Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Printer volledig om zeep helpen. Er 43 opdrachten inrammen. Op alle knopjes staan drukken, tevergeefs.
Wat doet hij? De printer ernaast helemaal naar de kloten helpen natuurlijk.

Communicatie? Nee hoor. Hij weet van niets en 't is zeker niet van hem.

Op alle opdrachten en foutmeldingen staan zijn initialen. DUMBASS GODVERDOMME.
Niet verwonderlijk dat printers massaal tegen ons keren met zo’n muppets.

Ik denk dat printers gemaakt zijn om gewoon vlug kapot te gaan. Wij hebben 4 printers en één is buiten gebruik en de 2 andere hebben problemen met het printen.

De IT collega moet wekelijks komen om de printers te maken. Een observatie is wel is dat de zwart wit printer nooit problemen heeft maar de kleuren printers liggen elke week uit.

Ik denk dat printers gemaakt zijn om gewoon vlug kapot te gaan. Wij hebben 4 printers en één is buiten gebruik en de 2 andere hebben problemen met het printen.

De IT collega moet wekelijks komen om de printers te maken. Een observatie is wel is dat de zwart wit printer nooit problemen heeft maar de kleuren printers liggen elke week uit.
Vaak planned obsolescence. De volgende keer eens een ander merk proberen?

Paar weken geleden met een beheerder en iemand van de beheerraad van een gebouw afgesproken om het nieuwe contract te overlopen omdat de man in kwestie wat vragen had.
Ik had daar een jaar geleden al eens ter plaatse mee afgesproken met de beheerder van het gebouw om een aantal lopende punten te bespreken dus we hadden mekaar al eens gezien. Het was me toen al opgevallen dat dat niet de makkelijkste mens was.

Vandaag had hij feedback gegeven aan de beheerder over het gesprek over het ereloon.
Hij zei dus:

"Vorig jaar was er een stagiair bij, zo een mager, klein manneke en tot mijn verbazing bleek dat die nu over ons nieuw contract gaat." Soit, ik heb toen ook sowieso gezegd dat ik de verantwoordelijke was maar ok.

Hij vond me erg onredelijk en was niet akkoord met ons contract.
Terwijl hij gelijk tegen de beheerder zei dat hij vindt dat ze mercedes prijzen betalen en maar fiat-behandeling van haar.

Ik zal dan maar onthouden dat ik blijkbaar nog voor een stagiair kan door gaan en zal de beledigingen aan mijn adres maar langs me leggen :')

Paar weken geleden met een beheerder en iemand van de beheerraad van een gebouw afgesproken om het nieuwe contract te overlopen omdat de man in kwestie wat vragen had.
Ik had daar een jaar geleden al eens ter plaatse mee afgesproken met de beheerder van het gebouw om een aantal lopende punten te bespreken dus we hadden mekaar al eens gezien. Het was me toen al opgevallen dat dat niet de makkelijkste mens was.

Vandaag had hij feedback gegeven aan de beheerder over het gesprek over het ereloon.
Hij zei dus:

"Vorig jaar was er een stagiair bij, zo een mager, klein manneke en tot mijn verbazing bleek dat die nu over ons nieuw contract gaat." Soit, ik heb toen ook sowieso gezegd dat ik de verantwoordelijke was maar ok.

Hij vond me erg onredelijk en was niet akkoord met ons contract.
Terwijl hij gelijk tegen de beheerder zei dat hij vindt dat ze mercedes prijzen betalen en maar fiat-behandeling van haar.

Ik zal dan maar onthouden dat ik blijkbaar nog voor een stagiair kan door gaan en zal de beledigingen aan mijn adres maar langs me leggen :')
Sommige mensen hebben gewoon geen manieren. Ooit in een schadedossier bij een building waarbij ik opkwam voor een bouwbedrijf en een andere verzekeringsmakelaar voor de blokpolis, de melding gekregen van de privé-expert die onder de arm genomen werd door de VME, dat de vader van de verzekeringsmakelaar van de blokpolis (die er dus gewoon bij was) mij "in zijne goeien ouwen tijd" had vastgepakt en tegen het plafond had geknald.

Zowel ik als de andere verzekeringsmakelaar verbouwereerd, op dat moment heb ik de expertise ook gewoon stopgezet en gezegd dat ze maar moesten dagvaarden (niets meer van gehoord).

Sommige mensen hebben gewoon geen manieren.
Inderdaad, en ook van die achterhaalde vooroordelen. Toen ik nog met een Renault Megane reed, met firma belettering op de wagen, werd ik aanzien als de cheapo fils à papa die in het familiebedrijf werkt, waarmee men precies compassie moest hebben, en moest ik zoveel meer moeite doen om me te bewijzen, om bv. een contract binnen te halen.
Sinds ik in '19 met een Tesla rij hebben sommige nieuwe en bestaande klanten plots een ander beeld en respecteren ze me meer dan vroeger, en aanzien ze me anders, in de positieve zin dan, als een serieuzer iemand.
(De klanten waar ik natuurlijk bij op hun parking oprij). Of is het doordat ik er wat ouder uitzie dankzij enkele witte haren tussen de bruine?Beiden zullen tegenwoordig wel meespelen, het viel echt op.

Recent ook tijdens enkele vergaderingen, plat racisme ten aanzien van personeel van eventuele (onder)aannemers, dat ze niet van een bepaalde afkomst mogen zijn, en absoluut Nederlands moeten spreken... Ik maar meeknikken en blij zijn dat ze het contract tekenen, wetende dat er mogelijk wel enkele tussen zullen zitten die gebrekkig Nederlands spreken en niet van de beoogde afkomst zijn. Ze kunnen er nadien toch niks aan doen 🤣

En dan een klant die me meer dan 10 jaar geleden had uitgekaffert voor pietenulligheden, ben ik toen per direct bij gestopt met werken, liet ene van z'n newbie personeel recent naar me bellen om me met een bepaalde toon info te vragen, zonder de geschiedeniste kennen, alsof ik het zou vergeten zijn, je weet maar nooit. Wel neen.
Vriendelijk gezegd dat ik niks meer van info heb staan in m'n systeem, en daarvoor gearchiveerde backups op cold storage moet bovenhalen en het 2000 euro kost om dit speciaal voor hen te doen. Niet meer terug gehoord, f*ck 'm.

en zal de beledigingen aan mijn adres maar langs me leggen :')
Waarom zou je dat doen? Prijs met 5-10-20% omhoog en gedaan ermee. Zoveel meer is dat voor zo'n VME nu ook niet...

Vrouwen met van die lange nepnagels die op een toetsenbord typen

Vreselijk geluid

1773318449496.png

Vrouwen met van die lange nepnagels die op een toetsenbord typen

Vreselijk geluid
Fixed.
Nooit gesnapt waarom vrouwen hun eigen dat aandoen. Om er sexy uit te zien? Ik vind het vreselijk lelijk. En je doet jezelf in feite een kleine handicap aan want vele normale handelingen kunnen niet meer of worden veel moeilijker.

Niet echt een ergernis, maar toch. Morgen mijn laatste werkdag bij m'n huidige werkgever. Toch met een dubbel gevoel vertrekken want ik werkte hier erg graag maar was wat op een dood spoor beland en een nieuwe directie met een compleet andere tegenstrijdige visie. De eerste keer dat ik echt ergens vertrek wegens botsende visies binnen het beleid en hervormingen waar ik niet perse achtersta. Ik klim nu wel mooi hogerop ergens anders, maar ergens laat je toch wat familie achter. Het feit dat de mensen sip zijn dat je vertrekt en zelf in de onzekerheid blijven zitten haakt er toch wat in, zeker omdat je niet weet voor wat collega's je daar zal te maken krijgen.

Knop omdraaien en vooruit.

Nieuwe collega die heel de tijd met zijne stylo zit te klikken. Dat is raar want anderen hebben daar precies geen last van maar ik word daar zo ambetant van. Het gekke is dat ik dat zelf ook doe als ik dat vast heb (daarom dat ik die uit m'n zicht leg).

Heb dat wel met meerdere geluiden. Heb ook een collega die een beetje smakt als hij eet. Probleem is dat hij dikwijls al wat vroeger eet dan anderen en dan hoor ik dat en irriteert me dat, dus moet ik een koptelefoon opzetten met wat muziek. Dat is echt een ambetant trekje van mezelf dat ik zo'n geluiden niet kan negeren en ze precies alleen maar luider worden. Zelfde ook met bewegingen: als iemand zit te wiebelen kan ik daar zo ambetant van worden.

Nieuwe collega die heel de tijd met zijne stylo zit te klikken. Dat is raar want anderen hebben daar precies geen last van maar ik word daar zo ambetant van. Het gekke is dat ik dat zelf ook doe als ik dat vast heb (daarom dat ik die uit m'n zicht leg).

Heb dat wel met meerdere geluiden. Heb ook een collega die een beetje smakt als hij eet. Probleem is dat hij dikwijls al wat vroeger eet dan anderen en dan hoor ik dat en irriteert me dat, dus moet ik een koptelefoon opzetten met wat muziek. Dat is echt een ambetant trekje van mezelf dat ik zo'n geluiden niet kan negeren en ze precies alleen maar luider worden. Zelfde ook met bewegingen: als iemand zit te wiebelen kan ik daar zo ambetant van worden.
misofonie :)

Collega's die telefoons doorschakelen naar mij omdat ze geen engels kunnen. Sorry maar ik zit op een andere afdeling, het is niet de bedoeling dat ik uw telefoons overneem als ik niet eens weet wat de materie is.

Terug
Bovenaan