kinxton
Active member
In feite zouden ambtenaren enkel maar de lokale taal moeten spreken, en niet verder helpen in eender welke andere taal.Collega's die telefoons doorschakelen naar mij omdat ze geen engels kunnen. Sorry maar ik zit op een andere afdeling, het is niet de bedoeling dat ik uw telefoons overneem als ik niet eens weet wat de materie is.
Tenzij federale dan natuurlijk enkel de landstalen, en geen andere. Helpt misschien ook om aan te tonen dat mensen zich moeten integreren en de landstalen maar moeten leren...
Niet echt klantvriendelijk, maar zo gaat het ten minste duidelijk aan toe in bv. Duitsland, en Zwitserland.
Een kanton & gemeente waarin de officiële taal Schweizerdeutsch is, pech. Zoekt u dan maar een vertaler/tolk. Hoewel sommige ambtenaren wel flexibel en vriendelijk kunnen zijn om toch te helpen in het Engels, Frans of Italiaans, hangt het echt van hun eigen goodwill af.
Toen ik een verkeersboete kreeg van Duitsland in het Nederlands heb ik ook gewoon in het Duits geantwoord, nu komt het voor op een rechtbank en communiceer ik ook schriftelijk volledig in het Duits, dankzij AI.

.