Sommige mensen hebben gewoon geen manieren.
Inderdaad, en ook van die achterhaalde vooroordelen. Toen ik nog met een Renault Megane reed, met firma belettering op de wagen, werd ik aanzien als de cheapo fils à papa die in het familiebedrijf werkt, waarmee men precies compassie moest hebben, en moest ik zoveel meer moeite doen om me te bewijzen, om bv. een contract binnen te halen.
Sinds ik in '19 met een Tesla rij hebben sommige nieuwe en bestaande klanten plots een ander beeld en respecteren ze me meer dan vroeger, en aanzien ze me anders, in de positieve zin dan, als een serieuzer iemand.
(De klanten waar ik natuurlijk bij op hun parking oprij). Of is het doordat ik er wat ouder uitzie dankzij enkele witte haren tussen de bruine?Beiden zullen tegenwoordig wel meespelen, het viel echt op.
Recent ook tijdens enkele vergaderingen, plat racisme ten aanzien van personeel van eventuele (onder)aannemers, dat ze niet van een bepaalde afkomst mogen zijn, en absoluut Nederlands moeten spreken... Ik maar meeknikken en blij zijn dat ze het contract tekenen, wetende dat er mogelijk wel enkele tussen zullen zitten die gebrekkig Nederlands spreken en niet van de beoogde afkomst zijn. Ze kunnen er nadien toch niks aan doen
En dan een klant die me meer dan 10 jaar geleden had uitgekaffert voor pietenulligheden, ben ik toen per direct bij gestopt met werken, liet ene van z'n newbie personeel recent naar me bellen om me met een bepaalde toon info te vragen, zonder de geschiedeniste kennen, alsof ik het zou vergeten zijn, je weet maar nooit. Wel neen.
Vriendelijk gezegd dat ik niks meer van info heb staan in m'n systeem, en daarvoor gearchiveerde backups op cold storage moet bovenhalen en het 2000 euro kost om dit speciaal voor hen te doen. Niet meer terug gehoord, f*ck 'm.
en zal de beledigingen aan mijn adres maar langs me leggen :')
Waarom zou je dat doen? Prijs met 5-10-20% omhoog en gedaan ermee. Zoveel meer is dat voor zo'n VME nu ook niet...