Om te beginnen is het weinig respectvol om op dergelijke manier met je werknemers om te gaan. Tis een week niks horen en dan plots gezever aan de telefoon voor klant abc.
Voor de rest van die semi geautomatiseerde emails "je bent een employee die op de lijst voor mogelijk contract termination staat... je mag geen docs exporteren... je moet blijven werken...Bladiebladiebla... anders kun je je severance package verliezen". Ipv af te dreigen, kom eens met een concreet plan.
Ten tweede zou ik graag vooruit kijken. Ik heb geen idee of ik 1 sept of 1 Jan buiten lig. Redelijk ambetant om te solliciteren. Ik heb geen zin om 4 mnd lang afdreigmails te krijgen. Zeg me dan "1 oktober is het gedaan", dan kan ik verder. Hoe moeilijk kan dat nu zijn. Blijkbaar kunnen ze volk buitenflikkeren niet deftig doen...
En ja, ik kan gerust 1 of 2 of 3y niet werken. Als ik mijn corporate stock verkoop, kan ik halftijds in de Spar op de hoek gaan werken voor de rest van mijn leven. Maar daar heb ik niet echt zin in.
En van de 20 in ons bureau "moeten" er 3 blijven voor support te doen komende 1-2y. Die krijgen geen severance package. Zou wel handig zijn als we eens beginnen weten wie de 3 chinese vrijwilligers (mogen) zijn.
Korte pijn, k thanks.