Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Terugkomen van vakantie, altijd hetzelfde.
Deze morgen rap even naar de planning gekeken zodat ik maandag weet wat ik moet doen en of ik ergens moet zijn.
Zien dat er in de mailbox 200+ mails zaten die ik moet bekijken (zitten al sorteerregels op), maar planning voor de komende week zit zo vol dat ik daar met moeite aan ga geraken.

Nu ik dat gezien heb (zowel de planning als mailbox) precies toch niet meer zo veel zin om maandag al te moeten beginnen met zo’n achterstand die ik moeilijk weggewerkt ga krijgen.
Ik ken iemand die steevast in zijn out-of-office zet van "ik ben op vakantie en uw e-mails worden dan ook niet gelezen of beantwoord. Gelieve mij vanaf xxx terug te contacteren."

Om te beginnen is het weinig respectvol om op dergelijke manier met je werknemers om te gaan. Tis een week niks horen en dan plots gezever aan de telefoon voor klant abc.

Voor de rest van die semi geautomatiseerde emails "je bent een employee die op de lijst voor mogelijk contract termination staat... je mag geen docs exporteren... je moet blijven werken...Bladiebladiebla... anders kun je je severance package verliezen". Ipv af te dreigen, kom eens met een concreet plan.

Ten tweede zou ik graag vooruit kijken. Ik heb geen idee of ik 1 sept of 1 Jan buiten lig. Redelijk ambetant om te solliciteren. Ik heb geen zin om 4 mnd lang afdreigmails te krijgen. Zeg me dan "1 oktober is het gedaan", dan kan ik verder. Hoe moeilijk kan dat nu zijn. Blijkbaar kunnen ze volk buitenflikkeren niet deftig doen...

En ja, ik kan gerust 1 of 2 of 3y niet werken. Als ik mijn corporate stock verkoop, kan ik halftijds in de Spar op de hoek gaan werken voor de rest van mijn leven. Maar daar heb ik niet echt zin in.

En van de 20 in ons bureau "moeten" er 3 blijven voor support te doen komende 1-2y. Die krijgen geen severance package. Zou wel handig zijn als we eens beginnen weten wie de 3 chinese vrijwilligers (mogen) zijn.

Korte pijn, k thanks.
Ik zou vooral bang zijn een van die drie pineuten te zijn...
Ik geef toe dat ik toch behoorlijk stikjaloers ben op de situatie. Dik betaald thuis zitten in (sowieso al) de zomer met de kinderen, zicht op een grote zak geld en geen al te grote moeilijkheden om - als alles afgerond is - een nieuwe job te vinden... ik zou er voor tekenen.

Ik ken iemand die steevast in zijn out-of-office zet van "ik ben op vakantie en uw e-mails worden dan ook niet gelezen of beantwoord. Gelieve mij vanaf xxx terug te contacteren."

Ik archiveer ook alle emails in mijn inbox wanner ik terugkom van vakantie. Indien er iets dringend is zullen ze me ofwel terug emailen ofwel opbellen.

Doe dit nu al zo'n 4 jaar en nog nooit problemen mee gehad.

Ik archiveer ook alle emails in mijn inbox wanner ik terugkom van vakantie. Indien er iets dringend is zullen ze me ofwel terug emailen ofwel opbellen.

Doe dit nu al zo'n 4 jaar en nog nooit problemen mee gehad.

Inderdaad.
Enfin ik zet dat wel beleefd in die out of office in de trend van.

"Ik ben in verlof tot en met .... Door de hoeveelheid mails kan het zijn dat ik er een deel uit het oog verlies of te laat behandel.
Mag ik daarom vragen dat u me vanaf .... terug een mailtje stuurt zodat ik uw mail zeker niet uit het oog verlies.

Voor dringende zaken kan u bellen naar het kantoor op...
Hebt u me een factuur gemaild, die kan u mailen naar...."

Doe dat ook al een paar jaar en eigenlijk geen problemen mee gehad. Veel zaliger terugkomen uit verlof zo.

Aandeelhouder die in een kramp schiet omdat iemand die bij ons verantwoordelijk is voor een domein dat ze sinds het laatste jaar wat meer van nabij volgen, zijn ontslag gegeven heeft.
Toen zo goed als gans het Europese management team vertrok over een periode van 3 jaar, niets van hen gehoord. En nu ineens paniek met meetings die persé nog tijdens de vakantie moeten ingepland worden.

Ik geef u gelijk, maar : “ u moet mij niet zeggen wat mijn taak als syndicus is, dat weet ik ook wel.”
Dit stuk had je beter weggelaten uit uw reactie. Dat is een beetje uitdagen en je kan ergens wel verwachten dat er vervolgens een niet zo leuke reactie op komt.
De boodschap erachter geef ik soms toch ook aan een klant die aan het vertellen is hoe ik mijn job moet doen (en in dat geval de bal ook altijd misslaagt). Ik verwoord het wel iets anders à la "ik zeg altijd, schoenmaker hou je bij je leest", de boodschap erachter blijft wel dezelfde.

De boodschap erachter geef ik soms toch ook aan een klant die aan het vertellen is hoe ik mijn job moet doen (en in dat geval de bal ook altijd misslaagt). Ik verwoord het wel iets anders à la "ik zeg altijd, schoenmaker hou je bij je leest", de boodschap erachter blijft wel dezelfde.
"Doet gij uw job en dan zal ik de mijne wel doen, dank u wel"

lijkt mij toch echt een ondankbare job zo syndicus zijn.
Toch als ik af ga op jouw verhalen @kay-gell
Zo af en toe wel ja.

Als eigenaar syndicus zijn van 1 blok valt nog mee (zoals ik) maar ik kan mij voorstellen dat als je externe syndicus bent van meerdere blokken dat je dan wel regelmatig de shit op uwe kop krijgt.

Nee dat was een gepaste reactie op de eerdere omerking van de huurder dat het de taak van de syndicus was om het uit te zoeken. Het was 'uitdagen' van zijn kant.

De fluwelen handschoentjes moet je echt niet overal aandoen.
“Die pakken allebei niet op. Trouwens dat is toch uw taak als syndicus om iemand te zoeken voor ons???????????, dat is toch de blokpolis?

Zo verkeerd is dit bericht toch niet? Reactie van kay-gell is onmiddelijk redelijk kortaf en eerder nog wat olie op het vuur gooien ipv het vuur blussen.
Actie-reactie.
Mijn punt is dat als je niet graag zulke reacties krijgt je dit voor een groot stuk zelf in de hand kan werken. Niet altijd natuurlijk, er zijn uitzonderingen.

Ik moet een ETL klaarmaken voor een klant op een omgeving die in beheer is van een andere consultancy firma. Ik heb daarom zo weinig rechten op die omgeving dat ik mijn eigen foutmeldingen niet kan zien. Daarvoor moet ik mailen naar een conculega maar die werkt in juli en augustus enkel op maandag en dinsdag... Ik sta voor die klant ingepland op donderdag 😅

Ik heb nu wel mijn planning al zelf omgegooid, tegen de zin van de PM, maar het duurt zelfs op de werkdagen vaak uren eer ik weet wat ik precies fout heb gedaan in die omgeving. Ondertussen krijg ik uiteraard al gezeik dat het allemaal wel lang duurt.
Vandaag dan maar zelf mail gestuurd naar de klant met de vraag om meer rechten te krijgen want dat dit niet werkbaar is.

“Die pakken allebei niet op. Trouwens dat is toch uw taak als syndicus om iemand te zoeken voor ons???????????, dat is toch de blokpolis?

Zo verkeerd is dit bericht toch niet? Reactie van kay-gell is onmiddelijk redelijk kortaf en eerder nog wat olie op het vuur gooien ipv het vuur blussen.
Actie-reactie.
Mijn punt is dat als je niet graag zulke reacties krijgt je dit voor een groot stuk zelf in de hand kan werken. Niet altijd natuurlijk, er zijn uitzonderingen.

ik vind dat ook niet zo verkeerd. Tenslotte nog altijd iemand die aan het communiceren is vanuit een semi-stress situatie.

Daarbij lijkt mij dit ook effectief de taak van de syndicus, die daarvoor maandelijks betaald wordt, te zijn? Oké het is 's avonds laat in een weekend, maar syndicus zijn is niet alleen euro's verdienen wanneer er niets aan de hand is, maar ook bij calamiteiten optreden.

Ik zou daar nu ook niet echt mee opgezet zijn tbh.

edit: mijn reactie wel deels gekleurd uit persoonlijke ervaringen met syndicussen die geen klote waard waren en letterlijk niks anders deden dan te zorgen dat hun eigen kosten betaald werden.

mijn reactie wel deels gekleurd uit persoonlijke ervaringen met syndicussen die geen klote waard waren en letterlijk niks anders deden dan te zorgen dat hun eigen kosten betaald werden.
Dat is wel het voordeel van een eigenaar als syndicus te hebben. Die mens is daar al ;)

Iemand ziet mij hier buiten rondwandelen en zegt: Hey alle lichten in de hal blijven branden Makila! 5 minuten later is dat dan in orde.
Plots het alarm dat afgaat (batterij plat)! 1 minuut later was het terug stil.
Kleine klusjes doe ik meestal zelf en als ik thuis ben zelfs asap.

Nu goed. Je moet een beetje geluk hebben want de vorige interne syndicus deed ook geen klote.

mijn reactie wel deels gekleurd uit persoonlijke ervaringen met syndicussen die geen klote waard waren en letterlijk niks anders deden dan te zorgen dat hun eigen kosten betaald werden.
Onlangs kwam ik te weten dat onze lift wettelijk al 10 jaar niet in orde is. :shutup: Diegene die toen syndicus was heeft het nodige toen NIET gedaan. En ik woonde hier zelf toen nog niet eens.

Weet ik veel eh. De overheid laat ook helemaal niks weten hoor (in theorie geven ze u een zware boete maar in praktijk gebeurt er just niks .. of toch alvast niet TOT er een ongeval gebeurt of zo hé)

Onlangs kwam ik te weten dat onze lift wettelijk al 10 jaar niet in orde is. :shutup: Diegene die toen syndicus was heeft het nodige toen NIET gedaan.
Weet ik veel eh. De overheid laat niks weten (in theorie geven ze u een zware boete maar in praktijk gebeurt er just niks)
Waarmee je natuurlijk meteen het nut van een professionele syndicus aantoont. Pas op, daar zitten zoals @Chilliewillie88 zegt ook mensen tussen die er hun broek aan vegen, maar ik vermoed dat echt schandalige zaken waar enige aansprakelijkheid mee gemoeid is zo al minder voorkomen. Hier als eigenaar van een appartement ook wel al een syndicus gehad die niet veel uitstak, bleek dan achteraf dat ze eigenlijk geen interesse meer hadden in kleinere gebouwen. Maar over het algemeen zijn die ervaringen toch eerder positief, en die mensen moeten ook gewoon veel shit slikken, want mijn ervaring met zo'n VME-vergaderingen is toch vooral dat het een hoop zagende en klagende mensen bij elkaar zijn.

Waarmee je natuurlijk meteen het nut van een professionele syndicus aantoont.
Ik was toen nog geen syndicus. Sterker nog. Ik woonde hier toen nog niet.

Ja het beste is inderdaad een professionele syndicus of een syndicus die zich goed informeert.
(Kay is professioneel syndicus en ik ben eigenlijk zo'n beetje opgeleid door hem ;) Van BG moet je het hebben! :tongue: )

En ja ik heb al meermaals ne stinkende beerput mogen opkuisen van zaken die niet of slecht gedaan zijn door .. (ik ben syndicus sinds 2020)

want mijn ervaring met zo'n VME-vergaderingen is toch vooral dat het een hoop zagende en klagende mensen bij elkaar zijn.
Ik heb mij soms ook al vervloekt. Het is toch een job die je het best serieus opneemt anders begint het al snel 'te stinken'

Actie-reactie.
Zet dat in zijn context: zaterdagavond 22u. Die persoon kon ook beleefd gezegd hebben: 'Bedankt voor de snelle hulp, maar ze nemen niet op. Misschien ken je nog iemand anders?'

Ik begrijp echt niet dat jij en anderen hier dit onbeschoft gedrag goedpraten.

Maar hier is toch geen sprake van onbeschoft gedrag? Het is toch ook gewoon de job van de syndicus om iemand te zoeken? Daarom dat die mensen daar elke maand voor betalen eh.

Over het uur kan je misschien nog discussiëren, maar je moet in dat geval als syndicus ook rekening houden met de situatie. Als iemand heeft ingebroken op dé plaats waar je altijd veilig zou moeten zijn, dan zou ik ook stressen en asap een nieuw slot in mijn deur willen. Je mag niet onderschatten wat voor een voos gevoel het is om te weten dat vreemden in uw woning zijn geweest en tussen uw persoonlijke spullen hevven gezeten.

Ik heb zelf nooit met een syndicus te maken gehad, maar als dit effectief in die blokpolis zit en die wordt beheerd door de syndicus dan heeft die persoon toch gewoon gelijk lijkt me. Uiteindelijk sta je ten dienste van de mensen die u betalen.

Maar hier is toch geen sprake van onbeschoft gedrag? Het is toch ook gewoon de job van de syndicus om iemand te zoeken? Daarom dat die mensen daar elke maand voor betalen eh.

Over het uur kan je misschien nog discussiëren, maar je moet in dat geval als syndicus ook rekening houden met de situatie. Als iemand heeft ingebroken op dé plaats waar je altijd veilig zou moeten zijn, dan zou ik ook stressen en asap een nieuw slot in mijn deur willen. Je mag niet onderschatten wat voor een voos gevoel het is om te weten dat vreemden in uw woning zijn geweest en tussen uw persoonlijke spullen hevven gezeten.

Ik heb zelf nooit met een syndicus te maken gehad, maar als dit effectief in die blokpolis zit en die wordt beheerd door de syndicus dan heeft die persoon toch gewoon gelijk lijkt me. Uiteindelijk sta je ten dienste van de mensen die u betalen.
Je zit naast de kwestie te praten. Het gaat er niet over dat die mens (eerder marginaal) niet geholpen moest worden, maar de manier waarop dat die communiceert met anderen.
En als jij dat niet onbeschoft vindt, zegt dat heel veel over u zelf...

Trouwens Kay gell heeft die mens toch wel geholpen naar zijn kunnen door die op de eerste plaats op te nemen om 22u zaterdag en twee referenties doorgestuurd. Hij kan moeilijk zelf naar daar gaan he.

En het feit dat die mens direct op die manier reageert als hem gewezen wordt op zijn opmerking, toont aan dat die gewoon een marginaal is. Zo een mensen gaan no matter what hun eigen incapabiliteiten op anderen afreageren.

Syndicus zijn of eender welk ander beroep waar ge mensen ten dienste staat wil nog niet zeggen direct uw broek afdoen voor elke wens van een klant.

Terug
Bovenaan