staan he...

Terug
Bovenaan